Auteur Topic: Sipke Jan Bousema [gedwongen opgave]  (gelezen 46384 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat NL]
« Reactie #20 Gepost op: 1-09-2011, 22:31:34 »
Tsja, ik zag het wel aankomen, er werd in die filmpjes wel héél erg de nadruk op gelegd dat Kobe en Nico niet vies van een complot zijn. En ja, Sipke Jan is dan de grootste concurrent, dus die moet als eerste weg.

Het is moeilijk te zeggen of die twee echter ook echt de drijvende kracht waren en wat de precieze rol van de dames was, daarvoor is te weinig uitgezonden (vermoedelijk is er ook weinig gefilmd ivm het slechte weer). Dat het laten vallen van de naam Lauretta een tactische zet was, lijkt me wel duidelijk.

Ik ben benieuwd hoe Sipke Jan het in de grot gaat doen. ::ok::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat NL]
« Reactie #21 Gepost op: 1-09-2011, 22:31:53 »
In de voorstellingsaflevering van afgelopen zondag werd al duidelijk dat Niko en Kobe een complotje aan het beramen waren ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat NL]
« Reactie #22 Gepost op: 1-09-2011, 22:33:14 »
"Het gevoel hebben dat" is nog niet hetzelfde als dat er daadwerkelijk afspraken zijn gemaakt. Je ziet direct dat er een bepaalde dynamiek in de groep ontstaat waardoor het niet eens nodig is om met elkaar afspraken te maken over wie eruit moet. Wel jammer dat, als zo vaak in het verleden het opnieuw BE vs NL is.

Ik denk dat er wel degelijk afspraken gemaakt zijn, waarom zou Anne anders aan Sipke Jan zeggen dat iedereen op Lauretta gaat stemmen. Dat was duidelijk een tactische zet.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat NL]
« Reactie #23 Gepost op: 1-09-2011, 22:34:20 »
Jammer, jammer, jammer... Jammer dat men Sipke Jan al weg heeft gestemd. De reden is mij een raadsel, want wat ik in beeld zag deed hij duidelijk zijn best om mee te doen, maar hij werd compleet door de Belgen (tja, dat is een feit) genegeerd. Toen kon je het al een beetje zien aankomen. Al moet ik eerlijk zeggen dat men zou gaan voor Lauretta die in mijn ogen samen met Anne de zwakste van Zuid is...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Shamrock

  • Forumlid
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat NL]
« Reactie #24 Gepost op: 1-09-2011, 22:39:39 »
Ik denk dat er wel degelijk afspraken gemaakt zijn, waarom zou Anne anders aan Sipke Jan zeggen dat iedereen op Lauretta gaat stemmen. Dat was duidelijk een tactische zet.
Ja, natuurlijk denk ik ook dat de kans groot is dat er afspraken zijn gemaakt. Het enige wat me opviel, was dat Sipke Jan heel direct was met het benoemen van een complot. Ik zou dat persoonlijk wat voorzichtiger hebben gebracht. Je weet nooit waar, wanneer en hoe je elkaar in de expeditie weer tegenkomt.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #25 Gepost op: 1-09-2011, 22:49:15 »
Ik vind het inderdaad jammer als er nu al een complot is en het niet gewoon een kwestie is van impopulariteit van Sipke-Jan (wie weet heeft hij zich bijvoorbeeld als een enorme betweter opgesteld ofzo). Maar ik vind dat Sipke Jan daar niet echt over mag klagen; hij zette zelf immers ook erg snel zijn principes overboord. Zijn keuze om op Lauretta te stemmen was puur gebasseerd op het feit dat hij had gehoord dat anderen daar ook op gingen stemmen. Ook een soort meegaan in een 'complot' dus.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #26 Gepost op: 1-09-2011, 23:16:06 »
Het was misschien inderdaad niet erg slim om direct iemand aan te wijzen, daarmee maakt hij zich niet erg populair mocht hij weer terug komen, maar het was in mijn ogen wel duidelijk dat hij gelijk had.

Ik snap alleen één ding niet, als de Belgen op een Nederlander stemmen waarom dat dan op Sipke Jan is. Hij was denk ik nog waardevol geweest voor proeven.

En tja, Nederlanders schijnen nou eenmaal vaak direct te zijn :P

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #27 Gepost op: 1-09-2011, 23:20:02 »

En tja, Nederlanders schijnen nou eenmaal vaak direct te zijn :P

::jaja::  het werkt alleen niet altijd in je voordeel ;)

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #28 Gepost op: 1-09-2011, 23:26:56 »
Het was misschien inderdaad niet erg slim om direct Ik snap alleen één ding niet, als de Belgen op een Nederlander stemmen waarom dat dan op Sipke Jan is. Hij was denk ik nog waardevol geweest voor proeven.
Misschien was hij een te grote concurrent voor Niko en co?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #29 Gepost op: 1-09-2011, 23:27:49 »
Ik denk dat Sipke-Jan er sterker uit zal komen, hij is immers de enige die 3 tot 4 dagen alleen zal moeten overleven. Tenzij hij het natuurlijk snel opgeeft.

