Auteur Topic: [Kandidaat BE] Iwein  (gelezen 126390 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #20 Gepost op: 13-09-2010, 23:49:19 »
Maar wel goed van hem dat hij zijn eigen hachje gered heeft door de mannen bij zijn stemplannen te betrekken. Hij speelt het spel tenminste wel.  :)

Yup! In ieder geval beter dan de vrouwen van kamp zuid op dit moment.

Om 3 andere mensen eensgezind te krijgen om op 1 iemand te laten stemmen is al moeilijk, maar dan iemand anders de naam van het target te laten bepalen...  ;D   

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #21 Gepost op: 14-09-2010, 15:05:05 »
Dat Iwein vooral met zichzelf bezig is vind ik meer dan terecht, dat doe ik namelijk ook als ik een spel speel.
Tuurlijk, ik speel elk spel ook om te winnen, maar hoe je het went of keert, je moet ook met de anderen in jou kamp omgaan; al is het alleen maar bij het spelen van de spellen! Wat zou er trouwens denk jij gaan gebeuren als ineens iedereen dezelfde houding zou gaan doen?
Ik geef natuurlijk wel toe dat Iwein verrassend makkelijk de andere mannen heeft kunnen overhalen; daar is op zich ook niets mis mee (al vind ik het wel opvallend vroeg in het spel, maar dat terzijde) maar hij gaf daarna wel het initiatief uit handen, en dat is dan denk ik weer minder slim...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #22 Gepost op: 14-09-2010, 16:04:28 »
Tuurlijk, ik speel elk spel ook om te winnen, maar hoe je het went of keert, je moet ook met de anderen in jou kamp omgaan; al is het alleen maar bij het spelen van de spellen! Wat zou er trouwens denk jij gaan gebeuren als ineens iedereen dezelfde houding zou gaan doen?

Geen idee, ik hoop dat we het eens gaan zien.  :D

Citaat
Ik geef natuurlijk wel toe dat Iwein verrassend makkelijk de andere mannen heeft kunnen overhalen; daar is op zich ook niets mis mee (al vind ik het wel opvallend vroeg in het spel, maar dat terzijde) maar hij gaf daarna wel het initiatief uit handen, en dat is dan denk ik weer minder slim...

Dat weet ik nog zo net niet. Het is belangrijk om controle te hebben, maar dat is iets wat bij voorkeur niet al te zichtbaar moet zijn. Als je het initiatief uit handen kunt geven zonder daarbij de controle te verliezen dan is dat denk ik een goede zet.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #23 Gepost op: 14-09-2010, 16:13:37 »
Ik geef natuurlijk wel toe dat Iwein verrassend makkelijk de andere mannen heeft kunnen overhalen; daar is op zich ook niets mis mee (al vind ik het wel opvallend vroeg in het spel, maar dat terzijde) maar hij gaf daarna wel het initiatief uit handen, en dat is dan denk ik weer minder slim...

Iwein voelde de bui al hangen dat de dames op hem gingen stemmen en heeft hier direct op geanticipeerd, dat het vroeg in het spel is wil enkel zeggen dat het spel voor een verder verloop hard zal gespeeld worden, wat ook weer voor interessante beelden kan zorgen.  Dat hij Anthony de naam liet kiezen vind ik op zich geen slechte strategie: Als het ooit tussen Anthony en Iwein zou gaan kan Iwein dit als een troef uitspelen.  ::vergroot::

