Auteur Topic: Aflevering 8. Ieder voor zich  (gelezen 35219 keer)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #20 Gepost op: 24-10-2013, 21:46:16 »
Tja, ik had dan toch liever Geza van de 2 "masterminds" zien vertrekken maar Jan had natuurlijk tijdens de eilandraad na de vraag van Evi keihard moeten verkondigen dat de 2 heren zich ook niet aan hun complotafspraak hadden gehouden want dat zij onderling hadden afgesproken om Hans eruit te stemmen. Dat was de pure waarheid maar nu heeft Jan zich vrees ik door nog eerlijker te zijn zichzelf heel erg kwetsbaar gemaakt.

Maar wat een fantastische aflevering!    ::bravo::

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #21 Gepost op: 24-10-2013, 21:47:41 »
Jammer dat Sef eruit is, wel een leuke kerel in de expeditie. Jan begin  ik een beetje zat te worden eerlijk gezegd...

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #22 Gepost op: 24-10-2013, 21:47:57 »
Ja daarmee stijgt kees wel!

In mijn achting zeker!    ::ok::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #23 Gepost op: 24-10-2013, 21:48:05 »
Mooie en spannende aflevering! Jammer genoeg voor Sef heeft de beslissing van de productie om Geraldine een tweede kans te geven tegelijkertijd zijn noodlot voor een groot deel vorm gegeven. Alhoewel hij zijn verlies heel sportief opvatte zal hij vast een wrange nasmaak hebben overgehouden aan de invloed van de productionele beslissingen. Verliezen door je eigen onkunde lijkt mij makkelijker te accepteren dan verliezen door de onkunde van de productie. Jan heeft goed ingeschat dat Sef en Geza op lange termijn niet zijn beste belangen in ogenschouw namen. Zijn krachten zijn erg zichtbaar en daardoor zal hij door een ieder die speelt voor de winst als een gevaar gezien worden. Met het wegstemmen van Sef heeft hij een groot obstakel weggeruimd, de weg naar de winst zal wagenwijd open komen te liggen als hij ook de overige tactische spelers methodisch weet weg te spelen. Door kleur en dubbelspel te bekennen heeft hij zichzelf echter wel erg nadrukkelijk op de radar van alle andere kandidaten gezet.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline GeraldineGoHome

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #24 Gepost op: 24-10-2013, 21:48:24 »
Hopelijk word Geza de volgende aflevering eruit gestemd waarna Paulien vrijwillig vertrekt waardoor hij niet naar huis hoeft en de volgende afleving al zijn stemmen op Geraldine kan zetten.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #25 Gepost op: 24-10-2013, 21:49:32 »
Hopelijk word Geza de volgende aflevering eruit gestemd waarna Paulien vrijwillig vertrekt waardoor hij niet naar huis hoeft en de volgende afleving al zijn stemmen op Geraldine kan zetten.
Zou jij je pm even willen lezen alsjeblieft?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #26 Gepost op: 24-10-2013, 21:49:37 »
Lijkt me toch vrij duidelijk dat Anna(wat is die toch verschrikkelijk irritant en meent zichzelf ontzettend veel) en Geraldine allang naar huis hadden gemoeten maar dankzij de productie er nog inzitten.

Waarom zou Anne er niet meer in moeten zitten? Die is nergens geholpen. Je persoonlijke afkeer kleurt je oordeelsvermogen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #27 Gepost op: 24-10-2013, 21:51:08 »
Hopelijk word Geza de volgende aflevering eruit gestemd waarna Paulien vrijwillig vertrekt waardoor hij niet naar huis hoeft en de volgende afleving al zijn stemmen op Geraldine kan zetten.

Jemig, je hebt zo'n hekel aan Geraldine dat je daar een speciale account voor het aangemaakt??  ::)

Offline GeraldineGoHome

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #28 Gepost op: 24-10-2013, 21:51:43 »
Waarom zou Anne er niet meer in moeten zitten? Die is nergens geholpen. Je persoonlijke afkeer kleurt je oordeelsvermogen.
Naar mijn inziens heeft de voorkeur van de productie hier de doorslag gegeven.
Als Geraldine (zoals het hoort) naar huis was gegaan dan was Anna de volgende geweest en was het spel helemaal anders gelopen, helaas was dit niet het geval en gaat het nu ten koste van Sef.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #29 Gepost op: 24-10-2013, 21:52:46 »
Jemig, je hebt zo'n hekel aan Geraldine dat je daar een speciale account voor het aangemaakt??  ::)
persoonlijke vragen graag in pm
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #30 Gepost op: 24-10-2013, 21:54:19 »
Naar mijn inziens heeft de voorkeur van de productie hier de doorslag gegeven.
Als Geraldine (zoals het hoort) naar huis was gegaan dan was Anna de volgende geweest en was het spel helemaal anders gelopen, helaas was dit niet het geval en gaat het nu ten koste van Sef.

