Auteur Topic: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30  (gelezen 40471 keer)

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #40 Gepost op: 19-11-2010, 09:37:43 »
Los daarvan: de vraag is of het slim is om op de sterkste te stemmen als je zelf al verzekerd bent van het duel.
Ik weet niet of Regina zo goed zal zijn in die proef, met dat lange lijf. Tatiana wel, dat heeft ze al een aantal keer bewezen (en ze heeft eerder zelfs zo'n soort uithoudingsproef gewonnen (toen Iwein als eerste afviel). Van Saar heeft ze bij die proef meer te duchten volgens mij.

Wat ik wel een bak vond, was Tatiana met haar 'ik ben geen pion'. Na vorige week een andere speler als pion te hebben gebruikt. Tijd voor wat introspectie, lijkt me.

Lief trouwens hoe Saar en Regina haar opvingen.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #41 Gepost op: 19-11-2010, 10:46:20 »
Sebastiaan stemt op Regina & Saar??? vervolgens komt hij met een lulverhaal, wat een drop...
Sloeg inderdaad nergens op. Maar....., hij heeft eindelijk een keer niet op Tatiana gestemd! ::rofl::

Citaat
Zsofie nog niet veel in de hele expeditie gezien, perst er nog sneeky een stemafspraak uit.(die glipt sneeky de hele expeditie door). Dat Sebas zich zo eenvoudig door Zsofietje laat inpalmen, stelt wel heel erg teleur.
Volgens mij is ie verliefd  ::love::

Citaat
Maar...Saar zit in de finale!!! nu Regina nog, de enige 2 waardige robinsons, go girls go go go!!!
Misschien heb ik niet opgelet hoor, maar het is toch pas de halve finale? Na de balkproef zijn ze nog met zijn vieren over en volgens mij moet er dan nog iemand (of 2 iemanden)afvallen (door een proef) en gaan er 2 of 3 naar de echte finale: 'het tribunaal'.

Ik weet niet of Regina zo goed zal zijn in die proef, met dat lange lijf.
Dat hoeft volgens mij geen nadeel te zijn. Ik zag gisteren wel dat het heel belangrijk is dat je je hand in het begin op de goede hoogte plaatst. Antony had hem te hoog gezet, waardoor zijn arm op het laatst (wanneer je je arm het hardst nodig hebt) niet loodrecht op de paal stond. Dat lijkt me een stuk zwaarder!

Citaat
Wat ik wel een bak vond, was Tatiana met haar 'ik ben geen pion'. Na vorige week een andere speler als pion te hebben gebruikt. Tijd voor wat introspectie, lijkt me.
Dat mag toch, dat je jezelf niet als een pion wilt laten gebruiken, maar het liever andersom ziet?

Citaat
Lief trouwens hoe Saar en Regina haar opvingen.
  ::jaja::  ::ok::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #42 Gepost op: 19-11-2010, 10:51:54 »
Ik weet niet of Regina zo goed zal zijn in die proef, met dat lange lijf. Tatiana wel, dat heeft ze al een aantal keer bewezen (en ze heeft eerder zelfs zo'n soort uithoudingsproef gewonnen (toen Iwein als eerste afviel). Van Saar heeft ze bij die proef meer te duchten volgens mij.

Appels met peren vergelijken. Die proef waar Iwein afviel was een rekproef met gewichten, waarbij Regina een grote hoeveelheid extra gewichten kreeg. Deze afvalproef is leunen, zonder extra gewicht.

Wat ik wel een bak vond, was Tatiana met haar 'ik ben geen pion'. Na vorige week een andere speler als pion te hebben gebruikt. Tijd voor wat introspectie, lijkt me.

Tijd voor een spiegeltje, inderdaad. Iwein heeft haar zeer zeker als een pion gebruikt. Al was het voor haar misschien niet zo duidelijk.

Lief trouwens hoe Saar en Regina haar opvingen.

lief, maar tegelijkertijd ook dom.
Een mentaal zwakke tegenstander is niet zo sterk gefocussed op die afvalproef.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #43 Gepost op: 19-11-2010, 11:06:54 »
Citaat
Dat mag toch, dat je jezelf niet als een pion wilt laten gebruiken, maar het liever andersom ziet?

