Auteur Topic: Fajah Lourens [Kandidaat NL]  (gelezen 181030 keer)

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #140 Gepost op: 7-10-2012, 22:43:48 »
Ik hoop dat ze er in blijft volgende week, het zal toch niet zo zijn dat we allemaal denken dat Fajah gaat winnen en Zoë gaat zegevieren?
Ik ga er maar voor duimen  ::ok::

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #141 Gepost op: 8-10-2012, 22:05:33 »
Ik kijk geen soaps, en al helemaal niet voor het acteren.. ;D

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #142 Gepost op: 8-10-2012, 22:56:53 »
bericht verwijderd door moderator
Hoezo niet goed in Expeditie Robinson?
Voor iemand die er de eerste aflevering uit is gestemd doet ze het vrij goed,
want ze zit er nog steeds in.
« Laatst bewerkt op: 8-10-2012, 23:11:51 door Lukie4 »
There's no show like a reality show ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #143 Gepost op: 8-10-2012, 22:58:40 »
Hoezo niet goed in Expeditie Robinson?
Voor iemand die er de eerste aflevering uit is gestemd doet ze het vrij goed,
want ze zit er nog steeds in.
beter dan Olivier >:D ::hypocriet::

« Laatst bewerkt op: 6-11-2014, 23:39:03 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #144 Gepost op: 8-10-2012, 23:12:09 »
Het hoofddoel van Expeditie Robinson is net om er niet uit gestemd te worden.

Dus nee, ze doet het echt niet goed.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #145 Gepost op: 8-10-2012, 23:13:19 »
Het hoofddoel van Expeditie Robinson is net om er niet uit gestemd te worden.

Dus nee, ze doet het echt niet goed.
nee het doel is om het eind te halen of iig zo ver mogelijk te komen. Ze zit nog steeds in de race dus ze doet het best goed tot nu toe ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #146 Gepost op: 8-10-2012, 23:14:21 »
nee het doel is om het eind te halen of iig zo ver mogelijk te komen. Ze zit nog steeds in de race dus ze doet het best goed tot nu toe ::).
Ja precies   ;D

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #147 Gepost op: 8-10-2012, 23:16:36 »
Het is maar net hoe je het bekijkt waarom iemand eruit gestemd wordt.. Maar inderdaad, Fajah doet nog goed mee.. :)

Offline ZZ*Star*

  • Forumlid
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #148 Gepost op: 8-10-2012, 23:22:53 »
nee het doel is om het eind te halen of iig zo ver mogelijk te komen. Ze zit nog steeds in de race dus ze doet het best goed tot nu toe ::).
Ze doet het fantastisch. Ze is eruit gestemd ten voordele van iemand die een inzinking had gekregen omdat ze zo verschrikkelijk irritant was, daarna heeft ze een evenwicht/snelheidsproef gewonnen van iemand met serieus overwicht die geen conditie of survivalskills had. Wat een prestatie, echt Robinsonwaardig! De week erna had ze een gigantisch voordeel omdat ze de proef kende, puur geluk dus. De week daarna had ze weer puur geluk dat Aagje opgaf en ze niet moest duelleren. En nu is ze op Zoë na nog steeds degene met het minste kans om de samensmelting te halen. Kortom, ze heeft het fantastisch gespeeld en een vlekkeloos parcours afgelegd tot nu toe ::bravo::

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #149 Gepost op: 8-10-2012, 23:26:21 »
Ze doet het fantastisch. Ze is eruit gestemd ten voordele van iemand die een inzinking had gekregen omdat ze zo verschrikkelijk irritant was, daarna heeft ze een evenwicht/snelheidsproef gewonnen van iemand met serieus overwicht die geen conditie of survivalskills had. Wat een prestatie, echt Robinsonwaardig! De week erna had ze een gigantisch voordeel omdat ze de proef kende, puur geluk dus. De week daarna had ze weer puur geluk dat Aagje opgaf en ze niet moest duelleren. En nu is ze op Zoë na nog steeds degene met het minste kans om de samensmelting te halen. Kortom, ze heeft het fantastisch gespeeld en een vlekkeloos parcours afgelegd tot nu toe ::bravo::
Jammer dit sarcasme  :-[ Het zou leuker zijn als je respect voor iedereen had en van daaruit reageerde. Misschien een idee?
En dan hoeven we het niet eens met elkaar eens te zijn  ::ok::

