Poll

Hoe zou jij deze expeditie waarderen?

1    zeer slecht
4 (6.3%)
2
5 (7.9%)
3
9 (14.3%)
4
4 (6.3%)
5   matig
11 (17.5%)
6
11 (17.5%)
7
10 (15.9%)
8
5 (7.9%)
9
1 (1.6%)
10   heel goed
3 (4.8%)

Totaal aantal stemmen: 51

Auteur Topic: Waardering ER 2014  (gelezen 31327 keer)

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Waardering ER 2014
« Gepost op: 5-12-2014, 03:21:47 »
Wat vind je van Expeditie Robinson 2014? (stem wijzigen mogelijk)

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #1 Gepost op: 5-12-2014, 16:36:27 »
Ik heb een 5 gegeven. Ik vind deze expeditie vooral erg saai. Hele afleveringen gaan over tactiek terwijl de uitslag al lang vast staat, kandidaten worden meer in de watten gelegd dan ooit en van survival blijft niks meer over (maar goed deze trend zet zich al jaren voort).

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #2 Gepost op: 5-12-2014, 16:41:01 »
Een 2 en dan vind ik mezelf nog gul.

Wat een flut jaar.
Begon wel aardig maar zelden zo'n saaie boel gezien als dit jaar.
Slaapverwekkende proeven, saaie eilandraden waarbij je de uitkomst al meteen aan ziet komen, flut presentatie duo en de discussies en de zware proeven ontbreken.
Ook het honger lijden lijkt minder te zijn, met al dat gepamper in die resorts enzo.
Het lijkt steeds meer op een echte vakantie en ik ben er echt even klaar mee.  ::ohno::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #3 Gepost op: 5-12-2014, 18:09:14 »
Dit seizoen zuigt nog net niet erg genoeg om te stoppen met kijken dus een 2.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #4 Gepost op: 5-12-2014, 18:12:28 »
Ik geef een 6. Er waren leuke elementen bij, maar dit heeft niet altijd tot leuke acties geleid.
 
de drie plaatsen vond ik wel goed, helaas is dit te snel (3 afleveringen) weggewerkt. Een tussentijdse herverdeling was eigenlijk niet nodig voor mij.

na de herverdeling vond ik de hel ook een leuk idee. Alleen is dit ook te snel stopgezet (2 kandidaten in de hel slechts)

eten kopen voor stemmen was goed bedacht, helaas dachten er niet veel goed na en op Freddy na (van Krystl wist niemand iets) werd
iedereen afgestraft hiervoor.

de dode stem is te laat in het spel gebracht.Dit had nog voor een verrassing kunnen zorgen, maar ook dit werkte niet.

De kandidaten:
Het was wel een leuke groep maar...

Kandidaten waren te kleurloos (Sabrina, Anouk, Loek, de rest van team geel tot de samensmelting)
Over sommige kandidaten ontbreken we info (waarom had iedereen Lobke er graag uit? Wat is er gebeurd tussen Nadia en Leo? en tussen Ferry en Manuel?)

De kandidaat die mij het meest verbaasde is Krystl. (Ze staat toch maar in de halve finale terwijl ik dacht dat ze er snel uitging)

De kandidaat die mij het meest teleurstelde was Leo (mijn favoriet, tot hij zo deed tegen Nadia in de hel)

klaar voor de strijd

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #5 Gepost op: 5-12-2014, 18:27:06 »
Als bron van willekeurig vermaak? Een 6. Er zijn voldoende leuke momenten geweest om van te kunnen genieten en de sociale sfeer was aangenamer dan ooit (wat ik niet zo gek is als je om de aflevering je buikje rond kunt eten).

Als seizoen expeditie robinson? Een 1. Dit heeft niets met ER te maken.

edit: ik zou graag horen waarom iemand dit een 8, een 9 laat staan een 10 waard vind.
« Laatst bewerkt op: 5-12-2014, 18:29:28 door Dannyboy »

Re: Waardering ER 2014
« Reactie #6 Gepost op: 5-12-2014, 18:52:39 »
Ik geef een 8.

