Poll

Hoe zou jij deze expeditie waarderen?

1    zeer slecht
4 (6.3%)
2
5 (7.9%)
3
9 (14.3%)
4
4 (6.3%)
5   matig
11 (17.5%)
6
11 (17.5%)
7
10 (15.9%)
8
5 (7.9%)
9
1 (1.6%)
10   heel goed
3 (4.8%)

Totaal aantal stemmen: 51

Auteur Topic: Waardering ER 2014  (gelezen 31272 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #20 Gepost op: 7-12-2014, 13:48:30 »
Op dit moment zit het tussen een 6 en 7. Het begon leuk, met de hel als interessante toevoeging, en ook de kandidaten begonnen goed. Na de samensmelting werd het wat minder. Zoals al door meerderen gezegd: het mag korter. Of een tweede proef waarin de luxe kan worden verdiend. De proeven waren regelmatig best behoorlijk, al had ik soms wel het idee dat je naar een zelfde proef zat te kijken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #21 Gepost op: 7-12-2014, 16:32:36 »
Ben het erg eens met D*N, al zou ik het misschien nog net een 4 of een 5 geven, tot aan de samensmelting was het wel aardig, daarna niet meer. Ik vraag me ook af of ik volgend seizoen wel ga kijken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #22 Gepost op: 7-12-2014, 16:56:39 »
Ik snap de negativiteit over dit seizoen niet zo als ik eerlijk ben. Ja het is (totaal) anders dan het vroegere Expeditie Robinson, maar ik vond het zeker geen slecht seizoen. De kandidaten vond ik leuk: ik had enkele favorieten die er helaas allemaal te vroeg zijn uitgegaan, de overactieve en grappige Mr. Polska, spelletjesorganisator Rick en Nadia en Manuel die tactisch nog veel hadden kunnen bieden. Helaas waren er ook wat kleurloze kandidaten, die weinig toe wisten te voegen aan de expeditie. Ook de proeven vond ik goed gelukt dit jaar: bijna alle proeven waren uitgebreid en bevatten meerdere onderdelen. Er zit veel variatie in: ook wordt elke keer zowel kracht als intelligentie getest. De verschillende kampen (hemel, hel, aarde) vond ik leuker dan ik verwacht had. Wel werd dit element te weinig uitgebuit: de kandidaten zaten extreem kort op de verschillende kampen (en de helverdeling had al helemaal weinig zin). Nicolette heeft mij ook positief verrast: ze presenteert natuurlijk en heeft het strenge wat de vroegere presentatoren ook hadden. Dennis vond ik iets te amicaal naar de kandidaten, maar dat ligt er volgens mij ook aan dat er veel vrienden van Dennis in de expeditie meededen (o.a. Rick, Kay en Freddy). Al met al vond ik het zeker geen slecht seizoen; ook niet briljant, maar wel goed voor een ruime voldoende (7).

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #23 Gepost op: 7-12-2014, 17:36:26 »
Misschien dat dit uitkomst biedt voor zij die het vroeger, net als ik, toch stukken leuker vonden: http://watchseries.lt/serie/survivor

29 seizoenen Survivor USA. In een kleine drie kwartier weet dit beter die sfeer van toen te vatten dan het uur van nu. Ze vissen, ze lopen door de jungle, ze bouwen dingen, ze mopperen op elkaar ... o ja, van tijd tot tijd is er een proef. Ik zit nu het eerste seizoen te kijken, erg leuk. Ik gebruik nu de streams van gorillavid, daclips, videoweed en movpod. Met die streamers heb ik nog nooit gezeur gehad. Wel heb ik de ABP addblocker geïnstalleerd (wat ik sowieso iedereen aanraad, die blokkeert ook de reclame wanneer je ER via de site kijkt waardoor je zonder onderbreken de hele aflevering kunt zien).