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #150 Gepost op: 8-10-2012, 23:28:49 »
Ze doet het fantastisch. Ze is eruit gestemd ten voordele van iemand die een inzinking had gekregen omdat ze zo verschrikkelijk irritant was, daarna heeft ze een evenwicht/snelheidsproef gewonnen van iemand met serieus overwicht die geen conditie of survivalskills had. Wat een prestatie, echt Robinsonwaardig! De week erna had ze een gigantisch voordeel omdat ze de proef kende, puur geluk dus. De week daarna had ze weer puur geluk dat Aagje opgaf en ze niet moest duelleren. En nu is ze op Zoë na nog steeds degene met het minste kans om de samensmelting te halen. Kortom, ze heeft het fantastisch gespeeld en een vlekkeloos parcours afgelegd tot nu toe ::bravo::
Ze is eruit gestemd omdat ze voor het groepsbelang ging en niet voor haar eigen, en geen munten pakte. Daarnaast heeft ze bij het duel tegen Olivier inderdaad het voordeel gehad dat zij de proef al eens had gedaan, maar als je bekijkt naar wat Olivier zijn beroep is zou je zeggen dat hij ook een groot voordeel heeft, dat trekt de boel wel recht denk ik. En voor iemand die vast zit op een houten toestel van 3 bij 3 in de mangrove, en geen een proef mee mag doen vind ik dat ze behoorlijk positief gestemd blijft. Dus ja, in mijn opvatting doet ze het wel degelijk goed.
There's no show like a reality show ;)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #151 Gepost op: 9-10-2012, 00:17:11 »
En voor iemand die vast zit op een houten toestel van 3 bij 3 in de mangrove, en geen een proef mee mag doen vind ik dat ze behoorlijk positief gestemd blijft. Dus ja, in mijn opvatting doet ze het wel degelijk goed.

* 30m² (5 bij 6?)

Ze is mee op schattenjacht geweest dus echt vast zal ze dan toch niet zitten.

Ik meende ook ergens te lezen dat de mangrove bewoner regelmatig eigen proviand aan voedsel kreeg dus in feite is het gewoon chillen, krachten sparen voor de proef en beetje mindfucken met de mensen die het duel moeten doen. (er zijn ergere situaties om het spel uit te zitten he)

En heb hier gelezen dat ze er alleen nog maar inzit doordat ze een 2de kans heeft gekregen van de productie en ben het hier dan ook mee eens.
« Laatst bewerkt op: 9-10-2012, 00:19:10 door reaver »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #152 Gepost op: 9-10-2012, 00:49:31 »
Ik meende ook ergens te lezen dat de mangrove bewoner regelmatig eigen proviand aan voedsel kreeg
Hier zou ik dan toch wel graag een bronvermelding van willen zien, want dat kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen.

En heb hier gelezen dat ze er alleen nog maar inzit doordat ze een 2de kans heeft gekregen van de productie en ben het hier dan ook mee eens.
En dit klinkt alsof de productie het hele idee van een afvallersduel hebben verzonnen omdat Fajah anders als eerste het veld moest ruimen en dat lijkt me ook niet erg waarschijnlijk. Wie er ook als eerste weggestemd zou worden, zou deze kans krijgen. Ze heeft mazzel dat ze mag blijven, maar een echt comfortabele positie kun je het echt niet noemen!
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #153 Gepost op: 9-10-2012, 01:03:55 »
* 30m² (5 bij 6?)

Ze is mee op schattenjacht geweest dus echt vast zal ze dan toch niet zitten.
Ja goh, dan heeft ze al twee halve dagen gevuld. Niet heel tijd vullend..

En heb hier gelezen dat ze er alleen nog maar inzit doordat ze een 2de kans heeft gekregen van de productie en ben het hier dan ook mee eens.
Zoals hier al eerder wordt aangegeven, het lijkt me sterk dat ze het hele plan van duels voor Fajah hebben bedacht. Het was gewoon voor de gene die als eerste afval, wie dat ook zou zijn. Dus ja ze heeft een tweede kans gekregen, maar dat zou bij iedere andere eerste afvaller ook zo zijn geweest.

En daarnaast denk ik dat je 'het een beetje chillen en mindfucken' flink onderschat. Op die 30 vierkante meter blijven bijna de hele tijd, en tijdens alle proeven alleen zitten lijkt mij echt geen pretje.
There's no show like a reality show ;)

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #154 Gepost op: 9-10-2012, 01:16:50 »
De positie van Fajah lijkt me inderdaad niet gemakkelijk..(en sinds wanneer is 5x5m 30m2?)
Ze is de laatste keer meegeweest op zoek naar de bananenbomen, waar ze uiteindelijk op de verkregen bananen mocht passen..
Ze mag al niet aan de proeven meedoen, ik hoop dat zij in toekomstige expedities meer betrokken wordt.. :)
« Laatst bewerkt op: 9-10-2012, 01:45:49 door bertje51 »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #155 Gepost op: 9-10-2012, 11:39:45 »
De positie van Fajah lijkt me inderdaad niet gemakkelijk..(en sinds wanneer is 5x5m 30m2?)
Ze is de laatste keer meegeweest op zoek naar de bananenbomen, waar ze uiteindelijk op de verkregen bananen mocht passen..


