Auteur Topic: Aflevering 9 - Monkey Race  (gelezen 38408 keer)

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #80 Gepost op: 31-10-2013, 22:39:52 »
Wat ze deed was vooral heel eng kijken >:D
Ja, ze keek wel heel erg raar.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #81 Gepost op: 31-10-2013, 22:40:32 »
Ze liet het doorschemeren ja, maar niet duidelijk.
Maar mocht jan toen iets doorhebben is het helemaal dom dat hij niet meer stemmen ingezet hebt.

Had ie die nog dan?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #82 Gepost op: 31-10-2013, 22:42:36 »
Tja dat vond ik vorige week ook niet toen Sef ging.
Het is nu eenmaal gebeurd en het was slim gedaan.
Leuk of niet.

Ja kan prima natuurlijk.

Maar ik snap niet wat het verschil is in deze eilandraad en die van vorige week met Sef en het danken op de blote knietjes? Dat is namelijk echt een drogreden.

Paulien zou natuurlijk nooit zeggen dat ze van mening is verandert. Dan zouden Jan zeker, maar misschien ook Kees, Zimra, Edith.. extra stemmen in hebben gezet voor het geval dat ze iets heeft bekokstooft met de mensen op winnaarseiland.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #83 Gepost op: 31-10-2013, 22:45:16 »
Nee hoor, Jan was namelijk de beste kandidaat voor de proeven en een hele sterke speler.
Lijkt mij dus dat je als Kees zijnde (puur als je aan het spel denkt, wat hij dus nie doet ) blij bent dat je van Jan af bent.
Meer kans op de overwinning voor jezelf dus.
Maar goed volgens mij had Jan nog 2 extra stemmen ofzo.
Maar ik kan het mis hebben.
Ga nu lekker slapen.  ::zwaai::

Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #84 Gepost op: 31-10-2013, 22:47:51 »
Ik snap wel dat Kees boos is op Paulien. Op het moment dat iemand aangeeft uit het spel te willen stappen, en verzoekt om eruit gestemd te worden, dan speel je in op gevoelens die toch echt buiten het spel liggen. Ik vind echt dat je, wanneer je zo'n verzoek doet, jezelf buiten het spel plaatst. Ik denk dat Kees dat ook zo ziet en zich daarom echt in z'n bek gescheten voelt. Als dit een strategisch spelletje geweest is van de twee dan is het borderline valsspelen wat ze deden. Op z'n minst is het misbruik maken van een situatie die niet meer volledig binnen het spel staat. Ik vind wel dat Paulien op de eilandraad had moeten zeggen dat de situatie veranderd was, en dat daar begrip voor was bij de anderen drie.
« Laatst bewerkt op: 31-10-2013, 22:51:22 door Dannyboy »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #85 Gepost op: 31-10-2013, 22:48:04 »
Ja.. maar Jan en Kees waren (complot)maatjes?  ???
Géza is toch ook niet blij dat zijn maatje, maar sterke speler, Sef eruit is gestemd?

Beetje rare vergelijking.

Slaap lekker!  ;D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline De Gebaarde Man

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #86 Gepost op: 31-10-2013, 22:49:41 »
Typisch. De sterkste vechten elkaar een voor een uit het spel en de matige spelers blijven over. Elk jaar het zelfde bijna. Ik was niet de grootste fan van Jan maar ik bewonder zijn prestaties als echte robinson gedurend het gehele spel. Van mij mocht hij nog een tijdje blijven. En ja... Paulien. Ze doet Geza en misschien een paar anderen een plezier door mee te helpen Jan uit te stemmen maar ze maakt het voor haarzelf een hel de komende afleveringen. Ze is al zwaar gekwetst geweest door anna-alicia en nu zullen er een hele boel (met name Kees) op haar afkomen. Ik snap die gedachtegang gewoon niet. Geza gradragd zich heel overdreven. Zo veel haat. Ik werd er niet goed van moet ik zeggen.  
« Laatst bewerkt op: 1-11-2013, 11:05:34 door De Gebaarde Man »

Offline RayInUtrecht

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #87 Gepost op: 31-10-2013, 23:11:12 »
Geza heeft er alleen niet bij verteld dat Sef en hij Jan eruit wilden gaan werken de volgende ronde.