Alles mag, maar wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet  ::)

Appels met peren vergelijken. Die proef waar Iwein afviel was een rekproef met gewichten, waarbij Regina een grote hoeveelheid extra gewichten kreeg. Deze afvalproef is leunen, zonder extra gewicht.

In beide gevallen gaat het om een proef waarbij geduld en verstand-op-nul-zetten een grote rol spelen. Mja, volgens mij is Tatiana gewoon goed in dat soort proeven (en Saar ook). Maar Regina wellicht ook, hoor. We gaan het zien volgende week.

Citaat
Tijd voor een spiegeltje, inderdaad. Iwein heeft haar zeer zeker als een pion gebruikt. Al was het voor haar misschien niet zo duidelijk.

Ja, da's een goeie ::ok::

Citaat
lief, maar tegelijkertijd ook dom.
Een mentaal zwakke tegenstander is niet zo sterk gefocussed op die afvalproef.

Ja ja, maar daar ligt voor mij toch een grens. Waar houdt het spel op en begint medemenselijkheid.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #44 Gepost op: 19-11-2010, 11:52:49 »
Alles mag, maar wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet  ::)

Dat lijkt me nogal een onnozele gedachte binnen een spel, immers het gaat juist om het verbeteren van de eigen positie ten koste van een ander. Al moet ik zeggen dat ik er als kandidaat totaal geen problemen mee zou hebben wanneer anderen deze leefregel wel wensen te hanteren. Daarmee wordt de weg naar de finale alleen maar eenvoudiger.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #45 Gepost op: 19-11-2010, 11:56:15 »
Dat lijkt me nogal een onnozele gedachte binnen een spel, immers het gaat juist om het verbeteren van de eigen positie ten koste van een ander. Al moet ik zeggen dat ik er als kandidaat totaal geen problemen mee zou hebben wanneer anderen deze leefregel wel wensen te hanteren. Daarmee wordt de weg naar de finale alleen maar eenvoudiger.

Wanneer je een ander als pion behandelt, dan degradeer je daarmee jezelf ook tot pion, zo simpel is het echt. Dat is de consequentie. Ook in spelletjes. Juist in spelletjes. Het is namelijk niet uitgesloten dat de anderen haar zo zijn gaan behandelen omdat ze dat zelf eerder ook heeft gedaan. Wie de bal kaatst...
« Laatst bewerkt op: 19-11-2010, 11:58:53 door Starry Night »

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #46 Gepost op: 19-11-2010, 12:12:11 »
Wanneer je een ander als pion behandelt, dan degradeer je daarmee jezelf ook tot pion, zo simpel is het echt. Dat is de consequentie. Ook in spelletjes.

Ik zie het verband met de leefregel "Wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet" niet echt maar ik denk dat je het geheel nu wel erg simplificeert. Niet iedereen leent zich ervoor als pion gebruikt te worden. Sommige kandidaten zijn daar te eigenzinnig voor en andere kandidaten hebben genoeg spelinzicht om te voorkomen dat ze gedegradeerd worden tot pion. Er zijn altijd spelers die het spel voortdurend van bovenaf bekijken en de pionnen (bepaalde andere spelers) op allerlei mogelijke manieren proberen te gebruiken voor het einddoel. Dat betekent nog niet dat de speler in kwestie ook een pion is in het spel van een ander.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline BalkanPower

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #47 Gepost op: 19-11-2010, 12:32:03 »
En andersom! Zsofi klaagde over Tatiana, maar zonder scrupules plaatste ze de ene stick (of hoe het ook mag heten) na de andere in Tatiana haar box. Dus. Daarbij deed ze vorige week precies hetzelfde bij Saar, maar toen was het een spel, grappig dat de meningen veranderen als het je zelf doel treft. 

