Auteur Topic: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen  (gelezen 18447 keer)

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #40 Gepost op: 4-10-2013, 12:40:45 »
Je moet het gewoon allemaal proberen, zo simpel is het. Zet gewoon een streepje halverwege de evenwichtsbalk en je mag pas je beurt afgeven als je daar voorbij bent. Het is niet zo moeilijk om iets dergelijks te bedenken, zolang iedereen maar mee moet doen.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #41 Gepost op: 4-10-2013, 12:57:14 »
Geraldine wordt gered uit het rijk der weggestemden omdat de productie consequent meent te moeten zijn. Zou niemand geopperd hebben dat er een groot verschil zit tussen iemand die opgeeft voor de ontknoping van de eilandraad en iemand die opgeeft na de ontknoping van de eilandraad?

Om eerlijk te zijn, in het verleden zijn wel vaker weggestemden teruggekeerd omdat mensen na hen hebben opgegeven. Zoals Koenraad en Nicole. Maar goed, willekeurig is het wel.
Nog even niks.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #42 Gepost op: 4-10-2013, 13:02:22 »
Mee eens, iedereen van het team moet zijn steentje bijdragen aan de proef, niet dat het team van Robert in dat geval gewonnen zou hebben maar dit terzijde.

Robert deed de proef goed, werd door iedereen becompimenteerd voor zijn kookkunsten, iedere op eigen wijze .. (ik zie Sanne nog d'r hele kop in die pan stoppen)!

En dan komt Sanne's moment of fame, huilie huilie doen waar de camera bij staat maar op het moment dat Robert daar een opmerking over maakt is het ineens gedaan met het gejank en neemt mevrouw, die tot op heden niets maar dan ook helemaal niets heeft toegevoegd, niet eens aan de proef heeft meegedaan een hautaine houding aan van heb ik jou daar. Ik doe dit werk al VIJFTIEN jaar hoor!!!  Poe, poe!

Edith gaf Robert nog een compliment tijdens de eilandraad en Hans antwoordde op de vraag van Evi of hij vond dat Robert een harmonieus geheel van de groep had weten te maken "ja".

Toch stemden ook zij Robert weg, hebben wij wellicht een complot gemist wat wel gesmeedt is maar niet gefilmd?


Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #43 Gepost op: 4-10-2013, 13:12:56 »
Ik vond het een vrij slechte aflevering, zeker na de spannende aflevering van vorige week, met het overbodige maar vrij spectaculaire complot van Sef en Géza.

In mijn ogen zijn de drie grootste minpunten van deze aflevering, zoals ze eerder al door anderen zijn genoemd:

1.
Oké, toch de rest ook maar gekeken. Kom op productie, dit is gewoon niet OK. Geza en Sef spelen het spel (goed) maar krijgen nu gewoon een klap in het gezicht.. van de PRODUCTIE. Nogal moeilijk om zo een spel te spelen.

2.
Wel oneerlijk dat niet iedereen op zijn beurt de proef moest doen. Nu bleef op een gegeven moment iedereen bij het team van Jan staan om Jan en daarna Sef er over te laten. Anna ging er niet meer overheen, Geraldine ook maar 1x.... Lijkt me wel zo eerlijk dat iedereen gewoon om en om gaat, anders is het geen GROEPSproef...

3.
En dan alle drama: ik begin me nogal te ergeren aan Sanne en Valentijn, die om het minste of geringste beginnen te huilen. Robert was inderdaad nogal hard en oordelend, maar hij mag die oordelen uitspreken. Ik zou er op een eiland ook helemaal niets op zitten te wachten dat er kandidaten hele psychologische verhandelingen houden en meer huilen dan lachen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #44 Gepost op: 4-10-2013, 13:58:54 »
Ik ben het met de rest eens dat de proef maar raar was omdat niet elke deelnemer hem hoefde te doen. Dat is toch geen teamopdracht?

En dan komt Sanne's moment of fame, huilie huilie doen waar de camera bij staat maar op het moment dat Robert daar een opmerking over maakt is het ineens gedaan met het gejank en neemt mevrouw, die tot op heden niets maar dan ook helemaal niets heeft toegevoegd, niet eens aan de proef heeft meegedaan een hautaine houding aan van heb ik jou daar. Ik doe dit werk al VIJFTIEN jaar hoor!!!  Poe, poe!

