Auteur Topic: Elle Bandita [ kandidaat ]  (gelezen 92571 keer)

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #100 Gepost op: 13-11-2015, 18:47:19 »
Helemaal eens met Wouter.

Opgeven is opgeven.
Van Ryanne wordt alles goedgepraat en van anderen is elke beweging & uitspraak teveel en reden om af te kraken/branden.
Ik begrijp niet, dat mensen dit soort subjectieve onbalans in hun oordeel niet wat beter kunnen hanteren.

M.b.t. Ryanne haar optreden in de 2 laatste afleveringen: dat is natuurlijk één grote kamikaze-actie geweest. De anderen open & bloot belazeren en dan denken, dat je voor de volgende keer respijt gaat krijgen. Niet van de tegenstanders in Zuid, maar ook niet in je eigen kamp. Oscar, die niet mee wil doen en dan ga je Anna  het mes vooraf ook nog op de keel zetten. Wat verwacht je dan.....?!
En wat heb je nu dan bereikt?!



 

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #101 Gepost op: 13-11-2015, 19:20:15 »
Niet eens dus met Wouter.

In principe is het spel afgelopen na de executiestemming. Het eiland mag je als een extraatje zien, dus zeker niet iets waar je verplicht naartoe moet. Waarom zou je dit dan als opgeven moeten zien? Haar spel was in principe afgelopen... En als het spel ten einde is geef je toch niet op? In mijn ogen is het zeker geen opgeven.
(en dit heeft niks te maken met Elle, want ik was juist geen groot fan van haar)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #102 Gepost op: 13-11-2015, 20:11:45 »
Niet eens dus met Wouter.

In principe is het spel afgelopen na de executiestemming. Het eiland mag je als een extraatje zien, dus zeker niet iets waar je verplicht naartoe moet. Waarom zou je dit dan als opgeven moeten zien? Haar spel was in principe afgelopen... En als het spel ten einde is geef je toch niet op? In mijn ogen is het zeker geen opgeven.
(en dit heeft niks te maken met Elle, want ik was juist geen groot fan van haar)

The game goes on...as long as the fat lady sings the blues.
The fat lady is hier de spelleiding. Die bepaalt wanneer het licht definitief uitgaat.

Natuurlijk ben je niet verplicht om door te gaan. Maar daar herken je de ware strijder. Die is gevallen en krabbelt weer op. Daarvoor heb je karakter nodig.

Ryanne kon dat niet meer opbrengen, en heeft dus geen veerkracht.
Beetje zwak.
Prima, wegwezen dus.  ::zwaai::  ::zwaai::

Een held zit in de loopgraaf,...niet achter een glas bier.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #103 Gepost op: 13-11-2015, 20:16:19 »
het verstand blijft uit de loopgraaf en weet wanneer het klaar is..
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #104 Gepost op: 13-11-2015, 20:35:29 »
het verstand blijft uit de loopgraaf en weet wanneer het klaar is..
mooie  ::ok::


natuurlijk heeft wouter gelijk als je puur rationeel kijkt.
voor mij werkt dat niet. Ryanne heeft voor mij de "gunfactor" gekregen. Waarom, ik kan het proberen uit te leggen maar dat heeft toch vooral met gevoel te maken. En dus snap ik haar beslissing wel (ook al was ik wel teleurgesteld) en vond ik die ander een watjuh.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #105 Gepost op: 14-11-2015, 01:08:07 »
mooie  ::ok::


natuurlijk heeft wouter gelijk als je puur rationeel kijkt.
voor mij werkt dat niet. Ryanne heeft voor mij de "gunfactor" gekregen. Waarom, ik kan het proberen uit te leggen maar dat heeft toch vooral met gevoel te maken. En dus snap ik haar beslissing wel (ook al was ik wel teleurgesteld) en vond ik die ander een watjuh.

Ik vind dit wel met 2 maten meten hoor. Eens met wouter en Brinta.

Ik hou alleen een slag om de arm omdat we niet weten of Nicolette wel het duelleergedeelte aan Ryanne kenbaar heeft gemaakt. Het maakt nogal uit of je de rest vd expeditie duimen moet zitten draaien of dat je je wegstemmers nog kan verrassen (priceless, aldus Danny).

