Auteur Topic: Geraldine Kemper [Kandidaat]  (gelezen 76597 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #140 Gepost op: 8-11-2013, 08:21:50 »
Ze deed het verrassend goed in de proef. Zou lengte dan toch het verschil hebben gemaakt, wat Hans ergens suggereerde?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #141 Gepost op: 8-11-2013, 08:49:38 »
Ik had meer van haar verwacht. Tot nu toe speelt ze het spel niet echt zelf. Hopelijk komt daar volgende week verandering in.

Wie speelt er dan? What you see, is what you get. Meer is er niet.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #142 Gepost op: 8-11-2013, 13:28:09 »
Wie speelt er dan? What you see, is what you get. Meer is er niet.
Ik bedoel dat ze naar mijn idee het spelinzicht nog een beetje lijkt te missen.
Heb haar nog niet heel tactisch horen praten.
There's no show like a reality show ;)

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #143 Gepost op: 8-11-2013, 13:52:53 »
Wie speelt er dan? What you see, is what you get. Meer is er niet.

 ::ok::

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #144 Gepost op: 8-11-2013, 16:45:15 »
Misschien is de naïef of tactisch dom...

...of misschien realiseert zij zich meer dan menig ander dat het een spel is, en dat je best bevriend kunt raken met de mensen die je er uit probeerden te stemmen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #145 Gepost op: 8-11-2013, 17:14:42 »
...of misschien realiseert zij zich meer dan menig ander dat het een spel is, en dat je best bevriend kunt raken met de mensen die je er uit probeerden te stemmen.
Of zelfs dat je het beste met iedereen bevriend kan zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Fiefje

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #146 Gepost op: 9-11-2013, 05:47:34 »
Haha wat een goede vergelijking: Geraldine met Joke! Ik vind haar gebrek aan beoordelingsvermogen, beperkte geheugen en gebrek aan zelf- en mensenkennis nu ook storend worden. Na de eilandraad eerst van schaamte (of was het verwarring?) onder je capuchon wegduiken en dan vervolgens, als je rechtstreeks aangesproken wordt (Kees), met gierende uithalen huilen omdat mensen niet lie-ief voor je zijn. Grow up, woman!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #147 Gepost op: 9-11-2013, 12:41:10 »
Na de eilandraad eerst van schaamte (of was het verwarring?) onder je capuchon wegduiken en dan vervolgens, als je rechtstreeks aangesproken wordt (Kees), met gierende uithalen huilen omdat mensen niet lie-ief voor je zijn. Grow up, woman!
Kees was echt aan het schreeuwen hè. Sommige mensen kunnen daar gewoon niet tegen, dat heeft niets te maken met volwassen zijn ::ohno::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #148 Gepost op: 9-11-2013, 13:25:51 »
Kees was echt aan het schreeuwen hè. Sommige mensen kunnen daar gewoon niet tegen, dat heeft niets te maken met volwassen zijn ::ohno::.

Ik heb Geraldine ook een keer uit haar dak horen gaan.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #149 Gepost op: 9-11-2013, 18:55:06 »
Klopt. Maar Kees hield het wel heel lang vol en wel heel erg op de persoon gericht. Geraldine had groot gelijk om Kees er op te wijzen dat een gesprek op die manier niet mogelijk was. En Kees zag dat later ook in.

Dat zij daarbij dan gaat huilen, vind ik persoonlijk minder prettig; je kan het ook gewoon zeggen, maar zo steekt zij blijkbaar in elkaar. En het had wel een goed effect.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #150 Gepost op: 9-11-2013, 20:00:36 »
Paulien is me juist meegevallen de laatste aflevering. Maar dat wisselt bij bijna alle kandidaten de laatste afleveringen voortdurend :-X

Ik vind het overigens wel terecht dat ze Kees erop wees. Het kan heel intimiderend overkomen als iemand zo tekeer gaat, ook al is het niet op jou gericht.

Offline Fiefje

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #151 Gepost op: 9-11-2013, 21:25:14 »
Nee, ik vind Kees geen intimiderend type. Eerder een ruwe bolster, blanke pit. Haar reacties vind ik wel vervelend, ze duikt helemaal in die slachtofferrol. Door haar reactie voelt de ander zich een monster, daarom kwam Kees met excuses. Die dacht: oh God, ik heb 'r helemaal ontstemd. Maar dat valt in de praktijk reuze mee, ze stelt zich gewoon vreselijk aan, maar zo gevoelig is ze helemaal niet: ze wil winnen en zichzelf profileren, daar gaat het haar om.
« Laatst bewerkt op: 9-11-2013, 21:27:26 door Fiefje »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #152 Gepost op: 10-11-2013, 12:36:42 »
ik vind Geraldine helemaal geen aanstelster, maar gewoon een leuke, jonge, vlotte en vooral ook sportieve meid. Een  meid zonder rancune, maar open en met gevoel. Ik merk vaker dat mensen naarmate ze ouder worden dat gevoelige verliezen, het niet meer tonen, meer cynisch worden en het vervolgens bij een ander afdoen als aanstellen. Jammer
er was eens......

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #153 Gepost op: 11-11-2013, 12:21:48 »
Beetje een dramaqueen, maar goed dat zijn bijna alle deelnemers dit jaar. Ik vind het grappig om te zien hoe Edith daar steeds mee om ging in de nabeschouwing :)

Offline bartkr

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #154 Gepost op: 18-11-2013, 15:57:19 »
Geraldine is voor mij deze aflevering helemaal door de mand gevallen.haar woorden:

Als we hans eruit stemmen, dan kunnen ze toch alleen maar zeggen: goed gespeeld dames!

Want dat was ook jouw reactie toen je weggestemd werd Geraldine? Goed gespeeld jongens, zonder en traan te laten..

