Auteur Topic: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen  (gelezen 18448 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #60 Gepost op: 6-10-2013, 20:09:49 »
Kampleider is zo denk ik dat de productie denkt iemand met benifits (onschendbaar of vetorecht of zoiets)
Kampoudste is gewoon de oudste van het kamp, net zoals er dus ook een kampjongste is. Dat is dan de jongste.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #61 Gepost op: 6-10-2013, 20:09:57 »
Ik heb het in de Robert topic al gevraagd maar dat heeft vast niet iedereen meegekregen (ik heb er in elk gevak nog geen serieuze reactie op gehad) daarom hier nog maar een keer : kan iemand mij het verschil tussen de functie van kampoudste en die van kampleider uitleggen?
Volgens mij heb je als kampleider immuniteit en dus echt een functie in je team die boven de anderen staat. Dit gebeurde bijv. in 2010 toen Sergio en Maxim kampleiders waren.

Kampoudste is gewoonweg degene die het oudste is en in dit geval op een speciale manier erin kwam. Maar hij heeft geen andere functie dan andere kandidaten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #62 Gepost op: 6-10-2013, 20:10:53 »
Ik heb het in de Robert topic al gevraagd maar dat heeft vast niet iedereen meegekregen (ik heb er in elk gevak nog geen serieuze reactie op gehad) daarom hier nog maar een keer : kan iemand mij het verschil tussen de functie van kampoudste en die van kampleider uitleggen?

Een kampoudste is de oudste van het kamp, een kampleider is de leider van het kamp.   ;)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #63 Gepost op: 6-10-2013, 20:13:24 »
Oke, dus dat maakt dat Hans nu automatisch kampoudste is geworden, is er trouwens voorheen niet altijd een kampleider geweest?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #64 Gepost op: 6-10-2013, 20:14:31 »
Oke, dus dat maakt dat Hans nu automatisch kampoudste is geworden, is er trouwens voorheen niet altijd een kampleider geweest?
Verschilt per seizoen, vorig jaar en dat jaar ervoor bijv. niet maar in 2010 weer wel.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #65 Gepost op: 6-10-2013, 20:15:37 »
Oke, dus dat maakt dat Hans nu automatisch kampoudste is geworden, is er trouwens voorheen niet altijd een kampleider geweest?

Hans is kampoudste nu inderdaad,  daar heeft ie alleen niks aan  :P
Volgens mij waren er de afgelope 2 jaren geen kampleiders, ofwel?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #66 Gepost op: 7-10-2013, 13:06:49 »
Elke groep heeft doorgaans een kampleider, meestal informeel, maar altijd degene met de meeste autoriteit.
KN heeft, in al hun wijsheid  ;), zich ontdaan van hun stuurman... En nu maar afwachten, waar het strandt. ;D

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #67 Gepost op: 7-10-2013, 14:29:57 »
Oke, dus dat maakt dat Hans nu automatisch kampoudste is geworden, is er trouwens voorheen niet altijd een kampleider geweest?

Wat mij doet bedenken dat als Paulien Hans in haar kamp had gekozen, zij meteen haar 'titel' had moeten afstaan  ::vergroot::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #68 Gepost op: 7-10-2013, 14:42:18 »
Wellicht moet 'oudste' in overdrachtelijke zin geïnterpreteerd worden. Een soort 'ouderling', zoals ze in de kerk ook hebben. Niet noodzakelijk de oudste qua leeftijd, maar meer de bewaker van de groepsgeest.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #69 Gepost op: 7-10-2013, 14:57:04 »
Wellicht moet 'oudste' in overdrachtelijke zin geïnterpreteerd worden. Een soort 'ouderling', zoals ze in de kerk ook hebben. Niet noodzakelijk de oudste qua leeftijd, maar meer de bewaker van de groepsgeest.

Volgens mij heeft 'de oudste' helemaal geen functie. Ze wilden het seizoen gewoon op een andere manier starten en hebben toen twee mensen gekozen die de teams mochten samenstellen. Hiervoor zijn de oudste vrouw en man gekozen met als insteek dat de oudsten misschien de beste keuze zouden kunnen maken. Maar zodra de teams gevormd zijn heeft de titel 'oudste' geen enkele functie meer, anders hadden Robert en Paulien wel immuniteit gekregen. Niet voor niets kon Robert er meteen uitgestemd worden.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #70 Gepost op: 7-10-2013, 15:01:47 »
Inderdaad, in de praktijk heeft de titel weinig waarde gehad.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #71 Gepost op: 7-10-2013, 18:24:51 »
Het was geen titel. Snap niet dat sommige mensen zoveel moeite hebben om dat te begrijpen.  ???

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #72 Gepost op: 7-10-2013, 18:26:10 »
het lijkt me nu wel duidelijk toch.
Een naampje zonder extra voordelen.
Geen titel, geen extraatjes gewoon een stempeltje.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #73 Gepost op: 7-10-2013, 18:29:43 »
Nou, het was toch wel iets meer dan dat. Bij de proeven kregen ze wel degelijk een iets andere positie. uit angst dat deze 'oudjes' overbelast zouden raken kregen ze een minder fysieke taak toegewezen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #74 Gepost op: 7-10-2013, 18:30:17 »
Het was geen titel. Snap niet dat sommige mensen zoveel moeite hebben om dat te begrijpen.  ???

Het was maar een vraag hoor, daar is dit forum toch voor!   ::)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #75 Gepost op: 7-10-2013, 18:31:26 »
Nou, het was toch wel iets meer dan dat. Bij de proeven kregen ze wel degelijk een iets andere positie. uit angst dat deze 'oudjes' overbelast zouden raken kregen ze een minder fysieke taak toegewezen.
bij de tweede proef wel. Bij de eerste niet. Wel in eerste instantie maar er mocht gewisseld worden. Dat werd dan ook gedaan.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #76 Gepost op: 7-10-2013, 18:31:49 »
Het was maar een vraag hoor, daar is dit forum toch voor!   ::)
yep prima, ik denk dat Narya bedoeld: Gevraagd en beantwoord. Door met het volgende :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 5. Twee emmertjes water halen
« Reactie #77 Gepost op: 8-10-2013, 01:01:06 »
Het was geen titel. Snap niet dat sommige mensen zoveel moeite hebben om dat te begrijpen.  ???

Titel betekent in deze slechts 'opschrift / naam / benaming'. (als zodanig werden beide aangesproken door de presentatoren). Snap niet dat sommige mensen zoveel moeite hebben om dat te begrijpen.   ???