Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 15307 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 7
« Reactie #40 Gepost op: 18-10-2013, 23:41:57 »
Echt een topaflevering. ::ok:: Schitterende proef, drama en een veelbelovende vooruitblik naar volgende week. De samensmelting belooft spektakel! :D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #41 Gepost op: 19-10-2013, 00:24:29 »
Wel knap van Kees; op twee na laatste uit het zand en toch als derde eindigen.. ::ok::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 7
« Reactie #42 Gepost op: 19-10-2013, 01:29:01 »
Super aflevering ::jaja::. Het is alsof het nu pas echt begint.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #43 Gepost op: 19-10-2013, 09:12:07 »
geweldige aflevering!!
I will follow my inner gold

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7
« Reactie #44 Gepost op: 19-10-2013, 13:19:14 »
Inderdaad een heel mooie aflevering met een proef die in principe voor iedereen te doen moest zijn geweest!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 7
« Reactie #45 Gepost op: 19-10-2013, 18:52:20 »
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom Sef, Geza en Jan denken dat ze zo'n grote kans maken met hun complot. Ze hebben naar mijn mening hun eigen graf gegraven. Kees en Hans vertrouwen ze niet meer en zij zullen waarschijnlijk samen met Edith op Sef of Geza gaan stemmen. Ook Geraldine en Anna-alica zullen dit gaan doen. Dan heb je al 5 mensen die tegen je stemmen. En het is ook nog maar de vraag welke kant Zimra zal kiezen en of Paulien nog wel wat ziet in het complot met de jongens..

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #46 Gepost op: 19-10-2013, 20:25:21 »
Een leuke aflevering, met een superproef! Wel jammer dat Sanne en Paulien al meteen kansloos waren.
Wat me opviel was het fanatieke gedrag van Edith en Hans. Dat je snel uit het zand wilt ok, en dan snel naar de boot zwemt en weer terug ook ok. Maar daarna zou ik, als je voorop ligt, vooral een beetje inhouden, treuzelen, doen alsof je niet veel energie meer hebt enz. Hans was goed bezig door zichzelf een beetje 'under the radar' te houden, maar nu zien de kandidaten opeens dat hij fysiek heel sterk is. En dat is natuurlijk niet echt slim met de individuele strijd en het tactische stemmen voor de boeg...
« Laatst bewerkt op: 19-10-2013, 20:45:45 door Mollenmania »

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #47 Gepost op: 20-10-2013, 12:44:57 »
Een leuke aflevering, met een superproef! Wel jammer dat Sanne en Paulien al meteen kansloos waren.
Wat me opviel was het fanatieke gedrag van Edith en Hans. Dat je snel uit het zand wilt ok, en dan snel naar de boot zwemt en weer terug ook ok. Maar daarna zou ik, als je voorop ligt, vooral een beetje inhouden, treuzelen, doen alsof je niet veel energie meer hebt enz. Hans was goed bezig door zichzelf een beetje 'under the radar' te houden, maar nu zien de kandidaten opeens dat hij fysiek heel sterk is. En dat is natuurlijk niet echt slim met de individuele strijd en het tactische stemmen voor de boeg...

Hans en Edith hadden er inderdaad verstandig aan gedaan om enigszins in te houden op het moment dat ze een veilige voorsprong op de rest hadden. Ik vond het echter moeilijk in te schatten hoever ze precies voorlagen. Daarnaast is het natuurlijk lastig om rationeel na te denken over de mogelijke gevolgen van de proef op het moment dat de adrenaline met een noodgang door je lichaam giert.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #48 Gepost op: 20-10-2013, 12:52:23 »
Hans en Edith hadden er inderdaad verstandig aan gedaan om enigszins in te houden op het moment dat ze een veilige voorsprong op de rest hadden. Ik vond het echter moeilijk in te schatten hoever ze precies voorlagen. Daarnaast is het natuurlijk lastig om rationeel na te denken over de mogelijke gevolgen van de proef op het moment dat de adrenaline met een noodgang door je lichaam giert.

Jij, de voorvechter van de ratio, vind het moeilijk om rationeel na te denken? ::oink::  Ze hadden dit voordat de proef begon zich natuurlijk al kunnen en moeten bedenken. Ze lagen zo ver voor dat ze makkelijk in konden houden, toen Edith alweer op de kust was met haar Rum, lagen Paulien en Sanne nog aan de start.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #49 Gepost op: 20-10-2013, 13:05:02 »
Jij, de voorvechter van de ratio, vind het moeilijk om rationeel na te denken? ::oink::  Ze hadden dit voordat de proef begon zich natuurlijk al kunnen en moeten bedenken. Ze lagen zo ver voor dat ze makkelijk in konden houden, toen Edith alweer op de kust was met haar Rum, lagen Paulien en Sanne nog aan de start.

Ik weet niet wat ik zelf had gedaan maar vanzelfsprekend is rationeel nadenken achter een computer makkelijker dan in de hitte van het gevecht. De kandidaten kunnen natuurlijk niet zien hoever ze precies voorliggen en daardoor enkel een gecalculeerde inschatting proberen te maken.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #50 Gepost op: 20-10-2013, 15:34:19 »
Tja, het is natuurlijk van te voren lastig in te schatten of je snel vooruit moet gaan of wat kan afwachten. Kijk maar naar het kokosnoot kappen en later het ijs hakken. Twee plekken waar mensen toch weer ingehaald werden. Je kan je dan wel zwak voordoen, maar als je dan uiteindelijk bij de laatste twee eindigt, is dat ook niet echt handig.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #51 Gepost op: 21-10-2013, 10:44:47 »
Als je kijkt naar volgorde uit het zand, kokosmelk erbij gedaan en finish. Dan wisselt dit wel behoorlijk bij sommige deelnemers.

Hans 2,2,1
Edith 1,1,2
Kees 7,5,3
Anna 6,6,4
Sef 3,4,5
Geza 4,7,6
Geraldine 5,3,7
Paulien 8,8,8
Sanne 9,9,9

Nu lag Paulien in tegenstelling tot Sanne ook weer niet zover achter op een aantal. Verder denk ik dat Edith haar sportmentaliteit er voor zorgt dat ze elke proef wil winnen.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #52 Gepost op: 21-10-2013, 15:05:39 »
Het enige wat ik niet snapte was dat Geraldine haar ijs zonder kokosnoot eronder af ging hakken, ze moest nu telkens de stukjes op de grond zoeken, ook waren de ijsbrokjes daardoort te groot en sloeg ze om die reden een heel stuk vd hals.

Niet dat het nog iets uitmaakte maar Sanne kwam met een halve fles aan dus heeft het ijshakken gewoon overgeslagen.