Misschien heeft ze niet zon goed geheugen.zoals ook toen ze het zo zielig vond toen men geza zo aanviel. Even vergeten dat hij met een complot je eruit had gestemd en iets later je vriendin anna bijna het slachtoffer was...

In de proeven doet ze aardig mee en ze ziet er leuk uit, maar verder voegt ze weinig tot niks toe naar mijn idee.

Wat mij betreft één van de meest naïeve spelers ooit..

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #155 Gepost op: 19-11-2013, 08:30:31 »
misschien moet de aflevering waarin Geraldine werd weggestemd nog maar eens uitgezonden worden. Want dan zie je in de eerste plaats verdriet vanwege deze onverwachte aanval zo vroeg in de expeditie. Dan zie je verbazing dat niet volgens afspraak Veronica er uit gestemd is en dan zie je berusting in de hoop dat het was omdat ze zo sterk is. De enige boosheid die je ziet is boosheid op haarzelf omdat ze dit niet aan zag komen.. Op haar zelf, niet op anderen..
Nergens, maar dan ook NERGENS zie je dat ze gepikeerd zou zijn.

Natuurlijk heeft ieder z'n eigen voorkeur voor een kandidaat.. maar dan is het nog niet nodig om de kandidaat die je niet ziet zitten dingen aan te smeren die domweg een leugen zijn.
er was eens......

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #156 Gepost op: 19-11-2013, 12:43:20 »
Het lijkt me sowieso handig / verkieslijk om in het kader van het spel ER, de acties van anderen over te belichten en die van jezelf te bagatelliseren.
Ik zou niet weten, wat Geraldine daarmee fout doet.

Offline bartkr

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #157 Gepost op: 19-11-2013, 15:36:47 »
Het maakt niet uit of ze gepikeerd is of niet. Het gaat mij erom dat het hypocriet is.

Als Hans wordt weggestemd, is het voor hem net zo onverwacht als voor Geraldine toen zij weggestemd werd. Hans hoopt op de finale, dus die is hier ook nog lang niet klaar, net als Geraldine over zichzelf zei.

Als je zelf in tranen uit barst na onverwacht weggestemd te zijn, dan kun je ervan uitgaan
dat een ander misschien net zo heftig kan reageren en niet dat de ratio overheerst en mensen zeggen: goed gespeeld.
onbegrijpelijk dat Geraldine hieraan voorbijgaat terwijl ze het zelf heeft meegemaakt...

Maar ik denk dat we inmiddels weten dat Geraldine en mensenkennis niet samengaan 

ben het verder met good Riddance eens, de hypocrisie van sommige kandidaten is enorm.zij mogen het spel spelen, als een ander het doet, dan zijn de rapen (de spreekwoordelijke rapen dan) gaar.

Ergste voorbeelden zijn geza en Chris van vorig jaar... Jan en sef (in mindere mate want "pak hem" liet toch wat wraakzucht zien) aanvaarden het spel wel als het Hen treft

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #158 Gepost op: 19-11-2013, 16:33:06 »
Wijze woorden van Stormpie, bedankt :)

Bart en Good-riddance, op een aantal punten gaat jullie vergelijking toch echt mank. Ja, we hebben het over het wegstemmen van mensen op grond van tactiek, maar dan nog kennen we daarin vele kleuren. Ten eerste stellen jullie tactisch spelen in teamverband al gelijk aan tactisch spel tussen individuen; ten tweede maken jullie geen onderscheidt tussen harde zetten vroeg en laat in het spel; te derde gaan jullie voorbij aan de situatie met Veronica; ten vierde stellen jullie Geraldines emotionele reactie gelijk aan een meer rationeel oordeel over tactisch spelen; ten vijfde vergeten jullie voor het gemak dat het sinds die emotionele reactie 3 weken lang alleen maar om de tactiek gedraaid heeft, in die tijd kun je anders over dingen na gaan denken (denk aan Jeroen in 2009) ... moet ik verder gaan? Ik kan er vast nog wel wat meer formuleren als ik mijn best doe. De situatie is echt totaal anders.

Wat betreft Hans, als hij nu denkt ook zonder ketting veilig te zitten, in een ER als deze, dan is het licht daarboven ook echt uit hoor. Niemand zit ooit veilig in deze fase van het spel.
« Laatst bewerkt op: 19-11-2013, 16:34:38 door Dannyboy »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #159 Gepost op: 19-11-2013, 16:35:15 »
Het maakt niet uit of ze gepikeerd is of niet. Het gaat mij erom dat het hypocriet is.

je hebt gelijk.. Geraldine heeft eigenlijk geen recht meer om uberhaupt op iemand te stemmen.. Ze moet iedereen op haar blote knieën bedanken dat ze mocht blijven..


Als Hans wordt weggestemd, is het voor hem net zo onverwacht als voor Geraldine toen zij weggestemd werd. Hans hoopt op de finale, dus die is hier ook nog lang niet klaar, net als Geraldine over zichzelf zei.


helemaal waar!! weggestemd worden in aflevering 4 nadat er een algemene stemafspraak is gemaakt is PRECIES hetzelfde als iemand wegstemmen in aflevering 12 om zo zelf de finale te kunnen spelen.. Hoe haalt Geraldine het in haar hoofd dat ze recht heeft op die finale. Hans is immers degene die daar recht op heeft.


Maar ik denk dat we inmiddels weten dat Geraldine en mensenkennis niet samengaan 


WE weten??? Ik maak graag voor mezelf uit welke dingen al dan niet samengaan. Er zijn zeker mensen die zeer weinig mensenkennis bezitten.. Geraldine hoort daar NIET bij
er was eens......