Auteur Topic: [Kandidaat BE] Sergio  (gelezen 136675 keer)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #80 Gepost op: 18-09-2010, 12:12:26 »
[...] Het enige wat hij zei was dat ze niet overleden was haha.
[...]

Volgens mij zei Sugar dat en niet Sergio....
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #81 Gepost op: 18-09-2010, 12:14:57 »
Volgens mij zei Sugar dat en niet Sergio....
nee was Sergio.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #82 Gepost op: 18-09-2010, 12:24:02 »
Volgens mij zei Sugar dat en niet Sergio....
Sugar was degene die het had over 'incasseren'. ::rofl::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #83 Gepost op: 18-09-2010, 12:24:26 »
We vergeten met z'n allen de originele opzet van dit programma: Robinson, je weet wel van Robinson Crusoe En als een survivor als Kim door een geregisseerd complot bestaande uit Vlaamse nono's wordt weggestemd dan heeft dit helemaal NIETS meer met Robinson te maken. Het wordt elk jaar erger, de eerste afleveringen waren dan ook vele malen beter dan wat we nu voorgeschoteld krijgen!
Ik snap van je dat je het jammer vindt dat de series niet meer waren zoals ze in het begin waren, maar dit is onvermijdelijk. Een spel zoals Expeditie Robinson, maar ook Wie is de Mol, evolueert zich. Niet alleen de programmamakers veranderen het concept zo nu en dan en soms moeten ze ook oppassen dat ze het niet uitmelken, maar ook de kandidaten passen steeds andere tactieken toe. Doordat steeds nieuwere kandidaten steeds meer kennis krijgen hoe het spel in elkaar zit en meer voorbeeldmateriaal hebben, is het spel lang niet meer zo onschuldig als in het begin. En die combinatie van de programmamakers en van de kandidaten zorgt ervoor dat het spel in sommige opzichten verandert.. En ja, sommigen vinden dit jammer en hebben liever de oude series.. maar dit gebeurt nou eenmaal.. Bovendien.. als we elk jaar dezelfde soort serie zouden krijgen, zou het in principe ook een béétje saai worden..
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #84 Gepost op: 18-09-2010, 12:38:18 »
nee was Sergio.

A ja inderdaad... ik hoor het verschil in al die Belgische stemmen niet altijd en op het moment dat dat gezegd wordt draait sugar net zijn hoofd
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #85 Gepost op: 18-09-2010, 12:41:21 »
A ja inderdaad... ik hoor het verschil in al die Belgische stemmen niet altijd en op het moment dat dat gezegd wordt draait sugar net zijn hoofd
Ik denk dat ik Sergio's stem al veel te veel heb gehoord en hem nu goed herken.
En Sugar praat een beetje verlept nederlands, dus dat valt meestal wel te herkennen. ( niet om flauw te doen).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #86 Gepost op: 18-09-2010, 12:47:41 »
Wát een vreselijke irritant ventje is die Sergio zeg! Ik volg Expeditie Robinson al vanaf het allereerste seizoen maar ik heb nog nooit zo'n asociale, arrogante, luie, niets doende, manipulerende gluiperd gezien als dit kereltje!!
[...]

Volgens mij heb je die seizoenen niet allemaal even precies gevolgd... en dan met name niet seizoen

2005 ;)

[...] Mensen die hem wel steunen zijn volgens mij uit hetzelfde rottende hout gesneden..

Nare opmerking die nergens op slaat.

Maar goed, Sergio is in mijn ogen wel irritant, maar hij speelt het spel en heeft een andere instelling dan de anderen. Hij gebruikt een andere tactiek (nagenoeg volledige openheid) en tot nu toe heeft dat geholpen (in combinatie met de immuniteit en leiderschap)... alleen kan het nu wel zo zijn dat hem zijn gedrag nu tegen gaat werken. Met de nadruk op kán... want na de herindieling weet je maar nooit wat er met de 'machts'verhoudingen gaat gebeuren.

Enne Schulz... goede analyse over die kleuter e.d. :) ::ok::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #87 Gepost op: 18-09-2010, 12:50:10 »
Ik denk dat ik Sergio's stem al veel te veel heb gehoord en hem nu goed herken.
En Sugar praat een beetje verlept nederlands, dus dat valt meestal wel te herkennen. ( niet om flauw te doen).

flauw hoor ;) ik ben grotendeels doof en moet het veelal van de ondertiteling hebben... ::) Nee hoor, ik hoor goed, maar soms is er zoveel rumoer om me heen dat ik de stemmen niet goed hoor en dan (voor het Belgsche deel) de ondertiteling bekijk (en van het Nederlandse gebabbel dus soms ook heel wat mis) :)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #88 Gepost op: 18-09-2010, 12:55:51 »
Als je goed leest (mijn laatste zin) dan zou je lezen dat ik de schuld van het wegstemmen van Kim bij de regie leg.

