Auteur Topic: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout  (gelezen 35117 keer)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #100 Gepost op: 18-11-2017, 12:19:34 »
Een soort omgekeerde Scrooge.
 ;D

Als underdog is hij leuk, dan moet hij ook een beetje kruipen en pleasen. Maar zodra hij boven ligt kan hij ook een heel andere (nare) rol spelen. Misschien wel verstandig, want de meeste aardige kandidaten gaan er vlot uit. Je moet toch wel een beetje een rat zijn.

Lastig is ook wel dat de sterkeren zich niet kunnen verenigen omdat ze op het finale-eiland zitten. Daardoor kunnen de deelnemers die zwakker zijn in de proef veel meer de stemming bepalen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #101 Gepost op: 20-11-2017, 20:59:14 »
Nicole had het al direct door: Roeland is niet te vertrouwen en zorgt voor onrust.
Zou hij nog dieper kunnen zakken dan hij nu al is gezakt?

Offline Wulsie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #102 Gepost op: 21-11-2017, 13:22:55 »
Ook wel 'apart' om Roeland social media account helemaal vol te zien met haatreacties van tokkies en andere simpele zielen.
Toch wel jammer dat sommigen het spel niet als een los geheel kunnen zien.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #103 Gepost op: 24-11-2017, 07:05:01 »
Hij lijkt op mijn moeders ex vriend, dat is ook zo'n engerd. Gelukkig heeft zij dat nu ook eindelijk door, dus nu snapt ze eindelijk waarom ik zoveel problemen heb met Roeland. Wat een toontje heeft hij zeg. Bah. Ja je mag Niels best een beetje dankbaar zijn. Zonder zijn munt was je allang thuis geweest.
Als Niels de immuniteit niet had gewonnen had Roeland waarschijnlijk Shelly, Soundos en Danny zover gekregen dat ze Niels eruit zouden wippen, en dat zou hem amper moeite gekost hebben want iedereen weet dat Niels de proeven koning is dus niemand wil hem in de finale. Al zou Danny's arm hem vermoedelijk gered hebben dan. Maar ik vind Roeland echt zo'n meester manipulator, en het is bijna eng hoe makkelijk mensen zich laten foppen door zijn acting skills. Hij pakt ze gewoon helemaal in. Shelly is ook wel een makkelijk doelwit natuurlijk, die snapt er na zoveel weken nog steeds niets van.  ::ohno::

Maar hoe neerbuigend Roeland kan praten over mensen vind ik echt niet oke. Alsof ze niks zijn. Dat kon mijn moeders ex ook heel goed. Die praatte precies zo. Ineens wist ik waarom ik zoveel moeite heb met Roeland.  ::ohno::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #104 Gepost op: 24-11-2017, 08:03:59 »
Maar ik vind Roeland echt zo'n meester manipulator, en het is bijna eng hoe makkelijk mensen zich laten foppen door zijn acting skills. Hij pakt ze gewoon helemaal in. Shelly is ook wel een makkelijk doelwit natuurlijk, die snapt er na zoveel weken nog steeds niets van.  ::ohno::

Maar hoe neerbuigend Roeland kan praten over mensen vind ik echt niet oke. Alsof ze niks zijn. Dat kon mijn moeders ex ook heel goed. Die praatte precies zo. Ineens wist ik waarom ik zoveel moeite heb met Roeland. ::ohno::

Shelly snapt er niks van? Nu doe jij neerbuigend over haar en bovendien snap ik niet waarom. Dat ze zich niet laat foppen door het toneelspel van Roeland blijkt wel uit de vooruitblik naar volgende week. En verder komt ze op mij over als een slimme, stabiele en onafhankelijke speler.

Roeland draaft nu ook naar mijn smaak een beetje door met zijn toneelspel en opstelling als allemansvriend want het maakt hem er niet sympathieker op.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #105 Gepost op: 24-11-2017, 08:32:49 »
Een goede acteur maar een heel slecht mens. Hoop dat hij de volgende aflevering eruit wordt geknikkerd door Shelly.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #106 Gepost op: 24-11-2017, 08:47:07 »
Een goede acteur maar een heel slecht mens. Hoop dat hij de volgende aflevering eruit wordt geknikkerd door Shelly.

Hoe kan je iemand die je op tv fanatiek een spel ziet spelen waarin list en bedrog belangrijke ingrediënten zijn nou "een heel slecht mens" noemen? Daar kan ik met mijn pet niet bij. :D

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #107 Gepost op: 24-11-2017, 09:10:00 »
Aan Roeland is duidelijk te zien hoe iemand die zijn eigenschappen goed gebruikt heel ver kan komen.

De man is een goed acteur en steekt qua intelligentie behoorlijk ver boven diverse medespelers uit.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #108 Gepost op: 24-11-2017, 10:18:22 »
't is natuurlijk een spel. Maar niemand kan in dit soort omstandigheden zijn ware aard blijven verbergen. Het gebrek aan dankbaarheid naar Niels vind ik niet van veel wijsheid getuigen. 't Is wel egocentrisch. Aan de andere kant is dat misschien ook wel een spelletje van hem.

Overigens bedoelde hij denk ik Zoetemelk, en niet Kneteman.
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #109 Gepost op: 24-11-2017, 13:46:11 »
Ik vind dat Roeland het spel heel erg lang heel goed heeft gespeeld. Misschien wel perfect naar zijn mogelijkheden. Hij heeft Niels zelfs zover gekregen een munt voor hem in te zetten.

Maar hij is nu doorgedraafd. Dankbaarheid naar Niels had idd best gekund, en hij heeft zijn hand nu overspeelt denk ik.
You'll never walk alone

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #110 Gepost op: 24-11-2017, 14:33:21 »
Wat een onzin.

