Auteur Topic: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5  (gelezen 18759 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #20 Gepost op: 13-10-2011, 21:42:00 »
Mooi dat Jochem een munt heeft. En heel goed dat ie het voor zichzelf houdt, zo hoort 't. >:D

Ik vond het een doodsaaie aflevering.

Er zaten mooie beelden in, maar er miste inderdaad wel iets. Vanaf volgende week weer wat meer actie hoop ik. ::jaja::

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #21 Gepost op: 13-10-2011, 21:42:50 »
Eerste indruk: een mooie aflevering.. Mooi om te zien hoe Deborah en Do Tanja de samensmelting gunden..(ik moest zelfs een traantje plengen) :)
En ook wel blij dat Kobe eruit ligt..
« Laatst bewerkt op: 14-10-2011, 00:15:34 door tarzanneke »

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #22 Gepost op: 13-10-2011, 21:44:41 »
Waarom duren de afleveringen steeds korter? Eerst tot 22:00 daarna 21:45 en nu 21:34. Nog even en ze kunnen de reclames wel weg laten.
When life knocks you down, fight back!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #23 Gepost op: 13-10-2011, 21:46:06 »
Waarom duren de afleveringen steeds korter? Eerst tot 22:00 daarna 21:45 en nu 21:34. Nog even en ze kunnen de reclames wel weg laten.

Nog even en we houden alleen de reclames over denk ik  ;D
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #24 Gepost op: 13-10-2011, 21:46:13 »
ja dat viel mij ook al op. Tel daarbij de terugblik van ongeveer 4 minuten bij op...... zoals al eerder gezegd is.... er gebeurt erg weinig op de eilanden...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #25 Gepost op: 13-10-2011, 21:51:22 »
Reclames knip ik er achteraf altijd uit.. ;D

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #26 Gepost op: 13-10-2011, 22:21:29 »
Ik vind het allemaal wel heel erg voorspelbaar gefilmd, of ligt dat aan mij? Daarnaast hoe loffelijk ook dat iedereen Tanja de overwinning gunde (en ik ook, want ze is mijn favoriet), maar dan is er toch totaal geen spanning tijdens die zogenaamde proef? ::oink::

Leuke aflevering in sommige opzichten, maar wel saai, dat dan weer wel.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #27 Gepost op: 13-10-2011, 23:15:57 »
Wat een gedrocht van een aflevering. De zoveelste klaagzang van Do, Deborah die vrijwillig opgeeft en Tanja die een vrijgeleide krijgt naar de samensmelting omdat de rest het haar gunt vanwege de drie dagen die ze alleen in de grot heeft doorgebracht. Vervolgens wordt er een zogenaamde verrassing uit de hoge hoed van Expeditie Robinson getrokken: ‘stem op degene die je niet bij de samensmelting wilt hebben’. In plaats van dat er daadwerkelijk iemand vertrekt moet echter iedereen met ten minste één stem een eliminatieproef spelen. Als men dat had geweten zou er natuurlijk heel anders gestemd worden. Nu vraagt men de kandidaten te stemmen op een bepaalde manier en geeft de productie er vervolgens een eigen draai aan. Waardoor de kandidaten eigenlijk geen weloverwogen besluit kunnen maken, ze kennen de consequenties immers niet. Laat dan óf iedereen de proef spelen óf stuur degene met de meeste stemmen direct naar huis. En wees daar ook duidelijk over. Deze mengelmoes is tekenend voor de besluiteloosheid van de productie. Welke ook al tot uiting kwam bij de uitvoering van de proef. Een individuele proef maar eigenlijk ook weer niet omdat de uitvoering deels in teamverband plaats vond. Erg jammer dat dit soort elementaire onderdelen van Expeditie Robinson zo ondoordacht en dus amateuristisch in elkaar steken.