Je hebt wel een punt...


Een matige aflevering overigens... ik mistte de spanning bij de proef.. en helaas geen discussies of ruzies. Hopelijk volgende week?

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #31 Gepost op: 24-10-2013, 21:54:38 »
Mooie en spannende aflevering! Jammer genoeg voor Sef heeft de beslissing van de productie om Geraldine een tweede kans te geven tegelijkertijd zijn noodlot voor een groot deel vorm gegeven. Alhoewel hij zijn verlies heel sportief opvatte zal hij vast een wrange nasmaak hebben overgehouden aan de invloed van de productionele beslissingen. Verliezen door je eigen onkunde lijkt mij makkelijker te accepteren dan verliezen door de onkunde van de productie. Jan heeft goed ingeschat dat Sef en Geza op lange termijn niet zijn beste belangen in ogenschouw namen. Zijn krachten zijn erg zichtbaar en daardoor zal hij door een ieder die speelt voor de winst als een gevaar gezien worden. Met het wegstemmen van Sef heeft hij een groot obstakel weggeruimd, de weg naar de winst zal wagenwijd open komen te liggen als hij ook de overige tactische spelers methodisch weet weg te spelen. Door kleur en dubbelspel te bekennen heeft hij zichzelf echter wel erg nadrukkelijk op de radar van alle andere kandidaten gezet.

Ja, ik vond het heel symphatiek dat hij vond die uitleg aan Sef verschuldigd te zijn maar tactisch gezien was het bepaald geen slimme zet.   ::ohno::

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #32 Gepost op: 24-10-2013, 21:55:31 »
Naar mijn inziens heeft de voorkeur van de productie hier de doorslag gegeven.
Als Geraldine (zoals het hoort) naar huis was gegaan dan was Anna de volgende geweest en was het spel helemaal anders gelopen, helaas was dit niet het geval en gaat het nu ten koste van Sef.

Hoe je het ook wendt of keert, hier heb je gelijk in.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #33 Gepost op: 24-10-2013, 21:55:32 »
Ja, ik vond het heel symphatiek dat hij vond die uitleg aan Sef verschuldigd te zijn maar tactisch gezien was het bepaald geen slimme zet.   ::ohno::
Ik weet het niet, ik denk dat Jan helemaal gebakken zit bij Anna, Geraldine en Kees.
🜃

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #34 Gepost op: 24-10-2013, 21:56:28 »
persoonlijke vragen graag in pm

Ik had jouw reactie niet gezien, kijk maar op de sec. af tegelijkertijd gepost, ik hou er over op.  

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #35 Gepost op: 24-10-2013, 21:58:28 »
Hans begint trouwens wel echt paranoia te worden lijkt het.
Eerst met die eer van het gunnen, daarna met het stemmen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #36 Gepost op: 24-10-2013, 22:00:07 »
Hans begint trouwens wel echt paranoia te worden lijkt het.
Eerst met die eer van het gunnen, daarna met het stemmen.

In die slangenkuil heb je een goede reden om paranoia te zijn!
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #37 Gepost op: 24-10-2013, 22:00:29 »
Ik weet het niet, ik denk dat Jan helemaal gebakken zit bij Anna, Geraldine en Kees.

Als de bovenstaande kandidaten zich meer laten leiden door emotie dan ratio wel. Kees en Anna zijn gelukkig genoeg voor Jan grotendeels emotioneel ingestelde spelers, Geraldine zie ik nog wel wat rare sprongen maken in een latere fase van de expeditie. De vraag is echter hoeveel invloed Anna en Geraldine nog hebben na het inzetten van al die extra stemmen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #38 Gepost op: 24-10-2013, 22:00:54 »
Ik weet het niet, ik denk dat Jan helemaal gebakken zit bij Anna, Geraldine en Kees.

Hij zegt dat er meerdere complotten zijn en hij heeft hier ook een keus gemaakt, dat hakt er zeker bij Geraldine die al helemaal paranoide is door die eilandraad waarop ze volledig tegen haar verwachting in werd weggestemd hard in, die vertrouwd echt niemand meer, dan is zo'n uitspraak van Jan denk ik toch niet echt slim, daar gaat ze over liggen malen 's nachts!   ::jaja::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #39 Gepost op: 24-10-2013, 22:01:56 »
In die slangenkuil heb je een goede reden om paranoia te zijn!

Omarm de chaos en gebruik paranoia als wapen tegen je mede-kandidaten  >:D
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."