Auteur Topic: Vraag het Olivier Bisback  (gelezen 34071 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #60 Gepost op: 8-12-2012, 19:01:29 »
even ter nuancering. Tess heeft het nog niet gedaan. Kan nog zomaar binnenkomen en Ruud is niet benaderd.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #61 Gepost op: 8-12-2012, 19:07:42 »
even ter nuancering. Tess heeft het nog niet gedaan. Kan nog zomaar binnenkomen en Ruud is niet benaderd.


Indien hij hier zou komen lezen krijgen misschien zijn versie of misschien eens vragen aan Joke, Zoë of Gene want ze waren er tenslotte ook bij.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2012, 19:29:00 door reaver »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #62 Gepost op: 8-12-2012, 19:11:00 »
ik stel voor om er geen welles nietes van te maken.

Daar schiet niemand wat mee op.  Iedereen mag zijn eigen gedachten houden. Olivier heeft heel vriendelijk zijn verhaal hier nu verteld, laten we het daar gewoon bij laten.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #63 Gepost op: 8-12-2012, 19:40:20 »
ik stel voor om er geen welles nietes van te maken.

Daar schiet niemand wat mee op.  Iedereen mag zijn eigen gedachten houden. Olivier heeft heel vriendelijk zijn verhaal hier nu verteld, laten we het daar gewoon bij laten.

 ::ok::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #64 Gepost op: 8-12-2012, 20:28:02 »
En dat weet jij 100% zeker omdat...
Lees mijn post nog eens
ik ook wel, maar ik denk dat dingen over Fajah en Ruud minstens wat erger zijn gemaakt dan ze in werkelijk waren ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #65 Gepost op: 8-12-2012, 22:13:25 »
Olivier heeft de moeite gedaan om op deze vragen te antwoorden iets dat je van Tess en Ruud niet kan zeggen en die korte antwoorden op twitter van Fajah zijn best leuk maar toch net iets te kort  ;)

Oh en daarom is het verhaal van Olivier geloofwaardig, want Tess en Ruud hebben niets beantwoord en Fajah geeft korte antwoorden?  ::) Misschien eraan gedacht dat Fajah graag aan zoveel mogelijk mensen een antwoord wilde geven (wat lief dat ze dit doet!) en dat je maar 140 tekens kan gebruiken op twitter?

Wat een flauwekul. Ik denk dat Olivier zichzelf opnieuw wilt verdedigen en daarom dingen heeft uitvergroot. Dat denk ik.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #66 Gepost op: 8-12-2012, 22:18:31 »
Oh en daarom is het verhaal van Olivier geloofwaardig, want Tess en Ruud hebben niets beantwoord en Fajah geeft korte antwoorden?  ::) Misschien eraan gedacht dat Fajah graag aan zoveel mogelijk mensen een antwoord wilde geven (wat lief dat ze dit doet!) en dat je maar 140 tekens kan gebruiken op twitter?

Wat een flauwekul. Ik denk dat Olivier zichzelf opnieuw wilt verdedigen en daarom dingen heeft uitvergroot. Dat denk ik.

ik vind deze reactie bijna ongepast en in ieder geval erg respectloos richting Olivier.

Ik wil mensen er graag op wijzen dat de interviews hier voor expeditie robinson.net worden gegeven op vrijwillige basis. Er wordt niets voor betaald en er zijn verder geen voorwaarden aan verbonden.
Daarbij zijn wij dus afhankelijk van de medewerking van de kandidaten. Waarom zou je nog meewerken aan zo'n interview op een fanforum als je alleen nog meer stront over je heen krijgt.

De reacties hoeven heus niet allemaal aardig te zijn en positief, maar er zijn grenzen en als die overtreden worden wordt het bericht verwijderd.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #67 Gepost op: 8-12-2012, 22:40:23 »
Lees mijn post nog eens

Als je zulke zaken denkt kan je die dan toch ook met een argument of feit benadrukken waarom?

Tenslotte is veronderstellen zonder reden bijna gelijk als beschuldigen spuien zonder bewijzen.




Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #68 Gepost op: 8-12-2012, 22:53:22 »
Ik ga deze discussie beëindigen, ik mag best denken dat het zo is en nee dat is niet te bewijzen, dat weet jij ook best. Alleen met camerabeelden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #69 Gepost op: 8-12-2012, 23:08:08 »
Ik vind het super dat hij het interview heeft willen geven. Ok het zal uit zijn beleving geschreven zijn, maar daarom hoeft het toch niet onwaar te zijn?
Bedankt Olivier  ::ok::

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #70 Gepost op: 8-12-2012, 23:19:13 »
Ik geloof hem in veel dingen ook. Maar ik denk ook dat veel zaken in zijn hoofd zijn uitvergroot. Dat ligt ook aan de expeditie. Honger en bij elkaar op de lip zitten en niet goed kunnen slapen, enz, zorgt nou eenmaal dat meningen en conflicten erg uitvergroot worden Dat geldt niet alleen voor Olivier, maar bijvoorbeeld ook voor Fajah. Want die is toch ook wel heel stellig in haar mening over bijvoorbeeld Gene. En dat snap ik ook niet helemaal, zeker niet omdat ze Chris z'n streken steeds lijkt te vergeven en vergeten.

