Auteur Topic: [Kandidaat Nl] Sebastiaan  (gelezen 77140 keer)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #100 Gepost op: 17-10-2010, 15:22:59 »
Zeg Hatch, wil je het niet de hele tijd hier op het ER-forum over WIDM hebben! Daar hebben we een ander forum voor. ::rofl::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline MolX

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #101 Gepost op: 17-10-2010, 15:30:11 »
Zeg Hatch, wil je het niet de hele tijd hier op het ER-forum over WIDM hebben! Daar hebben we een ander forum voor. ::rofl::
Mea culpa..  :P
En ik kan idd niet wachten tot dat weer begint..  ::schaam::  :D

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #102 Gepost op: 17-10-2010, 16:01:19 »
Zeg Hatch, wil je het niet de hele tijd hier op het ER-forum over WIDM hebben! Daar hebben we een ander forum voor. ::rofl::

Grrrrr!  >:D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #103 Gepost op: 17-10-2010, 17:30:16 »
Huh? Hoe kom je daar bij?

Regina & Sebastiaan hebben nog geen minuut samen op hetzelfde eiland doorgebracht. Hoe kunnen ze nou een band hebben?
\Buiten het progamma ER.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Bijvoorbeeld WIDM.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #104 Gepost op: 19-10-2010, 00:53:22 »
Tijdens de aflevering sloeg hij wel beetje de bals mis qua mensenkennis over Tatiana en Iwein die zichzelf zouden opofferen voor de groep.  ::vergroot::

Het kan eventueel nog volgende aflevering... maar ik zie het eigenlijk niet echt gebeuren.



Ook gaf hij toe dat hij bijna heel de fles alleen had opgedronken.

Ik vind dat hij tot hiertoe een iets te makkelijk parcours zonder tegenwind heeft afgelegd... 
« Laatst bewerkt op: 19-10-2010, 15:59:01 door reaver »

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #105 Gepost op: 20-10-2010, 22:25:47 »
Tijdens de aflevering sloeg hij wel beetje de bals mis qua mensenkennis over Tatiana en Iwein die zichzelf zouden opofferen voor de groep.  ::vergroot::

Ja dat vond ik ook een vreemde opmerking, het was net alsof hij ermee wilde zeggen dat Iwein/Tatiana het eigenlijk niet verdienden om Robinson te worden. Mijn eerste gedachte was: waarom zou Iwein of Tatiana zich opofferen voor de groep terwijl er een individueel spel gaande is?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #106 Gepost op: 21-10-2010, 08:43:26 »


Ik vind dat hij tot hiertoe een iets te makkelijk parcours zonder tegenwind heeft afgelegd... 
Mee eens: Hij komt absoluut prettig over, maar hij heeft altijd in een makkelijke positie verkeerd. Eerst een week met de rest van de nederlandse mannen, op het prettige eiland, daarna als onontbeerlijke man met allemaal dames ( en Iwein maar die is totaal geen bedreiging), en nu alweer uitverkoren naar de samensmelting. Hij heeft totaal geen tegenwind gehad. Hij heeft nog nooit een groep konkelaars tegen zich gehad.   

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #107 Gepost op: 21-10-2010, 09:22:00 »
Misschien dwingt hij dat ook wel wat af?
Weet je het niet, antraciet

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #108 Gepost op: 21-10-2010, 11:49:43 »
Mee eens: Hij komt absoluut prettig over, maar hij heeft altijd in een makkelijke positie verkeerd. Eerst een week met de rest van de nederlandse mannen, op het prettige eiland, daarna als onontbeerlijke man met allemaal dames ( en Iwein maar die is totaal geen bedreiging), en nu alweer uitverkoren naar de samensmelting. Hij heeft totaal geen tegenwind gehad. Hij heeft nog nooit een groep konkelaars tegen zich gehad.   

Ik ben het er eigenlijk niet zo mee eens.
Hij is niet in de positie geweest dat hij moest vrezen voor zijn positie, maar daar is hij geen uitzondering in. Zsofie en Martine hebben hetzelfde traject afgelegd, tot de samensmelting. John had het ook niet zwaar gehad, hij heeft zelf de handdoek geworden terwijl het totaal onnodig was. En nu lijkt hij veilig te zitten, maar dat is niet zo. Juist de afzondering van de rest maakt hem kwetsbaar. Dat wat de rest door moet maken om de samensmelting te mogen halen, kan een bindmiddel zijn, er kunnen complotten gesmeed worden (wat gebeurd) en hij heeft geen invloed daar op. Ook kan er een besef komen dat hij en Sugar niet hebben moeten afzien, en dus krachten hebben kunnen sparen, eventueel zelfs hebben kunnen aansterken, waardoor er besloten kan worden, eerst die twee sterken eruit te stemmen.

