Auteur Topic: Aflevering 4. Wrecking ball  (gelezen 40533 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #140 Gepost op: 28-09-2013, 18:29:32 »
Edit: verkeerd gelezen. ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 28-09-2013, 19:40:00 door Mollenmania »

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #141 Gepost op: 28-09-2013, 19:00:13 »
Ik denk dat KN direct vanaf het begin beter samenwerkt, voor hen de enige manier, want fysiek zwakker.
Sterke personen bij elkaar gaan niet zo gemakkelijk de handen ineen slaan. Bovendien was KZ nogal chaotisch, omdat Paulien niet kan leiding geven.
Zij mist ook het vermogen om door scherpe analyses mensen te selecteren op wie waarin sterk / zwak is. Robert had dit allang uitgedokterd.

Offline Gwendolen

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #142 Gepost op: 28-09-2013, 19:21:32 »
Ik vond het erg leuk om te zien hoeveel flirteriger de dames zich gingen gedragen toen ze tussen de mannen kwamen. Zeker in Pauliens kamp viel me dat ontzettend op! Geraldine heeft ineens telkens een leuk kapsel en er was een heel kort shot waar ik ook Anna echt op een flirterige manier met één van de heren zag praten.
Viel me wel op dat ik Veronica dat niet heb zien doen, maar die is dan ook zoooo ziehielug!!  >:D

Offline RayInUtrecht

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #143 Gepost op: 28-09-2013, 19:51:37 »
Ik vond het erg leuk om te zien hoeveel flirteriger de dames zich gingen gedragen toen ze tussen de mannen kwamen. Zeker in Pauliens kamp viel me dat ontzettend op! Geraldine heeft ineens telkens een leuk kapsel en er was een heel kort shot waar ik ook Anna echt op een flirterige manier met één van de heren zag praten. Viel me wel op dat ik Veronica dat niet heb zien doen, maar die is dan ook zoooo ziehielug!!  >:D

Zag je Veronica niet zielig kniezen bij Paulien op de boot? De groep heeft gewoon een stel zwakke vrouwen en dat uit zich (Edith eruit, omdat die stelletje kippetjes dat nou eenmaal willen).

Geza, Sef en Jan hebben het goed gespeeld om ervoor te zorgen dat de jongens niet eruit hoefden, Veronica hoefde geen extra stem in te zetten omdat ze al wist dat ze er niet uit hoefde.

De vrouwen zijn correct bespeeld om te vermijden dat Geza of Sef eruit moesten. Lijkt me dat het plan doorgaat, Geza, Sef, Veronica zijn 1 blok (Jan doet gezellig mee), de rest eruit. Dan pas V.

Tenzij groepen veranderen, zal de zwakste groep blijven verliezen omdat ze simpelweg de sterksten blijven wegstemmen. En ja, zwak/sterk is meer dan alleen fysiek, ook hersenen, teamwork en gekonkel speelt een rol.

Sluit me aan bij de vorige meningen, meer Robinson, minder Gouden Kooi.
« Laatst bewerkt op: 28-09-2013, 19:59:03 door RayInUtrecht »

Offline Gwendolen

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #144 Gepost op: 28-09-2013, 20:20:24 »
Ohja, dat heb ik zeker gezien! Zij manipuleert nu op een andere manier: zielig zijn! Geraldine en Anna flirten, Veronica is de zielepiet.

Ik zou ook wel weer meer overleven willen zien. Voedsel zoeken, zonder eten zitten en dat soort dingen. Ik vind wel dat de vrouwen slim visjes vangen met die klamboe! Eíndelijk eens iemand die eraan denkt een klamboe te gebruiken!
Als de heren het slim spelen gaan inderdaad eerst de anderen eruit, dat zwakke poppetje kunnen ze altijd nog wippen.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #145 Gepost op: 28-09-2013, 22:53:57 »
Raar dat wanneer Veronica een sterke tegenstander wegstemt, ze een vals secreet is en dat wanneer Jan, Sef en Geza het doen, ze het spel spelen.
Nog even niks.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #146 Gepost op: 29-09-2013, 10:31:33 »
Raar dat wanneer Veronica een sterke tegenstander wegstemt, ze een vals secreet is en dat wanneer Jan, Sef en Geza het doen, ze het spel spelen.

