Auteur Topic: Aflevering 8. Ieder voor zich  (gelezen 35220 keer)

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #60 Gepost op: 25-10-2013, 08:37:38 »
Vind het ook raar dat ze hun pijlen op Anna gericht hadden, waarom niet Geraldine?

Misschien gewoonweg omdat ze Gerladine een leukere meid vinden dan Anna?

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #61 Gepost op: 25-10-2013, 09:41:11 »
Ja leuke aflevering. Toch ben ik nog steeds van mening dat Sef hard genaaid is door de productie. Ik erger me hier behoorlijk aan want zoiets mag gewoon echt niet gebeuren. Waar-de-loos..

Bijvoorbeeld ook: Die foto waarop we al mooi konden zien dat Jan en Kees met een immuniteitsketting op de eilandraad zaten.  ???

Een waardig afscheid, daar mag hij trots op zijn. Ik had in zijn positie ook zeker de counter alliantie kunnen waarderen.. maar de fout van de productie zou nog wel in mijn achterhoofd zitten.

Offline Medic

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #62 Gepost op: 25-10-2013, 10:28:19 »
Prima aflevering ( Sef verliet echt “als een baas” het eiland, leuke kandidaat!), maar toch heb ik ergens het idee iets gemist te hebben. Wellicht kan een van jullie hier eens het licht over laten schijnen…

Dat de 4 kandidaten op het winnaarseiland tot de conclusie kwamen veel extra stemmen nodig te hebben om Sef eruit te stemmen vond ik logisch.
Dat Geza op Mensirip dezelfde conclusie trok vond ik echter volstrekt NIET logisch. ( ik meende zelfs te horen dat hij zei: “het wordt een boedbad”)
Uitgaande van de informatie die hij op dat moment had, leek hij dat niet te kunnen weten. Ergens bekroop me de gedachte dat er informatie van het winnaarseiland naar Mensirip was overgewaaid….

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #63 Gepost op: 25-10-2013, 11:05:43 »

Dat de 4 kandidaten op het winnaarseiland tot de conclusie kwamen veel extra stemmen nodig te hebben om Sef eruit te stemmen vond ik logisch.
Dat Geza op Mensirip dezelfde conclusie trok vond ik echter volstrekt NIET logisch. ( ik meende zelfs te horen dat hij zei: “het wordt een boedbad”)
Uitgaande van de informatie die hij op dat moment had, leek hij dat niet te kunnen weten. Ergens bekroop me de gedachte dat er informatie van het winnaarseiland naar Mensirip was overgewaaid….


Vermoedelijk hielden ze er rekening mee dat Geraldine al haar extra stemmen zou gaan gebruiken, ik kan me alleen niet meer herinneren of ze daar zelf ook toespelingen op heeft gemaakt.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #64 Gepost op: 25-10-2013, 11:08:57 »
Huh? Moet je toch eens uitleggen als je wilt.

Het dilemma van Jan ontstond doordat er zoveel verschillende fracties waren waaruit hij kon kiezen: Geraldine en Anna, Sef en Geza of het voormalige mannenkamp. Hij zag deze eilandraad als hét moment om kleur te bekennen en de weg naar de finale een voorlopige vorm te geven. Zonder Geraldine zou Anna (zoals jorge al aangeeft) waarschijnlijk geen rol van betekenis meer spelen waardoor er als het ware één fractie vergaat. Als Geraldine uit het plaatje verdwijnt heeft Jan dus opeens veel minder redenen om terug te komen op zijn afspraken met Sef en Geza. Vergeet niet dat Jan er zelf op uit was om het duo als schild te gebruiken en Hans met behulp van zijn strijdmakkers weg te stemmen. Daarnaast waren de stemmen van Geraldine (8 extra stemmen) wellicht ook van groot belang voor de uiteindelijke beslissing van Jan. Het blijft echter voor een groot deel speculatie omdat de hele expeditie er anders had uitgezien waardoor zich weer andere mogelijkheden voor kunnen doen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #65 Gepost op: 25-10-2013, 11:30:27 »
Dat is inderdaad een prima redenering. Zelf dacht ik dat de belangrijkste reden dat Jan weg is gegaan bij het Sef en Geza dat hij tot de conclusie kwam daar echt niet veilig te zitten. Ik weet niet wat Kees' rol daarin geweest is, maar het besef dat die twee hem "nooit gaan meenemen naar de finale" moet volgens mij heel zwaar gewogen hebben. Ik denk dat Jan dat op zich ook wel wist.