@Jolmolletje: In dit seizoen vond ik de proeven wel leuk en ook de kandidaten. Ik verwachte veel kijkplezier van hen maar als ze al ooit wat uitgevoerd hebben op dat eiland hebben wij er niets van gezien. Voor mijn gevoel was dit de meest luie expeditie ooit. Daarom is het voor mij moeilijk om de kandidaten als echt pluspunt aan te dragen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #24 Gepost op: 7-12-2014, 18:02:20 »
@Dannyboy;  Nu bijna alle 29 seizoenen gezien ;). Zeker een aanrader ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lovecooking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #25 Gepost op: 7-12-2014, 18:48:49 »
Ik heb een 3 gegeven..
Ik kijk sinds 2002 en ik vond dit echt een van slechtste seizoenen en zeker het minste seizoen met BN'ers. Geen leuke kandidaten, slechte proeven (autootje bouwen, met een stok een balletje in een wok krijgen), rare prijzen (karaoke met presentator, restaurant). 
Wat dat betreft vond ik vorig seizoen een stuk beter en leuker om naar te kijken.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #26 Gepost op: 8-12-2014, 11:02:07 »
Ik ben het volmondig eens met D*N en Lovecooking.

Ik geef een 3 voor de moeite.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #27 Gepost op: 8-12-2014, 18:35:19 »
@Dannyboy;  Nu bijna alle 29 seizoenen gezien ;). Zeker een aanrader ::ok::

Inderdaad. Ben nu net bij de samensmelting van seizoen 1 aangekomen en tot nu toe vind ik het leuk. Leuk om eens eilandraden te zien waar er ook nog mensen zijn die zelf stemmen en op proberen te beredeneren hoe er gestemd zal worden, in plaats van maar simpel een stemafspraak te maken. Nou zijn die er ook, en ik vind ze weer als vanouds irritant :)

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #28 Gepost op: 8-12-2014, 21:27:26 »
Inderdaad. Ben nu net bij de samensmelting van seizoen 1 aangekomen en tot nu toe vind ik het leuk. Leuk om eens eilandraden te zien waar er ook nog mensen zijn die zelf stemmen en op proberen te beredeneren hoe er gestemd zal worden, in plaats van maar simpel een stemafspraak te maken. Nou zijn die er ook, en ik vind ze weer als vanouds irritant :)

Jij zal je in latere seizoenen volop irriteren  :P

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #29 Gepost op: 8-12-2014, 21:31:40 »
 ::jaja:: Borneo is het enige seizoen waarin niet (bijna) alle kandidaten in een alliantie stemmen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #30 Gepost op: 8-12-2014, 22:21:47 »
Jij zal je in latere seizoenen volop irriteren  :P

Ja daar ga ik van uit ::tandpastasmiley:: Irritatie is misschien ook wat sterk uitgedrukt. Het is meer dat ik het zelf niet zo zou willen spelen, en daar schuilt automatisch een stukje veroordeling in en dan heb je al snel zoiets van "stem die lui er liever eerst uit, want tot die tijd is ander spel eigenlijk niet mogelijk". Die strijd tussen speelstijlen is altijd wel interessant want het maakt "vijanden en helden" in de ogen van de kijker, afhankelijk van de speelstijl die je aanspreekt. Dat hebben we dit jaar niet echt gehad, misschien maakte dat het allemaal zo saai (voor veel van ons).

Oh nee! Ik dacht even op te zoeken welk jaar Borneo was, en toen zag ik wie de winnaar was van seizoen 1  :-[ stom stom stom ><
« Laatst bewerkt op: 8-12-2014, 22:25:59 door Dannyboy »

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #31 Gepost op: 9-12-2014, 09:28:33 »
Ja daar ga ik van uit ::tandpastasmiley:: Irritatie is misschien ook wat sterk uitgedrukt. Het is meer dat ik het zelf niet zo zou willen spelen, en daar schuilt automatisch een stukje veroordeling in en dan heb je al snel zoiets van "stem die lui er liever eerst uit, want tot die tijd is ander spel eigenlijk niet mogelijk". Die strijd tussen speelstijlen is altijd wel interessant want het maakt "vijanden en helden" in de ogen van de kijker, afhankelijk van de speelstijl die je aanspreekt. Dat hebben we dit jaar niet echt gehad, misschien maakte dat het allemaal zo saai (voor veel van ons).

Oh nee! Ik dacht even op te zoeken welk jaar Borneo was, en toen zag ik wie de winnaar was van seizoen 1  :-[ stom stom stom ><

Nooooooit informatie opzoeken!  ;D

Leuk dat je "vijanden en helden" noemt. In een (pas veel) later seizoen is het thema Heroes vs Villains. Mijn persoonlijke favoriet  ::tandpastasmiley::

Vooral blijven kijken! Ik kijk altijd meer uit naar de nieuwe aflevering van Survivor dan de nieuwe aflevering van ER. Maar ik heb wel het idee dat onze ideeën van wat leuk en niet leuk is nogal verschillen  ;)

Maaaaaaar.. dit is niet het juiste topic hier voor, excuses! Ik zie je wel verschijnen op het Survivor board  ::joehoe::

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #32 Gepost op: 9-12-2014, 15:16:51 »
Een hele diepe onvoldoende!

