Auteur Topic: Expeditie Robinson 2011  (gelezen 154498 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #240 Gepost op: 24-11-2011, 12:16:36 »
Als ik de promo zo voorbij zie komen voorzie ik het volgende:

Aflevering 13:
1) de stemming zorgt ervoor dat er 1 finalist komt die de finaleproef gaat spelen
2) blijven er 3 mensen over, die de volgende dag een proef zullen spelen, 2 van hun gaan naar de finale de ander naar huis.
3) dan wat tussenbeelden, de laatste avond op het eiland etc.
4) de finaleproef begint.. en we zien niet hoe deze afloopt (cliffhanger)
===============================================================================
Aflevering 14:
De reünie, alle kandidaten bij elkaar bespreken de expeditie bekijken de beelden, en dan wordt toegewerkt naar de climax van het spel. Alle afvallers en wij thuis zien hoe de finale verloopt (vervolg cliffhanger) en wie de winnaar is (á la wie is de mol, iedereen bij elkaar ziet hoe het afloopt)
« Laatst bewerkt op: 24-11-2011, 12:19:27 door mollenvanger21 »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #241 Gepost op: 24-11-2011, 12:34:56 »
dus geen evenwichtsbalk dit jaar in dat geval, zou dat dan toch komen doordat hier de afgelopen jaren herhaaldelijk is gezegd dat dat zo'n vage proef is, een finaleplaats halen door je evenwicht te bewaren?
Keep calm and eat chocolates!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #242 Gepost op: 24-11-2011, 14:02:27 »
dus geen evenwichtsbalk dit jaar in dat geval, zou dat dan toch komen doordat hier de afgelopen jaren herhaaldelijk is gezegd dat dat zo'n vage proef is, een finaleplaats halen door je evenwicht te bewaren?

Voor mij hoeft die proef uiteindelijk niet als finaleproef door te gaan hoor ;)

'Het ei op de loopplank'- proef gaf trouwens toch een goede kijk wie evenwicht had en wie niet ::vergroot::

Offline De Robinson

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #243 Gepost op: 24-11-2011, 16:56:55 »
Weet er iemand of er voor de Belgen toevallig geen manier is om de aflevering ook vandaag al te bekijken?

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #244 Gepost op: 24-11-2011, 17:12:15 »
Weet er iemand of er voor de Belgen toevallig geen manier is om de aflevering ook vandaag al te bekijken?

Nah, uitzending gemist schijnt niet te werken over de grens, vandaag nog gaat niet lukken maar je bent van harte welkom hier (vlakbij Rotterdam) de finale te komen kijken!  ::jaja::

Niet allemaal graag maar max 8 man/vrouw moet lukken   ::bravo::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #245 Gepost op: 24-11-2011, 17:20:10 »
Voor mij hoeft die proef uiteindelijk niet als finaleproef door te gaan hoor ;)

'Het ei op de loopplank'- proef gaf trouwens toch een goede kijk wie evenwicht had en wie niet ::vergroot::
Helemaal mee eens ::jaja::. Het is een leuke proef, maar als finaleproef hoeft ie niet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #246 Gepost op: 24-11-2011, 19:48:29 »
[...]

Aflevering 13:
1) de stemming zorgt ervoor dat er 1 finalist komt die de finaleproef gaat spelen
2) blijven er 3 mensen over, die de volgende dag een proef zullen spelen, 2 van hun gaan naar de finale de ander naar huis.
3) dan wat tussenbeelden, de laatste avond op het eiland etc.
4) de finaleproef begint.. en we zien niet hoe deze afloopt (cliffhanger)

Ik denk dat dit wel eens zou kunnen kloppen. Hoe meer ik er over nadenk, is dit scenario misschien nog het meest denkbare? Diegene neemt deel aan de finaleproef, de drie anderen doen een proef à la evenwichtsbalk. De persoon die als eerste valt, valt daadwerkelijk af, en de laatste proef gaat tussen de overige kandidaten. Hoe komen ze anders aan drie kandidaten?

Trouwens, met die eerste stemming waarmee ze iemand doorstemmen naar die laatste proef zou je er ook wel rekening mee moeten houden dat ze weleens strategisch de voor hun zwakste kandidaat doorsturen. Tanja zou dus wel eens kunnen stemmen voor Sascha, en omgekeerd ... hier is geen gunfactor mee gemoeid, met de instelling van de overgebleven kandidaten lijkt het me eerder een kwestie van "Tegen wie kan ik die finaleproef winnen". En dan maken Tanja en Sascha sowieso een grotere kans dan Niko en Patrick. Ook al onderschat ik geen van beide maar ze presteerden net iets minder tijdens al de vorige proeven.