Wat ik zo hypocrier can Zsofi vond was dat ze zei dat jet een "klap in haar gezicht" was dat die stokken in haar bakje verdwenen. En ik denk: Dom wijf, je hebt vorige week hetzelfde met Saar gedaan. Kom alsjeblieft niet met dat zielige gedoe, want je bent zo hypocriet en onbetrouwbaar als madonna achter een mic:)

Offline BalkanPower

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #48 Gepost op: 19-11-2010, 12:38:08 »
Sebastiaan stemt op Regina & Saar??? vervolgens komt hij met een lulverhaal, wat een drop... Het zou wel héél erg zuur zijn als Regina nu vlak voor de finale afvalt!!
Sebas reactie "d8 dat mijn stem op Regina geen kwaad kon" hebben we al eerder gehoord en heeft een Belgische naklank.
Zsofie nog niet veel in de hele expeditie gezien, perst er nog sneeky een stemafspraak uit.(die glipt sneeky de hele expeditie door). Dat Sebas zich zo eenvoudig door Zsofietje laat inpalmen, stelt wel heel erg teleur.
Maar...Saar zit in de finale!!! nu Regina nog, de enige 2 waardige robinsons, go girls go go go!!!

Jammer dat we bij geen enkele expeditie meer Ernst Paul Hasselbach zullen zien..
************mis m wel!*********** 

Het trieste aan sebastiaan is dat ie toegegeven heeft dat ie het Regina meer gunt dan Szofi, maar "afspraak is afspraak". Denk je echt dat dat hypocriete wijf zich aan de afspraak zou houden als ze je niet nodig had? Zie wat ze met antony heeft gedaan.

Sebastiaan is een zielig mannetje...vond hem wel stoer in het begin, maar achteraf gezien had ik liever John en Dennis erin dan sebastiaan. Zo sterk is hij niet eens. Proef van vorige week: antony veegde de vloer met hem aan, nog met extra gewichten. Van saar wist ie deze week ook nog maar net te winnen en hij had geluk dat Tatjana er zo snel uitlag.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #49 Gepost op: 19-11-2010, 12:44:42 »
Ik zie het verband met de leefregel "Wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet" niet echt maar ik denk dat je het geheel nu wel erg simplificeert.

Ik simplificeer niks, het ís simpel. Als je iemand op een bepaalde manier behandelt, dan kun je het vervolgens natuurlijk wel vervelend vinden als hetzelfde lot jou treft. Maar het is een beetje mal wanneer je er verontwaardigd over gaat zitten doen, en dat deed Tatiana.

Citaat
Niet iedereen leent zich ervoor als pion gebruikt te worden. Sommige kandidaten zijn daar te eigenzinnig voor en andere kandidaten hebben genoeg spelinzicht om te voorkomen dat ze gedegradeerd worden tot pion.

Los van het feit dat dit in zijn algemeenheid onzin is (de bal is rond, altijd, en kan dus zomaar alle kanten op rollen ; dat is bij ER dan ook veelvuldig gebeurd, turning tables), met betrekking tot Tatiana is het dat zeker. Dat blijkt: ze is als pion gebruikt.

Citaat
Er zijn altijd spelers die het spel voortdurend van bovenaf bekijken en de pionnen (bepaalde andere spelers) op allerlei mogelijke manieren proberen te gebruiken voor het einddoel. Dat betekent nog niet dat de speler in kwestie ook een pion is in het spel van een ander.

Je mist het punt een beetje, geloof ik. Het gaat mij erom dat iemand die een ander als pion gebruikt, niet moet gaan zitten klagen als het hem of haar zelf vervolgens overkomt. Want ja, ook jij bent een pion, meid, net als die ander.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #50 Gepost op: 19-11-2010, 12:49:40 »
Je kunt het zien als klagen. Je kunt het ook zien als een soort besluit: ik heb er geen zin meer in dat anderen mij als een pion gebruiken en ik zal er alles aan doen om de zaken om te draaien. Ik wil ook wel eens de dame zijn. Zoiets. De pionnen zijn de ondergeschikten die opgeofferd kunnen worden voor het grotere belang en ik kan me goed voorstellen dat je liever hebt dat dat een ander is ipv jijzelf. In een spel kan het overigens nooit zo zijn dat je met alleen maar pionnen speelt.

