Auteur Topic: Aflevering 9 - Monkey Race  (gelezen 38414 keer)

Offline De Gebaarde Man

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #120 Gepost op: 1-11-2013, 21:04:21 »

PS. Ik kan me voorstellen dat mensen zich aan Paulien ergeren, maar Anna is altijd nog tig keer irritanter en onoprechter.

Ik vind haar ook irritant. Snap niet echt wat haar probleem nu eigenlijk was met Paulien. Zou iemand mij dat kunnen uitleggen? Ik heb het niet goed kunnen volgen. Zij en huilend meisje moeten gewoon uit binnekort vind ik.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #121 Gepost op: 1-11-2013, 21:07:00 »
Sorry hoor maar ik kreeg eerder het gevoel dat Jan nooit eerder gekeken heeft naar Robinson.
En ik weet dat hij dat wel gedaan heeft.

Sef is net zo genaaid als Jan nu, en Geraldine en Edith in het begin.
Het hoort er gewoon bij.
Wat had Geza anders moeten doen?
Zich als een lam naar de slachtbank moeten laten lijden?
Hij had een doel voor ogen en dat heeft hij voor elkaar gekregen, en hij heeft er geen woord aan gelogen dit keer.
Vind het frappant dat hij zoveel woede over zich heen krijgt terwijl Paulien degene was die alles in de war gooide, alsof hij daar wat aan kon doen.
Als zij gewoon naar huis was gegaan zoals ze had gezegd was er niks aan de hand.
Toen Geza doorhad dat ze wilde blijven gooide hij het onbetrouwbare balletje dat Jan heet op, heel slim natuurlijk maar alles wat hij zei was waar.
Jan heeft alle kanten bespeeld en daarmee iedereens vertrouwen verloren.
Domme zet dus van Jan. Slimme zet van Geza.
Ik snap al het drama gewoon echt niet.  :-X ???


Precies! Al dat gezeur om Geza, waar slaat dat op? hij heeft deze aflevering mooi gespeeld...

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #122 Gepost op: 1-11-2013, 21:08:10 »
Ik vind haar ook irritant. Snap niet echt wat haar probleem nu eigenlijk was met Paulien. Zou iemand mij dat kunnen uitleggen? Ik heb het niet goed kunnen volgen. Zij en huilend meisje moeten gewoon uit binnekort vind ik.
Je hebt het stukje waar Ana-Alicia haar meerdere keren persoonlijk aanvalt gemist zeker? ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #123 Gepost op: 1-11-2013, 21:09:50 »
Snap dat gezeur om Paulien eigelijk ook niet. Ze mogen naar winnaarseiland toch ook niks meer zeggen tegen ''verlieerseiland''. Dus het is toch logisch dat ze na een dipje kan bedenken? Ze kwam voor de eilandraad niet zielig over of heeft het niet herhaald dan kunnen mensen toch ook inzien dat ze omgedraaid is?

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #124 Gepost op: 1-11-2013, 21:40:14 »
Er worden hier regelmatig posts verwijderd omdat er "verboden woorden" geschreven worden, ook al zijn dat gewoon citaten uit het programma zelf. Maar waarom mag een tweet als deze van Zimra dan wel pontifaal op het forum?

Citaat
Zure kut in restaurant komt vragen of't wat stiller kan, zij en vriendin kunnen elkaar niet verstaan.. anders ga je naar de klooster ofzo..

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #125 Gepost op: 1-11-2013, 21:42:18 »
punt 1 omdat we de tweets niet kunnen veranderen.
Punt 2 hebben we uit het tweetblokje wel Nega verwijderd omdat hij veel van dit soort taalgebruik in zijn tweets gebruikte, dit is de eerste keer dat ik zoiets zie bij Zimra. Dus we houden het wel in de gaten.
Punt 3 mag je vragen over dit forum een volgende keer in een ander topic doen.
Punt 4 bedankt voor je feedback ::ok::
« Laatst bewerkt op: 1-11-2013, 21:43:56 door Lukie4, Reden: dank D*N »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #126 Gepost op: 1-11-2013, 21:43:23 »
Omdat het Zimra is ::love::
punt 1 omdat we de tweets niet kunnen veranderen.
Punt 2 hebben we uit het tweetblokje wel Sef verwijderd omdat hij veel van dit soort taalgebruik in zijn tweets gebruikte, dit is de eerste keer dat ik zoiets zie bij Zimra.
Punt 3 mag je vragen over dit forum een volgende keer in een ander topic doen.
Sef=Nega

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline De Gebaarde Man

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #127 Gepost op: 1-11-2013, 22:39:56 »
Je hebt het stukje waar Ana-Alicia haar meerdere keren persoonlijk aanvalt gemist zeker? ::)

Heb je mijn post niet goed gelezen? Mijn vraag was waarom Ana zo'n probleem heeft met Paulien? Wat heeft Paulien nou gezegd?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #128 Gepost op: 1-11-2013, 22:44:28 »
Grapje, nee geen idee
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #129 Gepost op: 2-11-2013, 01:34:01 »
Ik heb er geen problemen mee dat Géza Jan eruit heeft gewipt, dat is vanuit zijn perspectief boontje komt om zijn loontje. Dat heeft hij gewoon slim gespeeld, ook wie hij meenam naar dat eiland. Maar ik vind de bloedserieuze manier waarop hij Jan lijkt te haten echt een beetje eng. Helemaal omdat hijzelf net zo hard meedeed met konkelen en oneerlijk zijn. Erg over the top allemaal en hypocriet inderdaad.
Overigens was wat hij op het eiland zat te beweren allemaal waar, maar zijn eigen rol daarin liet hij natuurlijk wel mooi onbesproken. Slim en vanzelfsprekend, maar het zat allemaal natuurlijk wel net eventjes anders. Vond Jan veel eerlijker in zijn aanpak.
Wat mij betreft worden het Kees of Edith, de enige twee die gewoon rechtop blijven staan.
(wat een troela is die Anna trouwens zeg, neem aan dat die zich diep heeft zitten schamen donderdagavond toen ze het allemaal terug zag)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #130 Gepost op: 2-11-2013, 08:06:29 »
Iemand die precies omschrijft hoe ik er over denk, mooi geformuleerd Starry Night ::ok::

