Auteur Topic: Aflevering 14  (gelezen 54671 keer)

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #60 Gepost op: 6-12-2012, 22:45:00 »
en ze telkens het duel op dezelfde balk mocht doen  ::vergroot:: waardoor haar bakje dichter bij het balkje stond..

Met het gekende gefoefel en gestuur binnen reality stel ik me ook de vraag in hoeverre de ijking van het tegengewicht gelijk is die de emmer naar boven doet gaan...  en niet enkel met dit duel maar bij elke proef is er een ruimte voor een kleine aanpassing om het in het voordeel of het nadeel van een bepaald persoon te laten spelen.
Vals spelen dus?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #61 Gepost op: 6-12-2012, 22:46:17 »
Vals spelen dus?

je kan als 'tornooileiding' niet vals spelen als je zelf niet meedoet eh  ::vergroot::

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #62 Gepost op: 6-12-2012, 22:47:20 »
Teleurstellend dat op zich een goed seizoen wederom op het eind verpest wordt door het spel te laten beslissen door een finaleproef. Door het naar voren halen van het tactische element in dit seizoen zou je toch verwachten dat de makers wel duidelijk was geworden dat het spel niet draait om de proeven, maar om het stemmen. Met het stemmen kom je immers verder in het spel en wordt ook elke keer de afvaller bepaald. De proeven zijn slechts een onderdeel van het spel.

Daarnaast hebben de makers ook dit seizoen weer veel te veel invloed op het spelverloop. Ook deze aflevering was het weer raak door twee winnaars van de proef aan te wijzen en een finaleplek te geven. Het zou fijn zijn als er eens een seizoen zou komen met elke aflevering een (team)proef met één winnaar, elke aflevering één afvaller zonder dat deze een herkansing krijgt, geen vreemde twist vlak voor de samensmelting, het spel na de samensmelting op één eiland en een finale tussen twee kandidaten waarbij de winnaar wordt bepaald door een stemming op het eiland.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14
« Reactie #63 Gepost op: 6-12-2012, 22:57:08 »
Nou, ik vind af en toe een twist best leuk. Zoals ik de eerste keer dat verliezerseiland waar niemand van wist een erg leuke twist. Waar ik wel on-Robinson vindt is dat winnaarseiland met al dat eten enzo. Helemaal deze aflevering. Ik mis ook de beloningsproeven tussen de eleminatieproeven in. Erg jammer dat die er niet in zaten.

Erg grappig vond ik dat ik bij mezelf merkte dat ik hoopte dat Fajah en Gene allebei de eerste proef zouden winnen. Fajah, daar hoop ik nog steeds van dat ze wint. Gene heb ik heel lang niets mee gehad, eigenlijk nog steeds niet hoewel hij me wel steeds sympathieker werd. Het was puur omdat dan dat pokerblok iemand van henzelf had moeten wegstemmen. Duidelijk wie dat geworden was.

Nu denk ik, net als sommige anderen hier, dat volgende week de finale met vier personen gespeeld gaat worden (al weet je het nooit zeker). Ook dat vind ik niet zo geweldig, maar ach. Ik hoop eigenlijk nog op een proef tussen Peggy en Chris. En dat Peggy dan wint. Want hoewel zij een hele tijd mee heeft gelift is zij zich daar ook heel erg bewust van en kijkt ze daar met veel zelfkennis naar. Dat kan ik wel waarderen. Meer dan Chris met zijn wraakgevoelens die hij maskeert onder 'sportieve revanche'. En ook het zich er steeds onderuit proberen te lullen en goed praten waarom je iemand wegstemt.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #64 Gepost op: 6-12-2012, 22:58:43 »
je kan als 'tornooileiding' niet vals spelen als je zelf niet meedoet eh  ::vergroot::
Maar ergens suggereer je dat wel  8)

