Auteur Topic: Aflevering 5: Donderdag 30 september  (gelezen 20893 keer)

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #20 Gepost op: 30-09-2010, 22:45:17 »
Ik vind t allemaal minder spannend als andere jaren, of t door t aantal proeven komt weet ik niet.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #21 Gepost op: 30-09-2010, 22:53:21 »
leuke proef met de bordjes.. wel een keer eerder gezien weet niet meer welk jaar.

2006 Panama: individuele proef tussen Lenny, Bernadette en Ignazio.

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #22 Gepost op: 1-10-2010, 09:11:44 »
Normaal duurt een expeditie toch iets van 45 dagen, en deze keer slechts 30?
Daardoor is er minder ruimte voor de normale hoeveelheid proeven.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #23 Gepost op: 1-10-2010, 12:35:37 »
In de afgelopen jaren was er toch meestal maar 1 proef per 2 dagen tijdens de eerste dagen, tot de samensmelting?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #24 Gepost op: 1-10-2010, 15:33:59 »
Hoop dat aflevering 6 eindelijk eens wat van die beloofde spanning, strijd en sensatie gaat brengen want dit was natuurlijk weer een hele slappe en slaapverwekkende uitzending met regen als hoogtepunt. Jeuj!
Weet je het niet, antraciet

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #25 Gepost op: 1-10-2010, 15:44:07 »
Als ik het voorstukje voor aflevering 6 mag geloven zal ook dit een slappe aflevering worden.. eeen voorstukje zou juist aan moeten zetten tot kijken dit ervaar ik nu niet en had ik ook niet met het voorstukje voor aflevering 5.


Ook jammer dat Maxim eruit is, hij had nog wel voor leuke momenten kunnen zorgen denk ik. Nu zitten alle ''lieverdjes'' er nog in. Ben benieuwd of hier nog wat woede-uitbarstingen/ruzie's etc gaan komen..
« Laatst bewerkt op: 1-10-2010, 15:50:15 door Emiel.B. »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #26 Gepost op: 1-10-2010, 15:59:38 »
Als ik het voorstukje voor aflevering 6 mag geloven zal ook dit een slappe aflevering worden.. eeen voorstukje zou juist aan moeten zetten tot kijken dit ervaar ik nu niet en had ik ook niet met het voorstukje voor aflevering 5.
Ze willen natuurlijk niet te veel weggeven, zodat wij geen voordeel kunnen halen bij het invullen van onze ER-pool... ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #27 Gepost op: 1-10-2010, 20:29:42 »
Wel een leuke aflevering, maar ik vond het jammer bij de proef dat degene die eigenlijk uit het spel werd geschoten toch nog de beurt mocht afmaken. Dit maakte het natuurlijk wel spannend, maar in principe lag diegene er op dat moment al uit.
Voor de rest; wat een harmonie.... ::hypocriet::

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #28 Gepost op: 1-10-2010, 20:35:09 »
Wel een leuke aflevering, maar ik vond het jammer bij de proef dat degene die eigenlijk uit het spel werd geschoten toch nog de beurt mocht afmaken.

Wat proef betreft vond ik het erg aanvechtbaar dat 'het hele bord kapot moest'. Vind ik nogal voor discussie vatbaar, oftewel subjectief wat Evi 'helemaal kapot' vindt. Leek mij dat 'iets geraakt hebben' veel eerlijker en objectief vast te stellen.
Maar achteraf maakt dat wat uitslag betreft niet uit, gelukkig.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #29 Gepost op: 1-10-2010, 23:04:59 »
Leuke proef, al werd Zsofi wel genaaid met dat bord van Regina.

Ik vond het leuk om de verschillen tussen de kampen te zien: Bij Zuid kreeg Sebastiaan alle vertrouwen en mocht hij gerust een paar keer missen en bij Noord wou iedereen schieten. Wat op zich niet al te slim is natuurlijk. Terecht dus dat Zuid won.

Ik vond trouwens dat beide kampen feitelijk vals speelden: Moest je niet met het hele team op de balk staan alvorens er geschoten mocht worden? Bij beide teams stond de laatste steeds nog op "het startblok"...

Offline Molleeder

  • Forumlid
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #30 Gepost op: 1-10-2010, 23:08:35 »
Ik voelde toch even de behoefte een vraag te plaatsen hierzo.