Ik denk qua brute kracht in proeven (bv touwtrekken) dat Iwein een grotere aanwinst zal zijn dan eender wie van the dutch bitches from hell, maar wanneer er snelheid en beweeglijkheid in gemengd is loopt hij idd achteraan. Ook de eetproef van volgende week zie ik hem in de volgende aflevering wel goed doen.
Zijn werkethiek in het kamp kan idd veel beter, maar zou dat niet zijn omdat hij zich spiegelt aan de rol van Sergio?   
« Laatst bewerkt op: 16-09-2010, 10:42:43 door reaver »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #24 Gepost op: 14-09-2010, 16:52:03 »
Iwein voelde de bui al hangen dat de dames op hem gingen stemmen en heeft hier direct op geanticipeerd, dat het vroeg in het spel is wil enkel zeggen dat het spel voor een verder verloop hard zal gespeeld worden, wat ook weer voor interessante beelden kan zorgen.  Dat hij Anthony de naam liet kiezen vind ik op zich geen slechte strategie: Als het ooit tussen Anthony en Iwein zou gaan kan Iwein dit als een troef uitspelen.  ::vergroot::

Ik denk qua brute kracht in proeven (bv touwtrekken) dat Iwein een grotere aanwinst zal zijn dan eender wie van the dutch bitches from hell, maar wanneer er snelheid en beweeglijkheid in gemengd is loop hij idd achteraan. Ook de eetproef van volgende week zie ik hem volgende aflevering wel goed doen.
Zijn werkethiek in het kamp kan idd veel beter, maar zou dat niet zijn omdat hij zich spiegelt aan de rol van Sergio?   


Dat iemand een bepaald postuur heeft betekend niet dat diegene het goed gaat doen in de eetproef ::tandpastasmiley:: als je dat bedoelde tenminste.
En ik zie niet zoveel spieren bij Iwein, dus of hij wel zo goed in touwtrekken is, zou ik ook niet zeggen.
Dan zou ik toch voor Sugar gaan. ::hypocriet::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline CubaLibre

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #25 Gepost op: 14-09-2010, 17:09:52 »
Die houding van hem bevalt me voor geen meter. Gelijk vanaf dag 1 complotten maken en die vrouwen voor je laten werken. Tuurlijk, het is het "spel", maar dit vind ik gewoon laag. Samen met de kampleider moet deze gast zo gauw mogelijk wieberen.
« Laatst bewerkt op: 14-09-2010, 17:24:04 door CubaLibre »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #26 Gepost op: 14-09-2010, 17:12:45 »
Die houding van hem bevalt me voor geen meter. Gelijk vanaf dag 1 complotten maken en die vrouwen voor je laten werken. Tuurlijk, het is het "spel", maar dit vint ik gewoon laag. Samen met die andere dikke Belg moet deze gast zo gauw mogelijk wieberen.

De moderator heeft gevraagd personen niet naar hun postuur te noemen maar bij voorkeur bij naam.
Ik maakte dezelfde fout hoor.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline CubaLibre

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #27 Gepost op: 14-09-2010, 17:23:03 »
Mijn fout. :)

Ik kon even niet op zijn naam komen. Zal niet meer gebeuren.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #28 Gepost op: 14-09-2010, 18:55:54 »
edit: dan niet.
« Laatst bewerkt op: 14-09-2010, 23:47:45 door Narya »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #29 Gepost op: 14-09-2010, 19:15:23 »
En ik zie niet zoveel spieren bij Iwein, dus of hij wel zo goed in touwtrekken is, zou ik ook niet zeggen.
Dan zou ik toch voor Sugar gaan. ::hypocriet::.

Spieren zie je niet makkelijk bij vollere mensen maar ze zijn er wel degelijk. 

Over dat touwtrekken:

Stel dat Iwein 115 kg weegt en zich goed in de grond kan ankeren denk ik niet dat er iemand van het andere team dat gewicht kan trekken.  Terwijl hij enkel het gewicht van de tegenstander moet overbruggen dat lager is dan hemzelf, dat max 80 kg zal bedragen.

Sugar is een pluimgewicht en heeft zijn spiergroepen getraind om te slaan, niet om te trekken dus je geld op Sugar zetten lijkt me een verliezende gok ::vergroot::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #30 Gepost op: 14-09-2010, 20:03:46 »
Spieren zie je niet makkelijk bij vollere mensen maar ze zijn er wel degelijk. 