Ik vind Ryanne een superleuk mens om naar te kijken, maar haar opgave vind ik, mits Nicolette haar alle informatie heeft verschaft, net zo zwak als die van Tim. Erg jammer ook.
« Laatst bewerkt op: 14-11-2015, 01:10:54 door Mollenmania »

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #106 Gepost op: 14-11-2015, 01:45:16 »
Bevind men zich eenmaal in de de loopgraaf gaat het verstand op nul en vecht men tot het bittere einde.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #107 Gepost op: 14-11-2015, 09:06:25 »
Ik vond het aanbod dat Ryanne kreeg veel slechter dan wat haar Danny en Sander kregen.  Tegen de anderen werd nog iets gezegd over een duel. Zoals het Ryanne werd verteld zou ze een week of zo alleen o een eiland moeten zitten, zonder duels of contact met anderen. En dat maakt veel verschil. Het korte contact met Sander en het duel deden Danny veel goed.
Jammer dat Dennis het zo voorspiegelde. Hij weet hoe erg het is om meerdere dagen echt alleen te zijn.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #108 Gepost op: 14-11-2015, 11:16:03 »
gelukkig is dit Expeditie Robinson. Een spel. En zeker geen loopgravenoorlog. In een spel gelden andere regels.
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #109 Gepost op: 14-11-2015, 12:13:46 »
Ik vind dit wel met 2 maten meten hoor. Eens met wouter en Brinta.

Ik ontken dat toch niet ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #110 Gepost op: 14-11-2015, 12:53:56 »
Je zit daar alleen. Om de paar dagen komt iemand langs om even 5, maximaal 15 minuten, een proef te doen. De verliezer vertrekt onmiddellijk naar huis en de winnaar blijft weer alleen.
Dus men heeft niets gelogen en er is haar ook geen slechter aanbod gedaan.
Je zit daar alleen. Dat is Danny en Sander ook als zodanig uitgelegd.

Omdat het hier om een meisje gaat, moeten er weer verzachtende omstandigheden bedacht worden.

Bovenal maakt het niet uit wat voor problemen er op je weg komen. Dus ook niet als er jou een zwaar vervolg in het verschiet gesteld wordt.
Als je wilt winnen, ga je door en zo niet, dan geef je op.

Ryanne is a quitter and a quitter never wins.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #111 Gepost op: 14-11-2015, 13:27:16 »
Kom op Brinta, heb jij nooit eens iets positiefs te melden? Alleen maar negatieve dingen...

Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #112 Gepost op: 14-11-2015, 16:05:53 »
Ryanne was een fijne kandidaat, erg blij dat ze mee heeft gedaan ::bravo:: Of je haar nou leuk vond of niet, ze was zeker spraakmakend en zorgde voor de nodige entertainment ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline ieeerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #113 Gepost op: 14-11-2015, 16:09:41 »
Ik begrijp niet dat mensen het geval van Tim en het geval van Ryanne vergelijken.
Misschien heb ik een probleem. :D

Maargoed, we zitten hier voor de lol dus laten we het leuk houden.  ::bravo::
 
« Laatst bewerkt op: 14-11-2015, 16:11:24 door ieeerr »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #114 Gepost op: 15-11-2015, 13:38:51 »
Ik ontken dat toch niet ?

Nee maar ik zeg alleen dat ik dat gek vind. Doet mij denken aan voortrekkerij op de basisschool. Ryanne is het lievelingetje die in meesters ogen niks fout kan doen, Tim, het minder sympathieke kind, krijgt om eenzelfde vergrijp meteen een oordeel. ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 15-11-2015, 13:41:40 door Mollenmania »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #115 Gepost op: 15-11-2015, 13:47:59 »
ow wauw  jij vergelijkt het echte leven met een spelletje.
waar gaat het mis denk jij ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #116 Gepost op: 15-11-2015, 13:59:02 »
Nee maar ik zeg alleen dat ik dat gek vind. Doet mij denken aan voortrekkerij op de basisschool. Ryanne is het lievelingetje die in meesters ogen niks fout kan doen, Tim, het minder sympathieke kind, krijgt om eenzelfde vergrijp meteen een oordeel. ::ohno::
Als je het op het echte leven gaat baseren... sommige mensen bouwen meer credit op waardoor ze nou eenmaal iets meer kunnen maken. Ik zie dat niet als iets slechts.

Dit is een amusement programma en Ryanne heeft nu voor veel kijkers meer credit opgebouwd en een favorietenrol gekregen.

Overigens gaf ik Tim ook voordeel van de twijfel omdat ie lekker is ::love:: :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #117 Gepost op: 15-11-2015, 14:22:00 »
Tja, het leven is oneerlijk.

Net wat D*N zegt, het gaat erom hoeveel krediet is opgebouwd. Als Danny in de eerste of tweede aflevering zo had gereageerd als dat hij in zijn laatste dagen bij de groep zei tegen Ryanne ('Ik ga geen excuses aanbieden')  had hij ook minder krediet gehad en was zo'n opmerking hem ook niet in dank afgenomen (niet daar op het eiland en niet hier).
Keep calm and eat chocolates!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #118 Gepost op: 15-11-2015, 16:08:59 »
Mijn hemel wat een nondiscussie.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #119 Gepost op: 15-11-2015, 16:33:21 »
oneens, het gaat over hoe een deelneemster en hoe je ernaar kijkt. Daar zijn verschillende standpunten in. Kan best interessant zijn. En als je het een non discussie vindt, hoef je niks te posten hoor ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.