Auteur Topic: Jan Versteegh [Kandidaat]  (gelezen 64200 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #60 Gepost op: 12-10-2013, 11:34:58 »
Word een beetje moe van dat "Die en die moeten eruit omdat ze zo sterk zijn!" Als je nou Superman in je team hebt, snap ik het wel, maar nu beginnen ze (in het voorstukje) ook al over Hans. Kom op, zeg.



Jan is volgens mij gewoon bang voor de eerste eilandraad na de samensmelting. Hans is tactisch zeer scherp, hij is slimmer dan Sef, Geza, Jan en Kees, die nu al bijna open kaart spelen. Hans is wat behoudender en zal daarom niet snel als gevaar gezien worden. Jan probeert gewoon telkens andere mensen zwart te maken bij Sef en Geza, maakt niet uit wie. Nu kiest ie voor Hans en Kees in de hoop dat hij met Sef en Geza na de samensmelting verder gaat als pokertrio.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2013, 11:40:57 door Mollenmania »

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #61 Gepost op: 12-10-2013, 17:55:20 »
Ik betwijfel of het wel een goed idee was om Sef en Geza te gaan vertellen dat Kees hem gezegd heeft hen niet te vertrouwen  ::ohno::

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #62 Gepost op: 15-10-2013, 00:42:26 »
Jan zijn grondhouding is die van de verliezer, die bedelt om sympathie.

Hij hoopt, dat zijn brave klik-gedrag tot positieve waardering leidt bij S. & G. en hem in ruil daarvoor, in het spel zullen houden.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #63 Gepost op: 15-10-2013, 00:52:01 »
Ik vond het inderdaad zwak dat hij zijn 'maatje' Kees verklikte bij Sef en Geza.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2013, 01:22:50 door willy »

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #64 Gepost op: 15-10-2013, 22:11:50 »
Ik snap niet waarom niemand op sef en geza duikt. Die moeten er kei makkelijk uit te werken zijn als jan zich met de andere mannen,anna en geraldine er voor gaan! ::jaja::

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #65 Gepost op: 16-10-2013, 12:17:22 »
Jan zijn grondhouding is die van de verliezer, die bedelt om sympathie.

Hij hoopt, dat zijn brave klik-gedrag tot positieve waardering leidt bij S. & G. en hem in ruil daarvoor, in het spel zullen houden.

 ::ok::    Doordat hij zeker is van de samensmelting staat hij tot dan als het ware "buitenspel" en door die positie ziet hij (volgens mij dan) dat sef en geza gevaarlijk zijn, flauwe manier wel om zo zijn positie te proberen verbeteren. Zijn houding lijkt idd wel op het zich onderwerpen aan zijn meerdere, terwijl hij eigenlijk beter zelf het heft in handen zou nemen.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #66 Gepost op: 16-10-2013, 14:56:35 »
Hij kan zich beter als informatieknooppunt gaan opstellen:
omdat hij niet op Geraldine, maar op Veronica heeft gestemd, heeft hij een geloofwaardiger positie bij de dames, waardoor hij hen het gevoel kan geven voor hen een (potentiële) medestander te zijn.
T.o.v. Sef en Geza kan hij pretenderen de informant te zijn, die hen kan helpen hun beschadigde imago bij de dames op te poetsen en/of nieuwe info aan te brengen. Bovendien heeft hij info uit het andere kamp.
Hij hoeft dus helemaal niet zo onderdanig aan Sef en Geza te zijn. Deze laatsten spelen het pokerspel echter veel beter, m.n. Sef, de  8) observator.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #67 Gepost op: 16-10-2013, 17:45:28 »
Jan is idd een beetje naïef bezig als hij denkt dat Sef en Geza met hem naar de finale willen..
Mischien kunnen Hans en Kees hem na de samensmelting uit de droom helpen.. ;)

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #68 Gepost op: 17-10-2013, 23:55:53 »
Jan, Jan, Jan, ben je nou echt zo naïef???  ::oink::

Stap over naar de dames als je Hans (en Kees) niet vertrouwd, maar verbreek dat eenzijdige verbond dat je hebt met Geza en Sef, sukkel!

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #69 Gepost op: 18-10-2013, 06:59:46 »
Ja ik snap Jan ook niet zo, ik zou dus ook met de rest proberen Sef en Geza eruit te wippen.
Dat hij niet inziet dat ze hem nu alleen nog maar even nodig hebben.
Zodra ze in de meerderheid zijn ligt Jan eruit.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #70 Gepost op: 18-10-2013, 09:29:52 »
@ Rogue

Dat dacht ik dus eerst ook. Maar toen bedacht ik me dat dit een gevaarlijke afweging is die Sef en Geza maken. Hun nadeel is vooral nu hun geraldine move omdat zij er nu nog inzit en zij worden gezien als complot-mannetjes.

Maar stel ze stemmen achtereenvolgend Hans, Geraldine en Kees naar huis. Dan is het 5-2 en ze besluiten dan om Jan eruit te stemmen. Dan moeten ze het wel zo coördineren dat Jan van niks weet, Paulien en/ of Zimra hierin meegaat zonder het te vertellen. Voor hetzelfde geld licht deze persoon Jan in. En is het ook nog maar de vraag op wie Anna en Edith stemmen.

