Auteur Topic: Geraldine Kemper [Kandidaat]  (gelezen 76528 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #60 Gepost op: 20-10-2013, 14:54:48 »
Okay, maar waarom neem je het dan Geraldine kwalijk, dat zij er nog in zit? Want dat idee proef ik toch uit jouw reactie. Zij kan er toch niks aan doen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #61 Gepost op: 20-10-2013, 14:56:23 »
Okay, maar waarom neem je het dan Geraldine kwalijk, dat zij er nog in zit? Want dat idee proef ik toch uit jouw reactie. Zij kan er toch niks aan doen?
Nee dat beweer ik ook niet. Maar dat is toch waar ik aan denk elke keer als ik Geraldine nog zie. Mijn eerste zin was nog dat ik niks tegen Geraldine als kandidaat zelf heb ;)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #62 Gepost op: 20-10-2013, 16:57:18 »
Bij Geraldine werd ná het wegstemmen nog besloten door de productie (of misschien wel door Dennis zelf) dat ze toch mocht blijven. Nega had al opgegeven voor de stemming. Met Freddy in 2011, wat een soortgelijke situatie was, moest Tanja alsnog naar duivelseiland. En dat was ook in de eerdere jaren altijd het geval geweest tenzij het echt vóór de stemming duidelijk was dat iemand weg wou gaan.
Voor de deelnemers was er geen verschil; in beide gevallen wisten ze voor de stemming niet dat er een opgever was/zou zijn en ookvoor het resultaat is er geen verschil. Stel je voor dat Veronica al voor de stemming aan de spelleiding had laten weten dat ze naar huis wilde en ze hadden dan toch de stemming gehouden (analoog aan het geval Nega-Geraldine) dan was de uitkomst toch precies hetzelfde geweest?

Kortom: ik zie echt het verschil niet en vind het sowieso gerechtvaardigd als de spelleiding dit soort ingrepen toepast. Zolang ze niet steeds een en dezelfde persoon bevoordelen of daar al een plannetje over hebben, zie ik het probleem niet. En het was hier duidelijk dat Dennis gewoon de regel toepaste : Edith mocht blijven, dus Geraldine ook. Niks geen favoritisme, gewoon consequent zijn.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #63 Gepost op: 20-10-2013, 17:11:08 »
Wat ik er wel fout aan vind is dat ze de eilandraad dan maar gewoon voor de sier doen en zo de tactische plannen van deelnemers overhoop gooien. Nu weet iedereen dat Géza en Sef de 'vervelende tactische complotmannetjes' zijn en dat terwijl Geraldine niet eens weg is. Ze hebben alles helemaal voor niets gedaan. Dan heb je als spelleiding teveel invloed op het spel. Ze hadden de eerste keer bij Edith de eilandraad gewoon niet moeten doen en bij Geraldine was het dan gewoon jammer de bammer.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #64 Gepost op: 20-10-2013, 17:11:32 »
Voor de deelnemers was er geen verschil; in beide gevallen wisten ze voor de stemming niet dat er een opgever was/zou zijn en ookvoor het resultaat is er geen verschil. Stel je voor dat Veronica al voor de stemming aan de spelleiding had laten weten dat ze naar huis wilde en ze hadden dan toch de stemming gehouden (analoog aan het geval Nega-Geraldine) dan was de uitkomst toch precies hetzelfde geweest?

Kortom: ik zie echt het verschil niet en vind het sowieso gerechtvaardigd als de spelleiding dit soort ingrepen toepast. Zolang ze niet steeds een en dezelfde persoon bevoordelen of daar al een plannetje over hebben, zie ik het probleem niet. En het was hier duidelijk dat Dennis gewoon de regel toepaste : Edith mocht blijven, dus Geraldine ook. Niks geen favoritisme, gewoon consequent zijn.

Maar Geraldine laten blijven is juist helemaal niet consequent.
Toen freddy opgaf ná de stemming, moest er alsnog opnieuw gestemd worden.
Waarom mocht geraldine hier dan blijven, als ze zo graag consequent wilde zijn?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #65 Gepost op: 20-10-2013, 17:13:12 »
Ander seizoen, andere regels?
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #66 Gepost op: 20-10-2013, 17:15:25 »
Ander seizoen, andere regels?
Lijkt me niet, het is gewoon niet consequent zoals Bjorrn zegt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #67 Gepost op: 20-10-2013, 17:15:33 »
Ander seizoen, andere regels?

Dat vind ik een beetje onzin eerlijk gezegd.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #68 Gepost op: 20-10-2013, 22:04:36 »
niet consequent nee.. wel verrassend..

