Auteur Topic: Elle Bandita [ kandidaat ]  (gelezen 92632 keer)

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #40 Gepost op: 31-10-2015, 13:24:02 »
Ik vermoed, dat Rianne zich hiermee de das heeft omgedaan.

Vanaf het begin heeft Noord de tegenstellingen met Zuid op scherp gezet. Ook Rianne was daar nadrukkelijk bij aanwezig.

Nu heeft ze in principe verraad gepleegd m.b.t. haar 'collega's' door zich te onthouden van stemmen. In feite geeft ze haar team een steek in de rug.
Anna, Oscar en Sharon hebben een behoorlijke aderlating gedaan om Danny, die ze zelf hebben 'gekozen' als aanvoerder, te redden.
Tijdens de stemming, geeft ze zelfs schaamteloos toe, dat ze in het verkeerde kamp zit en dat ze wil overlopen.
Je moet beseffen, dat je jouw groep niet ongestraft kunt verlaten. Ik kan me voorstellen, dat Noord zich ongelooflijk besodemieterd voelt.
Noord zal haar verstoten.


Bij Zuid zal ze niet welkom zijn:
- vanuit haar voorgeschiedenis als handlanger van Danny.
- omdat Zuid het spelelement beter/evenwichtiger begrijpt.
- een verrader is nergens populair. Ook bij de tegenstander wekt het minachting op.

Het worden donkere dagen voor Rianne...

 

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #41 Gepost op: 31-10-2015, 14:42:58 »
Ik vermoed, dat Rianne zich hiermee de das heeft omgedaan.


Je vergeet 1 (belangrijk) detail. Niemand weet dat Ryanne niet heeft gestemd. Dat weten wij alleen als kijkers. Natuurlijk zullen de kandidaten weer gaan tellen wie wat ongeveer heeft ingezet, maar ze hoeven er helemaal niet achter te komen dat Ryanne niets heeft ingezet. Danny heeft namelijk ook al voor de tweede achtereenvolgende eilandraad minder stemmen ingezet dan hij van tevoren had aangekondigd. Ryanne is slim genoeg om deze kennis voor zich te houden! (Anders heeft ze ook niets meer aan haar hoeveelheid stemmen.)

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #42 Gepost op: 31-10-2015, 15:56:14 »
Je vergeet 1 (belangrijk) detail. Niemand weet dat Ryanne niet heeft gestemd. Dat weten wij alleen als kijkers. Natuurlijk zullen de kandidaten weer gaan tellen wie wat ongeveer heeft ingezet, maar ze hoeven er helemaal niet achter te komen dat Ryanne niets heeft ingezet. Danny heeft namelijk ook al voor de tweede achtereenvolgende eilandraad minder stemmen ingezet dan hij van tevoren had aangekondigd. Ryanne is slim genoeg om deze kennis voor zich te houden! (Anders heeft ze ook niets meer aan haar hoeveelheid stemmen.)

Sharon, Anna en Oscar weten hun eigen inzet.
Dan blijven er (volgend de statistieken hier) nog twee stemmen over voor twee mensen. Eén daarvan is Danny zelf, die zich aangevallen wist en zich moest verdedigen met tegenstemmen.
Bovendien was Rianne zo handig om openlijk haar sympathie voor Zuid te belijden tijdens de eilandraad.

De mensen van Noord zijn wellicht onhandig, maar zeker niet onnozel.

Offline Gwendolen

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #43 Gepost op: 31-10-2015, 23:04:30 »
Sharon, Anna en Oscar weten hun eigen inzet.
Dan blijven er (volgend de statistieken hier) nog twee stemmen over voor twee mensen. Eén daarvan is Danny zelf, die zich aangevallen wist en zich moest verdedigen met tegenstemmen.
Bovendien was Rianne zo handig om openlijk haar sympathie voor Zuid te belijden tijdens de eilandraad.

De mensen van Noord zijn wellicht onhandig, maar zeker niet onnozel.

Haar sympathie, ja, maar ze zei ook dat het het beste is om bij het team te blijven. Ofwel ze kletst zich er nog wel weer uit, want niemand weet hoeveel stemmen Danny heeft ingezet, ofwel ze is er bot en eerlijk over. En zij kan zo bot en eerlijk zijn dat dat wellicht weer in haar voordeel uitpakt.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #44 Gepost op: 1-11-2015, 12:44:31 »
Omdat ze persoonlijke sympathie voelt voor Kim.

