Auteur Topic: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30  (gelezen 37920 keer)

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #60 Gepost op: 22-10-2010, 21:43:01 »
geweldig iwein eruit!
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #61 Gepost op: 22-10-2010, 23:04:00 »
geweldig iwein eruit!
Jij kijkt ook liever naar ER met alleen maar ''normale'' kandidaten?

Zeg nou zelf, er zit nu geen een spraakmakende kandidaat nog in het spel,
Frans, Maxim, Sergio die hadden erin moeten blijven...


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #62 Gepost op: 22-10-2010, 23:06:49 »
Jij kijkt ook liever naar ER met alleen maar ''normale'' kandidaten?

Zeg nou zelf, er zit nu geen een spraakmakende kandidaat nog in het spel,
Frans, Maxim, Sergio die hadden erin moeten blijven...


Waarom zou een Iwein die een complot smeed interessanter zijn dan een Zsofi die een complot gaat smeden?
Volgens mij hebben we voor Iwein wel degelijk een plaatsvervanger.
De belgen spannen nog steeds op dezelfde manier samen tegen de nederlanders.
Hetzelfde waar Iwein en sergio mee begonnen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #63 Gepost op: 22-10-2010, 23:29:56 »
Waarom zou een Iwein die een complot smeed interessanter zijn dan een Zsofi die een complot gaat smeden?
Volgens mij hebben we voor Iwein wel degelijk een plaatsvervanger.
De belgen spannen nog steeds op dezelfde manier samen tegen de nederlanders.
Hetzelfde waar Iwein en sergio mee begonnen.
De Nederlanders hebben het net zo goed gedaan, die hebben zelfs voor expeditie robinson met elkaar afgesproken niet op elkaar te stemmen.. de vrouwen dan.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #64 Gepost op: 22-10-2010, 23:31:49 »
De Nederlanders hebben het net zo goed gedaan, die hebben zelfs voor expeditie robinson met elkaar afgesproken niet op elkaar te stemmen.. de vrouwen dan.
Maar waarom zijn dan de kandidaten die eruit zijn spraakmakender/spannender dan de kandidaten die er nog in zitten.
Ze hebben dezelfde streken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #65 Gepost op: 23-10-2010, 03:12:13 »
De Nederlanders hebben het net zo goed gedaan, die hebben zelfs voor expeditie robinson met elkaar afgesproken niet op elkaar te stemmen.. de vrouwen dan.

dus dit is bewezen?Weet wel dat ze van plan waren om niet op elkaar te stemmen maar of dat nou al voor de expeditie is geweest  ???

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #66 Gepost op: 23-10-2010, 10:27:27 »
Ik geloof niet dat mensen zich zorgen hoeven te maken of het nog wel spannend blijft. Uiteindelijk ontwikkelen zich altijd weer sympathieen en antipathieen, complotten etc. Dat gezeur dat iwein zo´n groot gemis is deel ik absoluut niet.
In ieder geval kan niemand zeggen dat het niet eerlijk is gegaan. De proef vroeg overduidelijk ook om mentale kracht. Ik vond het tekenend dat Iwein daar het minst van in huis had. Maar ook Anthony kon niet bepaald een deuk in een pakje boter slaan.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #67 Gepost op: 23-10-2010, 10:32:02 »
De Nederlanders hebben het net zo goed gedaan, die hebben zelfs voor expeditie robinson met elkaar afgesproken niet op elkaar te stemmen.. de vrouwen dan.

Dat kan ook een leugen zijn geweest om een eigen complot goed te praten.
Nog even niks.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #68 Gepost op: 23-10-2010, 20:12:11 »
Eigenlijk is dit pas het eerste jaar dat de focus zo ligt op nederlanders vs belgen.
Zal er een reden voor zijn dat onbekende mensen dit minder hebben? ::hypocriet::

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #69 Gepost op: 24-10-2010, 00:08:45 »
Zaten jullie ook even met jullie ogen te knipperen/oren te klapperen toen Zsofi aan het feestmaal bij de openbaringen van Sebastiaan zo bedenkelijk zat te kijken en Tatiana zelfs zei dat ze in het spel net zo wilde zijn als in het echte leven: eerlijk

En dat terwijl ze net voor de proef nog samen hadden afgesproken hetzelfde te stemmen en Zsofie heel boos was op Antony toen hij zich (in de geest) niet aan deze afspraak hield. Was dit een tactische zet van de dames 9niet laten merken dat pacts sluit) of waren ze het zelf echt even vergeten?

