Auteur Topic: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen  (gelezen 18836 keer)

Offline Magura

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #40 Gepost op: 20-10-2017, 13:14:52 »
Je kan er ook voor gaan zonder iemand die niet zo goed gaat nog verder psychisch en fysiek de shit in te duwen. Dat vind ik erg laag. Verder zeg ik ook niet dat het geen actie oplevert ;)

Het is een fysiek en psychologisch spel. Een overlevingsspel. Dit is waar het programma echt voor over gaat. Iedereen wordt uitgehongerd door het spel, dat is de hele drive achter het programma. Soundos en Carolina zijn een van de weinigen die het spel spelen zoals het bedoeld is. Wat jij graag in het spel wil zien mag je zelf weten, maar dit is waar ER over gaat als je het spel echt speelt. En nogmaals; het is een spel, niet het dagelijks leven. Waarom kunnen mensen daar toch zo slecht doorheen kijken? Dit zijn acteurs notabene.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #41 Gepost op: 20-10-2017, 13:29:16 »
Oh sorry ik wist niet dat jij zo alwetend was dat je weet waar ER over gaat, sorry mevrouw.

In al die jaren is het nog nooit voorgekomen dat andere mensen expres uitgehongerd worden. En hoezo het spel spelen? Het is totaal niet gelukt en heeft het tegenovergestelde opgeleverd, jahoor dan ga je er echt voor. Nee je gaat er pas echt voor als je van je eigen kracht uit gaat. Wat Carolina Soundos en Marlé deden is niet mijn manier van spel en ook zeker niet dé manier waarop ER gespeeld moet worden.

Offline Magura

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #42 Gepost op: 20-10-2017, 13:41:11 »
Oh sorry ik wist niet dat jij zo alwetend was dat je weet waar ER over gaat, sorry mevrouw.

In al die jaren is het nog nooit voorgekomen dat andere mensen expres uitgehongerd worden. En hoezo het spel spelen? Het is totaal niet gelukt en heeft het tegenovergestelde opgeleverd, jahoor dan ga je er echt voor. Nee je gaat er pas echt voor als je van je eigen kracht uit gaat. Wat Carolina Soundos en Marlé deden is niet mijn manier van spel en ook zeker niet dé manier waarop ER gespeeld moet worden.

Volgens mij kijk jij naar een ander programma. Expeditie Robinson gaat over tekort aan eten en wat dat met mensen doet, fysiek en psychologisch. Dat gebeurd dus permanent door mensen op een eiland te zetten met zeer beperkte middelen, waardoor ze wel/niet verzwakken en de proeven steeds minder goed kunnen doen. Als je dat nu nog niet door hebt... Ik ga weer andere dingen doen, doei!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #43 Gepost op: 20-10-2017, 13:51:01 »
Zullen we het niet persoonlijk richting andere forummers maken ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #44 Gepost op: 20-10-2017, 14:00:38 »
Je hebt actie, en je hebt actie... Maar de actie van Soundos en Carolina zijn beneden alle peil. Daar kijk ik in ieder geval geen ER voor...

Dit. Gelukkig boontje komt om zijn loontje: Herold is op eigen kracht verder. Carolina haar een-tweetje met Soundos heeft gefaald. Ze moet uitkijken dat ze de proef volgende week niet verliest van Marle en dat ze dan alleen achterblijft met Soundos. Zou de ideale karma-actie zijn!
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #45 Gepost op: 20-10-2017, 14:23:46 »
Ik denk dat ze door Soundos wordt meegesleurd in dit gedrag van haar. Haar plan was onnodig en dom. Ik hoop nog een leukere kant van haar te zien. Komt ze terug in het spel en verandert ze positief kan ze misschien zelfs een top 5 positie halen.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #46 Gepost op: 21-10-2017, 16:44:50 »
Het is een fysiek en psychologisch spel. Een overlevingsspel. Dit is waar het programma echt voor over gaat. Iedereen wordt uitgehongerd door het spel, dat is de hele drive achter het programma. Soundos en Carolina zijn een van de weinigen die het spel spelen zoals het bedoeld is. Wat jij graag in het spel wil zien mag je zelf weten, maar dit is waar ER over gaat als je het spel echt speelt. En nogmaals; het is een spel, niet het dagelijks leven. Waarom kunnen mensen daar toch zo slecht doorheen kijken? Dit zijn acteurs notabene.