Je schat de positie waarin hun verkeren verkeerd in. Zo veilig zijn ze niet.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #109 Gepost op: 21-10-2010, 14:52:52 »
Ik ben het er eigenlijk niet zo mee eens.
Hij is niet in de positie geweest dat hij moest vrezen voor zijn positie, maar daar is hij geen uitzondering in. Zsofie en Martine hebben hetzelfde traject afgelegd, tot de samensmelting. John had het ook niet zwaar gehad, hij heeft zelf de handdoek geworden terwijl het totaal onnodig was. En nu lijkt hij veilig te zitten, maar dat is niet zo. Juist de afzondering van de rest maakt hem kwetsbaar. Dat wat de rest door moet maken om de samensmelting te mogen halen, kan een bindmiddel zijn, er kunnen complotten gesmeed worden (wat gebeurd) en hij heeft geen invloed daar op. Ook kan er een besef komen dat hij en Sugar niet hebben moeten afzien, en dus krachten hebben kunnen sparen, eventueel zelfs hebben kunnen aansterken, waardoor er besloten kan worden, eerst die twee sterken eruit te stemmen.

Je schat de positie waarin hun verkeren verkeerd in. Zo veilig zijn ze niet.


Waarom zouden ze in godsnaam de twee sterken er uit stemmen? :o

Oh wacht. Na de samensmelting is het individueel... Laat maar. ::schaam::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #110 Gepost op: 21-10-2010, 15:13:36 »
Je mag er inderdaad vanuit gaan dat helemaal niemand meer veilig is vanaf de samensmelting, of je nu relatief sterk danwel minder sterk bent; dus ook Sebastiaan is zeker nog niet veilig!
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #111 Gepost op: 21-10-2010, 15:16:44 »
Je mag er inderdaad vanuit gaan dat helemaal niemand meer veilig is vanaf de samensmelting, of je nu relatief sterk danwel minder sterk bent; dus ook Sebastiaan is zeker nog niet veilig!
behalve als je een complot hebt ::) iwein
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #112 Gepost op: 21-10-2010, 15:31:40 »
behalve als je een complot hebt ::) iwein
En zelfs dan ben je zeker niet zeker! Het zal niet de eerste keer zijn dat  een complot gebroken wordt...
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #113 Gepost op: 21-10-2010, 15:32:54 »
En zelfs dan ben je zeker niet zeker! Het zal niet de eerste keer zijn dat  een complot gebroken wordt...
Dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MolX

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #114 Gepost op: 21-10-2010, 15:34:30 »
Misschien dwingt hij dat ook wel wat af?
Hmm Ik denk dat Sebas met Sergio snel genoeg doorhad wat voor vlees hij in de kuip had en er op zijn manier echt wel voor gezorgd heeft dat deze zsm exit ging.

Hij heeft in de tweede ronde (wrsch om diverse redenen, de een oprechter en de ander egocentrischer) Iwein eruit willen stemmen, hetgeen Martine dwarsboomde.

Ik denk alleen dat hij een inschattingsfout maakt vwb Tatjana en Iwein, die allebei behoorlijk opportunistisch ingesteld lijken, en mentaal niet zwak zijn. Sebas lijkt fysieke kracht en mentale kracht op gelijke hoogte te stellen (een denkfout die John en Dennis ook maakten waardoor ze met praatjes kwamen ondanks dat ze afhaakten, hetgeen natuurlijk absoluut ongeloofwaardig is).

Ik ben benieuwd of dit kwartje gaat vallen zodra de rest aankomt voor de samensmelting, waar voor zover het zich laat aanzien, Iwein en Tatjana voorlopig nog bij zullen zitten. Als hij dan niet zijn perspectief op 'kracht' in Robinson bijstelt, kon hem dat wel eens eerder vroeger dan later fataal worden als hij geen individuele immuniteit wint, en het vlaamse front verder groeit..  ::)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #115 Gepost op: 21-10-2010, 15:37:16 »
Hmm Ik denk dat Sebas met Sergio snel genoeg doorhad wat voor vlees hij in de kuip had en er op zijn manier echt wel voor gezorgd heeft dat deze zsm exit ging.