We vergeten met z'n allen de originele opzet van dit programma: Robinson, je weet wel van Robinson Crusoe En als een survivor als Kim door een geregisseerd complot bestaande uit Vlaamse nono's wordt weggestemd dan heeft dit helemaal NIETS meer met Robinson te maken. Het wordt elk jaar erger, de eerste afleveringen waren dan ook vele malen beter dan wat we nu voorgeschoteld krijgen!

De regie geeft deze mensen een situatie.  De een heeft in dit geval een voordeel tegenover het andere maar dat is in het echte leven toch ook...  Het is aan de deelnemers zich aan de situatie aan te passen en deze in het voordeel te draaien.  Dat heeft de fictieve figuur Robinson Crusoe ook moeten doen... Niet vergeten dat Crusoe ook niet echt het heilige boontje was...

Het spel heeft in de loop der jaren ook een evolutie gekend wat betreft 'samenwerken' om iemand buiten te werken, indien je je niet in deze kan vinden... niemand verplicht je om ernaar te kijken  ;) 

Zonder die amulet komt hij nergens! Natuurlijk mag je boos worden op zo'n irritant kereltje. Hij kan niets, doet niets en laat vrouwen het werk doen terwijl hij ligt te badderen! Je zal maar zo'n vent in huis hebben zeg!
Mensen die hem wel steunen zijn volgens mij uit hetzelfde rottende hout gesneden..

Deze man heeft heel wat zaken op zijn palmares staan en hij is gekozen omwille van zijn kwaliteit om de kijker te entertainen.

Ik vind wel dat je hierbij nogal op de persoonlijke toer gaat  >:( als je je enkel aangemeld hebt om dit soort berichten te ventileren... 




« Laatst bewerkt op: 18-09-2010, 13:39:55 door reaver »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #89 Gepost op: 18-09-2010, 13:30:23 »
Ik voel een nieuwe discussie aankomen: Tribadism vs de rest. ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #90 Gepost op: 18-09-2010, 13:32:22 »
Als je goed leest (mijn laatste zin) dan zou je lezen dat ik de schuld van het wegstemmen van Kim bij de regie leg. Die creëren dit soort situaties d.m.v. immuniteit te geven aan een bloedzuiger die er zonder die amulet direct uit zou leggen! Omdat een jaargang zónder bloedzuiger géén spanningen zou opleveren worden irritantjes als Sergio voor dit programma gecast. En ik zeg ook niet dat er niet eerder van dit soort types zijn geweest alleen is deze Sergio voor mij de winnaar onder de losers! Jouw vergelijking van Sergio met Douwe raakt echt kant noch wal!

We vergeten met z'n allen de originele opzet van dit programma: Robinson, je weet wel van Robinson Crusoe En als een survivor als Kim door een geregisseerd complot bestaande uit Vlaamse nono's wordt weggestemd dan heeft dit helemaal NIETS meer met Robinson te maken. Het wordt elk jaar erger, de eerste afleveringen waren dan ook vele malen beter dan wat we nu voorgeschoteld krijgen!

Het overdrevene van je reactie zit 'm wat mij betreft vooral in de bewoordingen die je gebruikt. Dat kan best een stukje verfijnder lijkt me?

En ik vind persoonlijk dat dit soort gedoe bij het programma hoort, zeker net zoveel als het survivallen. Het gaat ook om het overleven tussen anderen, in sociaal opzicht dus, niet alleen om het eten vinden en vuur maken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Duco

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #91 Gepost op: 18-09-2010, 14:07:24 »
Je hoeft iemand niet persoonlijk te mogen maar hij is gewoon een regelrechte gluiperd! Mensen die hem wel steunen zijn volgens mij uit hetzelfde rottende hout gesneden..

Door dit soort opmerkingen vind ik jou eigenlijk juist het meest overeenkomen met Sergio van deze hele forum. Dus eigenlijk kan ik ook best wel om jou lachen.

Dat jij de schuld van Kim haar vertrek volledig neerlegt bij de regie vind ik ook wat zeggen over je intellectuele vermogen, want blijkbaar heb je na al die seizoenen die we tot nu toe hebben gehad nog steeds niet door dat het niet meer alleen draait om survival, maar ook om de games en het sociale/tactische.

Ik vind tot nu toe ook niet echt iemand eruit springen als ultieme Robinson qua survival skills, gelukkig is er dus nog wel een Sergio die tenminste zijn eigen spel op z'n best weet te spelen. Maarja dat is mijn mening.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #92 Gepost op: 18-09-2010, 16:31:04 »
Ik heb me sinds het begin dat ik kijk nog nooit zo geërgerd aan een kandidaat als ik nu aan Sergio doe...

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #93 Gepost op: 18-09-2010, 17:37:19 »
Echt Willemson? John & Carl (seizoen 2005) vond ik nog een tikkeltje erger.. 

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #94 Gepost op: 18-09-2010, 17:58:52 »
nu alleen nog wachten op Hatch ::rofl::.