Volgens die theorie is het straks ook geoorloofd heimelijk uit voedselvoorraden te gaan snoepen in je eentje om sterker te zijn in de proeven. Lijkt me dat stiekeme voedselonthouding geen onderdeel uitmaakt van de strategie. Dat was het namelijk, ze zaten zelf wel te eten. Geloof niet dat het spel werkelijk zo bedoeld is. Dat is geen strategie, da's jatten. Trouwens, voor mensen die het spel spelen zoals het bedoeld is, doen ze het nou niet direct goed. Bovendien faalde hun rare opzetje jammerlijk. Volgens mij speelde Herold het slimmer door op die proef te gaan oefenen.

Ik denk dat veel mensen de denkfout maken dat goed Robinsonnen is: hard spelen, geen genade kennen en complotten smeden tot je erbij neervalt. De werkelijkheid is dat talloze deelnemers op hun bek zijn gegaan door complotten (en dan niet de beoogde slachtoffers) en dat sociaal sterk zijn en goodwill kweken bij anderen voor uiteindelijke overwinningen heeft gezorgd.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #47 Gepost op: 22-10-2017, 17:53:47 »
Nouja dat is het nu wel meer geworden sinds ze de finale eilandraad hebben geschrapt. Dan kan je ook gewoon harder spelen zonder dat het sowieso consequenties heeft. Daarom ben ik meer fan van het finale eilandraad concept omdat je dan heel subtiel moet spelen en het voornamelijk gaat om goed sociaal spelen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #48 Gepost op: 22-10-2017, 18:02:58 »
Dat is toch niet echt veranderd? Wie sociaal niet goed ligt, vliegt eruit. Ik vind het persoonlijk juist fijn dat de finale daar niet meer vanaf hangt. Het sociale is belangrijk gedurende de expeditie, maar de overwinning komt aan op een prestatie. Dat vind ikzelf dichter bij 'Robinson' staan dan een populariteitswedstrijd.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #49 Gepost op: 22-10-2017, 18:21:37 »
Is wel even een hele andere discussie, maar die hele extra dimensie is uit het spel. Daarnaast je kan de finale eilandraad een populariteitswedstrijd noemen, maar de eindproef is toch ook vaak een vuurpijl schieten op een target aka vooral geluk hebben. Wat dat betreft is het er echt niet op vooruit gegaan.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #50 Gepost op: 27-10-2017, 12:34:46 »
Jammer dat we zo weinig van haar hebben gezien. Ik had haar graag in actie gezien bij de proeven. De indruk die ik nu van haar heb is die van een nogal onsympathieke diva. Komt ook door haar gezichtsuitdrukking; zelfs als ze ontspannen is kijkt ze niet heel vrolijk.

Lullig voor haar dat ze ziek was op het moment suprème.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #51 Gepost op: 27-10-2017, 16:16:26 »
Jammer dat we zo weinig van haar hebben gezien. Ik had haar graag in actie gezien bij de proeven. De indruk die ik nu van haar heb is die van een nogal onsympathieke diva. Komt ook door haar gezichtsuitdrukking; zelfs als ze ontspannen is kijkt ze niet heel vrolijk.

Lullig voor haar dat ze ziek was op het moment suprème.

In het (verder weinig toevoegende programma) Eilandpraat vertelde dat Carolina bewust de rol heeft gespeeld van de BN-er. "Als ze een BN-er willen, dan kunnen ze die ook krijgen." Dit deed ze als reactie op de in haar ogen bizarre veronderstellingen van de onbekende Robinsonners, die haar behandelden alsof ze van een andere planeet kwam terwijl ze ook gewoon mens is die hard moet werken voor haar geld. Carolina vertelde dat het haar tactiek was om zich dommer / onhandiger voor te doen dan ze eigenlijk was, omdat mensen toch altijd lastig hoogte van haar krijgen. Echt jammer voor haar dat ze ziek was bij dé proef!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #52 Gepost op: 26-12-2017, 14:07:20 »
Ik vind Carolina wel leuk, maar ze speelde het gewoon slecht. Haar idee om Herold uit te hongeren had te weinig kans op slagen om een goed plan te zijn en daarnaast ben ik sowieso niet zo van vroege acties in het spel. Dan laat je al gelijk zien hoe je het spel speelt en je kunt in mijn beleving beter proberen niet op te vallen. Jammer.