Ik hoor iedereen alleen maar zeiken over dit seizoen, maar begrijp dan dat als ze hetzelfde doen als vorig jaar en het jaar daarvoor dat het dan ongelofelijk saai en stom begint te worden. Iedereen kijkt alleen maar naar de minpunten dit jaar.


+ Dode stem, een nieuw onderdeel
+ Hemel,aarde, hel. Goed+nieuw onderdeel
- Presentatieduo is inderdaad erg slecht. Breng alsjeblieft Eddy en Evi terug.
- Elke aflevering is hetzelfde, de eilandraden zijn te voorspellen (soms niet)

Zo kan ik doorgaan, maar ik vind het een leuk seizoen, net zoals elk jaar bij ER.


Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #7 Gepost op: 5-12-2014, 19:02:46 »
Ik geef het een 3.

Pluspunten:
+ Concept hemel, hel en aarde
+ Af en toe goede proeven
+ Nicolette (niet echt een pluspunt, eerder een positieve verrassing)

Minpunten:

- BN'ers
- geen Robinsonproef
- Winnaarseiland
- Dennis
- Dode stem te laat in het spel
- Teamverdeling in het begin was te rommelig en ondoordacht. Daardoor kwam team hel in het nadeel.
- Saaie speltactiek door deelnemers (kunnen programmamakers echter niks aan doen)
- Geen uithoudingsproeven!! Echt serieus waar zijn die gebleven? Het lijkt erop dat er dit jaar zelfs geen balkproef komt.


Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #8 Gepost op: 5-12-2014, 19:05:30 »
+ Dode stem, een nieuw onderdeel
+ Hemel,aarde, hel. Goed+nieuw onderdeel

Klopt, beide leuke ideeën, beide verre van briljant geïmplementeerd. Zo waren er meer leuke ideeën die verkeerd uitpakten.

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #9 Gepost op: 5-12-2014, 19:10:00 »
Ik geef een 8.

Ik hoor iedereen alleen maar zeiken over dit seizoen, maar begrijp dan dat als ze hetzelfde doen als vorig jaar en het jaar daarvoor dat het dan ongelofelijk saai en stom begint te worden. Iedereen kijkt alleen maar naar de minpunten dit jaar.

Dit dus.
Ik heb een 7 gegeven, maar verder ben ik het er helemaal mee eens  ::ok::
I will follow my inner gold

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #10 Gepost op: 5-12-2014, 20:03:47 »
Ik zeik niet om het veranderen van het concept maar om de saaiheid.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #11 Gepost op: 5-12-2014, 20:13:14 »
De afleveringen zijn vooral saai gemonteerd. Van de 80 minuten (incl. reclameblokken) uitzendtijd is per aflevering hooguit 20 minuten leuk om te kijken.

Wel is de dode stem een leuk element, maar deze had uiterlijk aan het begin van de Samensmelting in het spel moeten komen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #12 Gepost op: 5-12-2014, 20:18:24 »
Pluspunten:

Leuke nieuwe spel elementen (aarde, hel, hemel)
Een paar leuke deelnemers (Freddy, Polska, Lobke)
Een paar ergerlijke deelnemers (Rick,Remy, Kay)
Nicolette deed het best goed voor de eerste keer.
Een aantal proeven.

Minpunten
Inderdaad zoals Tristan zegt de montage. Teveel herhalingen
Nietszeggende saaie deelnemers (Sabrina, Krystl)
Te veel luxe en eten beschikbaar.
Een aantal proeven.

Al met al zit ik ik niet gespannen voor de tv. En heb ik twee afleveringen pas later terug gekeken terwijl ik al lang op het forum had gelezen wat er gebeurd is.
Toch is het wel aardige tv. Dus voor mij een voldoende. 7
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline michael22

  • Forumlid
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #13 Gepost op: 5-12-2014, 20:31:05 »
Ik geef een 8.

Ik hoor iedereen alleen maar zeiken over dit seizoen, maar begrijp dan dat als ze hetzelfde doen als vorig jaar en het jaar daarvoor dat het dan ongelofelijk saai en stom begint te worden. Iedereen kijkt alleen maar naar de minpunten dit jaar.

