Auteur Topic: Aflevering 8. Ieder voor zich  (gelezen 35222 keer)

Offline Marieke2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #40 Gepost op: 24-10-2013, 22:03:21 »
Naar mijn inziens heeft de voorkeur van de productie hier de doorslag gegeven.
Als Geraldine (zoals het hoort) naar huis was gegaan dan was Anna de volgende geweest en was het spel helemaal anders gelopen, helaas was dit niet het geval en gaat het nu ten koste van Sef.

Vraag me af of dat wel zo'n logisch gevolg zou zijn geweest. Als Geraldine er niet meer in had gezeten, gok ik dat Edith mee had gemogen naar het winnaarseiland. Best kans dat dan hetzelfde plan tussen die 4 was ontstaan.


Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #41 Gepost op: 24-10-2013, 22:05:26 »
Vraag me af of dat wel zo'n logisch gevolg zou zijn geweest. Als Geraldine er niet meer in had gezeten, gok ik dat Edith mee had gemogen naar het winnaarseiland. Best kans dat dan hetzelfde plan tussen die 4 was ontstaan.

Edith zou echter nooit al haar stemmen inzetten op de eilandraad en zonder Geraldine zou Jan veel loyaler geweest zijn ten opzichte van Sef en Geza.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Marieke2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #42 Gepost op: 24-10-2013, 22:07:59 »
Edith zou echter nooit al haar stemmen inzetten op de eilandraad en zonder Geraldine zou Jan veel loyaler geweest zijn ten opzichte van Sef en Geza.

Dat eerste is een goed punt, maar is Jan niet vooral omgegaan door Kees?

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #43 Gepost op: 24-10-2013, 22:13:52 »
Dat eerste is een goed punt, maar is Jan niet vooral omgegaan door Kees?

Ik vond het moeilijk om in te schatten in hoeverre Kees van doorslaggevend belang was in het besluit van Jan, vooral doordat Jan overkomt als een redelijk onafhankelijk denker.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #44 Gepost op: 24-10-2013, 22:15:11 »
Nja, Jan was niet voor niets open tegen Kees over de plannen van Sef en Geza.

Ik snap niet waarom Geza en Sef ermee wegkomen dat Jan hen verraden heeft, terwijl zij zelf ook niet op Hans gestemd hebben, wat de afspraak was.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #45 Gepost op: 24-10-2013, 22:17:02 »
Iemand die een overzicht kan maken hoe er gestemd is? Wat was nu de eindscore qua stemmen?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #46 Gepost op: 24-10-2013, 22:17:32 »
18-15 Sef-Anna

1 stem op Zimra (van Edith)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #47 Gepost op: 24-10-2013, 22:18:14 »
Zo is het in beeld gebracht:

Geraldine stemt op Sef: “ik ben nog niet vergeten wat jij me hebt aangedaan”.
Jan stemt op Sef: “als tacticus pur sang, moet jij dat kunnen begrijpen”.
Paulien stemt op Anna-Alicia:  “Anna ik stem op jou omdat we elkaar gewoon niet liggen”.
Sef stemt op Anna-Alicia: “het is eten of gegeten worden”.
De rest zien we niet.

De reguliere stemmen:
Geraldine (zwarte stem), Zimra, Anna-Alicia,  Anna-Alicia, Anna-Alicia, Anna-Alicia, Anna-Alicia, Sef, Sef, Sef, Sef.    
5x Anna-Alicia
4x Sef
1x Geraldine
1x Zimra

De extra stemmen:
Sef, Anna, Sef, Anna, Sef, Anna, Sef, Anna, Sef, Anna, Sef, Sef, Anna, Anna, Sef,  Het is 12-12
Anna, Sef, Anna, Sef, Anna, Sef,  15-15,  Sef, Sef, 17-15 en de laatste zegt ook Sef.  18-15


Ik schreef mee  voor het verslag ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #48 Gepost op: 24-10-2013, 22:20:03 »
ooooeeeei... ik moet de tweede helft nog kijken :D en heb de eerste helft een beetje met een schuin oog gezien.. Zo te lezen is het spannend geweest :D
Ben blij dat de dames op oorlogspad zijn gegaan..
er was eens......