Ik denk echt dat het onmogelijk wordt voor Sef en Geza om beide de finale te halen en dat er minimaal 1 weggestemd wordt voor die tijd. Ik denk dat Sef veiliger zit. 

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #71 Gepost op: 18-10-2013, 13:24:23 »
De enige reden die ik kan verzinnen voor het nachtelijke overleg, is dat Jan overdag gaat doen of hij niet zo hecht is met Sef en Geza. Net zoals hij destijds niet meestemde op Geraldine. Tactisch van hem.
Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #72 Gepost op: 19-10-2013, 13:26:24 »
Tactisch van hem.
Op die manier zeker, maar zou hij zelf niet door hebben dat Sef en geza hem alleen maar 'gebruiken'?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #73 Gepost op: 19-10-2013, 14:14:12 »
Op die manier zeker, maar zou hij zelf niet door hebben dat Sef en geza hem alleen maar 'gebruiken'?

Is het niet zo, dat iedereen elkaar zit te gebruiken, zwak of sterk, en visa versa?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #74 Gepost op: 19-10-2013, 14:16:29 »
Is het niet zo, dat iedereen elkaar zit te gebruiken, zwak of sterk, en visa versa?

Tuurlijk, maar ik bedoelde vooral dat Jan er helemaal vanuit gaat dat hij met Sef en Geza een dusdanig verbond heeft dat ze met z'n drieën naar de finale zouden gaan. Sef en geza hebben echter zelf gezegd dat niet te willen doen... Met andere woorden: ze gebruiken hem alleen zolang het hun uitkomt.
Ich bin ein Bärliner!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #75 Gepost op: 19-10-2013, 14:45:39 »
Het klopt dat ze hem gebruiken, maar het is lastig in te schatten in hoeverre Jan dat misschien zelf ook wel doorheeft. Op zich is er niets mis mee je te 'laten gebruiken', als je het maar doorhebt en op tijd weet over te stappen naar een ander verbond. Op dit moment zouden Sef en Geza wel heel dom zijn als ze Jan zouden wegstemmen, want hij is hun meest betrouwbare bondgenoot.

Jan kan nog gerust vier rondes met ze blijven samenspannen, als alles volgens plan verloopt.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #76 Gepost op: 19-10-2013, 16:19:56 »
Als hij door zou hebben gehad dat ze hem zouden gebruiken, zou hij dan de plannen van Kees hebben doorgegeven aan Sef en Geza? Het lijkt mij dat je zoiets dan juist voor jezelf zou gaan houden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #77 Gepost op: 19-10-2013, 16:44:46 »
Als hij door zou hebben gehad dat ze hem zouden gebruiken, zou hij dan de plannen van Kees hebben doorgegeven aan Sef en Geza? Het lijkt mij dat je zoiets dan juist voor jezelf zou gaan houden.

Kortom, Jan heeft Kees weer gebruikt om bij Sef & Geza in een goed blaadje te komen. Jan wil ook via S & G in de finale komen ten koste van anderen en met gebruik van anderen, enz.

Iedereen gebruikt iedereen.  Niemand is hier heilig. En de beste gebruiker wordt de winnaar ER 2013.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #78 Gepost op: 19-10-2013, 17:11:37 »
Als hij door zou hebben gehad dat ze hem zouden gebruiken, zou hij dan de plannen van Kees hebben doorgegeven aan Sef en Geza? Het lijkt mij dat je zoiets dan juist voor jezelf zou gaan houden.

Ik dacht in eerste instantie ook dat het slimmer was om met Kees in zee te gaan, maar het zou nog steeds goed kunnen dat Jan het juist slim speelt. Als hij inschat dat hij met Sef en Geza verder kan komen, was het een goede zet om hun vertrouwen te winnen.

Let wel: het was JAN die nu met het idee kwam om éérst Hans, Kees en Edith weg te spelen en daarna pas te beginnen aan het wegstemmen van Geraldine en Anne-Alicia. Het zou me niets verbazen als hij daar goed over heeft nagedacht: hij wil de optie open houden om straks te switchen van complot en samen te werken met Geraldine en A-A. Op dit moment zijn er 3 kampen, en alle drie vertrouwen ze Jan.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Jan Versteegh [Kandidaat]
« Reactie #79 Gepost op: 19-10-2013, 19:35:14 »
Ik dacht in eerste instantie ook dat het slimmer was om met Kees in zee te gaan, maar het zou nog steeds goed kunnen dat Jan het juist slim speelt. Als hij inschat dat hij met Sef en Geza verder kan komen, was het een goede zet om hun vertrouwen te winnen.

Let wel: het was JAN die nu met het idee kwam om éérst Hans, Kees en Edith weg te spelen en daarna pas te beginnen aan het wegstemmen van Geraldine en Anne-Alicia. Het zou me niets verbazen als hij daar goed over heeft nagedacht: hij wil de optie open houden om straks te switchen van complot en samen te werken met Geraldine en A-A. Op dit moment zijn er 3 kampen, en alle drie vertrouwen ze Jan.

Jan heeft inderdaad hele goede kaarten; mits hij ze niet laat zien, zou hij wel eens heel ver kunnen komen.