Aflevering 14:
De reünie, alle kandidaten bij elkaar bespreken de expeditie bekijken de beelden, en dan wordt toegewerkt naar de climax van het spel. Alle afvallers en wij thuis zien hoe de finale verloopt (vervolg cliffhanger) en wie de winnaar is (á la wie is de mol, iedereen bij elkaar ziet hoe het afloopt)

Gek, ik dacht tot een paar dagen geleden dat er maar 13 afleveringen waren. Ik heb overal horen waaien dat er geen studioshow zal volgen. Dus toch nog een reünie, weliswaar niet meer zo'n studioshow. Dat is toch wel een misser van formaat, en dan vrees ik ook geen jury? Ergens vrees ik ervoor dat ze de winnaar gaan laten afhangen van wie die finaleproef wint. Daarvoor zou ik zelf nooit of te nimmer voor opteren.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #247 Gepost op: 24-11-2011, 20:05:58 »

Gek, ik dacht tot een paar dagen geleden dat er maar 13 afleveringen waren. Ik heb overal horen waaien dat er geen studioshow zal volgen. Dus toch nog een reünie, weliswaar niet meer zo'n studioshow. Dat is toch wel een misser van formaat, en dan vrees ik ook geen jury? Ergens vrees ik ervoor dat ze de winnaar gaan laten afhangen van wie die finaleproef wint. Daarvoor zou ik zelf nooit of te nimmer voor opteren.
In de dagschema's van december van RTL 5 staat op 1 december de finale gepland :) er komt dus een 14e aflevering. Deze staat aangegeven onder finale.. dus wie weet neemt het leven op het eiland voor de proef en de hele proef de hele uitzending in beslag. Maar het meest voor de hand liggend blijft een reünie, waarin wordt toegewerkt naar de afloop van het spel :)
« Laatst bewerkt op: 24-11-2011, 20:08:12 door mollenvanger21 »

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #248 Gepost op: 25-11-2011, 15:53:37 »
Ook is het zo, dat het goed is dat de afvallers niet hoeven te stemmen...

De 1e 5 weten sowieso al niet op wie ze moeten stemmen omdat ze de rest van de expeditie niet hebben kunnen volgen daar.... dus ok weinig mee gemaakt...


Daarbij krijg je alle vriendjes die op elkaar stemmen...


Nee, eindelijk is er een eerlijek finale!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #249 Gepost op: 25-11-2011, 18:21:53 »
Meestal is de finale Eilandraad alleen met de mensen die de samensmelting hebben gehaald, dus dat argument van die eerste vijf gaat niet op Emiel (vorig jaar was de uitzondering volgens mij).

Toch vind ik het ook wel goed. Wel jammer voor mijn pool, want dan had ik Niko wel als winnaar neergezet :P maar ik vind het wel mooi zo, de winnaar bepalen ahv een gevarieerde proef.

En het lijkt dan wel zo dat Nikos voorsprong weg is, toch is dat niet echt zo. Niko heeft al heel wat kansen gehad, pogingen waarbij hij kon bekijken op welk moment hij moet schieten, en met welke kracht, etc. Ik kreeg alleen de indruk dat hij dat niet zo deed, dat hij meer lukraak schoot, itt Tanja die wel al vanaf de eerste pijl het juiste moment ging bepalen en zo.
Keep calm and eat chocolates!

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #250 Gepost op: 25-11-2011, 18:56:55 »
Als je het hele spel goed gespeeld hebt dan zullen de mensen op je stemmen tijdens de finale eilandraad. Dat is nou juist het leukste van het hele spel! Goed spelen zodat je uiteindelijk de winnaar bent. Hoe zou het met een proef nou eerlijker gaan? De factor geluk speelt een erg grote rol hierin. Als jij de hele tijd goed hebt gespeeld, eten vangt/vindt, goed met iedereen om gaat, goed in de verschillende proeven (al vind ik dat minder belangrijk..) en ook goede strategische zetten hebt gedaan.. dan verdien je het om te winnen en dan zal zo'n jury dat ook inzien.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #251 Gepost op: 28-11-2011, 20:41:19 »
Zag net de promo van de finale-aflevering. Geen nieuwe beelden of informatie. Nutteloos dus.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #252 Gepost op: 1-12-2011, 12:08:11 »
Hoe zou het met een proef nou eerlijker gaan? De factor geluk speelt een erg grote rol hierin. Als jij de hele tijd goed hebt gespeeld, eten vangt/vindt, goed met iedereen om gaat, goed in de verschillende proeven (al vind ik dat minder belangrijk..) en ook goede strategische zetten hebt gedaan.. dan verdien je het om te winnen en dan zal zo'n jury dat ook inzien.