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #49 Gepost op: 24-10-2013, 22:22:00 »
Ben blij dat de dames op oorlogspad zijn gegaan..

Iedereen is op oorlogspad gegaan, de extra stemmen werden ingezet als kernwapens ;D
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #50 Gepost op: 24-10-2013, 22:23:46 »
Iedereen is op oorlogspad gegaan, de extra stemmen werden ingezet als kernwapens ;D

zag net het aantal stemmen.. wat zal die Sef in de piepzak gezeten hebben! En Anna uiteraard ook :D
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #51 Gepost op: 24-10-2013, 22:24:29 »
beide een pokerface hoor ::jaja::

ga nu maar kijken!


de eilandraad:

http://www.rtlxl.nl/#!/expeditie-robinson-187039/7dfe3bbb-8292-4458-a142-c7150fbba2c4
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #52 Gepost op: 24-10-2013, 22:28:06 »
Ik vond dat Sef het redelijk sportief opvatte al was dat natuurlijk gemaakt, zie opmerking bij afscheid aan Geza. Het was erg spannend, maar door de spoilers hier wist ik al dat Sef zou gaan op het moment dat op winnaarseiland het complot gesmeed werd. Net zoals ik wist dat Jan en Kees de proef zouden winnen. Wel een mooie proef trouwens, erg knap van Jan en Kees dat ze die nummers zo snel onthielden. Zou ik ze niet nadoen.

Zo stom, ik erger me dan aan mezelf tijdens het kijken (waarom kijk je dan ook op de spoilertopic!) en tegelijkertijd kan ik het niet laten om er op te blijven kijken.  ::tandpastasmiley::

Ben wel benieuwd naar volgende week, voorstukje beloofd weer veel spanning en en 'snufje' hypocrisie.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #53 Gepost op: 24-10-2013, 23:29:09 »
Goede aflevering maar ik baal dat Sef weg is.
Denk dat Geza nu wel even goed gaat zitten. Hij is nu namelijk geen bedreiging meer, zijn vriendje is weg.
Mensen zullen zich nu gaan richten op de andere groepjes zoals Anna en Geraldine of Edith en Hans verwacht ik.
Jan was wel oliedom om zijn tactiek op te gaan biechten.
Zit nog te denken wie ik nu als plaatje zal nemen.
Vind het ook raar dat ze hun pijlen op Anna gericht hadden, waarom niet Geraldine? die had een extra stem en dan zou Edith ook wel mee gaan, die weigerde op Anna te stemmen. Die 2 stemmen hadden doorslaggevend kunnen zijn.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #54 Gepost op: 24-10-2013, 23:29:16 »
Ik vond het een leuke eilandraad, maar eerlijk gezegd vind ik het aantal extra stemmen wel heel veel in deze expeditie. Het idee van extra stemmen is wel leuk, maar op deze manier krijgt het teveel invloed vind ik. Het wordt af en toe een soort loterij.

Maar mede daardoor was het wel spannend vanavond

Trouwens ook wel respect voor Edith ( ook al had ze er al uit gemoeten ), maar gewoon stemmen op wie je het liefst wegwilt qua emotie etc, geen complotjes, ook al hou ik van complotjes. Toch respect

Ik ben voor Hans , sympatieke man
You'll never walk alone

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #55 Gepost op: 24-10-2013, 23:41:13 »
Waar sloeg die knipoog van Evy tijdens het bekend maken van die stemmen op? iemand idee?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #56 Gepost op: 25-10-2013, 01:14:56 »
Waar sloeg die knipoog van Evy tijdens het bekend maken van die stemmen op? iemand idee?
Knipoog naar de kijker? Evi had er gewoon zin in? Geen idee eerlijk gezegd.