In die situatie met Zoë kan het best zo zijn dat zij een hypo had, heel vervelend. Maar dat zij bijvoorbeeld daar constant over bezig was en dat Fajah toen een keer heeft gezegd, Stop dan met het spel of loop niet te zeuren. Ikzelf kan me dat wel voorstellen, dat je dat doet als iemand zich niet okee voelt maar daar maar niet over op kan houden (oftewel zielig doen). Iemand die dat niet zo voelt kan Fajah dan heel onbeschoft en ongevoelig vinden. En door de honger, enz blijft zo'n indruk dan hangen.
Voor iedereen begint te piepen: ik zeg niet dat het zo gegaan is, voor hetzelfde geld is Fajah zo'n botterik als Olivier verteld. Het is meer een uitleg over hoe mensen bij elkaar over kunnen komen, zeker in de omstandigheden als de Robinsonners zitten.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #71 Gepost op: 8-12-2012, 23:23:29 »
knip ... Het is meer een uitleg over hoe mensen bij elkaar over kunnen komen, zeker in de omstandigheden als de Robinsonners zitten.
Iedereen heeft zijn eigen waarheid, soms ligt die in het midden, soms wat meer naar links of rechts  ;)
Ik ben trouwens fan van Fajah  ;D

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #72 Gepost op: 8-12-2012, 23:55:03 »
Ik wil mijn bericht even nuanceren met het feit dat ik voor al doelde op het feit dat Tess en Ruud 'slechter' zijn dan Olivier omdat zij geen vragen hebben beantwoord over hun verhaal van de expeditie, waar reaver in mijn ogen wel op doelde.

Ik ben zeker geen fan van Olivier in de expeditie, en het kan zijn dat hij dingen in zijn hoofd heeft uitvergroot omdat hij zich aangevallen voelde door de hardheid van de Nederlanders en voor al Fajah.

Ik vind het leuk van Olivier dat hij vragen heeft beantwoord, maar ik ben geen fan van hem en ook niet van zijn antwoorden.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #73 Gepost op: 9-12-2012, 00:06:45 »
Ik wil mijn bericht even nuanceren met het feit dat ik voor al doelde op het feit dat Tess en Ruud 'slechter' zijn dan Olivier omdat zij geen vragen hebben beantwoord over hun verhaal van de expeditie, waar reaver in mijn ogen wel op doelde.


Ik doelde nergens op, ik zei enkel dat olivier vragen heeft beantwoord en tess het ook zou doen maar waarvan we nog niets gehoord hebben. Van ruud wist ik niet dat hij niet gecontacteerd is geweest. 
Maar het staat hen natuurlijk vrij om op de antwoorden van Olivier te reageren...
Heeft niets met 'beter' of 'slechter' te maken.

Persoonlijk vind ik het aangenamer een interview te lezen (uit vragen die hier gesteld zijn) dan korte antwoordjes via twitter (ik kijk zelfs niet eens op twitter) omdat een interview voor mij meer klemtoon legt in het gevoel en korte berichtjes meer lijken op bandwerk in een fabriek...

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #74 Gepost op: 9-12-2012, 00:32:00 »
Persoonlijk vind ik het aangenamer een interview te lezen (uit vragen die hier gesteld zijn) dan korte antwoordjes via twitter (ik kijk zelfs niet eens op twitter) omdat een interview voor mij meer klemtoon legt in het gevoel en korte berichtjes meer lijken op bandwerk in een fabriek...
Exact, dat heb ik ook  :)

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #75 Gepost op: 9-12-2012, 10:18:47 »
Welk nut heeft het dan dan vragen aan deze mensen te stellen als de antwoorden toch in twijfel worden getrokken.

We weten niet alle details. maar 'nooit weten'... Bijna iedere kandidaat heeft een facebook of twitter of weet ik veel, neem dan eens een beetje initiatief om het te weten te komen ipv het in twijfel te trekken omdat een antwoord niet binnen de verwachtingen van de ander persoon voldoet.