Verder vind ik Expeditie Robinson nog steeds een geweldig programma :P
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #28 Gepost op: 13-10-2011, 23:30:29 »
Tanja die een vrijgeleide krijgt naar de samensmelting omdat de rest het haar gunt vanwege de drie dagen die ze alleen in de grot heeft doorgebracht.

Zes dagen zou dat moeten zijn dacht ik.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #29 Gepost op: 13-10-2011, 23:37:34 »
Wat een gedrocht van een aflevering. De zoveelste klaagzang van Do, Deborah die vrijwillig opgeeft en Tanja die een vrijgeleide krijgt naar de samensmelting omdat de rest het haar gunt vanwege de drie dagen die ze alleen in de grot heeft doorgebracht. Vervolgens wordt er een zogenaamde verrassing uit de hoge hoed van Expeditie Robinson getrokken: ‘stem op degene die je niet bij de samensmelting wilt hebben’. In plaats van dat er daadwerkelijk iemand vertrekt moet echter iedereen met ten minste één stem een eliminatieproef spelen. Als men dat had geweten zou er natuurlijk heel anders gestemd worden. Nu vraagt men de kandidaten te stemmen op een bepaalde manier en geeft de productie er vervolgens een eigen draai aan. Waardoor de kandidaten eigenlijk geen weloverwogen besluit kunnen maken, ze kennen de consequenties immers niet. Laat dan óf iedereen de proef spelen óf stuur degene met de meeste stemmen direct naar huis. En wees daar ook duidelijk over. Deze mengelmoes is tekenend voor de besluiteloosheid van de productie. Welke ook al tot uiting kwam bij de uitvoering van de proef. Een individuele proef maar eigenlijk ook weer niet omdat de uitvoering deels in teamverband plaats vond. Erg jammer dat dit soort elementaire onderdelen van Expeditie Robinson zo ondoordacht en dus amateuristisch in elkaar steken.

Verder vind ik Expeditie Robinson nog steeds een geweldig programma :P

Dat is ER.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #30 Gepost op: 13-10-2011, 23:39:14 »
Nouja het samensmeltingsdinee was wel erg leuk om te zien. Vooral Tanja natuurlijk ::rofl::. Ik ben alleen gefascineerd door het voorstukje...
Lauretta slaat haar handen voor haar ogen lijkt alsof ze moet huilen, en de eilandraad moet een rare wending hebben.... ben erg benieuwd!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #31 Gepost op: 13-10-2011, 23:41:45 »
Ik hoop eindelijk eens op felle discussies en ruzie's ofzo.. Dat maakt het kijken nog leuk...

Het vooruitzicht laat zien dat de volgende aflevering niet heel boeiend zal zijn alleen tijdens de eilandraad?

VOnd de aflevering veel te gezellig om naar te kijken... weinig actie.. proef van de afvallers was helaas ook een flop maar aan de andere kant logsch (Maarja, doe dan niet mee aan ER als je een ander meer winst gunt)

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #32 Gepost op: 13-10-2011, 23:45:51 »
Vroeger....... toen ER nog een wedstrijd was.  :-\\

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #33 Gepost op: 14-10-2011, 01:09:05 »
Wederom een zeer saaie aflevering.

Gelukkig zitten Nicolas en Jochem er nog in. Had liever Kobe ook zien blijven, vind hem best sympathiek, maar niet ten koste van die andere twee. Met die Niko heb ik echt (nog) helemaal niks, die had ik het liefst zien vertrekken.

Ben benieuwd wat er op die eilandraad gebeurt volgende week. Iemand zal z'n eigen hachje wel redden door munten in te zetten of zo. Hoop wel dat gewoon Anne of Lauretta naar huis mag. Waarmee ik uiteraard Anne bedoel, want Lauretta is  ::love:: Alleen jammer dat er verder niet zoveel aan is.  ;)

Offline gamebird

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #34 Gepost op: 14-10-2011, 08:39:36 »
Gelukkig, Nico en Kobe uit elkaar. Ze zijn veel te vroeg in het spel met samenzweringen begonnen.
Eerst mislukte het om met Deborah Jochem eruit te stemmen, nu mislukte het weer.
Als het echte kerels waren geweest,hadden ze samen in een bootje moeten stappen om Nicolas en Jochem te verslaan. Dat was de enige strijdvaardige manier om een echte Robinson te worden.
Nu de samensmelting daar is, wordt het tijd om al je sociale vaardigheden te gebruiken, waarschijnlijk is Jochem dan in het nadeel, maar misschien heeft hij geleerd.

