Auteur Topic: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen  (gelezen 18449 keer)

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #20 Gepost op: 3-10-2013, 23:37:34 »
Ik ben het er mee eens dat ik het een rare beslissing vind van de productie om met Geraldine hetzelfde te doen als met Edith. Maar het bracht heel even hoop op mooie beelden van ruzie en hoop bij mij op tegencomplotten. Maar helaas, zelfs dat niet echt.

Had trouwens niet verwacht dat Robert zo veel stemmen zou krijgen. Vooral van Hans en Edith niet en Kees zijn opmerking over last one in first one out, daar was ik ook verbaasd over. Ik dacht dat deze drie Robert wel konden waarderen. Maar waarschijnlijk waardeerden ze Valentijn (en Sanne) meer.

Ben benieuwd of de proef tussen Robert en Zimra dezelfde zal zijn als de vorige. Dat gaat hij nooit redden.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #21 Gepost op: 4-10-2013, 00:59:55 »
Bijzonder jammer, dat Robert weg is. Tenminste een karakter-persoonlijkheid. Heerlijk dat hij tenminste zijn mening geeft, tussen al die grijze muizen en platte persoonlijkheden, die niet beseffen, dat ze zonder coördinatie, als bundeling van fysiek & mentaal uiterst zwakke individuen, nu geen enkele kans meer maken.
Te dom om het spel te begrijpen. Kees met zijn onnozele "last in, first out"...Wil je nou winnen, dan wel verder komen of niet! Nu zijn ze alleen nog maar kanonnenvoer.

Waarom men hier trouwens zit te mopperen op de productie is me enigszins een raadsel (ondanks een uitleg) Als Geraldine was weggegaan , en men had Veronica willen houden, dan was die gelijk daarna toch wel gegaan. Om snelle leegloop te voorkomen laat men iedere keer maar 1 persoon gaan. Heel simpel.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2013, 01:36:03 door Brinta »

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #22 Gepost op: 4-10-2013, 02:09:18 »
Geraldine wordt gered uit het rijk der weggestemden omdat de productie consequent meent te moeten zijn. Zou niemand geopperd hebben dat er een groot verschil zit tussen iemand die opgeeft voor de ontknoping van de eilandraad en iemand die opgeeft na de ontknoping van de eilandraad? Als ze dan zo nodig consequent willen zijn dan hadden ze de volgende persoon die weggestemd ‘zou’ worden een herkansing moeten geven.

Dit dus, helemaal mee eens. Het kwam trouwens over alsof Dennis zelf dit ter plekke bedacht, wat helemaal een gotspe zou zijn als dat inderdaas zo was.

Wel oneerlijk dat niet iedereen op zijn beurt de proef moest doen. Nu bleef op een gegeven moment iedereen bij het team van Jan staan om Jan en daarna Sef er over te laten. Anna ging er niet meer overheen, Geraldine ook maar 1x.... Lijkt me wel zo eerlijk dat iedereen gewoon om en om gaat, anders is het geen GROEPSproef...

En dit dus. Leuke proef, maar belachelijk dat ze niet allemaal moesten gaan. Je krijgt toch wel erg vaak het idee bij ER dat er niet echt goed nagedacht wordt door de productie.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #23 Gepost op: 4-10-2013, 03:34:32 »
Veronica geeft op. Geraldine mag blijven. Robert eruit gestemd.
Erg voorspelbare aflevering.

Ik vond de proef ook niet zo boeiend deze keer.

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #24 Gepost op: 4-10-2013, 05:57:40 »
Ik heb het stukje uit de vooruitblik naar deze aflevering waarin Geza zich verontschuldigt naar zijn pa niet gezien.
Hele aflevering zitten wachten op zijn rattenstreek...  ::tandpastasmiley::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Aan de andere kant, dat fragment waarin Jan aan Everon vertelt waarom hij het van z'n babbels en gevatheid moet hebben, zat ook niet in een uitzending.
Of heb ik wat gemist?

De proef was enigszins spannend, maar wat 'n aanfluiting dat niet iedereen het parcours hoefde af te leggen.
Dan kunnen steeds de besten het doen en de rest doet niks. Lijkt wel of de presentatoren geen leiding meer hebben.
Viel vorige week ook al op, ik begreep uit de speluitleg dat de twee kampoudsten moesten coachen, maar later stonden ze ook aan de touwen.

