Auteur Topic: Ergerlijke momenten  (gelezen 106763 keer)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #100 Gepost op: 16-09-2010, 22:38:22 »
Mijn punt was nu net dat het totaal geen complot is. Dat woord wordt gebruikt voor veel grotere, duistere en belangrijkere zaken. Niet voor een volkomen logische en geoorloofde stemafspraak/alliantie binnen een spel. Wie daarvoor het woord samenzwering of complot gebruikt en het ook nog meent neem ik niet serieus.
Tja, ik kijk liever naar hoe mensen bepaalde woorden bedoelen en niet of ze wel of niet een dat woord gebruiken.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #101 Gepost op: 16-09-2010, 22:53:05 »
Tja, ik kijk liever naar hoe mensen bepaalde woorden bedoelen en niet of ze wel of niet een dat woord gebruiken.

Dat kan ik wel begrijpen maar in dit geval zorgt het voor stemmingmakerij. Ieder seizoen wordt er weer heel verontwaardigd gereageerd op allianties mede doordat men telkens negatief refereert naar allianties. Zo ook de productie, na al die jaren doet men nog altijd alsof de betreffende kandidaten iets doen wat eigenlijk niet mag.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #102 Gepost op: 16-09-2010, 23:01:21 »
Dat kan ik wel begrijpen maar in dit geval zorgt het voor stemmingmakerij. Ieder seizoen wordt er weer heel verontwaardigd gereageerd op allianties mede doordat men telkens negatief refereert naar allianties. Zo ook de productie, na al die jaren doet men nog altijd alsof de betreffende kandidaten iets doen wat eigenlijk niet mag.
Ik snap je punt natuurlijk. Zie maar bv de onnodige discussie bij het topic van Saar over dat het niet eerlijk is. En het heeft niets met eerlijk of oneerlijk te maken. Als het binnen de regels valt, is het per definitie eerlijk.
Maar als we nu complot niet kunnen gebruiken, kunnen we volgend jaar 'allianties' niet meer gebruiken, het jaar daarna stemafspraak niet gebruiken enzovoort.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #103 Gepost op: 16-09-2010, 23:04:23 »
Ik snap je punt natuurlijk. Zie maar bv de onnodige discussie bij het topic van Saar over dat het niet eerlijk is. En het heeft niets met eerlijk of oneerlijk te maken. Als het binnen de regels valt, is het per definitie eerlijk.
Maar als we nu complot niet kunnen gebruiken, kunnen we volgend jaar 'allianties' niet meer gebruiken, het jaar daarna stemafspraak niet gebruiken enzovoort.
haha wat maakt de woordkeuze nou eigenlijk uit dan.
Noem het zoals je het noemen wil.
 ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #104 Gepost op: 16-09-2010, 23:06:10 »
Maar als we nu complot niet kunnen gebruiken, kunnen we volgend jaar 'allianties' niet meer gebruiken, het jaar daarna stemafspraak niet gebruiken enzovoort.

Allianties en stemafspraken zijn gewoon neutrale en in dit geval correcte woorden en zorgen totaal niet voor stemmingmakerij dus dat zal niet gaan gebeuren.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #105 Gepost op: 17-09-2010, 07:15:50 »
Iwein is een grote meeloper. ::ohno::

Iwein is geen meeloper, Iwein is de grote opstoker. Zoals hij ook tegen Sergio bezig was over de dames. Hij zat hem echt op te naaien en Sergio gaat daar grif op in, waardoor het dan lijkt alsof Sergio ermee aangekomen is. Maar eigenlijk is het Iwein die het vuurtje opstookt....
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #106 Gepost op: 17-09-2010, 09:16:18 »
Natuurlijk horen complotten of hoe je het ook wil noemen erbij.
Maar als je het gegeven hebt, dat 4 mannen zich keren tegen de 4 vrouwen, en de mannen hebben een doorslaggevende stem door een lapswanzerige leider met niet verdiende immuniteit, kan ik me goed voorstellen dat je dat niet "eerlijk" vindt.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #107 Gepost op: 17-09-2010, 09:30:38 »
'oneerlijk' in betekenis van tegen de regels is klinkklare onzin. Als je daar niet tegen kan dan moet je de regels veranderen of niet mee doen.

'oneerlijk' in de betekenis van onaardig, onsympathiek of desnoods nog erger. Ja, dat kan. Maar dan zou ik niet het woord oneerlijk gebruiken. Want het heeft niets met eerlijk te maken. Saar vind waarschijnlijk het leven eerlijk, als je je best doet word je beloont. Ik denk toch dat het leven en in elk geval ER niet 'eerlijk' is.

Het doet me denken aan een potje risk. Zit er eentje de hele tijd op zijn landje te bouwen, valt niemand aan, en als hij het wel doet is het met maar één leger. Haalt eten en drinken voor iedereen. En om 11 uur wordt hij van de kaart geveegd. En dan klagen dat het niet eerlijk is, want hij was toch zo aardig en nuttig de hele avond.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #108 Gepost op: 17-09-2010, 09:58:01 »


Het doet me denken aan een potje risk.
Als ik jou goed begrijp heb jij er geen problemen mee dat de meisjes al het werk doen, en dan één voor één van de tafel zouden worden geveegd. Ik weet het, dat hoort bij ER. Misschien is onrechtvaardig een betere term. Je bent nog geen week in de expeditie, de belgen maken niks klaar tijdens de proeven en in het kamp, en toch heeft één belg de macht om je weg te krijgen. Voelt onrechtvaardig.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #109 Gepost op: 17-09-2010, 10:02:58 »
Zoals sommige mensen hier het woord "complot" liever vervangen door iets als "stemafspraak", denk ik dat Saar als ze dit leest liever haar "oneerlijk" in "onterecht" had verandert, want dat was wat ze bedoelde. Gewoon onterecht door het verzette werk van de dames, niet oneerlijk van het spel ofzo...