Iedere volgende weggestemde kandidaat zal er gezelschap aantreffen.

Offline Sarita

  • Forumlid
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #30 Gepost op: 1-09-2011, 23:45:14 »
Hopelijk houdt hij het vol in de grot. Hij lijkt me een leuke kandidaat en ik dacht dat de anderen mannen zich bedreigd voelden omdat hij fitter is dan zij.
Kan echt geen respect opbrengen voor Nico en Kobe, een complot is een ding, maar dan die reactie toen ze ernaar gevraagd werden!

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #31 Gepost op: 1-09-2011, 23:46:59 »
Tja, ik denk dat Gameboy Nico zich even geen raad wist met zo'n directe reactie en toen maar heel stoer ging zitten doen terwijl hij hartstikke rood werd en begon te stotteren.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat NL]
« Reactie #32 Gepost op: 1-09-2011, 23:50:17 »
Ja zeker jammer dit. Ook weer echt weer iets voor alle Belgen om op een Nederlander te stemmen met z'n alle. Vorig jaar deden ze dat ook vaak. Jammer... maar gelukkig zit Sipke nog in de grot. Hopelijk komt zijn tijd nog wel.

Wat maakt dat nou uit? Bovendien is het zijn eigen schuld, dan had hij maar socialer moeten zijn. Ze stemmen hem echt niet weg omdat hij of te gevaarlijk is of te zwak is.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #33 Gepost op: 1-09-2011, 23:53:15 »
Ik ben in ieder geval blij dat er meteen een samenwerking is gesmeed op kamp zuid. Eindelijk wordt er weer eens het spel gespeeld ipv dat eeuwige gezeur dat complotten gemeen zijn.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #34 Gepost op: 2-09-2011, 14:25:37 »
Niks mis met complotten wat mij betreft! Maar wel jammer dat Sipke Jan er uit is ;) Beter had ie op het eind nog even gezegd dat Anne tegen hem zei dat iedereen op Lauretta ging stemmen. Gewoon, om Anne even onder de bus te gooien  ::hypocriet::

Online hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #35 Gepost op: 2-09-2011, 14:45:20 »
Vond het logisch dat één van de twee nederlanders eruit werden gestemd. 6 Belgen kennen elkaar al van tv, feestjes oid. De twee nederlanders zijn hun vreemd, en onbekend maakt onbemind. Volgende week (als geel de proef verliest) dus Laurette.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #36 Gepost op: 2-09-2011, 15:20:31 »
Maar waarom dan Sipke Jan? Ik zou eerst de huilende zwakke Lauretta er uit doen want die voert geloof ik helemaaaal niks uit.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #37 Gepost op: 2-09-2011, 15:57:25 »
Hoop dat hij nog terug komt. Zie het al helemaal voor me hoe Sipke Jan met een wilde haardos, een woeste baard en helemaal vuil van de vleermiuzensh*t tijdens de samensmelting weer te voorschijn komt springen..... >:D


Complotten vind ik niet erg maar er schijnheilig over doen wel. Heb het al eerder gezegd maar kennelijk is complotten smeden iets wat alleen "anderen" doen, "zelf" maakt men toevallig afspraken.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat NL]
« Reactie #38 Gepost op: 2-09-2011, 17:01:24 »
Ja zeker jammer dit. Ook weer echt weer iets voor alle Belgen om op een Nederlander te stemmen met z'n alle. Vorig jaar deden ze dat ook vaak. Jammer... maar gelukkig zit Sipke nog in de grot. Hopelijk komt zijn tijd nog wel.

Op zich prima dat ze dat doen, alleen een beetje laf om daar dan geen verantwoordelijkheid voor te nemen. Dan staan ze allemaal naar hun tenen te staren.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re: Sipke Jan Bousema [Kandidaat in de grot]
« Reactie #39 Gepost op: 2-09-2011, 18:04:18 »
Als Nederlander moet ik hier even partij voor de Belgen kiezen.....

Wat ons thuis erg opviel tijdens het verblijf op het eiland waren de blikken die sipke Jan had naar andere deelnemers, of als anderen wat zeiden. Ook non verbaal kun je veel communiceren. Hij keek in onze ogen anderen bijna dood. Mede daardoor heeft hij e.e.a. over zichzelf afgeroepen.

Ik geloof niet dat er direct al zo'n groot complot is ontstaan, Er worden wel vaker sterk lijkende kandidaten weggestemd en er worden wel vaker kandidaten die sociaal gezien niet in de groep passen weggestemd.

Sipke Jan heeft het denk ik gedeeltelijk aan zichzelf te wijten en vatte alles erg onsportief op. Na deze aflevering mag hij wat mij betreft ER al verlaten (dus niet naar de grot), maar ook als eerste exit.

Gek zijn is gezond