Mooie aflevering, met jammer genoeg wel weinig spanning. Op de eilandraad na natuurlijk. Pfffoe dat was een bloedbad. Aan de ene kant ben ik blij dat Sef weg is omdat ik op één of andere manier niet voor hem was, maar aan de andere kant is het zuur. Doordat de productie heeft ingegrepen ligt hij eruit en hij was wel een goeie speler.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #57 Gepost op: 25-10-2013, 01:57:37 »
... en zonder Geraldine zou Jan veel loyaler geweest zijn ten opzichte van Sef en Geza.

Huh? Moet je toch eens uitleggen als je wilt.


Ik ben erg tevreden over deze aflevering. EINDELIJK, volgens mij voor het eerst in 15 expedities, wordt er met perfecte timing een countercomplot op poten gezet. Ik ben blij dat Jan zijn rol goed heeft uitgespeeld. Het is ook cool dat hij er voor uit kwam een dubbelrol gespeeld te hebben, al was het voor zijn eigen toekomst misschien wel handig geweest als hij direct daarna had verkondigd dat hij zijn alliantie gekozen heeft, met daarbij de opmerking dat je uiteraard de originele complotmakers er zo snel mogelijk uit wil kieperen. Niets dat niet later rechtgezet kan worden, dus ik denk niet dat Jan nu in problemen komt.

Hans daarentegen, waar zit die kerel met zijn gedachten? Ik denk dat hij zich via Kees wel weer naar binnen moet kunnen wurmen, maar ik had verwacht dat hij er doorheen zou prikken. Veel grotere problemen verwacht ik eigenlijk voor Paulien en natuurlijk Geza, dat zullen toch een beetje de paria's van het kamp worden. Zimra zal er nog wel even tussendoor fietsen en Edith komt vast heel ver.

Ik vond het countercomplot prima in elkaar zitten, en ben blij dat het werkte. Vraag is natuurlijk wat we van de uitwerking van het eigenlijke complot vinden. Ik snap niet wat Sef en Geza aan het doen waren, Jan los laten, breed bij Hans uitmeten hoe "tactisch" ze nou echt bezig zijn (en hem nog mee krijgen ook, bizar) en idem bij Zimra. Te veel info op te veel plaatsen. Nu gaat er gekletst worden en het is dan voor iedereen duidelijk hoe het zit. Alles of niets aanpak, of gewoon dom? Ik denk dat, zelfs wanneer deze zet geslaagd had, de rest van de spelers zich onder Jan en Kees snel zat tegen hun gemobiliseerd zou hebben (want ga maar na, wie vertrouwt er nou echt originele complotmakers?)

Nogmaals lof naar Jan, prima gespeeld.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #58 Gepost op: 25-10-2013, 02:24:24 »

Zo stom, ik erger me dan aan mezelf tijdens het kijken (waarom kijk je dan ook op de spoilertopic!) en tegelijkertijd kan ik het niet laten om er op te blijven kijken.  ::tandpastasmiley::

Ben wel benieuwd naar volgende week, voorstukje beloofd weer veel spanning en en 'snufje' hypocrisie.

Zo jammer, dat mensen het voor zichzelf verpesten, omdat ze uit nieuwsgierigheid moeite hebben om zich te beheersen. Curiosity kills the cat.
Hopelijk kunnen ze dit vervolgens voor zich houden. Ik vind het nl. erg vervelend om door iemand al van tevoren bijgepraat te worden over wat komen gaat.  ::niet-ok::
Daarom druk ik het programma gelijk weg, zodra het einde van de aflevering komt, zodat ik niets kom te weten.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #59 Gepost op: 25-10-2013, 03:01:23 »
Edith zou echter nooit al haar stemmen inzetten op de eilandraad en zonder Geraldine zou Jan veel loyaler geweest zijn ten opzichte van Sef en Geza.

Maar zonder Geraldine had Anna echt niet bovenaan het lijstje meer gestaan. Geisoleerd was ze mindervgevaarlijk als een hans of edith. Tevens is het makkelijk van Geraldinegohome om zo te redeneren. Maar dan had bijv Valentijn of Sanne in de samensmelting gezeten en lagen de kaarten weer anders.