Persoonlijk denk ik dat vooral Regina gewoon slim is geweest om geen stemafspraak te maken met de andere dames, en de munt in haar zak te houden, puur voor haar eigen verloop van het spel. Zij is hier echt gekomen om te winnen, en uiteindelijk gaat het er gewoon om dat andere mensen nou eenmaal naar huis moeten om zelf in de finale te belanden. Ook de mensen waar je wel direct goed mee kan omgaan...

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #110 Gepost op: 17-09-2010, 10:12:47 »
Het doet me denken aan een potje risk.

Verschil met een potje Risk is dat de emotionele betrokkenheid bij Expeditie Robinson een stuk groter is. Tactiek, stemafspraken, complotten of hoe je het wil noemen horen allemaal bij ER. Maar tegelijkertijd is het ook volkomen logisch dat het de kandidaten van Expeditie Robinson veel meer doet als er iemand wordt weggestemd, dan wanneer iemand bij Risk van de kaart wordt gevaagd.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #111 Gepost op: 17-09-2010, 10:14:36 »
Als ik jou goed begrijp heb jij er geen problemen mee dat de meisjes al het werk doen, en dan één voor één van de tafel zouden worden geveegd.
ik zeg helemaal niet dat ik er geen problemen mee heb, maar ik vind dat je het niet oneerlijk moet noemen. Ik vind het zeer onsympatiek, en ik vind vooral Iwein als persoon 'niet zo leuk'. Maar als spelletjes-speler slim, en stukken beter dan bv een Stephanie! Maar ik vind ook dat het onrechtvaardig 'voelt'.

Robben scoort in laatste seconde van wk-finale met de hand. Scheidsrechter keurt hem goed. Tja dan vinden we dus dat dat oneerlijk is, en Robben moet dat zeggen tegen de scheids. Of zijn het de regels dat het mag, zolang de scheids geen bezwaren heeft.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #112 Gepost op: 17-09-2010, 10:15:30 »
Verschil met een potje Risk is dat de emotionele betrokkenheid bij Expeditie Robinson een stuk groter is.
Nou, in de potjes die ik gespeeld heb, vraag ik me dat af. ::rofl::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #113 Gepost op: 17-09-2010, 10:23:21 »
Nou, in de potjes die ik gespeeld heb, vraag ik me dat af. ::rofl::
Okee, wanneer ik Risk speel met vrienden kan het er ook fanatiek aan toe gaan, ;D maar toch denk ik dat de emotionele betrokkenheid bij ER nóg groter is. ;)

Nogal off-topic: bij Risk vind ik het juist vooral frustrerend als de lafste speler (elke beurt versterken, nooit aanvallen) aan het einde wint omdat de anderen met hun aanvallen iedere beurt elkaar verzwakt hebben. Dat is min of meer te vergelijken met 'de grijze muis' in ER.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #114 Gepost op: 17-09-2010, 11:18:47 »
Helaas kom ik ook weer uit bij de Belgische heren... Het meest ergerlijk was hoe Sergio uitviel naar en over Nienke, de enigste die überhaupt iets over de verschrikkelijke luiheid van Sergio durfde te zeggen. Het mag dan een spel zijn, maar om Nienke voor alles wat lelijk is uit te schelden gaat mij zeker te ver.

Daarnaast deed Anthony ook een duit in het zakje: eerst de allerbeste vriendjes worden met de vrouwen, en vervolgens, ik noem het bijna achterbaks, zich weer laten inpalmen door Sergio (en Iwein)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #115 Gepost op: 17-09-2010, 14:52:18 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
tja, en wie zit daar nou op te wachten op een onbewoond eiland
::rofl::
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #116 Gepost op: 17-09-2010, 21:15:36 »
*het gevoel te hebben dat er gesleuteld wordt om zeur & zeur erin te houden --> Herindeling van de kampen  ???...*

Dat gevoel kreeg ik ook, het leek alsof er werd ingegrepen omdat ze anders die leuke Nederlandse dames 1 voor 1 kwijtraken, en discussies bleven houden tussen Maxim en John/Sebastiaan
Keep calm and eat chocolates!

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #117 Gepost op: 18-09-2010, 09:05:18 »
Wij weten natuurlijk nooit, of de productie niet gewoon al van plan was om een proef met een herindeling te doen. Maar het komt op beide eilanden wel goed uit!
Ik vind het trouwens behoorlijk ergerlijk dat Sebastiaan en John Maxim zo aanvallen. Ik heb daar niet genoeg reden voor gezien, maar misschien heeft zich "off camera" van alles afgespeeld.
En wie worden met zeur en zeur bedoeld?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #118 Gepost op: 18-09-2010, 11:04:32 »
De herindeling is volgens mij altijd heel vroeg in het seizoen. Daar verbaas ik me altijd over. Dus ik denk niet dat je daar iets achter moet zoeken.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ergerlijke momenten
« Reactie #119 Gepost op: 18-09-2010, 11:58:48 »
En wie worden met zeur en zeur bedoeld?

Nienke en Saar