Auteur Topic: [Kandidaat BE] Iwein  (gelezen 126401 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #60 Gepost op: 21-09-2010, 10:57:57 »
Jij hebt de aflevering van volgende week al gezien?
Kijk naar het voorstukje
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #61 Gepost op: 21-09-2010, 11:26:13 »
Kijk naar het voorstukje

Ik heb geen voorstukje gezien waaruit bleek dat Iwein weggestemd werd omdat hij slecht was in de proef van volgende week.

Ik kijk overigens niet naar spoilers e.d. dus indien iets dergelijks al bekend is liever niet posten.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #62 Gepost op: 21-09-2010, 12:32:01 »
Ik heb geen voorstukje gezien waaruit bleek dat Iwein weggestemd werd omdat hij slecht was in de proef van volgende week.

Ik kijk overigens niet naar spoilers e.d. dus indien iets dergelijks al bekend is liever niet posten.
Ik bedoel de vooruitblik aan het eind van de aflevering.
Het is de proef van de nieuwe kampindeling.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #63 Gepost op: 21-09-2010, 18:04:33 »
Ik bedoel de vooruitblik aan het eind van de aflevering.
Het is de proef van de nieuwe kampindeling.


Ik heb alleen gezien dat ze uit het zand moesten kruipen maar ik werd op dat moment even afgeleid. Het zou kunnen dat de persoon die laatste wordt eruit ligt? Ik doe maar een gok. In dat geval is slecht zijn in proeven inderdaad een nadeel.

Qua stemmingen hoeft dat echter niet zo zijn, daar doelde ik een beetje op.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #64 Gepost op: 21-09-2010, 18:07:20 »
Ik heb alleen gezien dat ze uit het zand moesten kruipen maar ik werd op dat moment even afgeleid. Het zou kunnen dat de persoon die laatste wordt eruit ligt? Ik doe maar een gok. In dat geval is slecht zijn in proeven inderdaad een nadeel.

Qua stemmingen hoeft dat echter niet zo zijn, daar doelde ik een beetje op.
oh, ja ik doelde op de proeven wat een net zo belangrijk aspect is van ER als het stemmen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #65 Gepost op: 21-09-2010, 18:12:59 »
oh, ja ik doelde op de proeven wat een net zo belangrijk aspect is van ER als het stemmen.


Tuurlijk is dat belangrijk maar mensen die goed zijn in proeven zullen op een gegeven moment een doelwit gaan worden omdat de mensen die minder goed zijn anders gezamenlijk elke keer verliezen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #66 Gepost op: 21-09-2010, 18:15:00 »
Tuurlijk is dat belangrijk maar mensen die goed zijn in proeven zullen op een gegeven moment een doelwit gaan worden omdat de mensen die minder goed zijn anders gezamenlijk elke keer verliezen.
Er zijn veel verschillende proeven waar je verschillende vaardigheden voor nodig hebt.
Dus iedereen krijgt een kans pm te winnen en zo wint ook niet iemand alle proeven.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #67 Gepost op: 21-09-2010, 18:40:30 »
Er zijn veel verschillende proeven waar je verschillende vaardigheden voor nodig hebt.
Dus iedereen krijgt een kans pm te winnen en zo wint ook niet iemand alle proeven.

De meeste proeven draaien toch echt elk jaar weer (gedeeltelijk) om fysieke kracht of snelheid. Derhalve kun je dus stellen dat Iwein waarschijnlijk niet succesvol gaat zijn in de meeste proeven.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #68 Gepost op: 21-09-2010, 18:49:41 »
De meeste proeven draaien toch echt elk jaar weer (gedeeltelijk) om fysieke kracht of snelheid. Derhalve kun je dus stellen dat Iwein waarschijnlijk niet succesvol gaat zijn in de meeste proeven.
Daarom hebben ze het sociale aspect waar hij dan weer goed in is.
Dus niets voordelen en nadelen.
Iwein is sociaal goed, Saar is weer beter in overleven en proeven.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #69 Gepost op: 21-09-2010, 18:55:59 »
Daarom hebben ze het sociale aspect waar hij dan weer goed in is.
Dus niets voordelen en nadelen.
Iwein is sociaal goed, Saar is weer beter in overleven en proeven.

