Auteur Topic: Geraldine Kemper [Kandidaat]  (gelezen 76593 keer)

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #120 Gepost op: 1-11-2013, 12:02:16 »
Toch zit er elk jaar één persoon bij die over zo weinig mensen kennis beschikt dat je er bijna bang van wordt.
Vorig jaar Joke (en Tess), dit jaar Geraldine. Het argument ze zit er nog in is ook niet van toepassing ( want al wint ze, ze lag er al uit eigenlijk)

Maar goed ze zit nu nog wel even safe omdat ik denk dat Geza, Paulien, Kees en Anna zichzelf eerst nog even wegspelen door boven het maaiveld uit te komen. Zodat Hans kan overblijven met het groepje tactische onbenullen.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #121 Gepost op: 1-11-2013, 12:57:22 »
Geraldine heeft mij met deze wending positief verbaasd, haar normale emotionele respons lijkt (tijdelijk?) plaats te hebben gemaakt voor een rationele respons. Jan was te invloedrijk en daarmee een storende factor in haar persoonlijke spel. Naar mijn mening is ze niet zo zeer beïnvloed door Geza maar wist ze evenals Hans de puzzelstukjes op de juiste plaats te leggen. De titanenstrijd tussen de alfamannetjes Jan en Geza moest vroeg of laat beslecht gaan worden. Neutraal pogen te blijven was een optie maar dat kon ook haar eigen einde inluiden. Jan zat deze aflevering voor het eerst zonder immuniteit en wilde erg graag geloven dat Paulien harakiri zou plegen. Er waren echter voldoende kandidaten en stemmen om een einde te maken aan de bedreiging die Jan vormde voor de desbetreffende kandidaten. Een ideaal moment om toe te slaan, des te meer omdat het nog maar de vraag was of en wanneer zich een andere mogelijkheid voor zou doen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #122 Gepost op: 1-11-2013, 13:00:17 »
*gedachten proces*

"Hmm, vorige week heeft Geza me laten huilen door me er vroegtijdig uit te willen werken"

"Hmm, een halve week geleden heeft hij geprobeerd mijn vriendin eruit te knikkeren, hoewel ik dacht dat hij mij zou pakken, waardoor ik al mijn stemmen ingezet heb"

"Hmm, Geza geeft toe dat hij me gekwetst heeft, daarom mag ik nu mee naar winnaarseiland"

"Hmm, die Jan, dat is naar mannetje, wat zorgt die voor een onrust zeg. JAN MOET ERUIT!"

*/ gedachten proces*

WTF ::oink::  Waar zit je met je gedachten meid?


Idd niet te geloven!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #123 Gepost op: 1-11-2013, 14:21:07 »
Geraldine heeft mij met deze wending positief verbaasd, haar normale emotionele respons lijkt (tijdelijk?) plaats te hebben gemaakt voor een rationele respons. Jan was te invloedrijk en daarmee een storende factor in haar persoonlijke spel. Naar mijn mening is ze niet zo zeer beïnvloed door Geza maar wist ze evenals Hans de puzzelstukjes op de juiste plaats te leggen. De titanenstrijd tussen de alfamannetjes Jan en Geza moest vroeg of laat beslecht gaan worden. Neutraal pogen te blijven was een optie maar dat kon ook haar eigen einde inluiden. Jan zat deze aflevering voor het eerst zonder immuniteit en wilde erg graag geloven dat Paulien harakiri zou plegen. Er waren echter voldoende kandidaten en stemmen om een einde te maken aan de bedreiging die Jan vormde voor de desbetreffende kandidaten. Een ideaal moment om toe te slaan, des te meer omdat het nog maar de vraag was of en wanneer zich een andere mogelijkheid voor zou doen.
::ok::  ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #124 Gepost op: 1-11-2013, 15:42:16 »
Toch zit er elk jaar één persoon bij die over zo weinig mensen kennis beschikt dat je er bijna bang van wordt.
Vorig jaar Joke (en Tess), dit jaar Geraldine.
Helemaal mee eens! Bijna niet te geloven dat mensen zo naief kunnen zijn ::niet-ok::

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #125 Gepost op: 1-11-2013, 15:55:34 »
tja.. ik vind naïef zijn geen misdaad. Eigenlijk vind ik het erg dat naïeviteit als iets negatiefs wordt gezien.
er was eens......

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #126 Gepost op: 1-11-2013, 16:24:28 »
tja.. ik vind naïef zijn geen misdaad. Eigenlijk vind ik het erg dat naïeviteit als iets negatiefs wordt gezien.


Is het ook niet. Maar in een spel als dit is het wel hoogst onhandig. In het echte leven misschien ook wel trouwens.

Eerlijk zijn, goed van vertrouwen zijn, naief zijn. Allemaal dingen die gevaarlijk kunnen zijn in een spel als Robinson. Je kan beter op je hoede zijn en proberen zelf sturend te zijn in plaats van een speelbal worden van anderen

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #127 Gepost op: 1-11-2013, 16:33:52 »
tja.. ik vind naïef zijn geen misdaad. Eigenlijk vind ik het erg dat naïeviteit als iets negatiefs wordt gezien.
Maar wel ontzettend irritant in Expeditie Robinson soms :P Vooral aan Joke vorig jaar heb ik me lekker zitten irriteren voor de TV.

Maar wil niet zeggen dat het negatief is. Mijn vorige reactie was misschien wat overdreven ja, maar toch kan ik niet geloven hoe snel ze omgepraat wordt.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #128 Gepost op: 1-11-2013, 19:08:21 »
Is het ook niet. Maar in een spel als dit is het wel hoogst onhandig. In het echte leven misschien ook wel trouwens.