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #65 Gepost op: 6-12-2012, 23:42:19 »
Een twist houdt een spel gewoon spannend en leuk.. het onverwachte. Elk jaar precies hetzelfde is geen hol aan...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #66 Gepost op: 6-12-2012, 23:57:52 »
Maar ergens suggereer je dat wel  8)

Ik zeg enkel dat er ruimte is om proeven te beïnvloeden vanuit de productie uit.
Of dat letterlijk valsspelen is laat ik qua interpretatie aan anderen over.  Ik zou het eerder sturen van spelverloop noemen maar het kan ook gewoon op bepaalde vlakken ook gewoon slecht uitgewerkt zijn (bv bij de variabelen binnen het duel)

Of het werkelijk toegepast is geweest zeg weet ik niet en dat beweer ik ook niet, er is geen zekerheid over... maar het zeker mogelijk.



Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #67 Gepost op: 7-12-2012, 02:40:38 »
Teleurstellend dat op zich een goed seizoen wederom op het eind verpest wordt door het spel te laten beslissen door een finaleproef. Door het naar voren halen van het tactische element in dit seizoen zou je toch verwachten dat de makers wel duidelijk was geworden dat het spel niet draait om de proeven, maar om het stemmen.

Hoe kom je erbij dat het spel draait om het stemmen als het puur op tactisch inzicht gebeurt ipv de zwakste weg te stemmen in een programma wat toch echt Expeditie Robinson heet. Wat mij betreft gaat het spel juist vooral om hoe je omgaat met de barre omstandigheden. Wie dat het best doet verdient het om het programma te winnen en niet degene die toevallig vriendjes heeft zitten op het eiland *ahum* Christophe *ahum* en daardoor zonder karakter te tonen moeiteloos de weg naar de finale bewandelt.

Met het stemmen kom je immers verder in het spel en wordt ook elke keer de afvaller bepaald. De proeven zijn slechts een onderdeel van het spel.

Immuniteit is een van de belangrijkste dingen om verder te komen. Die kan je alleen met proeven winnen binnenhalen dus ik weet niet waarom je dat "slechts" een onderdeel van het spel noemt? Het is trouwens een onmisbaar punt in Robinson want daarmee voorkom je dat de sterksten niet de finale halen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #68 Gepost op: 7-12-2012, 02:51:58 »
Ik vind het wel oneerlijk dat Evi begon met hakken bij Peggy. Dan valt zij er toch eerder af omdat ze aan die kant begint? Als Gene, Christophe en Peggy er dan afvallen doordat Evi aan die kant begint..

Helemaal mee eens. Ging dit andere jaren dan anders?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #69 Gepost op: 7-12-2012, 06:08:40 »
Zo dit was toch wel even een van de slechtste afleveringen ooit, totaal niet spannend... ::gaap::
🜃

Offline Carter

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #70 Gepost op: 7-12-2012, 10:45:56 »
Ben ik het wel mee eens Fabian..

Als ze het vorige week zo laten lijken dat Fajah er uitgaat betekend dit natuurlijk dat ze naar de finale gaat..

Ook erg oneerlijk dat Evi aan een kant begon met hakken want je zag dat dit de proef had beslist. Bij Peggy, Gene en Chris ging het supererg wiebelen en Fajah en Fatima stonden nog gewoon op de bamboe... Evi had ook nadat ze bij Peggy 1 touwtje had doorgehakt naar de andere kant kunnen lopen en bij Fatima 1 touwtje door kunnen hakken en dan naar binnen werken. Of dat dennis aan de andere kant ging hakken, of dat in 1 keer de bamboe balk zou wegvallen. Erg triest, Fajah heeft het aan de ene kant wel verdient om terug te komen en de finale te halen, maar aan de andere kant is het haar ook gegund door de productie net als Tanja van vorig jaar.

Want steeds dezelfde afvalproef voor de samensmelting slaat ook nergens op..

Al verdient niemand van dit clubje om te winnen. Lodewijk was de echte Robinson!
« Laatst bewerkt op: 7-12-2012, 16:29:21 door Lukie4, Reden: spoiler verwijderd »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14
« Reactie #71 Gepost op: 7-12-2012, 10:55:16 »
Ben ik het wel mee eens Fabian..