Over dat touwtrekken:

Stel dat Iwein 115 kg weegt en zich goed in de grond kan ankeren denk ik niet dat er iemand van het andere team dat gewicht kan trekken.  Terwijl hij enkel het gewicht van de tegenstander moet overbruggen dat lager is dan hemzelf, dat max 80 kg zal bedragen.

Sugar is een pluimgewicht en heeft zijn spiergroepen getraind om te slaan, niet om te trekken dus je geld op Sugar zetten lijkt me een verliezende gok ::vergroot::

toevallig heb ik een artikel gelezen daarover.
Touwtrekken win je niet met gewicht, maar met kracht.
je kan nog zoveel wegen, maar als je niet genoeg kracht hebt verlies je alsnog.
Dus ik zou mn geld toch op sugar zetten, of sebastiaan.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #31 Gepost op: 14-09-2010, 20:19:54 »
Bij touwtrekken zet ik me geld toch echt op Sugar ;)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #32 Gepost op: 14-09-2010, 21:12:19 »
toevallig heb ik een artikel gelezen daarover.
Touwtrekken win je niet met gewicht, maar met kracht.
je kan nog zoveel wegen, maar als je niet genoeg kracht hebt verlies je alsnog.
Dus ik zou mn geld toch op sugar zetten, of sebastiaan.


Ik heb dit eens op verschillende manieren getest.   ::vergroot::

Touwtrekken doe je met een combinatie van gewicht, techniek en kracht als je 2 van de 3 hebt zit je goed, heb je alle 3, des te beter.  ;)

Sugar heeft geen gewicht, misschien een beetje techniek en misschien een beetje (trek)kracht maar volgens mij niet genoeg om iemand met het kaliber van Iwein over zijn lastmoment te trekken. 

Sebastiaan heeft het nadeel om groter te zijn wat qua techniek een nadeel is tevens ook lichter dan Iwein, dus hij moet het ook puur hebben van zijn kracht en dan krijgen we het zelfde scenario als bij Sugar...

Ik zet m'n geld op Sergio en Iwein tegen eender ander koppel dat er nog inzit  ;D


Nu maar hopen dat er aan touwtrekken wordt gedaan.  ::hypocriet::

 

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #33 Gepost op: 15-09-2010, 21:05:52 »
Je vergeet één van de belangrijkste elementen Reaver en dat is uithoudingsvermogen, ik verwacht dat Iwein na 2 minuten touwtrekken ook al zet hij alleen zijn gewicht in helemaal kapot is..

Daarentegen Sugar bezit enorm veel uithoudingsvermogen.. Tevens zeg jij dat Sugar zijn spieren gemaakt zijn om te slaan? Ik denk dat jij nog nooit hebt gebokst, boksen is één van de weinige sporten waar je vrijwel al je spieren intensief gebruikt.. Sugar bezit over een enorm uithoudingsvermogen en een enorme explosiviteit (wat zeer handig is bij touwtrekken)..

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #34 Gepost op: 15-09-2010, 22:38:32 »
Je vergeet één van de belangrijkste elementen Reaver en dat is uithoudingsvermogen, ik verwacht dat Iwein na 2 minuten touwtrekken ook al zet hij alleen zijn gewicht in helemaal kapot is.. Daarentegen Sugar bezit enorm veel uithoudingsvermogen..

Er zijn nog wel andere elementen (omgeving, mentaal aspect, dikte van touw tegenover grootte van handen,...) die een rol spelen maar die 3 waren wel de belangrijkste. 

Uithoudingsvermogen is idd een element dat een rol speelt maar is ook sterk gekoppeld aan kracht, techniek en gewicht  ::jaja::

Die uithouding van Sugar zal ook wel ferm gedaald zijn na enkele dagen op dat eiland :-)  en een afgetraind gespierd persoon zal veel sneller 'aftakelen' dan iemand die ruime vetreserves heeft.   

Tevens zeg jij dat Sugar zijn spieren gemaakt zijn om te slaan? Ik denk dat jij nog nooit hebt gebokst, boksen is één van de weinige sporten waar je vrijwel al je spieren intensief gebruikt.. Sugar bezit over een enorm uithoudingsvermogen en een enorme explosiviteit (wat zeer handig is bij touwtrekken)..

Ik kan op een bescheiden manier zeggen dat ik een vrij ruime kennis en ervaring heb in verschillende takken van krijgskunsten en vechtsporten. 
Je gaf al aan dat alle spieren worden gebruikt...  Daarmee ga ik akkoord, maar die spieren worden gevormd en getraind in functie van een sport (Boksen voor Sugar).  Als die spieren plots een andere "belasting" ondergaan is de kans op verzuring en verkramping eens zo groot... en deze met een enorme explosiviteit doen kan weer leiden tot vervelende blessures.  ::jaja:: (kan ik zelf van meespreken)

In de reeksen van Survivor en Survivor South Afrika zijn er al enkele jammerlijke voorvallen rond deze materie gebeurd -> plotse belasting die vreemd is aan de spiergroepen...niet met het touwtrekken ::vergroot::

Nu terug naar Iwein  ;)

« Laatst bewerkt op: 15-09-2010, 22:40:40 door reaver »

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #35 Gepost op: 16-09-2010, 00:55:31 »
Voor de duidelijkheid, Reaver heeft hier in theorie zeer zeker gelijk. In de praktijk gok ik echter dat het verschil tussen Sugar en Iwein zou groot is dat de theorieën van Reaver geen verschil zullen maken.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #36 Gepost op: 16-09-2010, 10:10:04 »
Voor de duidelijkheid, Reaver heeft hier in theorie zeer zeker gelijk. In de praktijk gok ik echter dat het verschil tussen Sugar en Iwein zou groot is dat de theorieën van Reaver geen verschil zullen maken.

Alles is mogelijk, ::jaja::

Ik wil enkel aantonen dat er verschillende zaken meespelen en dat men zich vaak laat misleiden door het vermogen indien zich men puur gaat focussen op de lichaamsbouw van een persoon.

Iwein is Stand up comedian/carberatier en een gegeven aan zijn 'stijl' is gebaseerd op een vorm van zelfspot...

Hij zegt dat hij niets kan wat imo ook een tactiek is om te misleiden --> bij de eerste proef (zandzakken-rugby) vond ik dat hij zich ondanks zijn lichaamsbouw qua beweeglijkheid niet echt moest onderdoen (qua snelheid bij het lopen, en bij het worstelen om de zak)  Hij speelde die kaart ook goed uit om de mannen aan zijn kant te krijgen om zich te richten op 1 persoon. 

Zijn troef is dat iedereen hem onderschat op zowel fysiek als sociaal vlak.   Ik denk dat de dames ervan uitgaan dat Sergio achter het complot zit en niet Iwein. 
« Laatst bewerkt op: 16-09-2010, 10:12:08 door reaver »

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #37 Gepost op: 16-09-2010, 13:29:35 »
Ik denk dat de dames ervan uitgaan dat Sergio achter het complot zit en niet Iwein. 
We zullen het vanavond zien, maar ik denk dat ze dat niet zullen denken. Ten eerste heeft Sergio al aangegeven dat hij het op Nienke 'gemunt' heeft. En het was nu ook nog niet nodig voor Sergio om een complot te beginnen.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #38 Gepost op: 16-09-2010, 14:15:41 »
We zullen het vanavond zien, maar ik denk dat ze dat niet zullen denken. Ten eerste heeft Sergio al aangegeven dat hij het op Nienke 'gemunt' heeft. En het was nu ook nog niet nodig voor Sergio om een complot te beginnen.
Ik denk dat ze niet op 1 persoon gaan mikken.
Ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat ze alle vier erachter zitten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #39 Gepost op: 16-09-2010, 21:59:15 »
zeg maar doei doei Iwein!
Jou buik gaat nooit onder die balk door  ::hypocriet::.
Volgens mij gaat hij er zeker uit volgende aflevering ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human