Auteur Topic: Ergerlijke momenten  (gelezen 106533 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #40 Gepost op: 14-09-2010, 16:15:13 »
Wat ik bedoel is dat de vrouwen zich meer als een Robinson gedragen op dit moment dan de heren; de vrouwen doen het meeste werk terwijl de mannen het (om het op zijn zachtst te zeggen) rustig aan doen. De mannen daarentegen spelen het spel dan weer beter; zij zijn veel meer gefocust op het verder komen in het spel dan met de rest... Zij (en dan met name Iwein en Sergio) zijn nu al bezig de andere mannen in hun straatje te krijgen zodat zij, zonder al te veel te doen, heel ver in het spel kunnen komen.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #41 Gepost op: 14-09-2010, 16:25:35 »
Wat ik bedoel is dat de vrouwen zich meer als een Robinson gedragen op dit moment dan de heren; de vrouwen doen het meeste werk terwijl de mannen het (om het op zijn zachtst te zeggen) rustig aan doen. De mannen daarentegen spelen het spel dan weer beter; zij zijn veel meer gefocust op het verder komen in het spel dan met de rest... Zij (en dan met name Iwein en Sergio) zijn nu al bezig de andere mannen in hun straatje te krijgen zodat zij, zonder al te veel te doen, heel ver in het spel kunnen komen.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is!

Mja, het hangt ervan af wat je verstaat onder Robinson. Wat mij betreft zijn dat meerdere aspecten, waarvan werken zeker niet het voornaamste is. Als je puur kijkt naar het oorspronkelijke thema, overleven op een onbewoond eiland, dan geef ik je gelijk, maar dat facet is naar mijn mening vooral onderdeel van de setting en niet zozeer van het spel.

Wat overigens niet wil zeggen dat iemand die bv een hele duidelijke provider rol vervuld daarvoor niet speltechnisch beloond mag worden. Helaas is ER tegenwoordig te gemakkelijk (relatief) om dat nog echt als een belangrijk onderdeel te zien.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #42 Gepost op: 14-09-2010, 16:48:23 »
Ik vind de mannen van Kamp Zuid tot dusverre sterker spelen.
 
Tsja, dat is ook een regel waar ik geen fan van ben. Wat mij betreft is een vuurproef nog altijd de beste tiebreaker.

In deze situatie niet nee, maar het feit dat de mannen op de vrouwen stemmen is het gevolg van een scheiding tussen beide groepen waar zowel de mannen als de vrouwen debet aan zijn.

Welk plan bedoel je precies?

Ik vond Hiukwan een goede kandidate tijdens de expeditie. Na afloop viel ze voor mij volledig door de mand omdat ze zich een erg slechte verliezer toonde.

Ik vind de mannen het sterker spelen, maar daar kijk ik niet direct naar.
Ik kijk naar het overlevingsaspect, en natuurlijk de proeven.
Voor mij gelden deze twee aspecten boven het strategische aspect.

Okee met de gelijke stand regel zijn we het dan wel eens ::tandpastasmiley::.

Ik dacht dat we met Hiu Kwan over hetzelfde plan hadden?
Dat ze Geert eruit stemde zodat ze zelf zou overleven.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #43 Gepost op: 14-09-2010, 17:02:27 »
Ik vind de mannen het sterker spelen, maar daar kijk ik niet direct naar.
Ik kijk naar het overlevingsaspect, en natuurlijk de proeven.
Voor mij gelden deze twee aspecten boven het strategische aspect.

Okee met de gelijke stand regel zijn we het dan wel eens ::tandpastasmiley::.

Ik dacht dat we met Hiu Kwan over hetzelfde plan hadden?
Dat ze Geert eruit stemde zodat ze zelf zou overleven.

De reden waarom ik Hiukwan een slechte verliezer vind is gebaseerd op het feit dat ze met opzet een gelijke stand heeft geforceerd in de finale ipv haar verlies te incasseren en gewoon op een sportieve wijze een eerlijke stem uit te brengen voor Hans of Yin.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #44 Gepost op: 14-09-2010, 17:03:51 »

Voor mij gelden deze twee aspecten boven het strategische aspect.


Ik ben blij dat dat in werkelijkheid niet is waar het spel om draait anders zou ik er snel zat van worden.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #45 Gepost op: 14-09-2010, 17:07:56 »
O mijn lieve hemel...

Over Hiukwan hebben we al een zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer uitgebreid draadje waarin alle mogelijke meningen over Hiukwan aan bod zijn geweest (38 pagina's of zo) ::)



"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #46 Gepost op: 14-09-2010, 17:08:37 »
De reden waarom ik Hiukwan een slechte verliezer vind is gebaseerd op het feit dat ze met opzet een gelijke stand heeft geforceerd in de finale ipv haar verlies te incasseren en gewoon op een sportieve wijze een eerlijke stem uit te brengen voor Hans of Yin.