Min:
Zeer slechte presentatoren, weten geen goede vragen te stellen
Teveel stemmen in het spel, dus veel ruimte voor complotten
Criterium Robinson waardig speelt nauwelijks een rol
Kwetsend taalgebruik zonder respect en fatsoen tegen medekandidaten ("die Klootzakken" vanuit de heli)
Geen spanning
Teveel luxe en eten op gewone kampen en veel te luxe prijzen

Plus
Mooie proeven

Al met al niet best dus.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #33 Gepost op: 9-12-2014, 15:26:54 »
Maar wanneer ben je dan robinsonwaardig?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #34 Gepost op: 9-12-2014, 17:41:58 »
Maar wanneer ben je dan robinsonwaardig?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Over wat Robinson waardigers kun je overloop discussiëren. Echte normen en waarden bestaan er niet dus alles is waar.

Het heeft in ieder geval niets met schelden, liegen en het niet respectvol en te fatsoen met elkaar omgaan.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #35 Gepost op: 9-12-2014, 21:20:44 »
Over wat Robinson waardigers kun je overloop discussiëren. Echte normen en waarden bestaan er niet dus alles is waar.

Het heeft in ieder geval niets met schelden, liegen en het niet respectvol en te fatsoen met elkaar omgaan.
Met liegen wel, tenminste....als je het goed doet  ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #36 Gepost op: 10-12-2014, 08:59:56 »
Met liegen wel, tenminste....als je het goed doet  ::jaja::

Misschien ben ik niet duidelijk genoeg of misschien mis je de clou.

Punt dat ik probeer te maken is dat het een programma met teveel mensen is geworden die respectloos en zonder fatsoen met andere mensen omgaan.

Er zijn vele voorbeelden te bedenken, maar meest duidelijke is de uitspraak van Freddy vanuit de heli, hij sprak toen over "die klootzakken", zegt wat mij betreft genoeg.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #37 Gepost op: 10-12-2014, 09:44:58 »
Ik denk dat je dat niet zo hard moet opvatten.. op twitter sturen ze foto's dat ze ER samen kijken enzo. Ze zijn vrienden  ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #38 Gepost op: 10-12-2014, 09:52:38 »
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg of misschien mis je de clou.
Ik mis helemaal niets. Ja het schelden hoort niet in het spel, maar liegen wel.

Citaat
Punt dat ik probeer te maken is dat het een programma met teveel mensen is geworden die respectloos en zonder fatsoen met andere mensen omgaan.

Er zijn vele voorbeelden te bedenken, maar meest duidelijke is de uitspraak van Freddy vanuit de heli, hij sprak toen over "die klootzakken", zegt wat mij betreft genoeg.
Zoals Theezakje zegt, komt het voor jou misschien harder over dan voor de kandidaten. Die zitten samen voor de tv en te lachen hierover wsl. Maar ik kan me voorstellen dat jij je irriteert aan het schelden ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #39 Gepost op: 10-12-2014, 10:27:45 »
Het zal dan wel aan mij liggen en of de tijdsgeest :)

Ik vind dit getuigen aan een gebrek aan fatsoen en respect. En dit zie je de hele serie al en ook vorig jaar was deze ontwikkeling er al.
Dat het überhaupt gezegd wordt en is voor genoeg, dat er achteraf via allerlei social media lacherig over gedaan wordt is meer door het management ingefluisterd damage control dan gemeend.

Ooit was ER een mooi programma, zware proeven, zware omstandigheden en weinig eten. Nu met de BN-ers is het meer een real live soap geworden, ook prima en er zullen wel genoeg kijkers zijn. Maar ER anno 2014 is voor mij niet meer leuk om te volgen.

Nogmaals zal wel iets persoonlijks zijn, RTL5 is commercieel, dus ze doen dat wat het meeste oplevert en dat is kiezen voor geld en dus zoveel mogelijk kijkers.

Heel veel kijkplezier allemaal, ik ga geloof ik maar naar Maxx zappen... ::zwaai::