Offline Robientje

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #35 Gepost op: 14-10-2011, 10:46:39 »
vreemd: Evi zegt "in één van de kistjes zit een immuniteitsketting" is het niet heeeeeeel toevallig dat Tanja juist dat kistje opent? En waarom staan er 8 kistjes terwijl er maar 7 afvallers zijn? Stel dat ze er alle 7 nog waren en niemand opent dat kistje met de ketting?
« Laatst bewerkt op: 14-10-2011, 10:49:29 door Robientje »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #36 Gepost op: 14-10-2011, 11:11:23 »
Volgens mij is er gewoon geknipt en kan het net zo goed het vierde kistje dat ze opende zijn geweest. En het idee van meerdere kistjes was volgens mij dat het dan mogelijk was dat er bijvoorbeeld twee mensen min of meer tegelijk zouden aankomen en dat het dan nog een race was wie als eerste het goede kistje te pakken had. Lekker zenuwengedoe dus.
Maar ja, alle leuke ideeen van de productie zijn flink in het water gevallen doordat men niet bereid was de strijd aan te gaan.
Op zich ook wel weer mooi hoor; dat men de grot blijkbaar als zo zwaar ervoer, dat degene die het daar langer uithoudt daarmee al de samensmelting verdient.

The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #37 Gepost op: 14-10-2011, 12:31:38 »
Hmm, een behoorlijk saaie aflevering met een redelijk voorspelbaar verloop. Die 'afvallersproef' hadden ze net zo goed achterwege kunnen laten, want ik vond het nergens op slaan dat Deborah Tanja nog eens ging helpen met het vuur maken, het is en blijft nog wel Robinson... En dan die kistjes... Had er gewoon 1 kistje voor de winnaar neergezet, dus waarom 8 kistjes?

De stemming was dan nog wel aardig, al had er best van tevoren gemoeld mogen worden (in ieder geval aan de toeschouwer) wat de bedoeling was. Laf trouwens van Kobe en Niko om Jochem bewust tegen te gaan werken. Gelukkig is Jochem door (al had ik liever Kobe bij de samensmelting gezien in plaats van Niko)

De vooruitblik op volgende week doet echter hopen op een leuke aflevering!
Ich bin ein Bärliner!

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #38 Gepost op: 14-10-2011, 13:15:36 »
Gedeeltelijk was het inderdaad een slappe aflevering. De BNers of BBers hebben duidelijk veel minder motivatie  ::niet-ok:: dan de gewone mensen die vroeger meededen. Dat bleek ook nu weer inplaats van een proef / wedstrijd tussen Tanja, Deborah en Do onstond er een "wijffie we zullen je wel even helpen"-commitee. Erg jammer  ::niet-ok:: (Alhoewel ik wel vind dat Tanja het verdiende.  ::ok::

Het plannetje van Kobe was in idee misschien goed, de uitvoering mislukte. Het rondvaren van Jochem en Kobe was genant en zelfs irritant om te zien. Gelukkig mislukte dit en kan Kobe naar huis en blijft Jochem in ER.
Gek zijn is gezond

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - Donderdag 13 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #39 Gepost op: 14-10-2011, 20:04:56 »
Eens met Goyathlay.. Die proef met de afvallers in de grot was natuurlijk slaapverwekkend.. En die stemming daarna sloeg ook nergens op. En dan dat wat ik zei in het Spoilertopic. Zulke dingen kan ik niet zo goed tegen  :P