Jan stemde niet op Geraldine hoor, hij stemde op Veronica.
Veronica moest wel op Edith stemmen maar zij is in de omgang gewoon onoprecht.
De boys vind ik erg zielig, ze liegen om het liegen en gaan over lijken om te winnen.
« Laatst bewerkt op: 29-09-2013, 10:42:21 door Mollenmania »

Offline RayInUtrecht

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #147 Gepost op: 30-09-2013, 21:46:57 »
Raar dat wanneer Veronica een sterke tegenstander wegstemt, ze een vals secreet is en dat wanneer Jan, Sef en Geza het doen, ze het spel spelen.

Helder, maar dat ze het spel "goed" spelen, betekent niet dat ik de manier waarop Geza en Sef het doen waardeer. Zat een zekere sarcasme in mijn reactie. Maar ik heb gemerkt dat het kennelijk al een topic is van "wat is nou het echte Robinson overleven".

Dus ik ga er ook niet op verder borduren. Ik ben alleen benieuwd of, als er eventueel iemand weg zou moeten op het oudjeseiland, er op andere, meer waardige manier gespeeld zal worden.

In mijn ogen vind ik het echt sneu als Sef, Geza of Veronica ER 2013 zouden winnen. En Veronica heeft vanaf het begin al weinig uitgevoerd, ik vraag me af of ze echt wel zo zwak is.

Ik heb ook vaak last van mijn rug als ik moet stofzuigen, maar daar trapt hier echt niemand in (ik ben een redelijk jong persoon).



« Laatst bewerkt op: 30-09-2013, 21:55:53 door RayInUtrecht »

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #148 Gepost op: 30-09-2013, 22:22:55 »
Maar ik heb gemerkt dat het kennelijk al een topic is van "wat is nou het echte Robinson overleven".

Ja sorry, dat is een beetje mijn schuld. Ik heb het vooral willen hebben over hoe de complotten van aard veranderd zijn, maar in feite is dat natuurlijk gewoon een andere opening om het over "robinsonwaardig" te hebben omdat dat er nauw mee verweven is. Nou gaf de ontknoping van deze aflevering natuurlijk ook alle reden om het daar weer eens over te hebben, maar misschien was deze thread daar niet de juiste plek voor. Excuus.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #149 Gepost op: 30-09-2013, 22:26:03 »
De boys vind ik erg zielig, ze liegen om het liegen en gaan over lijken om te winnen.

Ik denk dat je dat heel correct opmerkt. Ze liegen en konkelen om maar de eerste te zijn die eraan beginnen. Sneu ::ohno::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #150 Gepost op: 30-09-2013, 22:44:48 »
Ik denk dat je dat heel correct opmerkt. Ze liegen en konkelen om maar de eerste te zijn die eraan beginnen. Sneu ::ohno::

Dankje!
Ik was het ook al helemaal eens met jouw betoog (x2) over ER van nu vergeleken met eerdere edities. Heel goed verwoord   ::ok::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #151 Gepost op: 30-09-2013, 23:08:39 »
Het verschil voor mij tussen Veronica en Géza en Sef is denk ik dat ik Veronica een minder waardige robinson vind. Weer heel vaag begrip enz. maar dat ga ik nu proberen te verwoorden :P. Hoewel we er niet veel beelden van zien (moeten ze wel laten zien!) is er ook nog een overlevingsaspect in het spel. Voor zover ik heb kunnen zien en inschatten, zijn zowel Géza als Sef actief in het overleven, goed in de proeven en dus ook nog eens tactisch. Veronica daarentegen is dat niet. Zoals Edith noemde vreet ze niets uit op het eiland. Ze is geen proeventijger en heeft dan dus alleen een beetje tactiek gehad (hoewel daar nu weinig van over is aangezien ze wou opgeven). De twee situaties zijn daarin dus wel erg verschillend.