Ik vond de feestmaalscene echt heel leuk en interessant. Grappig was dat hier eigenlijk dezelfde discussies werden gevoerd als die je steeds weer op dit forum tegenkomt.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #70 Gepost op: 24-10-2010, 00:50:19 »
Eigenlijk is dit pas het eerste jaar dat de focus zo ligt op nederlanders vs belgen.
Zal er een reden voor zijn dat onbekende mensen dit minder hebben? ::hypocriet::
Ik denk het wel. Ik denk dat de BN'ers elkaar al redelijk kenden voor de start van het progamma. Zelfde geldt voor de BV'ers!! Dat trekt toch redelijk meer naar elkaar toe, waardoor er wel een soort scheiding kan komen. Kijk, groepjes krijg je sowieso, maar hier was al een basis, die bij onbekende nederlanders niet is.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #71 Gepost op: 24-10-2010, 10:42:26 »
Ik denk dat we ervan uit mogen gaan dat sommige BVers en BNers elkaar kenden.
Maar de landenstrijd is door de eerste indeling getriggerd. Er ontstond direct bij de belgische mannen een complotsfeer. Volgens mij was dat met "gewone"mensen hetzelfde geweest.

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #72 Gepost op: 24-10-2010, 10:58:13 »
Zaten jullie ook even met jullie ogen te knipperen/oren te klapperen toen Zsofi aan het feestmaal bij de openbaringen van Sebastiaan zo bedenkelijk zat te kijken en Tatiana zelfs zei dat ze in het spel net zo wilde zijn als in het echte leven: eerlijk

En dat terwijl ze net voor de proef nog samen hadden afgesproken hetzelfde te stemmen en Zsofie heel boos was op Antony toen hij zich (in de geest) niet aan deze afspraak hield. Was dit een tactische zet van de dames 9niet laten merken dat pacts sluit) of waren ze het zelf echt even vergeten?

 
Ik zat zeker ook met mijn ogen te knipperen! ;)
Wat een hypocrisie van die dames. Zsofie´s commentaar was een echt eye opener. Zij neemt naadloos Iwein´s rol over wat betreft "belgen voor belgen".
Er was tenslotte "slechts"een afspraak gemaakt voor stemming bij een eilandraad. Maar Zsofi vertaalde het direct door naar er ook voor zorgen dat er
Belg de proef moest winnen. Absoluut een wolfje in schaapskleren. Ik vond het juist heel begrijpelijk dat Anthony het gewicht verdeelde. Ik hoop stiekem dat hij dat deed omdat er nu een nieuwe groep komt, en hij niet direct weer het Belgie-nederland vuurtje op wilde stoken. Maar Zsofi had daar geen enkel probleem mee. Het fanatisme waarmee ze alle gewicht bij Regina plaatste, heel onsympathiek. Maar er zullen wel weer forumleden zijn die dat juist geweldig vinden. 

Offline mevr.Lau

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #73 Gepost op: 24-10-2010, 11:43:17 »
Heb onderstaande vraag ook al gesteld in de subcategorie van de muziek. Voor de zekerheid ook hier gepost.

Op het moment waar Saar vertelt dat ze 8 vissen voor 6 personen heeft gevangen, begint er een stukje muziek (viool overduidelijk aanwezig). Het muziekfragment komt een paar minuten later weer terug, wanneer Anthony de vissen aan het bakken is. Weet iemand welk nummer ik bedoel? Ik geloof dat ik het in een film voorbij heb horen komen, maar ik kom niet op titel, componist of film...

Hoop dat iemand kan helpen!

Offline sollea

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #74 Gepost op: 24-10-2010, 14:23:02 »

Het nummer dat je bedoelt komt uit de film Chocolat met in in de hoofdrol, 3 maal raden.........., Johnny Depp (en Juliet Binoche).

Het staat op de original soundtrack en het heet "Party Preparations". De componist is Rachel Portman.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #75 Gepost op: 24-10-2010, 14:50:56 »
Ik was blij te zien dat de flashback met de munt ook deze aflevering weer terug kwam!

Jij kijkt ook liever naar ER met alleen maar ''normale'' kandidaten?

Zeg nou zelf, er zit nu geen een spraakmakende kandidaat nog in het spel,
Frans, Maxim, Sergio die hadden erin moeten blijven...

Dat heb ik ook al eerder opgeworpen, het lijkt wel dat je of geen persoonlijkheid moet bezitten, of dat niet moet laten zien, of heel erg achter de ellebogen moet zijn om succesvol verder te geraken in ER. Althans, je moet je niet laten zien want dan ga je naar huis. Met bovenstaande personen was er in ieder geval actie en meer spannende televisie geweest in plaats van de blije leefgemeenschap welke we nu al 8 afleveringen achter elkaar zien. Een regenbui, een ziekenhuisbezoek, de schijnheilige stem van de ubermama op Nienke, het valsspelen en/of niet (hoeven) opvolgen van de uitgesproken regels bij de proeven, de gesprekken in drievoud en het puberaal opgeven van John en Dennis incl bijbehorende gesprek met Evi zijn zo ongeveer de hoogtepunten tot nu toe. Dan zou ik nog bijna de flashback over de munt vergeten...