Als ze het vorige week zo laten lijken dat Fajah er uitgaat betekend dit natuurlijk dat ze naar de finale gaat..

Ook erg oneerlijk dat Evi aan een kant begon met hakken want je zag dat dit de proef had beslist. Bij Peggy, Gene en Chris ging het supererg wiebelen en Fajah en Fatima stonden nog gewoon op de bamboe... Evi had ook nadat ze bij Peggy 1 touwtje had doorgehakt naar de andere kant kunnen lopen en bij Fatima 1 touwtje door kunnen hakken en dan naar binnen werken. Of dat dennis aan de andere kant ging hakken, of dat in 1 keer de bamboe balk zou wegvallen. Erg triest, Fajah heeft het aan de ene kant wel verdient om terug te komen en de finale te halen, maar aan de andere kant is het haar ook gegund door de productie net als Tanja van vorig jaar.

Want steeds dezelfde afvalproef voor de samensmelting slaat ook nergens op..

Er schijnt ook al gelekt te zijn dat Fajah zou winnen..? .. ik zou het vreselijk vinden.
Al verdient niemand van dit clubje om te winnen. Lodewijk was de echte Robinson!

Er is maar een die hier lekt en dat ben jij, (exact hetzelfde verhaal heb je ook al in "wie is jouw favoriet" topic gepost, ik wil dat helemaal niet weten wie er wint verdomme, doe dat lekker in de spoilertopic jah!   

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #72 Gepost op: 7-12-2012, 11:56:02 »

Want steeds dezelfde afvalproef voor de samensmelting slaat ook nergens op..

Er schijnt ook al gelekt te zijn dat Fajah zou winnen..? .. ik zou het vreselijk vinden.
Al verdient niemand van dit clubje om te winnen. Lodewijk was de echte Robinson!

Ik vond dat ook niet eerlijk dat de proef steeds dezelfde was, dat gaf Fajah een enorm voordeel. Had Lodewijk inderdaad een andere proef tegen haar moeten afleggen had hij zeker gewonnen en dan hadden de kaarten er helemaal anders uitgezien.
Wat ook niet fair was is dat de de "twin broertjes" van bij het begin samen waren in één kamp. Ze hadden die moeten splitsen, dan had het pas spannend geweest !
Lodewijk, Min Hee of Paul hadden de Robinsonners moeten worden !!!!

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #73 Gepost op: 7-12-2012, 14:19:11 »
Een twist houdt een spel gewoon spannend en leuk.. het onverwachte. Elk jaar precies hetzelfde is geen hol aan...
Het is natuurlijk geheel subjectief of het spel hierdoor spannend of leuk blijft, maar ik kan me genoeg afleveringen bedenken zonder twists die dat ook waren. Alleen al door de eilandraad blijft het vaak genoeg spannend en leuk. De reden dat ik liever geen twists in het spel zie, is dat ze het spel m.i. vaak oneerlijk maken. Twists waarbij afvallers een tweede kans krijgen zijn (in de seizoenen die ik heb gezien) of voor de samensmelting of erna geweest. In hoeverre is het dan nog eerlijk dat een afvaller voor de samensmelting wel een tweede kans krijgt en een afvaller na de samensmelting niet of vice versa? Bij twists vlak voor de samensmelting is de afvaller altijd bepaald door iets anders dan een eilandraad. In hoeverre is het dan eerlijk dat deze afvaller hierdoor wordt bepaald en de overige afvallers door een eilandraad?

Ik zie wat dat betreft graag voor iedereen gelijke kansen in het spel. De enige manier waarop dat met een twist wel zou kunnen is door gedurende het hele spel de afvallers een tweede kans te geven. Maar verzin maar eens een proef zonder dat iemand in het voordeel is door fysieke kracht, ervaring etc. of de factor geluk niet een te grote rol speelt. En twaalf man op een verliezerseiland lijkt me ook iets te veel van het goede, of je moet halverwege een eilandraad houden waarbij de overige afvallers een voorkeursstem moeten uitbrengen op degene die in hun ogen verder mag in de expeditie en na de samensmelting de afvallers opnieuw een kans geven met een verliezerseiland.