Ik had wel verwacht dat Robert weggestemd zou worden, maar niet dat Edith en Hans ook klakkeloos voor hem zouden gaan.
Kees' motivatie is ronduit sneu, maar nog triester is dat de producers niets hebben geleerd van 'seizoen Marnix'. Of juist wel, en hierop rekenden.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2013, 09:43:02 door Lukie4, Reden: spoilers in het spoiler topic graag. »

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #25 Gepost op: 4-10-2013, 07:14:22 »
Ja dat stukje met Geza en dat berichtje aan zijn vader miste ik ook al, en dat Sef en Paulien in zee zitten en zeggen dat ze gewoon verder gaan met de strategie heb ik ook gemist.
Ben benieuwd naar wat ze volgende week gaan doen.
Wat me ook verbaasde was dat Jan zijn kaarten open op tafel gooide, over dat hij niet op haar gestemd had omdat hij het er niet mee eens was. En dat de meiden hem dan niet naar hun kant proberen te krijgen, dat vond ik wel dom.
Volgens mij vond Geza het trouwens wel oprecht zielig voor Geraldine, hij zat zelf namelijk met natte oogjes naast haar op de eilandraad. Het was niet persoonlijk en dat besefte Geraldine gelukkig ook wel.
Ze zullen hen misschien niet meer vertrouwen maar ik heb het idee dat de meiden Sef en Geza al wel vergeven hebben voor het complot.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #26 Gepost op: 4-10-2013, 07:39:10 »
maar nog triester is dat de producers niets hebben geleerd van 'seizoen Marnix'. Of juist wel, en hierop rekenden.

Toevallig net deze week die serie terug zitten kijken en dat is eigenlijk niet te vergelijken. Esther en Marnix kregen immuniteit tot de samensmelting (dat was ook wat John en Carl toen zo ergerde.... dat Esther gewoon niet weggestemd kon worden in eerste instantie) en waar Esther het erg moeilijk had om geaccepteerd te worden, werd Marnix meteen in zijn kamp geaccepteerd. Daar wilde ook niemand het duel tegen hem aangaan om kampoudste te worden, terwijl John en later Carl die gelegenheid bij Esther wel aangrepen.

Niettemin vind ik de stijl van produceren en presenteren heel anders geworden sinds de dood van Ernst-Paul. De opzet is anders (kijk de eerste 6 seizoenen maar eens terug) maar ook het presenteren is waardeloos. Ernst-Paul en Lotte waren best streng met de proeven en als het niet eerlijk ging, werd er gewoon gediskwalificeerd (bijv. een proef in seizoen 2 waarbij het team van Jennifer toen verloor). Het stoorde mij nu enorm dat ze in eerste instantie om en om over de hindernis gingen, tot ze doorkregen dat het net zo makkelijk was om de besten er steeds weer over te jagen. Hier had door de productie ingegrepen moeten worden. Alleen, sinds er BN'ers zijn, wordt er veel makkelijker mee omgegaan. Jammer!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #27 Gepost op: 4-10-2013, 08:07:10 »
Of Dennis zou halverwege het seizoen moeten stoppen met presenteren, ook erg consequent.

::rofl::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #28 Gepost op: 4-10-2013, 08:08:38 »
Sef en Geza mogen dan wel 'spel-inzicht' hebben,

Niet genoeg dus, ze hadden kunnen voorzien dat Veronica zou opgeven en dat ze dus alleen maar vijanden aan het maken waren...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #29 Gepost op: 4-10-2013, 09:32:28 »
Ik vond toch wel opvallend dat Edith en Hans ook Robert wegstemden. Ben benieuwd wat precies hun beweegredenen was; het zou me niets verbazen als het hetzelfde was als wat Valentijn verwoordde: met zijn ego een te negatieve factor.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #30 Gepost op: 4-10-2013, 10:41:23 »
Ik heb net 5 minuten gezien.. en wederom dat verschrikkelijke ingrijpen van de productie. Ugh.  ::niet-ok::

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #31 Gepost op: 4-10-2013, 10:49:15 »
Ik blijf denken dat Dennis het op eigen houtje deed. Hij was in elk geval zeldzaam slecht op deze eilandraad.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #32 Gepost op: 4-10-2013, 11:07:29 »
Ik vond die proef inderdaad echt belachelijk. Wat is dat nou voor teamproef als je 'm gewoon door een of twee personen kunt laten spelen. Ze hadden gewoon allemaal een voor een er overheen gemoeten, dat was een stuk eerlijker geweest.

Verder inderdaad een beetje een saaie aflevering.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #33 Gepost op: 4-10-2013, 11:10:44 »
Ik vond het inderdaad ook vreemd dat de proef eigenlijk door 1 ŕ 2 mensen per team gespeeld kon worden. Op zo'n manier is het toch geen teamduel?.. ???
« Laatst bewerkt op: 4-10-2013, 11:26:17 door willy »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #34 Gepost op: 4-10-2013, 11:44:51 »
Ik vind dat iedereen zich wel erg makkelijk erg negatief uitlaat over de proef. Stel je voor: er zit zowel in kamp noord als kamp zuid iemand die totaal geen evenwicht heeft, dan komt diegene dus nooit over de evenwichtsbalk (bijv. Anna-Alicia). Het gevolg is een letterlijk eindeloos durende proef. Even nadenken voordat je iedereen naroept en onware dingen verkondigt.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #35 Gepost op: 4-10-2013, 11:50:36 »
Tja, vroeger hadden ze dan gewoon dikke vette pech, bij survivor (Amerikaanse versie van ER) hebben ze dan dikke vette pech. O ze moeten dan een andere proef ontwerpen. Een teamproef is voor mij gewoon een proef voor een heel team. Ik vind de term 'onware dingen' ook een beetje raar gekozen. Hoe kan onze mening nou onwaar zijn?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #36 Gepost op: 4-10-2013, 11:52:26 »
Tja, vroeger hadden ze dan gewoon dikke vette pech, bij survivor (Amerikaanse versie van ER) hebben ze dan dikke vette pech. O ze moeten dan een andere proef ontwerpen. Een teamproef is voor mij gewoon een proef voor een heel team. Ik vind de term 'onware dingen' ook een beetje raar gekozen. Hoe kan onze mening nou onwaar zijn?

