Auteur Topic: Aflevering 14 - Duel  (gelezen 32241 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #60 Gepost op: 11-12-2013, 16:51:29 »
Er was wel een eet / stembrieven keuze voor de kampoudsten.
Maar voor de rest ontbrak er inderdaad best veel jah
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #61 Gepost op: 11-12-2013, 17:28:31 »
kan me herinneren dat er ooit 2 proeven per aflevering waren.. Eentje om te 'verdienen' en een eliminatieproef..
er was eens......

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #62 Gepost op: 12-12-2013, 03:47:46 »
Wel grappig dat sommigen denken dat het programma persé het tactische (wegstemmen) element erin moet houden om kijkers te boeien, wat onzin is aangezien 'Wie is de Mol' miljoenen kijkers scoort terwijl daar ook enkel spel-elementen inzitten.

Hoe kom je daar nu bij, het gaat daar toch ook om elkaar dingen te ontfutselen, om de tuin te leiden, verbondjes aangaan e.d.!

Online Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #63 Gepost op: 12-12-2013, 11:57:22 »
Maar zonder wegstemmen is ER toch geen ER meer? Dan heeft het immuniteit verhaal ook geen waarde meer.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #64 Gepost op: 12-12-2013, 11:59:43 »
Inderdaad, dan zitten ze gewoon op een eiland honger te hebben en zich te vervelen.
En hoe vallen er dan mensen af?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #65 Gepost op: 12-12-2013, 13:42:21 »
Wegstemmen gaat naast tactiek ook om sociaal. Als je een enorme eikel bent volgens de andere kandidaten zul je snel worden weggestemd. Je ziet dat Edith zich heel neutraal heeft opgesteld daar op het Eiland en zij is na de eerste Eilandraad (waarbij de dames gewoon niet nadachten) nooit meer in gevaar geweest. Bij ER draait het al jaren ook om het sociale gedrag, en als je alleen door proeven winnen door kunt gaan haal je dat juist weg.

Waarom zou iemand zich nog inzetten op het eiland voor een dak boven het hoofd, iets te eten of zorg voor elkaar als je toch alleen maar een proef goed hoeft te doen om verder te komen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #66 Gepost op: 12-12-2013, 14:10:12 »
Wegstemmen gaat naast tactiek ook om sociaal. Als je een enorme eikel bent volgens de andere kandidaten zul je snel worden weggestemd. Je ziet dat Edith zich heel neutraal heeft opgesteld daar op het Eiland en zij is na de eerste Eilandraad (waarbij de dames gewoon niet nadachten) nooit meer in gevaar geweest. Bij ER draait het al jaren ook om het sociale gedrag, en als je alleen door proeven winnen door kunt gaan haal je dat juist weg.

Waarom zou iemand zich nog inzetten op het eiland voor een dak boven het hoofd, iets te eten of zorg voor elkaar als je toch alleen maar een proef goed hoeft te doen om verder te komen?

Vergeet niet dat Edith is weggestemd omdat de andere het het minst met haar konden vinden.
Dus sociaal was ze niet sterk, het was haar eigen schuld en niet de schuld van het niet nadenken van de andere meiden.

Verder heb je helemaal gelijk  ::ok::
Door de eilandraad weg te halen word het eigenlijk een compleet ander spel, wat hoogstwaarschijnlijk minder leuk is.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #67 Gepost op: 12-12-2013, 16:22:27 »
Door de eilandraad weg te halen word het eigenlijk een compleet ander spel, wat hoogstwaarschijnlijk minder leuk is.

Dit bedoelde ik dus. Dan is het gewoon geen Robinson meer.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #68 Gepost op: 12-12-2013, 17:18:24 »
Dit bedoelde ik dus. Dan is het gewoon geen Robinson meer.
Maar dit gebeurde in eerdere edities dus ook al. Ik heb recent 2003, 2004 en 2005 terug gekeken en daar gebeurde het ook al.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #69 Gepost op: 12-12-2013, 22:36:42 »
Maar dit gebeurde in eerdere edities dus ook al. Ik heb recent 2003, 2004 en 2005 terug gekeken en daar gebeurde het ook al.

Wat gebeurde er ookweer?
Toch niet ookal over geraldine en edith die eruit hadden moeten liggen.
Ik ben echt een zeurpiet zeg  :-[  :P
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #70 Gepost op: 12-12-2013, 23:58:20 »
Wat gebeurde er ookweer?
Toch niet ookal over geraldine en edith die eruit hadden moeten liggen.
Ik ben echt een zeurpiet zeg  :-[  :P
::jaja::. Als er iemand opgeeft dan wordt er gestemd voor een zwarte stem en hoeft degene die er dus in eerste instantie uit zou liggen niet weg. Dat kwam in 2003, 2004, 2005 en 2006 ook gewoon voor en nu weer met Edith en Geraldine. (Geraldine vind ik zelf ook idd wel discutabel omdat Veronica na de eilandraad opgaf). Maar ik doelde hier meer op de opmerkingen: 'Het wordt zo een heel ander spel' en 'Dit is gewoon geen robinson meer'. Want dat is niet zo, het spel is altijd zo geweest.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #71 Gepost op: 13-12-2013, 07:04:52 »
Die opmerkingen sloegen toch op het feit dat het tactische wegstemmen in ER moet blijven? Niet op zwarte stem ja/nee indien er iemand opgeeft.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #72 Gepost op: 13-12-2013, 08:03:03 »
Die opmerkingen sloegen op de Eilandraad, zonder Eilandraad een heel ander, veel minder leuk, spel.

Bjorrn, dat wegstemmen in de eerste week, dat neem ik meestal niet zo serieus. Dat is meestal gebaseerd op niet zo veel. Edith had toen trouwens al een band met Anna opgebouwd.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Duel
« Reactie #73 Gepost op: 13-12-2013, 13:02:22 »
Die opmerkingen sloegen op de Eilandraad, zonder Eilandraad een heel ander, veel minder leuk, spel.

Bjorrn, dat wegstemmen in de eerste week, dat neem ik meestal niet zo serieus. Dat is meestal gebaseerd op niet zo veel. Edith had toen trouwens al een band met Anna opgebouwd.

Mwah, weggestemd is weggestemd en er was wel degelijk een rede voor.
Dus ik neem het wel serieus  ;D
Maar ieder zn mening heh.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.