Eens met het irritant zijn van het gejank van Sanne, maar er werd door meer vrouwen gejankt deze aflevering. Volgens mij door elke vrouw. En over hautaine houdingen gesproken, Robert is precies hetzelfde. Kampoudste ben je ook vanzelf. Hoef je niets voor te doen, alleen de meeste verjaardagen gevierd te hebben. Poe, poe!
Wie is hij om al die meningen over anderen zo bot te uiten? Alleen omdat je de oudste bent en chefkok? Hij denkt daardoor mensenkennis te hebben, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Want dan had niet iedereen hem eruit gestemd. Maar wel een mooi leermoment voor hem, zoals hij zelf zei. Het kwam wel hard aan, dat zelfs zijn geliefde potentiële winnaars tegen hem stemden.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #45 Gepost op: 4-10-2013, 14:16:21 »
Ik ben het met de rest eens dat de proef maar raar was omdat niet elke deelnemer hem hoefde te doen. Dat is toch geen teamopdracht?

Eens met het irritant zijn van het gejank van Sanne, maar er werd door meer vrouwen gejankt deze aflevering. Volgens mij door elke vrouw. En over hautaine houdingen gesproken, Robert is precies hetzelfde. Kampoudste ben je ook vanzelf. Hoef je niets voor te doen, alleen de meeste verjaardagen gevierd te hebben. Poe, poe!
Wie is hij om al die meningen over anderen zo bot te uiten? Alleen omdat je de oudste bent en chefkok? Hij denkt daardoor mensenkennis te hebben, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Want dan had niet iedereen hem eruit gestemd. Maar wel een mooi leermoment voor hem, zoals hij zelf zei. Het kwam wel hard aan, dat zelfs zijn geliefde potentiële winnaars tegen hem stemden.

Hij uit zijn mening omdat hij zo in elkaar steekt, hij is gewoon oprecht, dat heeft hem ook de kop gekost, dat is wat anders als aandacht vragen met emo gedoe, dat is fake.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #46 Gepost op: 4-10-2013, 14:25:28 »
Nee, dat vind jij fake. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Ik vind veel gehuil ook irritant maar wil nog niet zeggen dat het nep is.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #47 Gepost op: 4-10-2013, 14:26:27 »
Omdat ik ze zo ook heb zien doen in de WIDM serie en andere tv optredens.
Hij uit zijn mening omdat hij zo in elkaar steekt, hij is gewoon oprecht, dat heeft hem ook de kop gekost, dat is wat anders als aandacht vragen met emo gedoe, dat is fake.
of misschien is zij ook wel gewoon zo, vooral omdat we dat meerdere malen van haar zien ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #48 Gepost op: 4-10-2013, 14:30:39 »
Die proef was wel echt vernaggeld. Dan kun je de teams beter vooraf hun sterkste man/vrouw laten afvaardigen. Nu komt ook de zwakte van de andere teamleden niet naar boven en kunnen die mooi duiken.
 :-\\
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #49 Gepost op: 4-10-2013, 15:07:20 »
Precies. Daarnaast vond ik de proef ook niet zo spannend, omdat je uit de commentaren van vooral Geza en Kees tijdens de proef al vrij duidelijk kon merken dat het team van Geza uiteindelijk had gewonnen en dat van Kees had verloren.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #50 Gepost op: 4-10-2013, 18:20:16 »
Om eerlijk te zijn, in het verleden zijn wel vaker weggestemden teruggekeerd omdat mensen na hen hebben opgegeven. Zoals Koenraad en Nicole. Maar goed, willekeurig is het wel.

Er schiet mij eigenlijk geen soortgelijk geval te binnen. Koenraad was toch middels een duel teruggekeerd in het spel? De omstandigheden rondom het wegstemmen van Nicole (2005 toch?) kan ik mij niet herinneren. Er zijn in de geschiedenis van Expeditie Robinson veel kandidaten vrijwillig gestopt maar in bijna alle gevallen waren de gevolgen daarvan pas merkbaar voor de eerstvolgende eilandraad en niet met terugwerkende kracht.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #51 Gepost op: 4-10-2013, 18:54:49 »
Er schiet mij eigenlijk geen soortgelijk geval te binnen. Koenraad was toch middels een duel teruggekeerd in het spel? De omstandigheden rondom het wegstemmen van Nicole (2005 toch?) kan ik mij niet herinneren. Er zijn in de geschiedenis van Expeditie Robinson veel kandidaten vrijwillig gestopt maar in bijna alle gevallen waren de gevolgen daarvan pas merkbaar voor de eerstvolgende eilandraad en niet met terugwerkende kracht.