Hoe kom je erbij dat het spel draait om het stemmen als het puur op tactisch inzicht gebeurt ipv de zwakste weg te stemmen in een programma wat toch echt Expeditie Robinson heet. Wat mij betreft gaat het spel juist vooral om hoe je omgaat met de barre omstandigheden. Wie dat het best doet verdient het om het programma te winnen en niet degene die toevallig vriendjes heeft zitten op het eiland *ahum* Christophe *ahum* en daardoor zonder karakter te tonen moeiteloos de weg naar de finale bewandelt.
Je zegt het eigenlijk zelf al in je eerste zin. Als het puur om tactisch inzicht gaat, dan kun je toch moeilijk zeggen dat het niet om het stemmen gaat. Ik weet verder niet wat je onder de zwakste verstaat, maar m.i. wordt de zwakste altijd weggestemd. Degene die weggestemd wordt, is namelijk degene die het spel het minst goed speelt en zodoende de zwakste speler. Hoe het programma dan heet, lijkt me verder niet relevant.

Uiteraard is het in dit spel ook van belang om met de barre omstandigheden om te gaan, maar ook dat zie ik als een onderdeel van het spel. Door alleen daarmee om te kunnen gaan kom je immers niet verder in het spel. Daar heb je toch echt op z'n minst tactische en/of sociale vaardigheden voor nodig. Christophe heeft het wat dat betreft goed gespeeld en zou, indien er een finale met positieve stemmen zou zijn en hij de meeste stemmen zou krijgen, m.i. de verdiende winnaar zijn. Dus om te stellen dat degene die het beste kan omgaan met de barre omstandigheden het verdient om het spel te winnen, vind ik erg vreemd. Bovendien is dat nogal subjectief en kun je moeilijk aantonen wie daar nou daadwerkelijk het beste in is.

Immuniteit is een van de belangrijkste dingen om verder te komen. Die kan je alleen met proeven winnen binnenhalen dus ik weet niet waarom je dat "slechts" een onderdeel van het spel noemt? Het is trouwens een onmisbaar punt in Robinson want daarmee voorkom je dat de sterksten niet de finale halen.
Met immuniteit kom je inderdaad verder in het spel, ja. Maar dat is in de individuele fase telkens slechts van toepassing op één kandidaat (m.u.v. de voorbije aflevering dan) en op één eilandraad. De overige kandidaten zijn volledig afhankelijk van de eilandraad. De afvallers worden ook niet bepaald door de proeven, tenzij er één of andere twist in het spel is. Daarom noem ik de proeven slechts een onderdeel van het spel.

Waarom je daarmee voorkomt dat de sterksten niet de finale halen, ontgaat me. Degenen die het verst in het spel komen, zijn m.i. de sterksten. De meesten daarvan zijn toch echt zo ver gekomen door hun tactische en/of sociale vaardigheden. Een enkeling misschien door het winnen van veel proeven, maar ook die heeft tactische en/of sociale vaardigheden nodig gehad op het moment dat hij geen proef won.
« Laatst bewerkt op: 7-12-2012, 14:33:27 door Molière »
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #74 Gepost op: 7-12-2012, 18:34:40 »
Voor wie benieuwd is, dit is het resort waar Fajah en Fatima verbleven.. ;)

http://www.batubatu.com.my/

I-love-paars

  • Gast
Re: Aflevering 14
« Reactie #75 Gepost op: 7-12-2012, 20:12:26 »
Pff jammer dat Gene er uit ligt.
Ik vond het echt geen leuke aflevering.
De finaleplek voor Fajah en Fatima was niet spectaculair maar geluk. Zij stonden alle 2 nog op beide balken terwijl de anderen nog maar op 1 stonden. Dus zo goed gedaan vind ik het niet van hen. Hzt zou pas leuk geweest zijn indien Fajah en Gene samen immuniteit hadden.