Volgens mij kon ze geen keuze maken tussen die twee.
En ze hadden het als groep bepaald, dus ik zie haar niet als een slechte verliezer.
En het was ook een keer iets anders.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #47 Gepost op: 14-09-2010, 17:09:45 »
O mijn lieve hemel...

Over Hiukwan hebben we al een zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer uitgebreid draadje waarin alle mogelijke meningen over Hiukwan aan bod zijn geweest (38 pagina's of zo) ::)





haha, sorry dat het hier weer boven water komt, was een bepaalde verglijking.
Maar ik hou er over op  ::tandpastasmiley::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #48 Gepost op: 14-09-2010, 17:31:08 »
Volgens mij kon ze geen keuze maken tussen die twee.

Nee, volgens eigen zeggen was het omdat ze vond dat beiden het niet verdienden.

Citaat
En ze hadden het als groep bepaald, dus ik zie haar niet als een slechte verliezer.

Ik zie niet in wat je stelling en conclusie met elkaar te maken hebben. Als ze het alleen had bepaald was ze wel een slechte verliezer en nu niet?

Citaat
En het was ook een keer iets anders.

Dat wel, het was voornamelijk een bittere afsluiting van een vrij goed seizoen.  ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #49 Gepost op: 14-09-2010, 19:47:56 »
Nee, volgens eigen zeggen was het omdat ze vond dat beiden het niet verdienden.

Ik zie niet in wat je stelling en conclusie met elkaar te maken hebben. Als ze het alleen had bepaald was ze wel een slechte verliezer en nu niet?

Dat wel, het was voornamelijk een bittere afsluiting van een vrij goed seizoen.  ;)

Jij zegt dat Hiu Kwan een slechte verliezer is, maar ze hebben het als groep besloten.
Dat betekend dan volgens jou dat de hele groep slechte verliezers zijn, maar je noemt alleen Hiu.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #50 Gepost op: 14-09-2010, 19:53:15 »
Jij zegt dat Hiu Kwan een slechte verliezer is, maar ze hebben het als groep besloten.
Dat betekend dan volgens jou dat de hele groep slechte verliezers zijn, maar je noemt alleen Hiu.


Yep, want Hiukwan nam daarin het voortouw.

Verder ben ik het met je eens dat de rest ook slechte verliezers zijn, al geloof ik niet dat iedereen bewust meedeed aan de actie van hiukwan, maar dat weet ik niet zeker.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #51 Gepost op: 14-09-2010, 20:21:28 »
Yep, want Hiukwan nam daarin het voortouw.

Verder ben ik het met je eens dat de rest ook slechte verliezers zijn, al geloof ik niet dat iedereen bewust meedeed aan de actie van hiukwan, maar dat weet ik niet zeker.

Zou het ook niet mogelijk zijn dat ze alle 6 een beetje in de richting werden geduwd om zo'n gelijke stand te bekomen om die reünie met al die ex-kandidaten het was tenslotte een 10-jarig jubileum...

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #52 Gepost op: 14-09-2010, 20:52:33 »
Zou het ook niet mogelijk zijn dat ze alle 6 een beetje in de richting werden geduwd om zo'n gelijke stand te bekomen om die reünie met al die ex-kandidaten het was tenslotte een 10-jarig jubileum...

Dat zou wel heel erg slecht zijn van de productie. Bovendien voegde het opdraven van al die mensen bijzonder weinig toe aan de finale uitzending.

Ik geloof niet dat dat er achter zit.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #53 Gepost op: 14-09-2010, 21:29:52 »
Ik was bij de stemming met alle oud-kandidaten, en ik kreeg daar het idee dat de productie echt een beetje in zijn maag had gezeten met de gelijke stand, dat ze dit echt achteraf zo bedacht hadden.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #54 Gepost op: 14-09-2010, 21:34:59 »
Ik was bij de stemming met alle oud-kandidaten, en ik kreeg daar het idee dat de productie echt een beetje in zijn maag had gezeten met de gelijke stand, dat ze dit echt achteraf zo bedacht hadden.

Voor de duidelijkheid: je bedoelt dat ze achteraf bedacht hebben om alle oud deelnemers te vragen om het probleem van de gelijke stand (wat ze dus niet zelf geënsceneerd hadden) op te lossen, toch?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #55 Gepost op: 14-09-2010, 21:37:47 »
ja, dat bedoel ik ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #56 Gepost op: 14-09-2010, 21:43:05 »
Ah ok, ja dat is ook wat ik dacht inderdaad. :)

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #57 Gepost op: 15-09-2010, 00:24:03 »



<--------------  ::bravo::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #58 Gepost op: 15-09-2010, 00:36:21 »


<--------------  ::bravo::

Zo'n pijl is idd wel ergerlijk  ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #59 Gepost op: 15-09-2010, 11:41:20 »
Dat valt bij jou toch wel mee, Reaver! De pijl bij jou wijst immers naar een mooie lagune...
Ich bin ein Bärliner!