Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 7819 keer)

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De Eilandraad
« Gepost op: 3-11-2013, 13:37:00 »
Er gaan verhalen rond dat de kandidaten vóór de eilandraad moeten aangeven op wie ze gaan stemmen, en dat ze daarvan op de eilandraad zelf niet mogen afwijken.
Wat is jullie mening hierover, als dit zo zou zijn?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #1 Gepost op: 3-11-2013, 13:41:55 »
Ik zou dat heel raar vinden.
Dan hebben die vragen voor de stemming helemaal geen toegevoegde waarde. Terwijl je daaruit diverse conclusies kan trekken die je anders niet had kunnen doen. Dat maakt het naar mijn idee speltechnisch heel oneerlijk.

Daarnaast betekent dit ook dat de crew al van tevoren wist dat niet Veronica maar Geraldine weggestemd zou worden en dus was het geen eenmansactie van Dennis.
🜃

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: De Eilandraad
« Reactie #2 Gepost op: 3-11-2013, 13:45:27 »
Daarnaast betekent dit ook dat de crew al van tevoren wist dat niet Veronica maar Geraldine weggestemd zou worden en dus was het geen eenmansactie van Dennis.

Daar ging ik sowieso al van uit, ik geloof er niets van dat Dennis opeens iets op eigen houtje kan beslissen.  ???

Verder denk ik dat het best wel eens waar kan zijn. Anders zouden in afgelopen eilandraden heus wel eens opeens anders gestemd. Dan had Jan misschien extra stemmen ingezet, hij kreeg best duidelijke hints d.m.v die vragen.
Die vragen zouden naar mijn mening het heel oneerlijk maken voor de complotsmeders, want dan kan hun complot nog in duigen vallen omdat de presentatoren toevallig die en die vragen stellen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #3 Gepost op: 3-11-2013, 13:53:02 »
In een ander topic zei ik al:

"Ik geloof er nog steeds niks van dat de stemmen al vast staan voordat de eilandraad begint. Dat zou echt nergens op slaan en dan zou die hele eilandraad wel weg kunnen. De eilandraad is een soort laatste test. Paulien lulde ook teveel op de laatste eilandraad, dit had Jan het idee kunnen geven dat er iets mis was. Helaas pikte hij dit niet op en werden er niet meer stemmen ingezet. (Dit zou natuurlijk alleen mogelijk zijn als de stemmen niet al vast staan voorafgaande aan de eilandraad..)

Bij Survivor zie je de gekste dingen gebeuren bij Tribal Council (eilandraad). Bij het huidige seizoen werd er nog een heerlijke actie gedaan tijdens een Tribal Council waardoor iemand naar huis ging waar velen van tevoren niet op zouden stemmen.. Dat zijn tenminste leuke eilandraden!   Het helpt natuurlijk ook wel dat de presentator daar veel betere vragen stelt dan zowel Dennis als Evi.."

Daarnaast leek het mij niet meer dan logisch dat Dennis dat nooit op eigen houtje gedaan heeft. Daar is heus over gepraat door de productie.
Verder zou het me niet verbazen dat de productie, nadat er gestemd is, eerst de briefjes gaan tellen/lezen en evt op volgorde leggen, zodat de presentator/presentatrice niet voor verrassingen komt te staan.



Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #4 Gepost op: 3-11-2013, 14:55:23 »
Het lijkt mij leuker en spannender als de kandidaten tot het laatste moment kunnen besluiten hoe ze gaan stemmen.. ;)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #5 Gepost op: 3-11-2013, 15:00:15 »
Het lijkt mij leuker en spannender als de kandidaten tot het laatste moment kunnen besluiten hoe ze gaan stemmen.. ;)

Ja, dat is wel waar, maar aan de andere kant: Dan durven kandidaten nog amper antwoord te geven op vragen omdat andere kandidaten dan iets kunnen gaan vermoeden en dan snel extra stemmen inzetten (dat was in een ander topic ook al gepost geloof ik. sorry ik val in herhaling)
« Laatst bewerkt op: 3-11-2013, 15:02:45 door miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #6 Gepost op: 3-11-2013, 15:11:45 »
Als ze geen antwoord geven vallen ze juist nog meer op  ;)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #7 Gepost op: 3-11-2013, 15:18:53 »
Als ze geen antwoord geven vallen ze juist nog meer op  ;)

Ja, dat is waar. Maar ze gaan dan toch meer oppassen met wat ze zeggen  :)
I will follow my inner gold

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #8 Gepost op: 3-11-2013, 15:51:48 »
Ja, dat is waar. Maar ze gaan dan toch meer oppassen met wat ze zeggen  :)

Maar dat vind ik juist leuk; dat de mensen heel voorzichtig zijn in wat ze zeggen. Ze willen wel antwoord geven, maar denken drie keer na wat ze wel kunnen zeggen en wat niet, ondertussen de druk voelend dat ze in ieder geval íets moeten zeggen. Je krijgt dan heel verwrongen gezichten te zien en lekker kromme zinnen te horen  :)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #9 Gepost op: 3-11-2013, 23:07:14 »
ai is al een topic over... vanuit het topic van paulien:

Bron?????