Ik doe even rustig aan dit keer.  :P

Ik wil alleen zeggen dat iemands speelstijl en edit in ER gaan projecteren op het echte leven echt onzin is. Dat zijn twee totaal verschillende dingen. Sergio's persoonlijkheid zoals tot dusverre zichtbaar is zou ook niet een persoonlijkheid zijn waar ik het goed mee zou kunnen vinden in real life. Maar net als bij elk mens kan daar natuurlijk nog veel meer achter zitten dan wij zien. Zowel positieve als negatieve aspecten. Verder kijk ik niet naar ER om aardige mensen te ontdekken maar om te genieten van mensen die een spel spelen en dat doet Sergio vooralsnog succesvol. Daar kan niemand om heen.

Tenslotte mag ik er iets meer respect komen voor de deelnemers, het gaat namelijk weer helemaal dezelfde kant op als 2 jaar geleden toen er hier mensen waren die vonden dat het wel verschrikkelijk zielig moest zijn voor het zoontje van Yin om zijn moeder zo op TV te zien en dat hij er vast mee gepest werd en allerlei vergelijkbare sneuheid. Dat vind ik dus te ver gaan.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #95 Gepost op: 18-09-2010, 18:22:43 »
Verder kijk ik niet naar ER om aardige mensen te ontdekken maar om te genieten van mensen die een spel spelen en dat doet Sergio vooralsnog succesvol. Daar kan niemand om heen.
Nou ja, zijn tactiek zou misschien succesvol zijn als hij net zolang immuniteit zou houden tot hij alle vrouwen van Kamp Zuid eruit had gewerkt. Nu hoef je geen meestertacticus te zijn om in te zien dat ze bij ER niet snel een kampleider zó lang immuniteit zullen geven.

En dus is Sergio in mijn ogen tactisch gezien vrij dom bezig. NIET als het aankomt op de stemafspraken, want dat doet hij prima! Maar bij tactiek hoort óók dat andere mensen jou als - om het zo vervloekte woord te gebruiken - Robinson gaan zien.
Ik bedoel: ik neem aan dat Sergio niet alleen ver wil komen, maar uiteindelijk ook wil winnen. Als hij het imago krijgt van een luie donder en een lafhartige profiteur, lijkt het me sterk dat hij in een finale-stemming tot winnaar zal worden verkozen. Of het nu kandidaten of kijkers zijn die stemmen...
« Laatst bewerkt op: 18-09-2010, 18:24:31 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #96 Gepost op: 18-09-2010, 18:29:04 »
Zuid eruit had gewerkt. Nu hoef je geen meestertacticus te zijn om in te zien dat ze bij ER niet snel een kampleider zó lang immuniteit zullen geven.

En dus is Sergio in mijn ogen tactisch gezien vrij dom bezig. NIET als het aankomt op de stemafspraken, want dat doet hij prima! Maar bij tactiek hoort óók dat andere mensen jou als - om het zo vervloekte woord te gebruiken - Robinson gaan zien.
Ik bedoel: ik neem aan dat Sergio niet alleen ver wil komen, maar uiteindelijk ook wil winnen. Als hij het imago krijgt van een luie donder en een lafhartige profiteur, lijkt het me sterk dat hij in een finale-stemming tot winnaar zal worden verkozen. Of het nu kandidaten of kijkers zijn die stemmen...

Geheel mee eens, vandaar dat ik zei 'vooralsnog'.

Verder kan hij wellicht in de individuele fase gaan profiteren van het feit dat hij geen threat is voor de challenges.


Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #97 Gepost op: 18-09-2010, 18:31:05 »
Ohja, als er kijkers zijn die moeten stemmen dan ga ik echt definitief afhaken. Dat hebben ze al eens eerder gedaan en dat sloeg echt nergens op.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #98 Gepost op: 18-09-2010, 18:35:17 »
Ja, ik zou het ook waardeloos vinden, maar ik vrees er wel een beetje voor. :( Zie mijn laatste post in dit topic.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #99 Gepost op: 18-09-2010, 19:03:28 »
Ohja, als er kijkers zijn die moeten stemmen dan ga ik echt definitief afhaken. Dat hebben ze al eens eerder gedaan en dat sloeg echt nergens op.
mmm ik weet niet....
het is wel heel commerciël om dat te doen.
Ik denk dat ik het toch leuker vind als de kandidaten zelf stemmen.
Dan zie je ook die frustraties die aan de stem van de persoon vast liggen.
Als Nienke in de finale komt, en Sergio gaat stemmen dan zal hij niet op haar stemmen door wat er op het eiland is gebeurt.
En het is vanuit mijn opzicht veel eerlijker.( jaja beginnen we weer over eerlijk)
mensen die het progamma kijken zien alles.
Als die mensen gaan stemmen zullen ze hun favoriet kiezen die niet aan moordende complotten zou meedoen.
Als ze dat bijv. vorig jaar hadden gedaan, dan denk ik dat Rita had gewonnen omdat Marcel het sluw heeft gespeeld.
Dus ben het met je eens ::tandpastasmiley::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human