Het is inderdaad moeilijk speculeren hoe de expeditie er nu uit gezien zou hebben mocht Geraldine er toen wel uit gelegen hebben. Ik moet ook zeggen dat ik een beetje moe wordt om om de tien posts te lezen dat de productie het spel verpest heeft. We weten het, kunnen het alleen maar accepteren op het moment en zoals je zegt, we weten niet hoe het spel er anders uitgezien zou hebben (misschien wel een stuk minder leuk dan nu). Wel denk ik te kunnen zeggen dat Sef dan wel Geza er nu uit gelegen zou hebben, ik denk oprecht niet dat de productie dat bewerkstelligd heeft. Ze hebben zich gewoon veel te vroeg in hu kaarten laten kijken en zouden daar nu links- of rechtsom op gepakt worden. Geraldines stemmen waren dan belangrijk, maar niet zozeer haar spelinzicht.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #66 Gepost op: 25-10-2013, 12:23:01 »
Wel denk ik te kunnen zeggen dat Sef dan wel Geza er nu uit gelegen zou hebben, ik denk oprecht niet dat de productie dat bewerkstelligd heeft. Ze hebben zich gewoon veel te vroeg in hu kaarten laten kijken en zouden daar nu links- of rechtsom op gepakt worden.
My thoughts exactly. ::jaja::
🜃

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #67 Gepost op: 25-10-2013, 13:15:33 »
My thoughts exactly. ::jaja::

Ook eens. Daarbij wordt en werd er altijd al ingegrepen door de productie dus get over it.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #68 Gepost op: 25-10-2013, 14:10:53 »
Bovendien.. Geraldine had via Duivelseiland ook weer terug kunnen komen.. Je kunt 1001 scenario's bedenken, maar we moeten het doen met dit. En tot nog toe bevalt dit scenario me prima :D

er was eens......

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #69 Gepost op: 25-10-2013, 14:42:12 »
Ik sluit me aan bij de laatste 3 postings.    ::jaja::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #70 Gepost op: 25-10-2013, 15:47:20 »
Zoo ik heb de aflevering teruggekeken.
Erg spannend die eilandraad.
Sef pakte zijn verlies heel goed op,
maar ik vind het toch heel zuur.
Stel nou (dit zei geraldine go home ookal  ;D) dat er iemand op zou geven omdat ie het spel veel te heftig vind zo.
Dan zou sef mogen blijven (consequent) zijn en hadden "de tactische spelers" de volgende stemming misschien wel gewonnen.
Wat zou dan de reactie van geraldine zijn,
en hoe oneerlijk zou het spel dan wel niet worden?
Geraldine was verandwoodelijk voor maarliefst 9 van de stemming voor sef

Begrijp me niet verkeerd,  ik vind het een heel mooi en spannend en de winnaarseilandmensen hebben het gewoon beter gespeeld enzo.
Maar het voelt gewoon niet goed, erg rot voor sef vind ik het.