Ik denk het ook.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #45 Gepost op: 1-11-2015, 20:58:26 »
Sharon, Anna en Oscar weten hun eigen inzet.
Dan blijven er (volgend de statistieken hier) nog twee stemmen over voor twee mensen. Eén daarvan is Danny zelf, die zich aangevallen wist en zich moest verdedigen met tegenstemmen.
Bovendien was Rianne zo handig om openlijk haar sympathie voor Zuid te belijden tijdens de eilandraad.

De mensen van Noord zijn wellicht onhandig, maar zeker niet onnozel.
Wat je wel vergeet is dat als Ryanne wel had gestemd, Danny er alsnog uit was gegaan omdat het andere team idioot veel stemmen had ingezet. Door niet te stemmen heeft ze de uitslag niet beïnvloed, maar voornamelijk extra stemmen bewaard voor haar kamp. Nu moeten alleen Oscar, Sharon en Anna haar wel te vriend houden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #46 Gepost op: 1-11-2015, 21:08:46 »
Nu moeten alleen Oscar, Sharon en Anna haar wel te vriend houden.

Je bedoelt andersom... Rianna wordt 'a sitting duck'

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #47 Gepost op: 1-11-2015, 21:11:04 »
Je bedoelt andersom... Rianna wordt 'a sitting duck'
Nee want Ryanne heeft de stemmen, Oscar, Anna en Sharon hebben niet zoveel meer. Ryanne zit juist in de meest actieve seat, tegenovergestelde van sitting duck. Ze kan twee kanten op, met beide partijen in zee gaan, een eigen pad kiezen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #48 Gepost op: 1-11-2015, 21:12:40 »
Nee want Ryanne heeft de stemmen, Oscar, Anna en Sharon hebben niet zoveel meer. Ryanne zit juist in de meest actieve seat, tegenovergestelde van sitting duck. Ze kan twee kanten op, met beide partijen in zee gaan, een eigen pad kiezen.

I wis joe goed luk!!!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #49 Gepost op: 1-11-2015, 21:31:32 »
Inhoudelijk reageren blijkt weer lastig... whatever ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #50 Gepost op: 1-11-2015, 21:52:30 »
Heb het gevoel dat Ryanne zich in een 'chasse patate' geplaatst heeft.. ;)
 D.w.z. dat ze tussen twee groepen blijft zitten..
« Laatst bewerkt op: 1-11-2015, 22:07:34 door willy »

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #51 Gepost op: 1-11-2015, 22:14:21 »
Inhoudelijk reageren blijkt weer lastig... whatever ::)

Beste D*N,

Als je mijn posts hierboven had gelezen, dan wist je het hoe & waarom van mijn kijk erop. En waarom ik denk, dat velen hier, waaronder jij, wensvol aan het denken zijn.

Maar... we gaan het zien.

Heb het gevoel dat Ryanne zich in een 'chasse patate' geplaatst heeft.. ;)
 D.w.z. dat ze tussen twee groepen blijft zitten..

Inderdaad Willy, Rianne zit in een chasse-patate.
En zoals je weet, fiets je je dan helemaal de vernieling in.
Om vervolgens door het peloton ingehaald, opgeslokt en uitgepoept te worden. En uiteindelijk bij elkaar geveegd door een medogenloze bezemwagen.


Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #52 Gepost op: 1-11-2015, 22:48:20 »
Kamp Noord zal haar niet meer vertrouwen omdat ze zo sluw is, kamp Zuid ook niet om dezelfde reden.. ;)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #53 Gepost op: 1-11-2015, 23:21:29 »
Nu is de grootste rat van kamp noord vertrokken.. Ik moet nog maar zien hoe sluw de anderen zijn.
er was eens......

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #54 Gepost op: 1-11-2015, 23:25:37 »
Volgens mij komt Ryanne er prima uit. Doordat ze van tevoren eerlijk heeft aangegeven dat ze niet op Kim wilde stemmen, heeft ze geen verraad gepleegd richting haar oude club.