Ben ik de enige die het gevoel had dat men afweek van de door de leiding gestelde spelregels bij de proef? Er werd van tevoren duidelijk verteld dat iedereen op de evenwichtsbalk moest blijven staan totdat het schot gelost zou zijn. Team blauw hield zich daar bij de eerste poging ook netjes aan. Daarna werd er structureel van afgeweken... heeft het spel stilgelegen om de regels aan te passen? Iedereen sprong namelijk meteen van de balk af wanneer de schutter het tweede platform bereikte.

Is niet dit een beetje eigenaardig? Wat laten ze allemaal nog meer weg voor regeltjes? Waarom was Regina haar bord niet helemaal goed kapot terwijl die van Sebastiaan ook nog wel leesbaar was?

Ik krijg het gevoel dat de leiding bij deze expeditie wel heel veel wil sturen.

---

Edit: Ik heb nog even de precieze spelregel teruggekeken in de aflevering en Evi zegt het volgende:

"Valt er iemand van het team van de evenwichtsbalk voor er een schot is gelost, dan moet het team dus van de evenwichtsbalk en moet iedereen weer één voor één mooi op de evenwichtsbalk komen te staan.
« Laatst bewerkt op: 1-10-2010, 23:17:54 door Molleeder »

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #31 Gepost op: 1-10-2010, 23:28:49 »
Ja, dat was mij inderdaad ook al opgevallen. Heel apart.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #32 Gepost op: 1-10-2010, 23:33:55 »
Ja, dat was mij inderdaad ook al opgevallen. Heel apart.

Mij ook!!

Ik denk dat het toch te moeilijk bleek te zijn en er daardoor bijna geen schoten gelost werden. Om te voorkomen dat het spel uren zou duren, zijn toen maar de regels aangepast.

Wel jammer, want ik vond het juist zo leuk dat het team dat aan het verliezen was steeds tegelijkertijd een voordeeltje kreeg: als er iemand werd uitgeschoten, hoefde er dus ook één minder op de evenwichtsbalk te blijven staan. Op die manier had de partij die achterstond meer kans zijn achterstand in te halen. Door het aanpassen van de regels werd dat voordeeltje deels weggehaald.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #33 Gepost op: 1-10-2010, 23:58:25 »
Heb net de aflevering terug gekeken.
Ik moet ook zeggen dat het een redelijk saaie aflevering was en dat er wel wat meer mag gebeuren.
Kan niet wachten tot de samensmelting.
Dan wordt het zeker weer spannend.
De proef was leuk bedacht, maar slecht uitgevoerd.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #34 Gepost op: 2-10-2010, 10:52:24 »
Weinig beeldmateriaal, die terugblikken naar huis en kindjes, was wel heel erg emo tv. Laat dan wat meer van de omgeving zien, of een jacht op aapjes of zo
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #35 Gepost op: 2-10-2010, 13:51:59 »
of een jacht op aapjes of zo

Neeeee, geen jacht op aapjes aub.  ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #36 Gepost op: 2-10-2010, 13:57:51 »
Neeeee, geen jacht op aapjes aub.  ::)

was toch wel een erg lachwekkend moment destijds, met Carl ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #37 Gepost op: 2-10-2010, 20:19:28 »
Al met al viel mij de aflevering ook wat tegen, helaas.

De regels van de bordjesproef zijn volgens mij inderdaad aangepast... ik vond het ook al vreemd hoe het ging.

Hopelijk komt er wel meer spanning in nu, want het begint inderdaad wel erg harmonieus te worden.....
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #38 Gepost op: 3-10-2010, 12:32:16 »
Neeeee, geen jacht op aapjes aub.  ::)

Tja ze hadden kennelijk een varanenval gebouwt maar die werkte niet dus kennelijk rent Dennis er de volgende aflevering maar achteraan  ::rofl:: Weet niet of dat nou zo slim is. ???

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5: Donderdag 30 september
« Reactie #39 Gepost op: 3-10-2010, 14:15:40 »
Ik vond het de minste aflevering tot nu toe.

De proef was gewoonweg slecht uitgewerkt: een proef moet simpel, transparant en spannend blijven voor de kijker van het begin tot het einde --> De commentaar tussen de proef van de kandidaten, verpest voor mij ook de spanning van de proef.. waarschijnlijk ben ik een beetje Survivor-verwend...
Het last minute in elkaar getimmerde bordenrek...   ::schaam::
De balk was wel een leuke input maar imo ook verkeerd uitgewerkt.



Voor de rest krijg ik nog altijd de indruk dat bijna iedereen nog steeds bezig is met imago-oppoetserij voor de tv wat het voor mij heel saai maakt om naar te kijken.