Eerlijk zijn, goed van vertrouwen zijn, naief zijn. Allemaal dingen die gevaarlijk kunnen zijn in een spel als Robinson. Je kan beter op je hoede zijn en proberen zelf sturend te zijn in plaats van een speelbal worden van anderen

absoluut waar, maar je ziet dat ook sluw, slinks, geslepen, etc, afgestraft wordt.. Uiteraard levert dat bij Robinson leuke televisie op. I.m.o. ten koste van de andere kant van Robinson; het avontuur, het overleven, wat voor de meeste kijkers wellicht wat minder spectaculair is.
er was eens......

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #129 Gepost op: 1-11-2013, 19:19:59 »
Riep zichzelf uit tot de Robinsonslet, geweldig!  ::rofl::

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #130 Gepost op: 1-11-2013, 21:37:29 »
Volgende week gaat Geraldine weer janken, deze keer omdat Kees sacherijnig is. Dat wordt weer smullen!

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #131 Gepost op: 2-11-2013, 14:08:40 »
absoluut waar, maar je ziet dat ook sluw, slinks, geslepen, etc, afgestraft wordt.. Uiteraard levert dat bij Robinson leuke televisie op. I.m.o. ten koste van de andere kant van Robinson; het avontuur, het overleven, wat voor de meeste kijkers wellicht wat minder spectaculair is.

Ja dus op je hoede zijn is slimmer. Zonder dat mensen je sluw of slinks gaan vinden. Hans beheerst dit tot nu toe uitstekend als enige. Zimra kan mij hier nog in verbazen.

De rest snapt of te weinig van tactiek/ het spel ( Anna, Geraldine, Edith) of staat bekend als slinks ( Geza, Paulien) of speelt met teveel emotie ( Kees)

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #132 Gepost op: 3-11-2013, 14:58:12 »
Geraldine heeft mij met deze wending positief verbaasd, haar normale emotionele respons lijkt (tijdelijk?) plaats te hebben gemaakt voor een rationele respons. Jan was te invloedrijk en daarmee een storende factor in haar persoonlijke spel. Naar mijn mening is ze niet zo zeer beïnvloed door Geza maar wist ze evenals Hans de puzzelstukjes op de juiste plaats te leggen. De titanenstrijd tussen de alfamannetjes Jan en Geza moest vroeg of laat beslecht gaan worden. Neutraal pogen te blijven was een optie maar dat kon ook haar eigen einde inluiden. Jan zat deze aflevering voor het eerst zonder immuniteit en wilde erg graag geloven dat Paulien harakiri zou plegen. Er waren echter voldoende kandidaten en stemmen om een einde te maken aan de bedreiging die Jan vormde voor de desbetreffende kandidaten. Een ideaal moment om toe te slaan, des te meer omdat het nog maar de vraag was of en wanneer zich een andere mogelijkheid voor zou doen.

Inderdaad, ze lijkt eindelijk wakker geworden.
Slim opportunisme, samen met rationeel deduceren wat er (is) gebeurd. Waar liggen kansen en waar bedreigingen. Zonder waardeoordeel en emoties. Bovenal niet vast blijven hangen in het verleden.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #133 Gepost op: 3-11-2013, 15:15:48 »
Ik hoop inderdaad dat dat het dan is, een gecalculeerd opportunisme. Ik ben er pas gerust op als ze zich straks weer op de gevallen Paulien en Geza richt. Geza heeft z'n kaarten echt wel verspeeld dus, exit met die gast.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #134 Gepost op: 7-11-2013, 21:24:15 »
Geza een lammetje?? kind ben je nou echt zo dom? een wolf in schaapskleren zal je bedoelen!!!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #135 Gepost op: 7-11-2013, 21:25:59 »
Ik snapte het ook niet helemaal. Misschien dat er iets mis is met haar korte termijn geheugen ofzo, of denkt ze nu dat Jan degene was die haar de eerste keer eruit had gestemd? Terwijl die niet eens op haar gestemd had. Ze is in elk geval zeldzaam naïef.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #136 Gepost op: 7-11-2013, 22:19:33 »
ze is net zo naïef als ieder ander.. Geza is een meester in het bespelen van mensen. Daar zijn alle expeditieleden al een keer ingetrapt. Ben heel benieuwd hoe iedereen er nu op terug kijkt..
er was eens......

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #137 Gepost op: 7-11-2013, 22:25:40 »
Geraldine was in het begin van de expeditie wellicht naïef maar naar mijn mening groeit ze in het spel. Jammer dat ze zelf geen extra stemmen meer heeft, ze is daardoor voor een groot deel afhankelijk van alliantiegenoten met extra stemmen. En bewust of onbewust: de drie kandidaten die haar naar de rand van de afgrond brachten zijn nu zelf in de diepte verdwenen. Enkel Paulien is nog over en die vormt momenteel eerder een schild dan een gevaar.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #138 Gepost op: 8-11-2013, 02:19:12 »
Mooie meid, maar ik vind er weinig aan.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #139 Gepost op: 8-11-2013, 02:36:27 »
Ik had meer van haar verwacht. Tot nu toe speelt ze het spel niet echt zelf. Hopelijk komt daar volgende week verandering in. Het enthousiasme waarmee ze speelt vind ik wel heel aanstekelijk werken.
There's no show like a reality show ;)