Auteur Topic: Aflevering 13 - I hold on  (gelezen 36379 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Aflevering 13 - I hold on
« Gepost op: 28-11-2013, 18:30:40 »
Edith, Kees, Geraldine, Anna-Alica en Zimra staan weer voor een nieuwe uitdaging. De proef klinkt heel simpel. Gewoon vasthouden:

 Wie heeft het grootste uithoudingsvermogen? In het water staat een platform met een constructie van hout waar zes touwen aan hangen. De kandidaten moeten de touwen achter hun rug vast houden en hangen daardoor schuin boven het water.

Geleidelijk aan maakt Dennis het touw steeds wat langer. De regels zijn eenvoudig; degene die het langst op het platform blijft hangen, wint de proef. De constructie doet denken aan een Middeleeuws marteltuig.

Als de proef is gestart en de kwelling is begonnen, vertelt Dennis dat er deze keer wordt gespeeld om misschien wel de belangrijkste prijs van Expeditie Robinson 2013!


« Laatst bewerkt op: 28-11-2013, 18:34:18 door Lukie4, Reden: dank i-love-paars »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

I-love-paars

  • Gast
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #1 Gepost op: 28-11-2013, 18:33:23 »
Edith, Kees, Geraldine en Zimra staan weer voor een nieuwe uitdaging. De proef klinkt heel simpel. Gewoon vasthouden:

 Wie heeft het grootste uithoudingsvermogen? In het water staat een platform met een constructie van hout waar zes touwen aan hangen. De kandidaten moeten de touwen achter hun rug vast houden en hangen daardoor schuin boven het water.

Geleidelijk aan maakt Dennis het touw steeds wat langer. De regels zijn eenvoudig; degene die het langst op het platform blijft hangen, wint de proef. De constructie doet denken aan een Middeleeuws marteltuig.

Als de proef is gestart en de kwelling is begonnen, vertelt Dennis dat er deze keer wordt gespeeld om misschien wel de belangrijkste prijs van Expeditie Robinson 2013!




En staat Anna-Alicia niet voor een nieuwe uitdaging?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #2 Gepost op: 28-11-2013, 20:59:46 »
leuke proef ::ok::
er was eens......

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #3 Gepost op: 28-11-2013, 21:23:59 »
Als Edith en Kees slim zijn, gooien ze Anna-Alicia eruit. Misschien niet netjes, maar van Zimra winnen ze wel op de balkproef, van Anna niet ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #4 Gepost op: 28-11-2013, 21:33:13 »
Zimra ::rofl:: ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #5 Gepost op: 28-11-2013, 21:45:59 »
Eindelijk komt er een beetje actie in Expeditie Robinson dit jaar, wat een spannende proef en wat zijn Geraldine en Anna sterk hoop dat Anna de Balkproef wint en dat Edith zich ook aan de Finale mag voegen maar over het algemeen zijn ze allemaal Robinsonwaardig en verdienen ze het allemaal om te winnen..

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #6 Gepost op: 28-11-2013, 21:49:53 »
Als Edith en Kees slim zijn, gooien ze Anna-Alicia eruit. Misschien niet netjes, maar van Zimra winnen ze wel op de balkproef, van Anna niet ;)

Edith en Kees hebben zich weer gemanifesteerd als 'dommekrachten', ze verkleinen nog liever de eigen winkansen dan dat ze hun hopeloos gefaalde en achterhaalde plan om met de 'sterkste' kandidaten de finale te spelen bijstellen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline chrisv

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #7 Gepost op: 28-11-2013, 21:51:40 »
Ik vind het vreemd dat niemand stilstaat bij het vertrek van Zimra, terwijl ik vind dat zij
juist degene is die de finale dik heeft verdiend:

Vorige aflevering heeft Zimra zichzelf opgeofferd zodat Edith naar winnaarseiland kon gaan, om het complot te 'versterken'. Zij voelt zich vervolgens super verdrietig omdat ze het gevoel heeft dat ze wordt gebruikt en nog nooit naar winnaarseiland is geweest, terwijl Edith meerdere malen was geweest.

Vervolgens gaan Anna-Alicia EN Geraldine stemmen op Zimra?! Ik vind dit heel eigenaardig, dit betekent dus dat ze Zimra wél gewoon hebben gebruikt en verder niets om haar geven..

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #8 Gepost op: 28-11-2013, 21:56:25 »
Vervolgens gaan Anna-Alicia EN Geraldine stemmen op Zimra?! Ik vind dit heel eigenaardig, dit betekent dus dat ze Zimra wél gewoon hebben gebruikt en verder niets om haar geven..

Zimra is ook gewoon keihard gebruikt en dat is mede mogelijk gemaakt door haarzelf omdat ze wel heel erg makkelijk genoegen nam met haar naderende vertrek. Ironisch genoeg gebruikten zowel Edith en Kees geen extra stemmen waardoor Anna-Alicia, Geraldine en Zimra nog steeds de macht zonder het zelf te weten in handen hadden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #9 Gepost op: 28-11-2013, 22:47:00 »
Een leuke aflevering. Mooie proef ook. Dennis noemde het een klassieker, maar ik had het nog niet gezien.
De keuze van Anna en Geraldine om 'onderhands' te pakken bleek de goeie te zijn. Allen die 'bovenhands' pakten vielen er als eersten af..

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #10 Gepost op: 28-11-2013, 22:52:16 »
Een leuke aflevering. Mooie proef ook. Dennis noemde het een klassieker, maar ik had het nog niet gezien.
De keuze van Anna en Geraldine om 'onderhands' te pakken bleek de goeie te zijn. Allen die 'bovenhands' pakten vielen er als eersten af..
Jawel hoor, dat was toch ook een klassieker en Rita won toen die proef.
Ik ben alleen vergeten welk jaar dat was.