Ze is nu de swing vote: beide groepen kunnen haar goed gebruiken. Dat is over het algemeen positief. Beide kampen zullen er liever iemand inhouden die ze nog aan hun kant denken te kunnen krijgen dan mensen die sowieso buiten bereik zijn.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #55 Gepost op: 2-11-2015, 00:01:47 »
Ik denk dat Ryanne de volgende kandidate wordt voor afvallers-eiland.. ;)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #56 Gepost op: 2-11-2015, 00:13:19 »
Dat denk je of dat hoop je?

Want op dit moment is het voor Sharon, Oscar en Anna nog steeds het meest logisch om op Kim of Sander te stemmen (sterke tegenstanders met wie zij geen aansluiting hebben) en hun aansluiting met Ryanne te houden.

Omgekeerd weten Amara, Kim, Klaas en Sander dat Ryanne mogelijk wel oren zou hebben naar een samenwerking, dus is het in hun geval verstandiger een van de andere drie (bijvoorbeeld de sterke Oscar eruit te stemmen).

Als je moet kiezen tussen het wegstemmen van een zekere tegenstander en een mogelijk enigszins onbetrouwbare medestander, dan kun je in ER toch maar het beste op de zekere tegenstander gokken.

Jij noemt Ryanne een 'chasse patate', maar in tegenstelling tot in het wielrennen is het in een spel als Expeditie Robinson helemaal niet per se ongunstig om tussen twee groepen te zitten.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #57 Gepost op: 4-11-2015, 02:37:09 »
Je zou weleens gelijk kunnen hebben. Ryanne bevindt zich in de unieke positie dat ze door beide kampen min of meer vertrouwd wordt..
 Ik zou het trouwens jammer vinden als Danny en Ryanne een duel zouden moeten doen. Ik hoop dat het Danny-Klaas wordt (en dat Danny wint)  ;D
« Laatst bewerkt op: 4-11-2015, 03:22:46 door willy »

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #58 Gepost op: 5-11-2015, 00:25:59 »
Als je moet kiezen tussen het wegstemmen van een zekere tegenstander en een mogelijk enigszins onbetrouwbare medestander, dan kun je in ER toch maar het beste op de zekere tegenstander gokken.

Persoon A & persoon B:

A is jouw vijand en wil jou doodschieten, 100% zeker.
B gaat jou eventueel helpen, maar voor hetzelfde geld schiet hij jou dood.

Wie geeft jou de meeste toekomstzekerheid?
Van wie krijg je het meeste hoofdpijn?
Dus:
Wie kun je missen als kiespijn.

Het mooiste in het leven is, als je weet waar het gevaar schuilt. Dan kun je jouw maatregelen nemen. En kun je een vrij onbezorgd leven tegemoet zien.


Wat Zuid moet doen is met Ryanne aanpappen en de naam Oscar laten vallen.
Dan naar Anna en Sharon gaan, dat Ryanne hen in de steek wil laten en aan het overlopen is, precies zoals ze ook tijdens de laatste stemronde heeft aangegeven. M.a.w., Ryanne is voor hen een hoogst onbetrouwbare speler geworden.
En dat ze Oscar wil dumpen.

Dan met Anna en Sharon een pact sluiten om Ryanne te wippen. En hoepla, 8 stemmen eruit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Elle Bandita [ kandidaat ]
« Reactie #59 Gepost op: 5-11-2015, 01:28:33 »
^Dat zou een goeie move zijn voor Klaas, Sander en misschien Amara. Geen van deze drie is denk ik in staat dit plan te bedenken. Ze zijn eerder wel eens sneaky geweest maar de plannen werden gemaakt door Tim en Wietze, die beide al weg zijn.

Voor de andere vier kandidaten lijkt me een minder goede move. Sharon, Oscar en Anna voor obvious reasons, omdat ze dan in een 3-4 minderheid de volgende ronde in gaan. En Kim heeft uberhaupt nog maar twee stemmen over dus die heeft iemand nodig om haar veilig te houden. Gegeven dat Ryanne niet voor Kim kon stemmen laatste ronde en zoveel stemmen heeft, is zij de beste partner voor haar op dit moment.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human