Vind je Iwein sociaal? Ik vind dat eigenlijk niet. Ik ben het wel eens met Hatch. De MEESTE proeven draaien inderdaad elk jaar weer (GEDEELTELIJK) om fysieke kracht en /of snelheid.... ik denk ook dat Iwein over het algemeen niet succesvol zal zijn bij de proeven.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #70 Gepost op: 21-09-2010, 19:03:25 »
Daarom hebben ze het sociale aspect waar hij dan weer goed in is.
Dus niets voordelen en nadelen.
Iwein is sociaal goed, Saar is weer beter in overleven en proeven.

Mijn stelling is slechts dat slecht zijn in proeven niet per se een nadeel hoeft te zijn.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #71 Gepost op: 21-09-2010, 19:11:09 »
Dat betwijfel ik.

Of, om het meer in jouw stijl te zeggen, Hatch: Dat is onjuist. ;)

Het is namelijk een feit dat je niet TE slecht moet zijn, omdat:

- ...er proeven zijn waarbij de verliezer er direct uitligt.
- ...je je eigen sociale positie ondermijnt als jij er herhaaldelijk de oorzaak van bent dat je kamp verliest.
- ...de immuniteit je na de samensmelting soms goed van pas kan komen.
- ...je om de finale te halen wel een proef zult MOETEN winnen (meestal ofwel de balkproef, ofwel de superproef).

Als je zou zeggen: je hoeft niet bijzonder goed te zijn in proeven om ER te winnen, dan zou ik het met je eens zijn. Maar als je echt slecht (of zelfs de slechtste) bent in proeven, dan krijg je vroeg of laat gegarandeerd een probleem.
« Laatst bewerkt op: 21-09-2010, 19:14:24 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #72 Gepost op: 21-09-2010, 19:17:29 »
Dat betwijfel ik.

Of, om het meer in jouw stijl te zeggen, Hatch: Dat is onjuist.

Het is namelijk een feit dat je niet TE slecht moet zijn, omdat:

- ...er proeven zijn waarbij de verliezer er direct uitligt.

Dat klopt.

Citaat
- ...je je eigen sociale positie ondermijnt als jij er herhaaldelijk de oorzaak van bent dat je kamp verliest.

Ik heb het dan ook over de individuele fase.

Citaat
- ...de immuniteit je na de samensmelting soms goed van pas kan komen.

Dat kan maar dat hoeft niet.

Citaat
- ...je om de finale te halen wel een proef zult MOETEN winnen (meestal ofwel de balkproef, ofwel de superproef).

Dat klopt maar op dat moment is het aantal tegenstanders gereduceerd en bij de eindproef zit meestal ook een sociaal aspect.

Citaat
Als je zou zeggen: je hoeft niet bijzonder goed te zijn in proeven om ER te winnen, dan zou ik het met je eens zijn. Maar als je echt slecht (of zelfs de slechtste) bent in proeven, dan krijg je vroeg of laat gegarandeerd een probleem.

Die kans is groot, maar nogmaals het hoeft niet zo te zijn.

Mijn stelling ging ook niet zozeer over winnen maar over het feit dat je ver kunt geraken ondanks matige prestaties tijdens proeven.

Het grote voordeel is dat zodra je in de individuele fase bent de mensen die goed zijn in proeven een doelwit worden waarbij iemand die er niet goed in is de dans kan ontspringen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #73 Gepost op: 21-09-2010, 19:24:45 »
Vind je Iwein sociaal? Ik vind dat eigenlijk niet. Ik ben het wel eens met Hatch. De MEESTE proeven draaien inderdaad elk jaar weer (GEDEELTELIJK) om fysieke kracht en /of snelheid.... ik denk ook dat Iwein over het algemeen niet succesvol zal zijn bij de proeven.
Ik vind hem niet sociaal, maar Hatch vind dat wel.
Okee sociaal hoort ook bij strategisch en dat is ie wel.
Maar sociaal .....nee.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #74 Gepost op: 21-09-2010, 19:35:30 »
Mijn stelling ging ook niet zozeer over winnen maar over het feit dat je ver kunt geraken ondanks matige prestaties tijdens proeven.
Okee, dat is wel wat genuanceerder dan de stelling waarop ik hierboven reageerde. Hier ben ik het namelijk wél mee eens.