Misschien hoopten Geza en Sef wel dat doordat Veronica NA de stemming opgaf, dat er bij een volgende eilandraad niemand uithoefde en zij, ondanks hun minder nette complotje, dus weinig kans liepen om daarop afgerekend te worden.. Wat wij weten, wisten zij waarschijnlijk ook..
Geraldine er uit ipv Veronica. Veronica geeft na de eilandraad toch op. Geen gevolgen op een nieuwe eilandraad..
Het is maar een gedachte  ::)
er was eens......

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #69 Gepost op: 20-10-2013, 22:08:01 »
niet consequent nee.. wel verrassend..

Misschien hoopten Geza en Sef wel dat doordat Veronica NA de stemming opgaf, dat er bij een volgende eilandraad niemand uithoefde en zij, ondanks hun minder nette complotje, dus weinig kans liepen om daarop afgerekend te worden.. Wat wij weten, wisten zij waarschijnlijk ook..
Geraldine er uit ipv Veronica. Veronica geeft na de eilandraad toch op. Geen gevolgen op een nieuwe eilandraad..
Het is maar een gedachte  ::)

Gewoon een zwarte stem voor degene met de meeste stemmen op de volgende eilandraad,
dat is eerlijker.  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #70 Gepost op: 21-10-2013, 00:00:02 »
Het is níet consequent met eerdere seizoenen, maar wél consequent met het gevalletje Nega/Edith. Dat de productie vooraf al wist dat Nega had opgegeven doet niet ter zake. De survivors wisten het namelijk niet en konden hun stemgedrag er dus niet op aan passen. Net als bij Geraldine/Veronica lieten de spelers hier hun kaarten zien en werd dit niet 'beloond' met het beoogde vertrek.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #71 Gepost op: 21-10-2013, 11:19:02 »
Ik sluit me in deze aan bij Ycaris, de invloed op het stemgedrag is bij beide eilandraden precies gelijk geweest. De complotmakers nemen een risico. Dat kan goed of fout lopen. Als complotmaker moet je rekening houden met de gevolgen van een misgelopen complot (wat de reden voor dat mislopen dan ook is). Als die gevolgen onacceptabel zijn moet je er misschien maar niet aan beginnen (in dit geval is bijna iedereen op dit forum het erover eens dat het tactisch geen slimme zet was van Sef en Geza, ongeacht of geraldine of veronica naar huis moest).

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #72 Gepost op: 21-10-2013, 12:16:46 »
Ik sluit me in deze aan bij Ycaris, de invloed op het stemgedrag is bij beide eilandraden precies gelijk geweest. De complotmakers nemen een risico. Dat kan goed of fout lopen. Als complotmaker moet je rekening houden met de gevolgen van een misgelopen complot (wat de reden voor dat mislopen dan ook is). Als die gevolgen onacceptabel zijn moet je er misschien maar niet aan beginnen (in dit geval is bijna iedereen op dit forum het erover eens dat het tactisch geen slimme zet was van Sef en Geza, ongeacht of geraldine of veronica naar huis moest).

Hooo eens even ::trots::. Ingrijpen van de productie is absoluut niet eens waar je als complotmaker rekening zou moeten houden. Voor het uitvoeren van een complot vroeg in het spel is durf nodig en dit wordt nu afgestraft.
2010 Stephanie geeft vlak voor de eilandraad op, Frans ontvangt geen zwarte stem maar moet weg
2011 Freddy geeft op, Tanja moet toch vertrekken naar de grot
2012 Paul geeft op, Peggy ontvangt een zwarte stem
2013 Nega geeft op, Edith ontvangt een zwarte stem
2013, Geraldine wordt weggestemd, Veronica geeft daarna op, Geraldine mag blijven.

Totaal geen logica in te ontdekken en daarnaast dus ook niet in te schatten als je een complot wilt maken. Hoe denk je dat vorig jaar was afgelopen als toen Lodewijk weggestemd was Tess zei, nou ik geef wel op Lodewijk blijf jij maar. Dan had het een totaal ander seizoen geworden. Dat wordt dit nu ook.


Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #73 Gepost op: 21-10-2013, 13:22:32 »
Hooo ::trots:: ik zei expres NIET dat ze rekening moeten houden met ingrijpen van de productie, maar enkel met het falen van een complot, zeker zo vroeg in het spel. Daarmee bedoel ik dat ze zich moeten afvragen "wat als het mis gaat?". De reden waarom het mis gaat is voor het beantwoorden van die vraag niet echt belangrijk.