Precies  ::jaja::
En de productie die kan toch verwachten dat maar een paar mensen over die evenwichtsbalk komen.
Dan moeten ze er iets op verzinnen of een betere teamproef bedenken.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #37 Gepost op: 4-10-2013, 11:54:14 »
Ik vond het een leuke aflevering, maar wel weer erg rommelig. Ik ben blij dat Veronica heeft besloten te vertrekken; haar gezeur trok ik echt niet meer en bovendien vond ik haar geen leuke speler. Of haar pijn echt is of niet, maakt voor mij minder uit. Als Veronica weg wil door de pijn in haar schouder moet ze dat vooral doen; dat is aan de kandidaat om te beslissen niet aan de productie. De mededeling dat Geraldine mag blijven leek inderdaad wel een eigen actie van Dennis, volgens mij wist hij gewoon niet zo goed wat hij ermee moest doen. Ik gun Geraldine haar tweede kans echt, ze is nog steeds mijn favoriet! Maar dit productionele ingrijpen gaat mij in het spel eigenlijk te ver. De zwarte stemmen zijn amper meer iets waard als de kandidaten ze elke keer weer terugkrijgen na een vrijwillig vertrek. En Veronica's vertrek NA de eilandraad in plaats van ERVOOR, zou gewoon bestraft moeten worden met een gelijktijdig vertrek van Veronica en Geraldine (net als in voorgaande seizoenen).

De opdracht vond ik erg leuk, weer zo'n lekkere uitgebreide proef. Leuk om nu al de evenwichtsbalk terug te zien en opvallend dat Anna-Alicia al zo verzwakt is dat ze dit niet meer kan. Jammer dat niet alle kandidaten mee hoefden te doen; zo is het niet echt een teamopdracht (en ook dat is volgens mij nog nooit eerder gebeurd, dat kandidaten zelf uitkiezen wie de proef doen). Sanne en Valentijn zijn wel een beetje in mijn achting gedaald, ze hebben het niet eens geprobeerd!

En dan alle drama: ik begin me nogal te ergeren aan Sanne en Valentijn, die om het minste of geringste beginnen te huilen. Robert was inderdaad nogal hard en oordelend, maar hij mag die oordelen uitspreken. Ik zou er op een eiland ook helemaal niets op zitten te wachten dat er kandidaten hele psychologische verhandelingen houden en meer huilen dan lachen. Voor de teamgeest is het denk ik een goede beslissing om Robert eruit te stemmen, al had ik dat van Kees en Edith niet helemaal zien aankomen.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #38 Gepost op: 4-10-2013, 12:03:53 »
Oké, toch de rest ook maar gekeken. Kom op productie, dit is gewoon niet OK. Geza en Sef spelen het spel (goed) maar krijgen nu gewoon een klap in het gezicht.. van de PRODUCTIE. Nogal moeilijk om zo een spel te spelen.

Verder vind ik het toch jammer dat Robert er uit ligt (ik ga er niet van uit dat hij het duel wint). Mooi dat ze nog even aangaf dat de beste man zichzelf had opgegeven. Ik heb verder niks tegen Sanne, in WIDM vond ik haar best leuk. Maar in ER.. ik erger me behoorlijk.

Ook raar dat de TEAM proef gespeeld kon worden door 2 personen, zoals hier eerder ook al gezegd is.
Het is niet leuk om ER te kijken en me constant te ergeren.. maar dat zal ook wel weer aan mezelf liggen  :P

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #39 Gepost op: 4-10-2013, 12:13:29 »
Tja, vroeger hadden ze dan gewoon dikke vette pech, bij survivor (Amerikaanse versie van ER) hebben ze dan dikke vette pech. O ze moeten dan een andere proef ontwerpen. Een teamproef is voor mij gewoon een proef voor een heel team.

Mee eens dat je dan een andere proef moet doen, ik zei ook niet dat dit een goede proef was, ik zei alleen dat het op jullie manier (elk teamlid moet het parcours afleggen) ook geen goede proef is.
.
Ik vind de term 'onware dingen' ook een beetje raar gekozen. Hoe kan onze mening nou onwaar zijn?

Ik doelde hiermee op wat Narya zei over dat je het idee krijgt dat de productie niet goed nadenkt over de proeven.