Ik denk dat het per saldo het beste is als je redelijk middelmatig bent. Inderdaad:
Citaat
Het grote voordeel is dat zodra je in de individuele fase bent de mensen die goed zijn in proeven een doelwit worden waarbij iemand die er niet goed in is de dans kan ontspringen.
Maar als je te slecht bent, heb je de nadelen die ik eerder noemde. Het beste is als je behoorlijk kunt meekomen in de proeven, af en toe eens iets wint (dat gaan mensen ook waarderen, ze nemen het mee in hun eindoordeel in de finale), maar -inderdaad- beslist niet de hele tijd wint. (hoewel je, als je écht alles wint, steeds immuniteit hebt ;))

Om de discussie weer terug te brengen bij Iwein: ik schat in dat hij uiteindelijk toch iets té zwak zal blijken in de proeven.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #75 Gepost op: 21-09-2010, 19:37:53 »
Okee, dat is wel wat genuanceerder dan de stelling waarop ik hierboven reageerde. Hier ben ik het namelijk wél mee eens.

Ik denk dat het per saldo het beste is als je redelijk middelmatig bent. Inderdaad:Maar als je te slecht bent, heb je de nadelen die ik eerder noemde. Het beste is als je behoorlijk kunt meekomen in de proeven, af en toe eens iets wint (dat gaan mensen ook waarderen, ze nemen het mee in hun eindoordeel in de finale), maar -inderdaad- beslist niet de hele tijd wint. (hoewel je, als je écht alles wint, steeds immuniteit hebt ;))

Om de discussie weer terug te brengen bij Iwein: ik schat in dat hij uiteindelijk toch iets té zwak zal blijken in de proeven.
+1
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #76 Gepost op: 21-09-2010, 19:47:33 »
Okee, dat is wel wat genuanceerder dan de stelling waarop ik hierboven reageerde. Hier ben ik het namelijk wél mee eens.

Dat was dan niet mijn stelling toch?

Citaat
Ik denk dat het per saldo het beste is als je redelijk middelmatig bent. Inderdaad:Maar als je te slecht bent, heb je de nadelen die ik eerder noemde. Het beste is als je behoorlijk kunt meekomen in de proeven, af en toe eens iets wint (dat gaan mensen ook waarderen, ze nemen het mee in hun eindoordeel in de finale), maar -inderdaad- beslist niet de hele tijd wint. (hoewel je, als je écht alles wint, steeds immuniteit hebt ;))

Daar ben ik het inderdaad mee eens. Als ik mee zou doen aan ER zou ik proberen om het op zo'n manier te spelen. Het verschilt natuurlijk uiteindelijk wel per groep. Marnix was vreselijk goed in proeven (had natuurlijk ook weinig tot geen tegenstand) en ook sociaal en won daarom met gemak.

Citaat
Om de discussie weer terug te brengen bij Iwein: ik schat in dat hij uiteindelijk toch iets té zwak zal blijken in de proeven.

Waarschijnlijk wel ja.  ;D

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #77 Gepost op: 21-09-2010, 20:01:22 »
Ik vind die hele Iwein niks aan. En al te sociaal vind ik hem ook niet. Althans, daar heeft hij nog geen blijk van gegeven. Een complot kunnen smeden (heb ik niks op tegen) met wat slimme tactici en een meeloper betekent niet dat je sociaal sterk bent. Ik heb hem bijvoorbeeld nog niet echt zien "bonden" met andere kandidaten, met een van de dames al helemáál niet. Het kan natuurlijk zijn dat dat niet in beeld wordt gebracht, maar ik krijg nu niet echt de indruk dat iedereen hem heel graag mag als mens.

Nogmaals, ik zeg niet dat het sociale aspect van het spel hem per se niet ligt. Maar dat het hem wél zou liggen blijkt ook nog nergens uit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #78 Gepost op: 21-09-2010, 20:16:44 »
Ik vind die hele Iwein niks aan. En al te sociaal vind ik hem ook niet. Althans, daar heeft hij nog geen blijk van gegeven. Een complot kunnen smeden (heb ik niks op tegen) met wat slimme tactici en een meeloper betekent niet dat je sociaal sterk bent. Ik heb hem bijvoorbeeld nog niet echt zien "bonden" met andere kandidaten, met een van de dames al helemáál niet. Het kan natuurlijk zijn dat dat niet in beeld wordt gebracht, maar ik krijg nu niet echt de indruk dat iedereen hem heel graag mag als mens.

Nogmaals, ik zeg niet dat het sociale aspect van het spel hem per se niet ligt. Maar dat het hem wél zou liggen blijkt ook nog nergens uit.
+1
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #79 Gepost op: 21-09-2010, 23:08:02 »
Jeetje hier ook al weer een discussie over de proeven? Kan daar geen apart topic over aangemaakt worden?  ::hypocriet::