Overigens lijkt Sebastiaan steeds te denken dat hij de koning is en dat het spelletje dus eigenlijk helemaal over is als hij eruit ligt.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #51 Gepost op: 19-11-2010, 12:49:54 »
Sebastiaan is een zielig mannetje...vond hem wel stoer in het begin, maar achteraf gezien had ik liever John en Dennis erin dan sebastiaan. Zo sterk is hij niet eens. Proef van vorige week: antony veegde de vloer met hem aan, nog met extra gewichten. Van saar wist ie deze week ook nog maar net te winnen en hij had geluk dat Tatjana er zo snel uitlag.

Knap, zoveel nonsens in zo'n beknopt tekstje. De kwalificatie 'zielig mannetje' is jouw mening, geen feit. John en Dennis hebben de pijp zelf aan Maarten gegeven. De hangproef lag S. niet, de proef van gisteren wel. En die heeft hij dus geheel en al en op eigen kracht gewonnen. Haroe.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #52 Gepost op: 19-11-2010, 12:53:47 »
Je kunt het zien als klagen. Je kunt het ook zien als een soort besluit: ik heb er geen zin meer in dat anderen mij als een pion gebruiken en ik zal er alles aan doen om de zaken om te draaien. Ik wil ook wel eens de dame zijn. Zoiets. De pionnen zijn de ondergeschikten die opgeofferd kunnen worden voor het grotere belang en ik kan me goed voorstellen dat je liever hebt dat dat een ander is ipv jijzelf. In een spel kan het overigens nooit zo zijn dat je met alleen maar pionnen speelt.

Ja...? Dus....? Wat als een paal boven water staat is dat Tatiana zichzelf niet als pion ziet. Maar Saar eerder wel. Dat zou nogal aanmatigend zijn, lijkt me, en als ze er even over nadenkt geloof ik dus nooit dat ze dat vindt.

Citaat
De pionnen zijn de ondergeschikten die opgeofferd kunnen worden voor het grotere belang en ik kan me goed voorstellen dat je liever hebt dat dat een ander is ipv jijzelf.

Het gaat altijd erg mis in de wereld als mensen zo gaan denken, ook in het groot. Geen enkel mens is een pion. Jij niet en ik niet. Mensen die menen zelf geen pion te zijn en anderen wel zijn eng.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #53 Gepost op: 19-11-2010, 12:54:24 »
Ik kan je helaas niet meer volgen Starry Night, ik heb het niet over Tatiana maar alleen over de uitspraken die jij deed: “Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet” en “Wanneer je een ander als pion behandelt, dan degradeer je daarmee jezelf ook tot pion, zo simpel is het echt”. Hierboven heb ik vervolgens uitgelegd waarom ik denk dat deze uitspraken in de context van het spel geen hout snijden. Ik denk dat we op een andere golflengte zitten te praten.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline BalkanPower

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #54 Gepost op: 19-11-2010, 12:55:39 »
Knap, zoveel nonsens in zo'n beknopt tekstje. De kwalificatie 'zielig mannetje' is jouw mening, geen feit. John en Dennis hebben de pijp zelf aan Maarten gegeven. De hangproef lag S. niet, de proef van gisteren wel. En die heeft hij dus geheel en al en op eigen kracht gewonnen. Haroe.

Ooit van het concept MENING gehoord?

Als jij mijn mening nonsens vind, dat mag. En tuurlijk heeft ie de proef op eigen kracht gewonnen, maar net op het nippertje gewonnen van Saar, die net van de ene proef in de andere sprong. En "eigen kracht" is ook wel subjectief he. Als je met alleen dames zit in zo'n zware fysieke proef, dan zou het triest zijn als ie niet zou winnen. (Niks ten nadele van de dames, maar mannen hebben gewoon een voordeel in fysieke proeven)

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #55 Gepost op: 19-11-2010, 12:58:12 »
Ooit van het concept MENING gehoord?