Hij heeft in de tweede ronde (wrsch om diverse redenen, de een oprechter en de ander egocentrischer) Iwein eruit willen stemmen, hetgeen Martine dwarsboomde.

Ik denk alleen dat hij een inschattingsfout maakt vwb Tatjana en Iwein, die allebei behoorlijk opportunistisch ingesteld lijken, en mentaal niet zwak zijn. Sebas lijkt fysieke kracht en mentale kracht op gelijke hoogte te stellen (een denkfout die John en Dennis ook maakten waardoor ze met praatjes kwamen ondanks dat ze afhaakten, hetgeen natuurlijk absoluut ongeloofwaardig is).

Ik ben benieuwd of dit kwartje gaat vallen zodra de rest aankomt voor de samensmelting, waar voor zover het zich laat aanzien, Iwein en Tatjana voorlopig nog bij zullen zitten. Als hij dan niet zijn perspectief op 'kracht' in Robinson bijstelt, kon hem dat wel eens eerder vroeger dan later fataal worden als hij geen individuele immuniteit wint, en het vlaamse front verder groeit..  ::)
ach niemand heeft het gehoord ::tandpastasmiley:: ( alleen sugar)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #116 Gepost op: 21-10-2010, 16:20:21 »
Hij is niet in de positie geweest dat hij moest vrezen voor zijn positie, maar daar is hij geen uitzondering in. Zsofie en Martine hebben hetzelfde traject afgelegd, tot de samensmelting.



Je spreekt nu wel over 3 mensen die samen hebben besloten om 1 persoon weg te stemmen om de zwakste iemand binnen die voormalige alliantie (tatiana) te redden.  Sebastiaan was ook de aanstoker van deze afspraak, moet er wel ergens een zekere vrees geweest zijn indien Frans er langer was ingebleven...

Waarom zouden ze in godsnaam de twee sterken er uit stemmen? :o

Oh wacht. Na de samensmelting is het individueel... Laat maar. ::schaam::

Mja, voor mij is het spel vanaf het begin al individueel maar uit zelfbelang is het niet onbelangrijk dat men zich als teamplayer kan opstellen.

Sebastiaan heeft dat aspect goed begrepen door Frans als sterk fysieke concurrent uit het spel te wippen en zich gedeeltelijk onmisbaar te maken.  Het enige verschil imo is dat zijn actie slechts 1 keer nodig was en hij het als 'sterke' zich kon veroorloven en word aanvaard terwijl Iwein praktisch voor iedere eilandraad voor zijn positie moet vrezen.

Ik denk alleen dat hij een inschattingsfout maakt vwb Tatjana en Iwein, die allebei behoorlijk opportunistisch ingesteld lijken, en mentaal niet zwak zijn. Sebas lijkt fysieke kracht en mentale kracht op gelijke hoogte te stellen (een denkfout die John en Dennis ook maakten waardoor ze met praatjes kwamen ondanks dat ze afhaakten, hetgeen natuurlijk absoluut ongeloofwaardig is).

Ik denk dat praktisch iedereen een inschattingsfout heeft gemaakt betreft Iwein...


Een (uit het Engels vertaalde) quote van M. Hawke (Survivalexpert),
'Survival is gebruik maken van opportuniteiten en deze in je voordeel weten te buigen'




Offline MolX

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #117 Gepost op: 21-10-2010, 21:26:21 »
Slim em tactisch dat hij wel eea heeft aangekaart bij Sugar vwb de bananenkwestie maar er niet over doorgaat en de andere twee tegen zich in het harnas jaagt. De tactiek van allemansvriend en je irritaties te verstoppen..

We mogen dus aannemen dat dit eerder ook zijn tactiek is geweest.

Nu Iwein eruit is en Tatjana haar grootste steun en bondgenoot kwijt is, liggen de kansen voor iedereen weer redelijk open (althans zoals het er nu uitziet..) ;)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #118 Gepost op: 21-10-2010, 21:37:17 »
Slim om je hele tactiek uit de boeken te doen. Zo vertrouwt niemand je nog.  :-X
Nog even niks.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Sebastiaan
« Reactie #119 Gepost op: 21-10-2010, 21:45:17 »
Slim om je hele tactiek uit de boeken te doen. Zo vertrouwt niemand je nog.  :-X

Ongelofelijk inderdaad, als je gebruik wil maken van de gunfactor kan je beter niet openlijk praten over alle tactische overwegingen die er in je hoofd omgaan.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."