Natuurlijk ben ik hartstikke hypocriet, want stel Géza en Sef maken een lijstje met mensen die ze weg willen in een bepaalde volgorde en dat blijkt ook zo te gaan. Dan vindt ik het niet leuk, omdat het te voorspelbaar word. Maar dat heeft meer met de beleving te maken en staat buiten het gedeelte of ze het goed spelen of niet ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #152 Gepost op: 1-10-2013, 08:25:57 »
Jan stemde niet op Geraldine hoor, hij stemde op Veronica.
Veronica moest wel op Edith stemmen maar zij is in de omgang gewoon onoprecht.
De boys vind ik erg zielig, ze liegen om het liegen en gaan over lijken om te winnen.

Ik vraag me nog steeds af waarom Jan op Veronica stemde.
Zou hij niet doorgekregen hebben van de boys dat Geza loog tegen de meiden?
Paulien hebben ze blijkbaar nog wel de waarheid in het oor gefluisterd want die stemde wel mee op Geraldine.
opvallend trouwens dat Geza extra stemmen inzette en Sef niet.
Als Geraldine blijft zouden ze dan hun extra stemmen ook weer terug krijgen? net als vorig keer?
Zou wel zo eerlijk zijn dan.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #153 Gepost op: 1-10-2013, 10:13:37 »
Geraldine was Pauliens laatste keus.. zeg maar in de maag gesplitst bij de verdeling. Dan is het niet vreemd dat ze daar op stemt bij de eilandraad. Jan is behalve sportief, ook een eerlijke jongen.. Hij stemt gewoon op degene die daar zo ongeveer om vraagt en volgens de afspraak. De enige twee die bewust Geraldine er uit willen werken zijn Geza en Sef omdat ze in haar een sterke kandidaat voor de overwinning zien. Zelf denk ik dat ze hun tactische move op een te vroeg tijdstip hebben gedaan en dat hun 'stemverraad' tegen hun kan werken..
Maar misschien hebben ze mazzel en trapt de rest in hun konkelarijtjes :D
er was eens......

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #154 Gepost op: 2-10-2013, 21:30:58 »
Ik blijf erbij dat Jan ongetwijfeld expres op Veronica stemde omdat Geza, Sef en hij nog niet al hun kaarten op tafel willen leggen: ze doen alsof ze niet alle drie onder één hoedje spelen. ;) Ik kan me echt totaal niet voorstellen dat Geza en Sef nu ineens niet met Jan zouden overleggen en daarmee hun totale tactische plan overboord zouden gooien.  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #155 Gepost op: 2-10-2013, 23:02:21 »
Hoe het ook zij, door op Veronica te stemmen houdt Jan zijn opties voor na de samenmelting open. Geraldine en Anna-Alicia zullen zich vooral tegen Sef en Geza keren, terwijl Jan buiten schot blijft.
« Laatst bewerkt op: 2-10-2013, 23:03:54 door Mollenmania »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #156 Gepost op: 3-10-2013, 11:59:50 »
Net de aflevering pas teruggekeken en ik moet zeggen wat een rollercoaster /goede aflevering was dit.

Eerst de langverwachte herverdeling van de kampen, het dilemma voor Robert en Paulien, het zwakker geachte team dat de proef won (wat ook niemand verwachtte). Een leuke proef, maar toch ook best wel gevaarlijk.

Ander leuk onderdeel vond ik het duel met de blokjes, ik krijg ook steeds meer respect voor de manier waar op Zimra met haar situatie omgaat.

En dan ja als slotstuk van deze aflevering de eilandraad. Geraldine eruit had ik nooit maar dan ook nooit verwacht. De manier waarop is niet mooi, maar ook dat is het spel. The game is on  ::ok:: Hoop dat de aflevering van vanavond ook zo leuk wordt :)

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #157 Gepost op: 3-10-2013, 23:47:51 »
Hoe het ook zij, door op Veronica te stemmen houdt Jan zijn opties voor na de samenmelting open. Geraldine en Anna-Alicia zullen zich vooral tegen Sef en Geza keren, terwijl Jan buiten schot blijft.

En dat blijkt toch niet te werken als ik het voorstukje van volgende week zie......

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4. Wrecking ball
« Reactie #158 Gepost op: 4-10-2013, 03:48:42 »
Nee, ik had ook wel verwacht dat Sef en Geza Jan zouden laten vallen, maar vanuit Jan gezien is het slim geweest om geen 'kant te kiezen', of 'neutraal te blijven' zoals hij zelf zei.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2013, 04:55:45 door Mollenmania »