Was volgens mij Frans destijds? Geen idee welk seizoen... die met dat mes zwaaide...


weet niet of het zeker van hem was, maar wel hier gelezen.... zat ook wel een logica in.


Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #10 Gepost op: 3-11-2013, 23:07:56 »
Briefjes worden sowieso voor het ''showen'' bekeken... anders is het wel heel toevallig dat alles zo spannend om en om genoemd wordt

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #11 Gepost op: 3-11-2013, 23:22:57 »
Frans was 2008, dus euhm seizoen 10
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #12 Gepost op: 4-11-2013, 08:13:15 »
Het zal nergens officieel bevestigd worden, maar in de tijd dat ik nog wat meer betrokken was bij ER hier, is het wel door meerdere kandidaten iig niet ontkend bij mij in persoonlijke contacten. In hoeverre het bindend is, ik kan me er iets bij voorstellen dat de productie het vooral vraagt om wat voorbereid te zijn, maar dat er nog wel enige vrijheid is om te wisselen. Of om meer of minder stemmen in te zetten dit seizoen.
En ik denk dat het niet wenselijk is om hier verder over te speculeren.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #13 Gepost op: 4-11-2013, 08:20:13 »
Citaat
En ik denk dat het niet wenselijk is om hier verder over te speculeren.

want?

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #14 Gepost op: 4-11-2013, 08:29:42 »
vanuit het topic over paulien:

Er is in elk geval over gesproken in de chatsessie met EP, maar idd ook ergens met een kandidaat (kan dat alleen niet terugvinden zo snel)

http://www.expeditierobinson.net/forum/archief/seizoen2004/index.php?topic=10780.msg245527#msg245527

Hoe dan ook balen dat Paulien er nog in zit...

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #15 Gepost op: 4-11-2013, 10:23:53 »
Het zal nergens officieel bevestigd worden, maar in de tijd dat ik nog wat meer betrokken was bij ER hier, is het wel door meerdere kandidaten iig niet ontkend bij mij in persoonlijke contacten. In hoeverre het bindend is, ik kan me er iets bij voorstellen dat de productie het vooral vraagt om wat voorbereid te zijn, maar dat er nog wel enige vrijheid is om te wisselen. Of om meer of minder stemmen in te zetten dit seizoen.

Zo heb ik de gang van zaken ook altijd geïnterpreteerd: vooraf wordt er gevraagd op wie de kandidaten willen gaan stemmen maar dat is niet bindend. De productie wil enkel proberen om een complete 'blindside' aan hun kant te voorkomen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #16 Gepost op: 4-11-2013, 10:26:31 »
dan ben ik toch wel benieuwd of de Veronica/Geraldine eilandraad al van te voren bekend was..
er was eens......

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #17 Gepost op: 4-11-2013, 13:30:16 »
want?

Omdat het ons nooit duidelijk zal worden of het bindend is of niet, het wordt dan zo'n wat als discussie.

En Stormpie, ook dat zullen we nooit zeker weten, maar ik denk zelf van wel. Het was geen spontane oplossing van Dennis, daar ben ik iig wel van overtuigd, de productie moet dit met hem hebben besproken voor of tijdens de Eilandraad.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #18 Gepost op: 4-11-2013, 13:33:27 »

En Stormpie, ook dat zullen we nooit zeker weten, maar ik denk zelf van wel. Het was geen spontane oplossing van Dennis, daar ben ik iig wel van overtuigd, de productie moet dit met hem hebben besproken voor of tijdens de Eilandraad.

ben het met je eens
er was eens......

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #19 Gepost op: 4-11-2013, 19:56:14 »
Omdat het ons nooit duidelijk zal worden of het bindend is of niet, het wordt dan zo'n wat als discussie.

En Stormpie, ook dat zullen we nooit zeker weten, maar ik denk zelf van wel. Het was geen spontane oplossing van Dennis, daar ben ik iig wel van overtuigd, de productie moet dit met hem hebben besproken voor of tijdens de Eilandraad.

Misschien juist wel... een bekende van of iemand die het kan bevestigen?