5 bij 5 is 25m² (ok mijn fout maar alsnog 3 keer zo groot dan de genoemde 3 op 3)

Ze zit niet in uitzondering wat voor vele al een uitdaging op zich bleek te te zijn vorig jaar.

Hier zou ik dan toch wel graag een bronvermelding van willen zien, want dat kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen.


Ik zoek het even op, maar je ziet ook net voor de proef begint (afl 4 op 0:15:15 )het mangroveteam (Joke) een pot met rijst of bloem draagt.  Het lijkt me onlogisch dat Fajah dan moet wachten op het verliezende team om te kunnen eten...

« Laatst bewerkt op: 9-10-2012, 14:56:39 door reaver »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #156 Gepost op: 9-10-2012, 12:52:05 »
Ja ze krijgen af en toe eten maar waarom staat dat in de Fajah topic?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #157 Gepost op: 9-10-2012, 14:38:50 »
Was die pot niet van net na de herindeling? Toen kregen allebei de teams in ieder geval 1 of 2 potten. En het lijkt mij dat Fajah daar gewoon op kan en moet wachten. De rest kan immers ook niet eerder eten. Want om nou dat meel gewoon uit de pot te lepelen.... Dat zal toch eerst in de keuken van het kamp gebruikt moeten worden om iets te bereiden.

@Miek: Het gaat in dit topic over eten, omdat Reaver veronderstelt dat Fajah extra eigen eten krijgt.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #158 Gepost op: 9-10-2012, 14:56:06 »
Was die pot niet van net na de herindeling? Toen kregen allebei de teams in ieder geval 1 of 2 potten. En het lijkt mij dat Fajah daar gewoon op kan en moet wachten. De rest kan immers ook niet eerder eten. Want om nou dat meel gewoon uit de pot te lepelen.... Dat zal toch eerst in de keuken van het kamp gebruikt moeten worden om iets te bereiden.

@Miek: Het gaat in dit topic over eten, omdat Reaver veronderstelt dat Fajah extra eigen eten krijgt.

Ik heb deze foto van aflevering 4 dus van voor de herindeling.

Ze nemen de wokken niet mee dus er is materiaal om te koken.

Het zou wel voor extra discussie zorgen als het tot hiertoe winnende team een proef verliest ook ineens een extra mond moet voeden van hun voedselvoorraad,  althans ik zou daar iig een probleem van maken  >:D.

Het gaat over diegene die achterblijft in de mangrove en dit is momenteel Fajah maar als het iemand anders is zal deze waarschijnlijk ook een handvol proviand krijgen was vorig jaar bij de grot ook zo  ::vergroot::

Ze mag al niet aan de proeven meedoen, ik hoop dat zij in toekomstige expedities meer betrokken wordt.. :)

En daarnaast denk ik dat je 'het een beetje chillen en mindfucken' flink onderschat. Op die 30 vierkante meter blijven bijna de hele tijd, en tijdens alle proeven alleen zitten lijkt mij echt geen pretje.

Dit nadeel heeft ook een voordeel.
Ze doet niet mee aan de proeven dus heeft ze ook niet het nadeel om te moeten recupereren.

Ik vind eerder dat heel die afvallers situatie wordt overschat... maarja dat is enkel mijn persoonlijk mening

De situatie van de achterblijver is imo een luxeleventje tegenover de grot vorig jaar:  Sociaal contact, een heel eiland om op expeditie te gaan en je mag proeven doen die je na 2 keer te hebben gedaan met de vingers in de neus kan doen, en je kan lekker op de zenuwen werken van de mensen die je eruit hebben gestemd, anderen hun strategie sturen,...




« Laatst bewerkt op: 9-10-2012, 16:56:59 door reaver »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #159 Gepost op: 9-10-2012, 15:29:18 »
@Miek: Het gaat in dit topic over eten, omdat Reaver veronderstelt dat Fajah extra eigen eten krijgt.

Sorry, ik had het topic niet goed doorgelezen maar in dat geval zou ik ook wel een bronvermelding willen zien Reaver.

Buiten dat vind ik ook dat je dat dan niet Fajah of wie er dan ook in de verliezersrol mag (komen te) zitten mag verwijten maar de regie.