Toen fajah zei dat ze nergens echt bij hoorde dacht ik toch wel even: dat heb je wel aan jezelf te danken.
Zoals zij vaak gemeen uit de hoek kan komen...

Nu hoop ik dat Peggy wint. Zij is nog de enige lieve die in de expeditie zit. De anderen vind ik echt gemeen.
Indien zij niet dan hoop ik toch nog op Fajah. Maar in feite vind ik het einde van deze expeditie niet mooi.

Eigenlijk had Gene het slimmer moeten spelen. Het lag bijna zo goed als vast dat vorige week 1 van hen (hij en Joke) er uit zou liggen. Hij had dat moeten laten gebeuren en de munt moeten houden voor deze week. Zo was 1 van hen sowieso zeker!
Joke was mijn favoriet, maar het is wel door haar dat deze expeditie nu zo moet lopen vind ik. Ik baal echt van de manier van doen op het einde en van de laatste 4.


Offline Ichiko

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #76 Gepost op: 7-12-2012, 20:27:04 »
Wat heb ik een gat in de lucht gesprongen toen Fajah de proef gewonnen had!!! Super!

Ik had het ook wel erg met haar te doen tijdens haar moeilijke moment deze aflevering. Nooit gedacht dat ze het zo zwaar had, omdat ze nergens bij hoort. Dat is inderdaad een vreselijk gevoel.

De finale wordt gespeeld met 4 kandidaten. Ik heb het nog een paar keer terug gekeken en het zijn echt 4 envelopen.

P.S.
Fajah is toch ook wel een mooie vrouw om te zien zeg! Die douche heeft haar goed gedaan. Prachtig lichaam, prachtige bos haren.

Offline Plagiaat

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #77 Gepost op: 8-12-2012, 01:13:07 »
Beste mensen ik zit nooit op dergelijke fora maar ik vond het nu wel even nodig om te reageer
. Wat er deze aflevering namelijk gebeurde was zeer opzienbarend. De uitschakeling van gene heb ik het dan over. Spoel het even terug en kijk hoe hij plotseling zelf in het water sprong zonder enige aanleiding, tevens werd er daarna door de redactie geen aandacht gegeven aan de uitschakeling van gene gegeven en aan de rest wel. Gene stond al niet meer op het bamboe en toch viel hij opeens. Ik ben geen complot denker maar ben er in dit geval van overtuigd dat de regie hier een hand in heeft gespeeld, om gene vervolgens als grote vijand in de finale te zetten. Ik hoor graag jullie reacties na een goede video analyse.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 14
« Reactie #78 Gepost op: 8-12-2012, 01:18:55 »
Beste mensen ik zit nooit op dergelijke fora maar ik vond het nu wel even nodig om te reageer
. Wat er deze aflevering namelijk gebeurde was zeer opzienbarend. De uitschakeling van gene heb ik het dan over. Spoel het even terug en kijk hoe hij plotseling zelf in het water sprong zonder enige aanleiding, tevens werd er daarna door de redactie geen aandacht gegeven aan de uitschakeling van gene gegeven en aan de rest wel. Gene stond al niet meer op het bamboe en toch viel hij opeens. Ik ben geen complot denker maar ben er in dit geval van overtuigd dat de regie hier een hand in heeft gespeeld, om gene vervolgens als grote vijand in de finale te zetten. Ik hoor graag jullie reacties na een goede video analyse.
Hij heeft toch niet de finale gehaald of snap ik deze post nou gewoon niet?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Plagiaat

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #79 Gepost op: 8-12-2012, 01:24:07 »
Ee nog niet, maar ik zie dat wel gebeuren. Maar het gaat me vooral om jullie mening wat betreft de uitschakeling van gene