Nicole werd weggestemd en omdat er bij het verdelen van de teams Esther en Marnix 1 iemand te weinig was (teams waren niet gelijk verdeeld) mocht de laatst-weggestemde terugkomen. Nicole dus...
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #52 Gepost op: 5-10-2013, 15:45:08 »
Niet de beste aflevering, met helaas een te verwachten verloop. De proef had in zich om een mooie te worden, maar heeft helaas niet gebracht wat je ervan mocht verwachten. Gelukkig: Geraldine mag blijven.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #53 Gepost op: 5-10-2013, 16:18:10 »
Edith gaf Robert nog een compliment tijdens de eilandraad en Hans antwoordde op de vraag van Evi of hij vond dat Robert een harmonieus geheel van de groep had weten te maken "ja".

Toch stemden ook zij Robert weg, hebben wij wellicht een complot gemist wat wel gesmeedt is maar niet gefilmd?

Ik denk het eigenlijk niet. Het is waar dat Robert een team samengesteld heeft dat een goede teamspirit kan hebben. Helaas vergat hij zelf deel uit te maken van die teamspirit. Hij bedoelde het niet kwaad denk ik, maar met alles wat hij zei plaatste hij zichzelf buiten/boven de groep, maar ook buiten/boven die teamspirit. Dat is niet handig, en daar wordt je dan op afgerekend. Waarom dan? Edith dacht misschien dat ze geen coach meer nodig hadden (wat nog valt te bezien natuurlijk :) ) en ik denk dat Hans zich ergerde aan Roberts uitlating richting Sanne. Een uitlating die naar mijn mening niet echt iets te maken had met hetgeen Hans en Sanne het op dat moment over hadden.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #54 Gepost op: 5-10-2013, 16:28:27 »
Ik heb dit seizoen wel gekeken, zag soms flarden van een aflevering, en toevallig die van afgelopen donderdag helemaal.

En ik kreeg ook meteen een WIDM-gevoel, toen Evi zei:


''Je weet het he? Bij Expeditie Robinson is NIETS WAT HET LIJKT''......dus pak je rugzak....


Huh? Dat was toch de slogan van Wie is de Mol?

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #55 Gepost op: 6-10-2013, 12:04:26 »
Ik vond deze aflevering ook niet zo speciaal behalve de eilandraad dan. Eerlijk en rechtuit, geen (zichtbare) afspraken, elk maakt zijn eigen mening. Love it!

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #56 Gepost op: 6-10-2013, 18:18:40 »
Ik vond het ook raar dat het niet gewoon tegen Robert verteld werd in beeld. Er wordt toch meestal gevraagd of ze willen blijven ook al zijn ze weggestemd? En dat ze dan een proef zullen moeten doen en tot de samensmelting op duivelseiland. En dan maakt de kandidaat de keus of hij/zij er voor wil gaan of naar huis wil?

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #57 Gepost op: 6-10-2013, 19:43:11 »
Ik denk dat het beeld van Robert die aan het eind verbaasd zijn wenkbrauwen optrekt daar ook mee te maken heeft..(montage)
Zimra leest een brief waarin staat dat er een nieuwe tegenstander is, dus Robert gaat het duel aan  ;)
« Laatst bewerkt op: 6-10-2013, 20:31:31 door willy »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #58 Gepost op: 6-10-2013, 20:03:00 »
Ik heb het in de Robert topic al gevraagd maar dat heeft vast niet iedereen meegekregen (ik heb er in elk gevak nog geen serieuze reactie op gehad) daarom hier nog maar een keer : kan iemand mij het verschil tussen de functie van kampoudste en die van kampleider uitleggen?

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #59 Gepost op: 6-10-2013, 20:07:15 »
Het lijkt mij dat een kampoudste gewoon erin gedropt wordt, een kampleider wordt gekozen.. :)