Wat is dit nou weer? Omdat ik denk dat dit incident wellicht op een misverstand of foutieve  :-X interpretatie berust - wat mijns inziens heel aannemelijk is, ook als je het verschil in communiceren tussen (veel) Nederlanders en Belgen in ogenschouw neemt - moet ik hemel en aarde gaan bewegen om de onderste steen boven te halen, alsof ik hem voor leugenaar uitmaak en iets te bewijzen heb? Als Ruud ernaar gevraagd wordt, zal hij vermoedelijk met een ander verhaal komen, zo heeft iedereen zijn eigen waarheid. En de 'echte' waarheid ligt in dit soort gevallen vaak ergens in het midden. Het is jouw goed recht om te geloven dat het verhaal van Olivier niet op een bepaalde manier gekleurd is, maar je hoeft er niet zo bovenop te springen als andere mensen er wat genuanceerder over denken.

Ik vind dat Ruud van iets vrij ernstigs wordt beschuldigd en ik vind het gevaarlijk om er zomaar van uit te gaan dat het inderdaad zo gegaan is. Dat wil niet zeggen dat ik de oprechtheid van Olivier in twijfel trek, want het kan best zijn dat hij het zo ervaren heeft.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2012, 10:21:24 door Narya »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #76 Gepost op: 9-12-2012, 12:26:51 »
Ik wil hierbij Olivier van harte bedanken voor zijn eerlijke antwoorden. Ik heb erg veel bewondering voor de manier waarop hij het spel heeft gespeeld en ook kritisch naar zichzelf terugkijkt. Natuurlijk heeft een verhaal altijd twee kanten, maar ik vind het erg moedig van hem dat hij zo open en bloot antwoord geeft.

Het interessantste aan het interview vond ik dat hij zich afvroeg of Fajah misschien betaald was om heel irritant te doen. Dat heb ik mij tijdens de uitzendingen ook wel eens afgevraagd, want ze komt soms wel erg gemaakt over (al is dat ook weer de macht van de montage, wat elke keer weer blijkt bij interviews met kandidaten). Maar dat zullen we nooit weten.

Nogmaals bedankt voor de antwoorden Olivier!

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #77 Gepost op: 9-12-2012, 19:58:59 »
Leuk en eerlijk interview!  ::ok::
Al heb ik wel mijn twijfels bij Ruud die hem zou hebben uitgedaagd. Het gedrag van Fajah hadden we eerder gehoord, maar dit nog niet. Benieuwd wat er van terug komt in de laatste aflevering (niet veel wss)

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #78 Gepost op: 10-12-2012, 11:26:27 »
Ik geloof hem in veel dingen ook. Maar ik denk ook dat veel zaken in zijn hoofd zijn uitvergroot. Dat ligt ook aan de expeditie. Honger en bij elkaar op de lip zitten en niet goed kunnen slapen, enz, zorgt nou eenmaal dat meningen en conflicten erg uitvergroot worden Dat geldt niet alleen voor Olivier, maar bijvoorbeeld ook voor Fajah. Want die is toch ook wel heel stellig in haar mening over bijvoorbeeld Gene. En dat snap ik ook niet helemaal, zeker niet omdat ze Chris z'n streken steeds lijkt te vergeven en vergeten.

In die situatie met Zoë kan het best zo zijn dat zij een hypo had, heel vervelend. Maar dat zij bijvoorbeeld daar constant over bezig was en dat Fajah toen een keer heeft gezegd, Stop dan met het spel of loop niet te zeuren. Ikzelf kan me dat wel voorstellen, dat je dat doet als iemand zich niet okee voelt maar daar maar niet over op kan houden (oftewel zielig doen). Iemand die dat niet zo voelt kan Fajah dan heel onbeschoft en ongevoelig vinden. En door de honger, enz blijft zo'n indruk dan hangen.
Voor iedereen begint te piepen: ik zeg niet dat het zo gegaan is, voor hetzelfde geld is Fajah zo'n botterik als Olivier verteld. Het is meer een uitleg over hoe mensen bij elkaar over kunnen komen, zeker in de omstandigheden als de Robinsonners zitten.
::ok::

Ik wil Olivier wel bedanken voor het interview, heb het met plezier gelezen :)

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Vraag het Olivier Bisback
« Reactie #79 Gepost op: 3-01-2013, 10:41:26 »
ALs er iets blijkt uit het interview met Olivier (leuk om te lezen trouwens), dan is het wel dat de makers van het programma ons lang niet alles laten zien om het programma aantrekkelijk te maken. Dat wisten we natuurlijk al maar wordt nu maar weer eens bevestigd. Het leek bijvoorbeeld onbegrijpelijk waarom ze met z'n allen op Fajah stemden, maar nu blijkt waarom.