Daarnaast blijft het zo dat bij beide eilandraden het stemgedrag zelf niet beïnvloed is. Stel dat Veronica op het andere kamp gezeten had en met de timing van Nega had aangegeven eruit te stappen. Geraldine was er dan uitgestemd, en had net als nu met een zwarte stem mogen blijven. In dat geval hadden de complotmakers ook een probleem gehad ... aldus de redenering van Ycaris. Wat we daarmee beide vergaten is natuurlijk dat de stemmen die Veronica nu zou krijgen onderdeel waren van het plan van Sef en Geza, dus ja, de twee eilandraden zijn zoals je zegt niet echt te vergelijken.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #74 Gepost op: 21-10-2013, 15:16:35 »
Hooo ::trots:: ik zei expres NIET dat ze rekening moeten houden met ingrijpen van de productie, maar enkel met het falen van een complot, zeker zo vroeg in het spel. Daarmee bedoel ik dat ze zich moeten afvragen "wat als het mis gaat?". De reden waarom het mis gaat is voor het beantwoorden van die vraag niet echt belangrijk.

Daarnaast blijft het zo dat bij beide eilandraden het stemgedrag zelf niet beïnvloed is. Stel dat Veronica op het andere kamp gezeten had en met de timing van Nega had aangegeven eruit te stappen. Geraldine was er dan uitgestemd, en had net als nu met een zwarte stem mogen blijven. In dat geval hadden de complotmakers ook een probleem gehad ... aldus de redenering van Ycaris. Wat we daarmee beide vergaten is natuurlijk dat de stemmen die Veronica nu zou krijgen onderdeel waren van het plan van Sef en Geza, dus ja, de twee eilandraden zijn zoals je zegt niet echt te vergelijken.

Klopt Veronica (althans de stemmen van anna en Geraldine aan veronica) was nu deel van het complot. Ze wisten dus eigenlijk voor 99% zeker dat dit complot zou gaan slagen. Alleen een onverwachte streek van Anna of Geraldine zonder aanleiding of ingrijpen van de productie kon dit plan dwarsbomen.

Bij Edith was er misschien wel sprake van overleg tussen personen, maar ze wisten niet zeker dat Edith ook degene was die echt zou moeten vertrekken.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #75 Gepost op: 21-10-2013, 15:18:15 »
Dat vind ik een beetje onzin eerlijk gezegd.
Hoezo? Dit seizoen is een ander seizoen dan vorige seizoenen. Wij hebben geen boekje met de spelregels, dus het zou gerust kunnen zijn dat er dit jaar op dat gebied andere regels zijn bedacht. Dus zo'n onzin is dat niet.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #76 Gepost op: 21-10-2013, 18:50:06 »
Ander seizoen, andere regels?

De regels worden gewoon ter plekke gemaakt, als het de productie goed uitkomt. Volgens mij ligt er nergens een boek met de spelregels ter inzage voor de deelnemers van dat jaar.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #77 Gepost op: 21-10-2013, 18:53:33 »
De regels worden gewoon ter plekke gemaakt, als het de productie goed uitkomt. Volgens mij ligt er nergens een boek met de spelregels ter inzage voor de deelnemers van dat jaar.
Nou ja, zolang ze maar gelden voor iedereen gedurende seizoen, heb ik er geen problemen mee.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #78 Gepost op: 23-10-2013, 15:09:55 »
Over rare ingrepen gesproken. ER 2003, *SPOILERS*, eilandraad met de laatste 6 kandidaten, 3 mannen en 3 vrouwen die op dat moment door gebeurtenissen tegenover elkaar staan. De dames hebben tactisch gezien de overhand, maar alleen als een van de heren geen immuniteit wint. Vanuit het niets, voor slechts die ene eilandraad, mag de immuniteitsketting ingeruild worden voor een extra stem. Dit wordt na de proef bekend gemaakt, dus de dames richten zich erop beter te spelen dan die ene kerel, doen dat ook, de winst gaat naar kerel #2 en plots hebben de heren een extra stem. Leuke wending of gare ingreep?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geraldine Kemper [Kandidaat]
« Reactie #79 Gepost op: 23-10-2013, 16:43:58 »
Hoezo? Dit seizoen is een ander seizoen dan vorige seizoenen. Wij hebben geen boekje met de spelregels, dus het zou gerust kunnen zijn dat er dit jaar op dat gebied andere regels zijn bedacht. Dus zo'n onzin is dat niet.

Als ze elk seizoen de regels gaan veranderen, moeten de kandidaten dat ook kunnen weten en er niet pas achter komen nádat ze hun kaarten laten zien.
De enige richtlijn van regels die de spelers hebben zijn de regels van vorige seizoenen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.