Offline Georgec

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #11 Gepost op: 28-11-2013, 23:02:15 »
Vorige aflevering heeft Zimra zichzelf opgeofferd zodat Edith naar winnaarseiland kon gaan, om het complot te 'versterken'. Zij voelt zich vervolgens super verdrietig omdat ze het gevoel heeft dat ze wordt gebruikt en nog nooit naar winnaarseiland is geweest, terwijl Edith meerdere malen was geweest.
Afgaande op die aflevering is het volgens mij Geraldine die dat in haar eentje beslist. Als het aan Zimra had gelegen was ze wél naar winnaarseiland gegaan..
Hoe dan ook was de exit van Hans een mooie.  ::ok::

Zimra is ook gewoon keihard gebruikt en dat is mede mogelijk gemaakt door haarzelf omdat ze wel heel erg makkelijk genoegen nam met haar naderende vertrek. Ironisch genoeg gebruikten zowel Edith en Kees geen extra stemmen waardoor Anna-Alicia, Geraldine en Zimra nog steeds de macht zonder het zelf te weten in handen hadden.
Was idd veelzeggend dat er geen extra stemmen werden ingezet, iedereen wist het kennelijk al.
Zou Zimra het überhaupt geprobeerd hebben..?
Ik vermoed van niet.

Offline Georgec

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #12 Gepost op: 28-11-2013, 23:03:23 »
Mij is iig duidelijk wie de 2e finalist is: Kees.

1) Anna hoopt op de evenwichtsbalk en Edith zegt dat ze thuis geoefend heeft. Kees is een stuk minder uitgesproken.
2) Dennis zal denk ik links beginnen met kappen van de bamboestok. Diegene die meeste rechts staat, heeft daarmee het voordeel.  :)


Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #13 Gepost op: 28-11-2013, 23:09:44 »
Zimra is ook gewoon keihard gebruikt en dat is mede mogelijk gemaakt door haarzelf omdat ze wel heel erg makkelijk genoegen nam met haar naderende vertrek. Ironisch genoeg gebruikten zowel Edith en Kees geen extra stemmen waardoor Anna-Alicia, Geraldine en Zimra nog steeds de macht zonder het zelf te weten in handen hadden.

je kunt het natuurlijk ook andersom bekijken.. Zimra heeft Geraldine en Anna gebruikt om nog wat langer in de expeditie te blijven. Zo je wilt om wraak te nemen op Hans die haar toch behoorlijk minachtend behandelde..

Als Kees of Edith ook maar één moment het idee hadden gehad dat Geraldine en Anna op één van hen zouden gaan stemmen, dan hadden Kees en Edith alle stemmen gebruikt om dat te verhinderen.. En dan was Anna weggestemd..
er was eens......

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #14 Gepost op: 28-11-2013, 23:17:58 »
Jawel hoor, dat was toch ook een klassieker en Rita won toen die proef.
Ik ben alleen vergeten welk jaar dat was.

Rita werd 2e in 2009 alweer gaat de tijd toch hard hé.
Ik denk dat Anna helaas niet wint die balkproef ik denk Edith!

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #15 Gepost op: 28-11-2013, 23:27:57 »
Rita werd 2e in 2009 alweer gaat de tijd toch hard hé.
Ik denk dat Anna helaas niet wint die balkproef ik denk Edith!
Och 2e, ik wist nog wel dat ze een prijs won en ik zie haar nog in dat resort zitten, ja echt.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #16 Gepost op: 28-11-2013, 23:29:07 »
Och 2e, ik wist nog wel dat ze een prijs won en ik zie haar nog in dat resort zitten, ja echt.


Ja met Jeroen in hartje Maleisie Kuala Lumpur mooi he?

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #17 Gepost op: 29-11-2013, 01:04:01 »
Dennis heeft een uurtje of anderhalf ongegeneerd naar de achterwerken van Geraldine en A-A kunnen kijken. Volgend jaar zal hij wel geen presentator meer zijn, maar dit pakken ze hem nooit meer af !

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #18 Gepost op: 29-11-2013, 01:28:33 »
Mij is iig duidelijk wie de 2e finalist is: Kees.

1) Anna hoopt op de evenwichtsbalk en Edith zegt dat ze thuis geoefend heeft. Kees is een stuk minder uitgesproken.
2) Dennis zal denk ik links beginnen met kappen van de bamboestok. Diegene die meeste rechts staat, heeft daarmee het voordeel.  :)


Dit blijkt eigenlijk best wel vaak te kloppen ja :P.

Jammer dat mijn favoriet eruit is, maar ze gaf nog wel een goeie eindstem op Dennis die verdiende hij.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - I hold on
« Reactie #19 Gepost op: 29-11-2013, 02:16:21 »
Edith en Kees hebben zich weer gemanifesteerd als 'dommekrachten', ze verkleinen nog liever de eigen winkansen dan dat ze hun hopeloos gefaalde en achterhaalde plan om met de 'sterkste' kandidaten de finale te spelen bijstellen.
Niks mis mee om Zimra er eindelijk uit te spelen. Het zou raar zijn om ineens Anna Alicia eruit te gooien, iets wat Edith sowieso nooit zou doen. Dus dan zou Kees het in z'n eentje moeten doen. Dat hij dat niet doet betekent gewoon dat hij dicht bij zichzelf blijft, daar lijkt me niks mis mee. Sowieso heeft iedereen het recht om op z'n eigen manier de expeditie te benaderen en te spelen. Het is niet meteen achterlijk als je ER niet puur en alleen als spel ziet waarbij alles geoorloofd is om te winnen. Kees is iemand die het spel met een zekere waardigheid wil spelen, daar kan ik wel respect voor hebben.