Weer een redelijk saaie aflevering, het stond door die ingeschreven proef al vast dat Iwein dit zou verliezen. Wellicht was de productie zijn gekonkel en geknuffel wel zat en was er vandaar deze proef, wie zal het zeggen, maar er zijn er blijkbaar maar weinigen die het spijtig vinden dat weer iemand die tenminste "iets" brengt de strijd moet verlaten. De tien minuten over (het pellen van) bananen waren trouwens ook zeer inspirerend... 

De "expeditie" is tot nu toe samen te vatten in een klein kwartier met daarin natuurlijk wel minimaal 3x de flashback van die immuniteitsmunt. Je merkt gewoon dat de productie er alles aan heeft gedaan om het toch nog iets leuker te maken voor de kijker, dat is jammer. Bij dit seizoen krijg je als kijker teveel mee hoe gescript het programma eigenlijk is. Dat haalt de magie weg van het overleven op een onbewoond eiland. Zo vraag ik me nog steeds af hoe een aangebroken kaas goed blijft in tropische omstandigheden buiten de koelkast. Waarom zat Dennis er uberhaupt zo alleen want enige beargumenteerde uitleg heb ik gemist behalve leuke reclame te maken voor de sponsor(s), het blijft immers de commerciele. En hoe zit het met al die geschoren oksels, benen en gezichten, vooral die van Jack Sparrow. Daarnaast is de spelregels continu aanpassen is een fail voor het programma imo. In vergelijking met bijna alle voorgaande seizoenen vind ik deze zeer zwak.
« Laatst bewerkt op: 24-10-2010, 15:31:35 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline mevr.Lau

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #76 Gepost op: 24-10-2010, 14:53:56 »
Het nummer dat je bedoelt komt uit de film Chocolat met in in de hoofdrol, 3 maal raden.........., Johnny Depp (en Juliet Binoche).

Het staat op de original soundtrack en het heet "Party Preparations". De componist is Rachel Portman.

Dank je wel voor de snelle reactie! Er ging meteen weer een bel rinkelen.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #77 Gepost op: 24-10-2010, 20:21:51 »
Eigenlijk is dit pas het eerste jaar dat de focus zo ligt op nederlanders vs belgen.
Zal er een reden voor zijn dat onbekende mensen dit minder hebben? ::hypocriet::

In het jaar van Marnix/Maxime/Fleur was er ook zo'n focus met Kwik, Kwek en Kwak die Tom en Nicole wegstemden en Douwe/Fleur/Elbert die na de samenvoeging steeds in de problemen kwamen, maar door de aparte stemmethode en Karl's "populariteit" toch nog ver kwamen.
Nog even niks.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #78 Gepost op: 25-10-2010, 10:43:51 »
Eddy had het trouwens over "een extra gewicht plaatsen", "een extra gewicht" en nogmaals "een extra gewicht plaatsen" bij de proef; dat zijn drie vormen waarin ik geen meervoud herken. Vanwaar de beelden dan dat de kandidaten achter elkaar zo veel mogelijk gewichten mogen plaatsen bij de overgebleven kandidaten totdat iedereen heeft opgegeven? Of is het dit jaar normaal dat de regels ruim genomen mogen worden en/of er een halve uitleg gegeven wordt bij de proeven? Heldere uitleg had voor een andere tactiek kunnen zorgen.
« Laatst bewerkt op: 25-10-2010, 10:46:54 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline oliviavia

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 , 21 oktober 20.30
« Reactie #79 Gepost op: 25-10-2010, 11:45:42 »
Jij kijkt ook liever naar ER met alleen maar ''normale'' kandidaten?


Het programma heet toch Expeditie Robinson en niet Expeditie Zotte Paardenkop? Anders had Iwein zeker gewonnen!
Van mij  mogen kandidaten die 0,o survival skills (in sociale omgangsvormen of in letterlijke survival nuttigheid) hebben er uit.
Dat houdt voor mij in dat de volgende die eruit vliegen Zsofi en Tatiana zijn, dat is niet gebaseerd op hun persoonlijkheid maar wel op hun toegevoegde waarde voor het kamp. Ik vind het echt jammer dat Nienke er door dat EigenVolkEerst Vlaamsche Blok eruit is gestemd. Zij was een mentaal en fysiek sterke speler die nog een flinke duit in het zakje had kunnen doen. Echt te jammer dat door zo'n nutteloze Sergio zij puur op rancune weg is gestemd.