Wat een stelletje watjes. Geza wint immuniteit en gaat vol de aanval in op Jan en wat doet Jan, hij gaat in de verdediging? "Ik heb een dubbelspel gespeeld".. Idioot. Iedereen speelt een dubbelspel. Speelde Geza perfect in zijn hand. Hij had terug de aanval in gemoeten.

Paulien, Hans, Geraldine en Zimra blijven schapen waarvan hun waardevolle stemmen beinvloedbaar blijft voor Geza (nog steeds!). Ongelooflijk. Zijn totaal op zichzelf gefocussed dat ze geen initatief nemen en Geza (alweer!) zijn spelletje laten spelen. Ik hoop echt serieus dat Geza ze kan blijven bespelen.

Hij is HET voorbeeld van de ideale Expeditie Robinson winnaar. Weet op een effectieve manier de aandacht van zijn acties onbelangrijk te maken en groepsdynamiek te beinvloeden om iemand eruit te wippen. En die actie van Paulien, dit is gewoon sociale interactie. Ik vind dat niet meer dan fair.

Geza is de man.
« Laatst bewerkt op: 31-10-2013, 23:24:55 door RayInUtrecht »

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #88 Gepost op: 31-10-2013, 23:25:35 »
Hij is HET voorbeeld van de ideale Expeditie Robinson winnaar. Weet op een effectieve manier de aandacht van zijn acties onbelangrijk te maken en groepsdynamiek te beinvloeden om iemand eruit te wippen.

Hij is inderdaad een manipulatief mannetje. Daarom is het zo jammer dat hij zich continu heeft bedient van complotten, dat doet echt af aan z'n skills als intrigant. Deze Geza verdiend het nog niet om in de schaduw van een Marcel (die van 2009) te staan.
« Laatst bewerkt op: 1-11-2013, 15:22:03 door Dolfie, Reden: taalgebruik »

Offline Sicey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #89 Gepost op: 31-10-2013, 23:47:30 »
Wat hangt er hangt een aggressief sfeertje zeg in het kamp en op de eilandraad. Nooit gedacht...maar ik mis de Belgen.....   ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #90 Gepost op: 31-10-2013, 23:51:37 »
lol
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #91 Gepost op: 1-11-2013, 00:08:06 »
Mooie zet van Geza!

Tsja wie een kuil graaft voor een ander...

leuk om de reactie van Kees te zien, zo overtrokken... maarja begrijpelijk in die omstandigheden..

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #92 Gepost op: 1-11-2013, 00:43:45 »
Leuke aflevering, goeie proef, veel drama en spannende eilandraad ::ok::.

Aan het begin van de aflevering had ik al door dat ik na deze aflevering waarschijnlijk heel veel kandidaten met andere ogen zou bekijken. Helemaal goed ingeschat ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline grupetto

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #93 Gepost op: 1-11-2013, 00:44:53 »
Het was een echt geniale move geweest als hij zijn verontwaardiging gespeeld had maar in de biechtstoel gewoon de waarheid had verteld. Wat een hypocriet!
Jan was alleen wat sneller dan Geza en Sef. Maar nee natuurlijk Geza, als jullie twee Jan eruit gewerkt hadden, nee dat was wel eerlijk geweest, uhuh.  ::jaja:: ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::


Geza zegt toch ook niet dat zijn move eerlijk was. Toen hij Geraldine eruit probeerde te spelen, gaf hij ook toe dat het niet zo netjes was. Ik vind het daarom ook begrijpelijk dat hij wrok koestert tegen Jan.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #94 Gepost op: 1-11-2013, 06:00:54 »
Een aflevering om snel te vergeten.    Een wraakzuchtig mannetje en tante Sidonia..   ;)
« Laatst bewerkt op: 1-11-2013, 06:50:16 door willy »

