Auteur Topic: Aflevering 15 - De finale  (gelezen 42748 keer)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #80 Gepost op: 14-12-2013, 23:28:37 »
Nee hoor, je wint ook door proeven te winnen en door niet op te geven. En je verliest dus niet per definitie als je eruit wordt gestemd, dat is al een aantal jaar zo.

Proeven winnen en niet op geven zijn middelen die je gebruikt zodat je niet weggestemd word.
En dat je niet per definitie eruit ligt als je weggestemd word is toch niet iets positiefs?
Eilandraden gaan echt wel minder spectaculair worden als de rest weet dat de persoon die ze eruit willen hebben misschien wel gewoon blijft.
 Ze gaan dan sneller voor de veilige keuze, de saaie keuze.

Dus ik kan wel begrijpen dat je het niet zo erg vind als ik, maar dat je het postief vind dat er zoveel mensen ineens toch mogen blijven begrijp ik niet echt.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #81 Gepost op: 14-12-2013, 23:40:08 »
Getuige mijn...

Weggestemd worden is een onderdeeltje en gelukkig (vind ik als kijker) een heel wat minder allesbepalend onderdeeltje dan in de beginjaren. Er zijn tegenwoordig meerdere manieren om eraan te ontsnappen en dat heeft het spel alleen maar spannender en rijker gemaakt. Vind het juist geweldig dat weggestemden in de gelegenheid worden gesteld zich te revancheren, the game ain't over till it's over.

Ik vind het dus inderdaad een positieve factor ten opzichte van vroeger, toen weggestemd worden inderdaad per definitie over en sluiten was ;)
De spanning tijdens eilandraden heeft het duidelijk geenszins aangetast, want we hebben wat superspannende eilandraden gehad dit jaar. Heb ook niemand voor een veilige saaie keuze zien gaan. Trouwens, wat is dat dan, een saaie keuze?
Het is alweer jaren zo dat mensen die er worden uitgestemd vaak een tweede kans krijgen, ik vind het het spel ten goede komen.

En uiteindelijk heeft de winst niks meer met stemmen te maken (ook een vooruitgang wat mij betreft), maar met het winnen van de laatste ultieme proef.
« Laatst bewerkt op: 14-12-2013, 23:42:05 door Starry Night »

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #82 Gepost op: 15-12-2013, 01:09:19 »
Dat het niet over is, voordat het voorbij is, weet mijn blote derrière ook wel.
Als, ondanks haar gedrevenheid, een niet meer dan middelmatig presterende (dus tegenvallende) middenmotor wint, mag Bjorrn haar toch wel een onterechte winnaar noemen. Volgens mij moet je Bjorrn zijn post nog eens lezen.

Het wegstemmen is nog steeds het allesbepalende moment. Je kunt nog zo goed je best doen, maar op de eilandraad kun je beter geen aandacht krijgen.
Achteraf gezien was de angst voor een sterke Edith geheel onterecht. Sterker nog, door haar er toen uit te stemmen, hebben ze haar wakker gemaakt en heeft ze haar strategie gewijzigd. En de rest is inmiddels geschiedenis.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #83 Gepost op: 15-12-2013, 01:17:17 »
Björn mag wat mij betreft alles, zeker wanneer hij haar een middelmatige middenmoter vindt, maar daar reageerde ik niet op. Ik reageer op het feit dat hij vindt dat ze eruit 'hoorden te liggen'. Dat is alleen zo volgens het principe dat weggestemd worden betekent dat je je koffers moet pakken. Björn vindt dat kennelijk een essentieel onderdeel van het spel, ik niet. Dat is een meningsverschil.

Maar wat hier van belang is: het is al jaren geen spelregel meer. Dus klopt de stelling niet dat ze eruit hoorden te liggen. Je kunt het een leuke nieuwe spelregel vinden, je kunt het een niet leuke nieuwe spelregel vinden, feit is dat iemand wegstemmen geen garantie meer is dat diegene er ook daadwerkelijk uit ligt.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #84 Gepost op: 15-12-2013, 11:58:03 »
Er zit mij iets heel erg dwars en wel het volgende: ongeveer halverwege de uitzending kwamen Sanne en Valentijn op het podium te zitten en keken ze aldaar op het grote scherm naar videobeelden van zichzelf en op die videobeelden waren ze op een laptop wederom videobeelden van zichzelf aan het bekijken. Stel nu dat Sanne en Valentijn gisteren samen thuis zaten te kijken naar de finale uitzending, dan waren ze dus aan het kijken naar videobeelden van zichzelf (televisie thuis) waarop ze keken naar videobeelden van zichzelf (televisie studio) waarop ze keken naar videobeelden van zichzelf (laptop). Raaaaaaar, hoezo gelaagdheid? Het droste effect maar dan net even iets anders.

En dan maar hopen dat het echte leven wel de werkelijkheid is, maar dat valt nog te bezien.
 ;)
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #85 Gepost op: 15-12-2013, 17:01:14 »
Dankje, mijn woordenkennis gaat helaas niet zo ver dat ik snap wat je tussen haakjes gezet hebt, maar ik neem aan dat je het met me eens bent  ;D


Hahahaaa! you go Bjorrn!  ::rofl::

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #86 Gepost op: 22-12-2013, 22:17:30 »
Wel mooi dat er vriendschappen zijn ontstaan: Hans-Kees, Valentijn-Sanne, Anna-Geraldine.. ::hug::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15 - De finale
« Reactie #87 Gepost op: 23-12-2013, 09:19:15 »
Wel mooi dat er vriendschappen zijn ontstaan: Hans-Kees, Valentijn-Sanne, Anna-Geraldine.. ::hug::

En Anna-Edith natuurlijk.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves