Auteur Topic: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30  (gelezen 37921 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #40 Gepost op: 21-10-2010, 22:08:20 »
de intro is geen spoiler

De intro kan wel spoilers bevatten dat had ik in een ander topic ook al proberen uit te leggen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #41 Gepost op: 21-10-2010, 22:12:54 »
De intro kan wel spoilers bevatten dat had ik in een ander topic ook al proberen uit te leggen.
Maar je ziet ze in de reguliere uitzending dus dat je dat niet ziet is je eigen schuld,
Het is geen geheim als het 8 keer voorbij komt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #42 Gepost op: 21-10-2010, 22:14:29 »
Maar je ziet ze in de reguliere uitzending dus dat je dat niet ziet is je eigen schuld,
Het is geen geheim als het 8 keer voorbij komt.

Het gaan er niet om dat het geen geheim is, als ze de winnaar in de intro laten zien is het geen geheim meer maar daarom nog wel een spoiler.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #43 Gepost op: 21-10-2010, 22:15:12 »
Maar je ziet ze in de reguliere uitzending dus dat je dat niet ziet is je eigen schuld,
Het is geen geheim als het 8 keer voorbij komt.

Als wij dat niet merken is het voor ons nog een 'geheim'. Als jij het dan hier overduidelijk post en wij lezen dat is dat geen 'geheim' meer en sommigen willen dat wel een 'geheim' houden dus denk voortaan gewoon eventjes na voordat je post en klik 1 keer op de spoilertags. Zoveel moeite is dat toch niet?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #44 Gepost op: 21-10-2010, 22:16:44 »
Sorry hoor, die info lijkt mij geen spoiler aangezien iedereen dat in de intro kan zien, ik let heel erg op dat soort dingen.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #45 Gepost op: 21-10-2010, 22:18:57 »
En ik dus niet en daardoor blijft het wel spannender als ik eerlijk ben.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #46 Gepost op: 21-10-2010, 22:20:07 »
Sorry hoor, die info lijkt mij geen spoiler aangezien iedereen dat in de intro kan zien, ik let heel erg op dat soort dingen.

Een spoiler is een onthulling die eigenlijk verborgen had moeten blijven omdat het belangrijk is voor de ontvouwing van het verhaal. Oftewel gewichtige informatie die de spanning kan verminderen of bederven (van het Engelse ‘to spoil’) door verrassingselementen weg te nemen. Ook in de voorstukjes of promo’s kunnen dus spoilers zitten. Dat is dom van de productie en dat zal de meeste mensen niet zijn ontgaan maar daarom is het nog wel een spoiler.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #47 Gepost op: 21-10-2010, 22:22:18 »
leuk was het vandaag.
Zou sebas ook vinden dat hij veel drinkt

(poging tot ontopic te komen ;) )
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #48 Gepost op: 21-10-2010, 22:33:52 »
leuk was het vandaag.
Zou sebas ook vinden dat hij veel drinkt

(poging tot ontopic te komen ;) )
Ja ik ga zoiets niet in het spoiler-topic bespreken xD
Sorry hoor, die info lijkt mij geen spoiler aangezien iedereen dat in de intro kan zien, ik let heel erg op dat soort dingen.
Zoals Goyathlay al beweerde, het is wel een spoiler en dat valt niet te ontkennen. Het feit dat jij wel op dat soort dingen let, betekent niet dat andere mensen dat ook doen. Dit soort dingen komen vaker voor in soortgelijke programma's. Neem als voorbeeld Wie is de Mol?. Sommige mensen doen het geluid van de tv uit tijdens het maken van de test door de kandidaten. De meeste kandidaten nemen dan hun verdachten door, maar niet alle kandidaten, waaronder de afvaller, omdat anders duidelijk zou zijn waarom die persoon is afgevallen. Daardoor kun je gemakkelijk achterhalen wie NIET afvalt.. Dit is een spoiler! Stel dat de executie de aflevering erna zou komen, is het nog niet de bedoeling dat al die mensen die hun geluid zachter hebben gedaan, het alsnog hier op het forum lezen. Echter, dit is natuurlijk niet van toepassing, want diezelfde aflevering wordt al bekend gemaakt wie er afvalt. Maar het gaat om het idee.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #49 Gepost op: 21-10-2010, 22:34:21 »
Een spoiler is een onthulling die eigenlijk verborgen had moeten blijven omdat het belangrijk is voor de ontvouwing van het verhaal. Oftewel gewichtige informatie die de spanning kan verminderen of bederven (van het Engelse ‘to spoil’) door verrassingselementen weg te nemen. Ook in de voorstukjes of promo’s kunnen dus spoilers zitten. Dat is dom van de productie en dat zal de meeste mensen niet zijn ontgaan maar daarom is het nog wel een spoiler.

Ja ik snap je punt wel hoor, maar ik had het niet door. Ik spoiler niet bewust, ik nam aan dat iedereen dat wel door had, maar dat zie ik dus verkeerd. Excuses daarvoor.  :) Ontopic een leuke aflevering, met voor mij een geweldig spannende proef waar ik bijna hartkloppingen van kreeg.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #50 Gepost op: 21-10-2010, 22:55:52 »
Vond de aflevering niet bijzonder spectaculair,

De proef wel! was erg spannend wie er als 1e uitlag!


Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #51 Gepost op: 22-10-2010, 03:57:06 »
Wat ben ik blij dat die irritante Iwein eruit is.
Wat een akelig achterbaks ventje is dat zeg.
Leuke aflevering weer.
Ben weer zo benieuwd naar volgende week.

Offline CubaLibre

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #52 Gepost op: 22-10-2010, 11:41:34 »
Ik heb zo het gevoel dat de loslippigheid van Sebastiaan (teveel bier?) hem wel eens de kop kan gaan kosten.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #53 Gepost op: 22-10-2010, 12:07:43 »
Leuke aflevering. Ongelooflijk jammer dt Iwein eruit is.
Mooi die onderhuidse spanning van twee Nederlandse dames en de vijf Belgen op het eiland. Ik zie helemaal geen contact tussen Regina/Saar en de andere vier.
En die spanning zit er nog steeds.

En Sebastiaan die eerst met iedereen vriendjes wil zijn en dan even duidelijk maakt dat hij lief in je gezicht kan doen en je gewoon keihard met of zonder complot eruit kan stemmen. Niet heel slim van een sociale hoer:-)

Waar ik zelf erg slecht tegen kan is je munt gebruiken om door te gaan en dan van die krokodillentranen van 'ik vind het zo lastig om jullie achter te laten'.

Wel weer leuk om Antony te zien worstellen met allianties wel of niet. Kan niet gewoon keihard die stenen bij Regina neerleggen.

Almet al genoten,alleen wat moeten Regina en Saar doen om te overleven?
Lijkt me toch alspuntej bij paaltje komt:
Sebastiaan/Regina/Saar
Martine/Antony/Zsofie/Tatiana

Sugar is de key!?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline oliviavia

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #54 Gepost op: 22-10-2010, 12:27:29 »
sorry maar mogen de spoilers beperkt blijven tot je Opel Astra of tot de daar voor bedoelde spoilerhoek? Deze draad gaat over aflevering 8 en niet over forumbeheer of spoilergebruik.  Het stoort in deze draad. ::megafoon::


Wat goed dat die konkelende iwein eruit is, wat een irritante nietsnut!
Goed gezelschap voor tatiana die als een verveelde luie schootkat zich liet paaien door hem, da's nu over dus zal ze zelf aan de bak moeten.

Denk ook dat de (lamme?) loslippigheid van Sebas hem punten gaat kosten, niet zo slim van hem om de andere een kijkje achter zijn scherm te geven.....

Saar is een stoerding, vind haar echt geweldig en een echte doorbijter die niet met alle winden meewaait.

Ik vond het een leuk fragment toen ze bij het feestmaal allemaal tactieken door elkaar heen opperden om staande te blijven nu het spel individueel wordt en dat Sugar heel nuchter en puur iedereen overrulede met een zacht gesproken  "Just be yourself" . Dat is precies wat hij doet en hij is een aangename en robinsonwaardige speler die hard werkt tot het gaatje, zelfs met pijn nog positief is en nog nooit een onvertogen woord over zijn mede spelers heeft geuit. Toppertje!

Offline CubaLibre

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #55 Gepost op: 22-10-2010, 12:39:27 »
Nouuuu. Dat "Be yourself" van Sugar mag dan wel waar zijn, maar hij heeft wel laten zien dat hij een behoorlijke meeloper kan zijn en van complotten helemaal niet vies is.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #56 Gepost op: 22-10-2010, 12:51:23 »
Ik ben benieuwd wat Antony zijn aanpak word. Hij speelt het spel als een tacticus heeft overal zijn hachje net weten te redden maar het ontbreekt hem aan echte vrienden, als je in dit spel over vrienden mag spreken.

De Nederlandse dames zijn wel aardig klaar met hem denk ik vanwege zijn houding, al durfde hij niet met de gewichten door te zetten.
Martine, Tatiana en Zsofi worden denk ik een blok waar hij bij kan aansluiten maar wel als eerste geslachtofferd word.
Sebastiaan kan in principe met iedereen overweg maar lijkt volgende week krediet te verliezen door zijn loslippigheid.
En Sugar is ook een eenling wat een voordeel maar ook een nadeel kan zijn. Frank en Marnix wonnen immers ook zonder echte complotten te smeden.

Ik denk dat de volgorde van afvallen als volgt word: Regina, Sebastiaan, Saar, Sugar, Antony,
en dan de drie belgische dames in de finale waarin ik Martine de grootste kans geef

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #57 Gepost op: 22-10-2010, 12:58:30 »
Hmm, Martine zei dat ze zich bij de sterkere wilt aansluiten. Nou denk ik dat ze sterkere bij de proeven bedoelt dus dan zou ik zeggen sowieso bij Sebastiaan..

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #58 Gepost op: 22-10-2010, 13:21:17 »
Aparte aflevering, met gelukkig (?) Iwein eruit... Alleen moet je dit nu zien als opgeven of niet? Maar in ieder geval, ik zal hem niet missen. Wat voor mij misschien wel het meest opvallendst en onverwachtst was, was hoe makkelijk Zsofi zich bij de complotgroep voegde. Ik wist niet dat zij ook zoveel angst had voor Regina en Saar...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #59 Gepost op: 22-10-2010, 15:13:02 »
Jammer dat Iwein eruit is. Dat manipuleren was toch erg grappig.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”