Als jij mijn mening nonsens vind, dat mag. En tuurlijk heeft ie de proef op eigen kracht gewonnen, maar net op het nippertje gewonnen van Saar, die net van de ene proef in de andere sprong. En "eigen kracht" is ook wel subjectief he. Als je met alleen dames zit in zo'n zware fysieke proef, dan zou het triest zijn als ie niet zou winnen. (Niks ten nadele van de dames, maar mannen hebben gewoon een voordeel in fysieke proeven)

Jij bracht je mening als feit. "Sebastiaan IS een zielig mannetje." "Zo sterk is hij niet eens".  Met als argument dat hij proef A niet gewonnen heeft en proef B alleen omdat de andere kandidaten uitvielen of minder snel waren. Eh.....

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #56 Gepost op: 19-11-2010, 12:58:41 »
Het gaat altijd erg mis in de wereld als mensen zo gaan denken, ook in het groot. Geen enkel mens is een pion. Jij niet en ik niet. Mensen die menen zelf geen pion te zijn en anderen wel zijn eng.

Je begrijpt hopelijk wel dat het een metafoor betreft? En nogmaals: ja binnen het spel zijn sommige kandidaten pionnen en andere degenen die de pionnen verplaatsen én weer anderen zijn geen van beide maar gaan gewoon hun eigen weg.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #57 Gepost op: 19-11-2010, 13:04:31 »
Je begrijpt hopelijk wel dat het een metafoor betreft? En nogmaals: ja binnen het spel zijn sommige kandidaten pionnen en andere degenen die de pionnen verplaatsen én weer anderen zijn geen van beide maar gaan gewoon hun eigen weg.

Niks metafoor. Een belangrijke basisfout waar veel mensen zich aan bezondigen en die grote gevolgen kan hebben. En waar ik dus met hand en tand tegen zal ageren, ook al gaat het om een spelletje. Teveel leed meegemaakt vanuit deze zieke waangedachte, sorry. Jezelf als meer zien dan een ander is een riskant beginsel, ondubbelzinnig en altijd.

In een spel zijn louter pionnen. En wie nu de touwtjes in handen heeft, kan morgen ineens aan het kortste eind trekken. That's all in the game. En sommigen spelen het spel handiger dan anderen, natuurlijk. Maar als de kansen keren is er geen enkele reden tot geklaag. Louter vette pech (of een verkeerde inschatting).

Ik kan je helaas niet meer volgen Starry Night, ik heb het niet over Tatiana maar alleen over de uitspraken die jij deed: “Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet” en “Wanneer je een ander als pion behandelt, dan degradeer je daarmee jezelf ook tot pion, zo simpel is het echt”. Hierboven heb ik vervolgens uitgelegd waarom ik denk dat deze uitspraken in de context van het spel geen hout snijden. Ik denk dat we op een andere golflengte zitten te praten.

Ik denk het ook, want ik kan jou ook niet volgen. Als je ervan uitgaat dat je tegenstander niks meer is dan een pion, dan zul je moeten accepteren dat jij dat in de ogen van je tegenstander ook kunt zijn. En dan kan je maar beter zorgen dat je niet kan worden teruggepakt. Gebeurt dat wel, dan moet je niet klagen, maar slikken. Om er nog maar een uitdrukking tegenaan te gooien: boontje komt om zijn loontje.

Wanneer je vol op een tegenstander gaat en daardoor zorgt dat die eruit geknikkerd wordt, dan vergroot je de kans dat diegene dat vervolgens ook bij jou doet. Hartstikke eerlijk.
« Laatst bewerkt op: 19-11-2010, 13:11:32 door Starry Night »

Offline BalkanPower

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #58 Gepost op: 19-11-2010, 13:05:57 »
Jij bracht je mening als feit. "Sebastiaan IS een zielig mannetje." "Zo sterk is hij niet eens".  Met als argument dat hij proef A niet gewonnen heeft en proef B alleen omdat de andere kandidaten uitvielen of minder snel waren. Eh.....

haha, jij faalt echt. En deze keer is het geen mening

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: aflevering 12 donderdag 18 november 20.30
« Reactie #59 Gepost op: 19-11-2010, 13:09:39 »
haha, jij faalt echt. En deze keer is het geen mening

Is goed  ;)