Nu maak je een beetje een karikatuur van de kritiek. Mensen willen helemaal niet ieder jaar precies hetzelfde. Je hoort dan ook veelvuldig positieve geluiden over zaken als de dode stem en het drie-kampen-concept.

Wat de meesten inderdaad wel willen, is dat bepaalde kernprincipes van het spel behouden blijven, zodat het geen Big Brother op locatie wordt. En dat laatste is toch wat er helaas een beetje aan het gebeuren is.

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #14 Gepost op: 6-12-2014, 09:58:32 »
6,5
🜃

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #15 Gepost op: 6-12-2014, 10:03:21 »
Ik heb het dit jaar slechts sporadisch gezien. Ik kijk het meestal ''geclusterd'', dus enkele afleveringen tegelijk. Maar dit jaar kwam het daar niet echt van. Op de een of andere manier trekt ER me niet echt. Waarom ''pakt'' het ene programma me wel, en het andere kan me niet echt boeien, er is geen echte verklaring voor.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #16 Gepost op: 6-12-2014, 14:54:34 »
Een 3. Dit is echt veruit de slechtste expeditie ooit. Door de jaren heen zijn er dingen veranderd maar die zouden nooit het effect hebben gehad waardoor ik het echt slecht vond. Wel een achteruitgang maar niet dodend voor het kijkplezier. Nu al deze elementen bij elkaar komen is het echter niet meer uit te houden. Het is gewoon niet meer leuk om naar te kijken.

+ In theorie leuk concept van hemel, aarde, hel
+ Nicollete als positieve verrassing

- Zeer slechte montage
- Zwakke proeven, geen uithoudingsvermogen bijv.
- Saaie en kleurloze kandidaten of gewoon zwaar irritant
- Teveel extra stemmen
- Dennis
- Nog steeds de finaleproef in plaats van een finale eilandraad
- Geen robinsonproef
- Te grote luxe prijzen die ook teveel in beeld komen
- Duurt een uur per aflevering, mag van mij wel 40 á 45 minuten duren want het is gewoon niet interessant genoeg voor een uur waardoor er heel veel herhaald wordt.
- Geen enkele spanning doordat we van iedereen weten wat ze gaan stemmen voordat de eilandraad begint
- BN'ers, zouden interessanter moeten zijn, zijn ze niet. Doe dan gewoon de helft BN'ers en de helft onbekende mensen.
- Dode stem te laat in het spel

Ik weet niet of ik nog zin heb in een volgend seizoen :-\\
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #17 Gepost op: 6-12-2014, 22:38:45 »
Echt een saaai concept. Ze pakken het concept en passen het aan op het jaar ervoor, met het toevoegen van twists e.d. Zo is er zo veel veranderd en heel veel beperkt. Ik verzin maar eens wat hoe de afleveringen spannend kunnen worden:
- zoals D*N zei; kortere afleveringen
- zoals iemand heel goed voorstelde: een proef--> laatste 3 kan op gestemd worden.
- Dennis en Nicolette weg
- opbouw aflevering:
   Gelijk proef --> eilandraad --> daarna hoe het complot is gesmeed om die persoon eruit te stemmen. Daarna een kleine proef voor luxe en dan eindigd de aflevering. Ik zeg maar wat, maar de eilandraad blijft zo spannend. Afgelopen donderdag vond ik het ook spannend, omdat ik he-le-maal de draad kwijt was met al die complotten
- stop met types als Rick, Sabrina, Negativ....
- neem minder kandidaten: bijv. 12. Ik vind het lastig zo veel afleveringen geboeid te blijven

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #18 Gepost op: 6-12-2014, 23:01:45 »
Ik vond het wel een leuk seizoen. Leuke kandidaten, leuke proeven, leuke twists. Over het algemeen met veel plezier en weinig ergernis gekeken naar dit seizoen  :)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Waardering ER 2014
« Reactie #19 Gepost op: 6-12-2014, 23:04:42 »
Ik vond het wel een leuk seizoen. Leuke kandidaten, leuke proeven, leuke twists. Over het algemeen met veel plezier en weinig ergernis gekeken naar dit seizoen  :)

Heb ik ook wel, maar iets minder dan vorig jaar. Maar als ik bedenk hoe andere seizoenen waren is dit een draaama...