Kunnen mensen zich hierin vinden of vinden jullie het een beetje onzin?  :P
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #71 Gepost op: 25-10-2013, 16:09:27 »
Een beetje wel; als als als, dat is gewoon heel lastig. Als Geza niet zo'n mispunt was, en als hij en Sef wel hadden geweten hoe het tactische spelletje echt in elkaar steekt, en als ze wisten hoe je dat hoort te doseren, was er ook niets aan de hand geweest. Ze hebben gespeeld, gingen als een olifant in een servicekast tekeer, ze hebben verloren. Het ingrijpen van de productie heeft het bloedbad misschien groter gemaakt dan nodig, maar we zagen dit allemaal al 3 weken lang aankomen.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #72 Gepost op: 25-10-2013, 16:23:29 »
Een beetje wel; als als als, dat is gewoon heel lastig. Als Geza niet zo'n mispunt was, en als hij en Sef wel hadden geweten hoe het tactische spelletje echt in elkaar steekt, en als ze wisten hoe je dat hoort te doseren, was er ook niets aan de hand geweest. Ze hebben gespeeld, gingen als een olifant in een servicekast tekeer, ze hebben verloren. Het ingrijpen van de productie heeft het bloedbad misschien groter gemaakt dan nodig, maar we zagen dit allemaal al 3 weken lang aankomen.

Het inbreken van de productie heeft de winnaars van het bloedbad bepaalt  ;)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #73 Gepost op: 25-10-2013, 16:38:59 »
Ook eens. Daarbij wordt en werd er altijd al ingegrepen door de productie dus get over it.

De ene ingreep is de andere niet natuurlijk. De productie van ER maakt ontzettend slechte, maar ook bepalende, beslissingen. Mijns inziens mag dat gewoon niet gebeuren in een spel als ER. 

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #74 Gepost op: 25-10-2013, 19:15:47 »
maar het is wel gebeurd..

ik las ook ergens dat Geraldine hierop wordt aangekeken.. dat ze beter naar huis kan gaan, maar ook zij is speelbal van deze beslissing. Als je er uit wordt gestemd en je krijgt de kans om te blijven, dan pak je die.. en terecht.. (Dat had IEDERE deelnemer gedaan)
er was eens......

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #75 Gepost op: 25-10-2013, 19:21:45 »
maar het is wel gebeurd..

ik las ook ergens dat Geraldine hierop wordt aangekeken.. dat ze beter naar huis kan gaan, maar ook zij is speelbal van deze beslissing. Als je er uit wordt gestemd en je krijgt de kans om te blijven, dan pak je die.. en terecht.. (Dat had IEDERE deelnemer gedaan)

Ik weet ookwel dat geraldine er niks aan kan doen.
Ik vind het vervelend dat ze er in zit, maar dat komt niet door haar en dat verwijt ik haar ok niet  :P
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline De Gebaarde Man

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #76 Gepost op: 25-10-2013, 21:00:53 »
In de voorproef van volgende week zien we weer dat anne en geraldine zo bruut doen tegen Paulien. Wat hebben die twee koeien toch tegen haar?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #77 Gepost op: 25-10-2013, 21:03:00 »
welkom op het forum gebaarde man.
Wij houden het graag respectvol ten opzichte van elkaar en ten opzichte van deelnemers. Koeien valt daar niet onder.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

I-love-paars

  • Gast
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #78 Gepost op: 25-10-2013, 21:07:20 »
In de voorproef van volgende week zien we weer dat anne en geraldine zo bruut doen tegen Paulien. Wat hebben die twee koeien toch tegen haar?

Ik vond dat niet bruut.
Paulien zei dat ze haar hadden gezegd dat Anna niet van Paulien moest weten. (Ofzoiets)
En daarop zei Anna 'wat een onzin'. Anna wou Paulien laten verstaan dat daar niets van aan is.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #79 Gepost op: 25-10-2013, 21:52:51 »
Ik vond dat niet bruut.
Paulien zei dat ze haar hadden gezegd dat Anna niet van Paulien moest weten. (Ofzoiets)
En daarop zei Anna 'wat een onzin'. Anna wou Paulien laten verstaan dat daar niets van aan is.

Was het niet zo dat Paulien zei dat ze dacht dat Edith en Anna elkaar niet konden luchten of zien? (Ik kan het helemaal mis hebben hoor)
I will follow my inner gold