Eens, het beslissende onderdeel, de kruisboog, heeft te veel variabelen...

Niet elke pijl zal exact hetzelfde zijn en als boogschutter zijnde van hobby, spreek ik uit ondervinding dat 5 gram in gewicht, afwijking in lengte of rechtheid op een afstand van 20 meter zeker verschil maakt en zeker bij lagere lanceringssnelheden. Het vuurmateriaal op de pijl kan ook de aerodynamica van de vlucht van de pijl serieus beïnvloeden. 

Bij dit soort kruisbogen komt nog eens bij dan men niet echt een gevoel heeft wanneer het triggermoment van het wegschieten is.  In volksterm noemt men dit een 'zuivere los', bij dit toestel zal men bij het achteruit trekken van het lanceermechanisme automatisch een beetje naar boven wippen.  Eigenlijk zijn deze grote kruisbogen ontworpen om met minstens 2 mensen te bedienen ::vergroot::

Nog een gegeven is dat bij deze boog de latten en de pees toch een ruime tijd aan zonlicht en het vochtige klimaat werd blootgesteld dus is er een mogelijkheid dat na elk schot de kracht van de boog varieert. 

Mijn excuses indien de technische uiteenzetting als saai of muggenzifterij overkomt maar ik vind dit onderdeel niet geschikt als beslissend element om de expeditie te winnen.  Zo'n groot ding ziet er wel impressionant uit maar dan zijn er in het verleden iets betere richtproeven geweest waar men meer voeling heeft met het projectiel.  ::jaja::

Als ik echt moet muggenziften zijn er natuurlijk zijn er ook andere variabelen binnen proeven die men niet volledig kan controleren:

- hoeveelheid van vloeistof in een kokosnoot.
- scherpte van een mes of bijl.
- soepelheid van schuifmechanismen (Die Sascha en Esther parten heeft gespeeld in de ladderproef)
- ...


« Laatst bewerkt op: 1-12-2011, 21:17:07 door reaver »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #253 Gepost op: 1-12-2011, 13:18:01 »
In aanvulling op Reaver's bezwaren:
Een groot nadeel van het onderdeel met de kruisboog is dat het weinig voordeel heeft om als eerste aan te komen. Het doel werd immers op dat moment in beweging gezet en maakte zo een hevige uitslag dat de kans op raken wel heel klein was. Pas tegen de tijd dat Sascha er bij komt, is het doel zo traag geworden dat je een beetje kans maakt. Het voordeel voor Nico bestaat dus alleen uit een beetje extra oefening (en het nadeel is dat hij opescheept zit met een lading frustratie  ::rofl::).
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #254 Gepost op: 1-12-2011, 16:22:49 »
In aanvulling op Reaver's bezwaren:
Een groot nadeel van het onderdeel met de kruisboog is dat het weinig voordeel heeft om als eerste aan te komen. Het doel werd immers op dat moment in beweging gezet en maakte zo een hevige uitslag dat de kans op raken wel heel klein was. Pas tegen de tijd dat Sascha er bij komt, is het doel zo traag geworden dat je een beetje kans maakt. Het voordeel voor Nico bestaat dus alleen uit een beetje extra oefening (en het nadeel is dat hij opescheept zit met een lading frustratie  ::rofl::).

En wellicht vroegtijdig door zijn pijlen heen raakt?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #255 Gepost op: 1-12-2011, 18:27:51 »
En wellicht vroegtijdig door zijn pijlen heen raakt?

Goede vraag  ::vergroot::,


Mag men de weggeschoten pijlen gaan halen indien men door de voorraad zit? Krijgt men überhaupt nog een nieuwe lading?  Ligt er onder het laken nog een laag met pijlen? 

Dit had moet tevens duidelijk moeten zijn voor de kijker voor de proef van start ging  ::jaja::

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #256 Gepost op: 1-12-2011, 20:31:47 »
Mooie uiteenzetting Reaver! ::ok::

Al met al het het einde dus gewoon met geluk te maken. Heztelfde bezwaar dat ik vorig jaar had met die pijlen en die pan eigenlijk...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #257 Gepost op: 1-12-2011, 20:46:31 »
Mooie uiteenzetting Reaver! ::ok::

Al met al het het einde dus gewoon met geluk te maken. Heztelfde bezwaar dat ik vorig jaar had met die pijlen en die pan eigenlijk...

die vuurballen met die werpmanden?

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #258 Gepost op: 1-12-2011, 21:59:58 »
die vuurballen met die werpmanden?

O ja... Die beoel ik ;D
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2011
« Reactie #259 Gepost op: 1-12-2011, 22:01:17 »
en dat jaar daarvoor met die grote pan en ook iets katapult achtigs?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human