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #131 Gepost op: 2-11-2013, 11:42:38 »
Geraldine heeft het echt verpest voor mij, wat een dom wicht. Eerst lopen janken dat je eruit wordt gestemd door een smerig complot terwijl Veronica had aangegeven naar huis te willen en vervolgens precies hetzelfde terug doen bij Jan. Fuck logic.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #132 Gepost op: 2-11-2013, 11:49:02 »
Als je afgelopen aflevering goed bekijkt zie je dat het grootste deel van de frustratie bij Geza niet voortkomt uit het backstabben an sich, maar wel uit het enigszins schijnheilige gedrag van juist Jan daarna.

Hij geeft Jan niet eens de kans om zijn kant van het verhaal te vertellen, hij was niet voor rede vatbaar. Hij gooit al zijn frustratie's eruit richting Jan maar Jan krijgt niet eens de kans om feedback te geven want dan loopt meneer weg! Dan kan Geza het wel afschuiven op Jan, maar zelf is hij nog veel erger. Jan blijft tenminste beleefd, vriendelijk en laat de mensen uitpraten daar kan Geza nog veel van leren! Vind het onzin om te stellen dat het aan Jan's gedrag ligt, Geza z'n gedrag spreekt écht boekdelen. Een slechte verliezer!  

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #133 Gepost op: 2-11-2013, 11:52:24 »
ik vrees ook dat Jan (en daarvoor Sef) de betere verliezers zijn.. Toch sta je als betere verliezer aan de verkeerde kant van het doek.. de betere winnaar, dat is waar het om draait.
Helaas is Geza voor mij niet de betere winnaar..
er was eens......

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #134 Gepost op: 2-11-2013, 12:09:29 »
ik vrees ook dat Jan (en daarvoor Sef) de betere verliezers zijn.. Toch sta je als betere verliezer aan de verkeerde kant van het doek.. de betere winnaar, dat is waar het om draait.
Op de korte termijn, in het spel, wel ja. Maar op de langere termijn kan het soms beter zijn een waardige verliezer te zijn. Je zou dit spel kunnen winnen als een gluiperige slang. Over tig jaar zal niemand je dan nog feestelijk herinneren als de grote winnaar van ER, maar als die enorme gluiperd. Dat soort winnaars heeft ER gekend (maar ik weet natuurlijk hun namen niet meer want ik heb een slecht geheugen, dat 'koppeltje'). Een van de twee won (ik weet niet eens meer wie) maar ik kijk niet op hen terug als zegevierders, maar als enorme losers.
« Laatst bewerkt op: 2-11-2013, 12:12:41 door Starry Night »

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #135 Gepost op: 2-11-2013, 12:32:32 »
Hans en Yin

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #136 Gepost op: 2-11-2013, 12:34:43 »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #137 Gepost op: 2-11-2013, 15:48:52 »
Mooie aflevering met misschien wel de leukste proef van dit jaar, en een spannende eilandraad (die dramatisch was voor mijn pool, maar dat terzijde)

Ja, die inderdaad een koekje van eige deeg kreeg en er heel goed mee omging, Kees die wel heel erg uit zijn plaat ging (maar daar zeker gelijk in had), Paulien die met een geniepig lachje ineens toch in het spel wilde blijven, maar vooral een irritante Geza, die wel heel kinderachtig wraak wilde nemen. (voor iets, wat hijzelf, indien Sef erin was gebleven, zeker ook heel snel zelf zou hebben gedaan.)

Al bij al: ik ergerde me deze aflevering dus aan Paulien en Geza... (maar zoals sommige lieden op andere plekken op het internet te keer gaan tegen hen is natuurlijk schandalig)
Ich bin ein Bärliner!

Offline DonJon

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #138 Gepost op: 2-11-2013, 16:04:49 »
Geraldine heeft het echt verpest voor mij, wat een dom wicht. Eerst lopen janken dat je eruit wordt gestemd door een smerig complot terwijl Veronica had aangegeven naar huis te willen en vervolgens precies hetzelfde terug doen bij Jan. Fuck logic.

In Geraldine's defence; je zou natuurlijk kunnen stellen dat er wel een verschil is: in de eilandraad waarin Geraldine werd weggestemd was een compleet onschuldig iemand de klos; maar in deze laatste eilandraad kan dat niet echt van Jan gezegd worden.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #139 Gepost op: 2-11-2013, 16:58:52 »
In Geraldine's defence; je zou natuurlijk kunnen stellen dat er wel een verschil is: in de eilandraad waarin Geraldine werd weggestemd was een compleet onschuldig iemand de klos; maar in deze laatste eilandraad kan dat niet echt van Jan gezegd worden.

Schuldig, hoezo zou Jan schuldig zijn en Geraldine niet? Ik zie het verschil niet...

Het gaat er om dat iemand denkt dat de eilandraad beklonken is door een opgever en vervolgens beslist een helft om de andere helft te naaien en zich hier niet aan te houden.

Jan heeft vorige keer met een verbond Sef weggestemd. Maar Geraldine hoogst waarschijnlijk ook toen tegen Edith. Verder spant ze samen met een initiator van het plan tegen haar toen, dat maakt het nog curieuzer.