Auteur Topic: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013  (gelezen 20617 keer)

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Gepost op: 13-09-2013, 19:36:27 »
Ik merkte dat dit topic nog mistte dit jaar.
Vind dit altijd wel interessant, dus start hem nu zelf maar ;)

Aflevering 1: 842.000
Aflevering 2: 1.178.000
Aflevering 3: 1.335.000
Aflevering 4: 1.325.000
Aflevering 5: 1.403.000
Aflevering 6: 1.168.000
Aflevering 7: 1.213.000
Aflevering 8: 1.296.000
Aflevering 9: 1.089.000
Aflevering 10: 1.228.000
Aflevering 11: 1.247.000
Aflevering 12: 1.311.000
Aflevering 13: 1.314.000
Aflevering 14: 1.289.000
Aflevering 15: 1.328.000
Finale:
« Laatst bewerkt op: 7-12-2013, 01:59:51 door Expeditie Rob »
There's no show like a reality show ;)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #1 Gepost op: 13-09-2013, 19:41:49 »
gelukkig zit er een stijgende lijn in qua kijkcijfers ipv van een daling
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #2 Gepost op: 14-09-2013, 11:23:06 »
Ik snap het niet helemaal, want er zijn heel veel mensen die zeggen dat het weer met onbekende nederlanders moet, maar toch zijn de kijkcijfers elk jaar hoger.  ???
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #3 Gepost op: 14-09-2013, 17:51:30 »
Misschien omdat, net als bij mijzelf, mensen veel van de kandidaten toch niet kennen? Voor mij maakt het dus niet zo heel veel uit, bekend of niet. En ook al is iemand bekend, dan nog ken je die persoon niet echt. Dus kan het toch verrassend zijn om naar te kijken.

Wel kan het voor de bekende nederlanders (en vroeger ook belgen) verkeerd uitpakken qua imago. Ik moet toch nog vaak als ik Dennis zie denken, sukkel! Vooral nu Robinson weer begonnen is. En zo zijn er wel meer waarbij ik dacht, goh, zit jij dus zo in elkaar? Niet van je verwacht.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #4 Gepost op: 14-09-2013, 17:54:04 »
je hebt met de BN'ers gewoon de bonus van hun persoonlijke fans.
Als je nog nooit naar ER hebt gekeken maar wel groot fan bent van (bijv.) Geraldine. Dan stem je nu wel af op het programma.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #5 Gepost op: 14-09-2013, 19:10:23 »
Voor mij betekent de deelname van BNers geen meerwaarde voor het programma. Zou bijna zeggen het tegendeel. Ik vind het BN-schap een onzinnig overgewaardeerd iets. Maar ik snap dat producers BNers gebruiken in hun jacht op kijkcijfers. En het schijnt te werken..


« Laatst bewerkt op: 16-09-2013, 22:20:51 door Stormpie »
er was eens......

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #6 Gepost op: 14-09-2013, 19:57:39 »
Ik ben het eens met alle reacties hierboven  :). Ik vind het zelf juist erg leuk met bn'ers, dan kun je degenen die je kent aanmoedigen. Maar met onbekende nederlanders vond ik het ook leuk  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 14-09-2013, 20:03:37 door miek1999 »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #7 Gepost op: 14-09-2013, 23:15:47 »
Ik snap het niet helemaal, want er zijn heel veel mensen die zeggen dat het weer met onbekende nederlanders moet, maar toch zijn de kijkcijfers elk jaar hoger.  ???

Ik heb veel liever onbekende Nederlanders. Ik denk eigenlijk dat dat wel voor de meeste forummers hier geldt.

Maar de gemiddelde forummer is (helaas) niet de gemiddelde kijker. ;) Er zijn veel mensen die ER helemaal niet zo volgen, die het misschien niet zoveel kan schelen, maar die wél eerder zullen blijven hangen als ze erover heen zappen en een bekend gezicht zien. Dat maakt ze toch wat nieuwsgieriger.

Dat is ook waarom programma's als Sterren Springen Schans het goed doen, terwijl hetzelfde programma met onbekende mensen weinig kijkers zou trekken. ;D

Overigens denk ik dat de gemiddelde kijker bijv. ook complotten/stemafspraken als iets 'slechts' ziet. Dus ook in dat opzicht vormen de forummers hier niet zo'n goede afspiegeling van de ER-kijkers.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #8 Gepost op: 14-09-2013, 23:29:34 »
Er zijn ook genoeg forummers die complotten als iets slechts zien.  ;) Maar geef mij ook maar gewoon ER zonder BN'ers. Het is toch leuker als je van te voren nog geen oordeel over iemand hebt en als de deelnemers onderling elkaar ook niet kennen. Nu waren er weer best wel veel die elkaar van te voren al kenden. Dat heeft toch invloed, vorig jaar zelfs heel erg veel.

Maar goed, de hogere kijkcijfers zijn wel fijn, daardoor blijft ER tenminste op de buis. Dan maar met BN'ers.  :(

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #9 Gepost op: 21-09-2013, 00:33:26 »
Expeditie Robinson stond gister wederom in de top 3 van de best bekeken programma's!
There's no show like a reality show ;)

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #10 Gepost op: 24-09-2013, 12:52:13 »
Wat een domme zet van RTL. Vanaf volgende week donderdag staan Expeditie Robinson op RTL5 en Geer en Goor in de Bijstand op RTL4 lijnrecht tegenover elkaar. Dat betekent dat beide programma's de helft van de kijkers gaan trekken van wat ze kunnen halen. Je eigen programma's tegen elkaar laten concurreren  ::ohno::

Had dat Geer en Goor in de Bijstand dan op 21:30 gezet.
When life knocks you down, fight back!