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #95 Gepost op: 1-11-2013, 08:19:53 »
Leuke proef! En ik vond het echt supergrappig toen Geza viel  ::rofl::.
Erg jammer dat Jan eruit ligt, maar ja, dat is het spel.
I will follow my inner gold

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #96 Gepost op: 1-11-2013, 11:00:09 »
Wat een stelletje watjes. Geza wint immuniteit en gaat vol de aanval in op Jan en wat doet Jan, hij gaat in de verdediging? "Ik heb een dubbelspel gespeeld".. Idioot. Iedereen speelt een dubbelspel. Speelde Geza perfect in zijn hand. Hij had terug de aanval in gemoeten.

Paulien, Hans, Geraldine en Zimra blijven schapen waarvan hun waardevolle stemmen beinvloedbaar blijft voor Geza (nog steeds!). Ongelooflijk. Zijn totaal op zichzelf gefocussed dat ze geen initatief nemen en Geza (alweer!) zijn spelletje laten spelen. Ik hoop echt serieus dat Geza ze kan blijven bespelen.

Hij is HET voorbeeld van de ideale Expeditie Robinson winnaar. Weet op een effectieve manier de aandacht van zijn acties onbelangrijk te maken en groepsdynamiek te beinvloeden om iemand eruit te wippen. En die actie van Paulien, dit is gewoon sociale interactie. Ik vind dat niet meer dan fair.

Geza is de man.

Je hebt in principe gelijk maar je vergist je hopelijk in 1 ding. Soms blijkt er tussen de weerloze schapen ineens een wolf te zitten. Die rustig wacht en buiten schot blijft en op het juiste moment een move maakt.

Marcel in 2009, Tanja in 2011. Winnaars die tot het einde slechts eilandvulling leken.
Ik hoop echt dat Edith ofzo ineens heel tactisch wordt. En Zimra is sowieso gehaaider dan ze daar denken.
Vind haar positie en die van Hans het meest stabiel tot nu toe

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #97 Gepost op: 1-11-2013, 11:08:17 »
Kees vond ik daarentegen zwaar overdrijven.
En zijn eigen graf graven door zo door het lint te gaan en te zeggen dat ze hem eruit mogen stemmen.

Ik snap Kees wel, vind juist die oprechte ( dat valt niet te ontkennen) emotie een stuk leuker om te zien dan schijnheilig gedoe. Het is voor ons moeilijk voor te stellen hoe je je op dat moment voelt. Sommige mensen lachen, andere gaan heel hard huilen, sommige worden boos.

Verder deed hij Paulien na, dus hij vroeg niet zelf om weg gestemd te worden hoor.


Al met al, goede move van Geza. Of het van Hans slim is valt te betwijfelen, vertrouwensband kwijt maar wel een goede speler weg. Geraldine heeft geen idee snapt het spel slecht, dus komt vast ver. En Paulien nogal laag.

Kan in het rijtje Jeroen (2004), ELbert (2005). Eigenlijk is dit voor Jan net zo genaaid als toen voor Geraldine met Veronica.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #98 Gepost op: 1-11-2013, 11:20:54 »
Ja ik vind het erg jammer voor Jan. Hij was een geweldige kandidaat en speelde het spel! Jammer dat hij een paar fouten maakte (openbaar vertellen dat hij meerdere kanten bespeelde). Geza speelt het spel goed. Paulien..  ???

Offline leoniek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #99 Gepost op: 1-11-2013, 12:38:46 »
Flauw van Pauline, is toch best normaal dat iemand een hekel aan een ander krijgt als je op elkaars lip zit?
Je moet wel ergens tegen kunnen....
Jammer dat Jan weg is :( en ik vind Geza een klein gifkikkertje, ja, Jan heeft een 'dubbelspel' gespeeld, nou en?
Zou Geza nog nooit naar ER gekeken hebben? :P
Dan leek Sef toch een stuk sportiever vorige week.