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #11 Gepost op: 24-09-2013, 17:44:24 »
Wat een domme zet van RTL. Vanaf volgende week donderdag staan Expeditie Robinson op RTL5 en Geer en Goor in de Bijstand op RTL4 lijnrecht tegenover elkaar. Dat betekent dat beide programma's de helft van de kijkers gaan trekken van wat ze kunnen halen. Je eigen programma's tegen elkaar laten concurreren  ::ohno::

Had dat Geer en Goor in de Bijstand dan op 21:30 gezet.

Voor mij geen enkel probleem, want Geer en Goor.... ::ohno::....daar heb ik bijna dezelfde reactie bij als de kandidaten met dat ei in de beginproef.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #12 Gepost op: 24-09-2013, 18:23:33 »
Voor mij geen enkel probleem, want Geer en Goor.... ::ohno::....daar heb ik bijna dezelfde reactie bij als de kandidaten met dat ei in de beginproef.

 ::jaja::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #13 Gepost op: 24-09-2013, 18:45:39 »
Wat een domme zet van RTL. Vanaf volgende week donderdag staan Expeditie Robinson op RTL5 en Geer en Goor in de Bijstand op RTL4 lijnrecht tegenover elkaar. Dat betekent dat beide programma's de helft van de kijkers gaan trekken van wat ze kunnen halen. Je eigen programma's tegen elkaar laten concurreren  ::ohno::

Had dat Geer en Goor in de Bijstand dan op 21:30 gezet.

Misschien volgend jaar beide programma's combineren en dubbele kijkcijfers trekken?  ::hypocriet::

Expeditie Robinson 2014: Geer en Goor op een Eiland
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #14 Gepost op: 24-09-2013, 19:59:38 »

Expeditie Robinson 2014: Geer en Goor op een Eiland

 ::rofl::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #15 Gepost op: 24-09-2013, 22:47:50 »
Dan sla ik even een jaartje over.  ::) Tenzij Geer en Goor na het seizoen op het eiland achterblijven.  ;D

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #16 Gepost op: 25-09-2013, 22:13:55 »
Geer = Kamp Noord

Goor = Kamp Zuid
er was eens......

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #17 Gepost op: 26-09-2013, 00:46:34 »
Een voordeel van de BN-ers,  is dat je bij een aantal inziet waarom ze BN-er hebben kunnen worden, zoals meer doorzettingsvermogen, slimmer zijn, perse willen winnen, intelligentie, evenwichtigheid, enz. Dat zijn karakter-kwaliteiten, waarmee ze omhoog kwamen bovendrijven en boven de grijze massa hebben kunnen uitstijgen. Bij de onbekenden zaten vaak zwakkere broeders & zusters tussen. Ook kunnen BN-ers flink door het ijs heen zakken, zoals rappers, die doorgaans niet echt uitblinken in denkende hersencellen.

Wat mij echter vreselijk stoort bij BN-ers, is dat een aantal elkaar vooraf al veel te goed kennen. Vorig jaar was ronduit schandalig met de tweeling i.c.m. Fatima.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #18 Gepost op: 26-09-2013, 18:16:37 »
Ik ben het 100% met het tweede deel van je post, maar veel minder met het eerste. ;)

Ik denk namelijk totaal niet dat de gemiddelde BN'er meer uitblinkt in doorzettingsvermogen, slimmer zijn, perse willen winnen, intelligentie en evenwichtigheid dan niet bekende Nederlanders. Er zijn echt genoeg mensen met deze eigenschappen die niet bekend zijn omdat ze simpelweg een beroep hebben waarmee je geen landelijke bekendheid vergaard. ;) Topsporters zullen inderdaad uitblinken in doorzettingsvermogen en de wil om te winnen, maar dat geldt echt niet voor de gemiddelde C-presentator die we in ER zien verschijnen. Sterker nog: de BN'ers worden gevraagd om mee te doen in plaats van dat ze zichzelf opgeven, en krijgen blijkbaar zelfs betaald voor hun deelname (zie de post van Reaver in het topic 'ER in de media'). Dus zijn ze in principe minder gemotiveerd.

Wat slimmer zijn en intelligentie betreft: kijk eens hoeveel moeite de BN'ers hebben met de simpelste rekenopdrachtjes in ER... ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Kijkcijfers Expeditie Robinson 2013
« Reactie #19 Gepost op: 27-09-2013, 02:01:38 »
Er zijn hele volksstammen, die een moord willen doen om bekend / beroemd te worden. Dat je 'kwaliteiten' moet hebben om dan in die overvolle visijver eruit te springen, mag duidelijk zijn.
Daarnaast, om ergens te komen, ÉN te blijven, MOET je over meer dan gewone vermogens beschikken. Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs een hoog IQ te zijn. Of de beste te zijn. Het stikt van de talenten, die stilletjes wegkwijnen op een zolderkamertje.