Slecht mens? het is een spel jongens en meiden.
Sorry maar aan alles zag je dat Roeland Niels alles gunde voor die ene eilandraad, Niels ging af op roddels die hij over Roeland hoorde (maakt niet uit of ze waar zijn of niet) het waren roddels en hij viel Roeland een soort van aan tijdens die ene eilandraad. Roelend schrok daarvan en heeft denk ik daarom vooral geen dankbaarheid getoond omdat hij dan misschien voelde dat hij op zijn plek werd gezet. Nogmaals het is een spel, als Niels daar niet over was begonnen had ik Roeland er nooit NIels uit zien stemmen, natuurlijk was hij in zekere zin dankbaar. Maar het is een spel, waarom moet alles zo lief gespeeld worden?
Geloof me, de makers zijn ook blij met Roeland en Soundos. Het was een bar saaie expeditie geworden zonder hun, laten we wel wezen. Op finalisteneiland gebeurt er precies niks.

Als je een ware robinson fan bent ga je niet zo zeuren over hoe iemand acteert en manipuleert in dit spel. Je mag het niet smaakvol vinden, maar ik denk niet dat Roeland met als doel Smaakvol gevonden te worden naar dat eiland vertrok

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #111 Gepost op: 24-11-2017, 21:12:48 »
Nou nou nou, ik vind dat in dit topic ook behoorlijk heftig gereageerd wordt op de persoon Roeland (in tegenstelling tot de deelnemer Roeland). Hoe hij zich in het spel gedraagt zegt niks over hoe hij in het echt is lijkt me ::ohno:: Dat kun je zeker niet concluderen zonder informatie over hoe hij buiten het spel is. Ik vind sommige reacties hier behoorlijk disrespectvol op een persoonlijk niveau...

Ik blijf nog steeds bij mijn eerdere mening. Voor de samensmelting vond ik hem leuk als underdog, maar zoals Nieky zegt, na de samensmelting kwam hij in een sterke positie terecht en dat heeft hem niet sympathieker gemaakt in het spel.

Maar ik kwam eigenlijk naar dit topic om te zeggen, voor ik de andere reacties had gelezen: maak degene die nog stemmen over heeft nou niet boos Roeland ;D Lijkt me geen slimme zet.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #112 Gepost op: 24-11-2017, 21:40:55 »
Hoe kan je iemand die je op tv fanatiek een spel ziet spelen waarin list en bedrog belangrijke ingrediënten zijn nou "een heel slecht mens" noemen? Daar kan ik met mijn pet niet bij. :D


Precies dit. Roeland speelt het spel behoorlijk slim. Maar heeft zich nu wel overspeeld, denk ik. Al kan hij het nog een ronde redden door de anderen over te halen eindelijk te stemmen op de ‘sterkere’ Herold.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #113 Gepost op: 25-11-2017, 02:18:52 »
Maar ik kwam eigenlijk naar dit topic om te zeggen, voor ik de andere reacties had gelezen: maak degene die nog stemmen over heeft nou niet boos Roeland ;D Lijkt me geen slimme zet.

 ::rofl:: Dacht ik ook inderdaad. Shelly wil al 5 afleveringen lang Herold eruit, gaat Roeland nu opeens ruzie maken met haar ::) Ik ben benieuwd waar die ruzie nou precies over gaat.

Offline ShakaZulu

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #114 Gepost op: 25-11-2017, 12:26:41 »
Roeland is verre van slim. Hij en soundos zitten er alleen nog in omdat niemand ze als concurrent ziet. Fysiek kan hij niet opboxen tegen anderen.
Hij liet zich mooi voor het karretje van Soundos spannen om al zijn stemmen op Imke te zetten, terwijl hij met geen stem in te zetten een andere sterke speler weg had zien gaan.
En dan loopt hij rond met zo'n grijns als ware hij de Robinson-Einstein... ::zwaai::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #115 Gepost op: 27-11-2017, 12:43:18 »
Roeland en Soundos hebben zich beiden enorm laten kennen door uit rancune Imke weg te stemmen. Daardoor hebben ze beiden nog nul stemmen over en zijn ze overgeleverd aan de genade van anderen. Wie van hen zei ook weer tegen Imke dat ze zich het spel niet zo persoonlijk aan moest trekken?

Ik ben het wel met Roeland eens dat Niels niet zo moet zeuren over 'dankbaarheid tonen'. Het was Niels zijn eigen keuze en ik kan me niet voorstellen dat Roeland daar richting Niels helemaal geen waardering voor heeft uitgesproken. Hoe lang, en in wat voor vorm, moet Roeland daar volgens hem dan dankbaarheid voor tonen? Niels hoeft niet te bepalen hoe anderen moeten reageren.

Conclusie: dom gespeeld van Roeland, hij liet zich leiden door emotie i.p.v. rede en zit daardoor nu in een lastig parket. En hij lijkt een stuk minder sympathiek door zijn transformatie van underdog naar belerende vingerwijzer, die niet praktizeert wat hij preekt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #116 Gepost op: 27-11-2017, 17:46:17 »
Ik denk dat het een bewuste actie is geweest van Roeland en Soundos om al die stemmen op Imke in te zetten.

Het niet hebben van stemmen betekent immers niet dat je automatisch de eerstvolgende bent die wordt weggestemd, ook wel het Heroldeffect genoemd. ::vergroot::
🜃

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #117 Gepost op: 28-11-2017, 17:22:54 »
Ik hoop dat Roeland wint in de hoop dat in toekomstige edities mensen ook meer het spel gaan spelen.
Hiermee wil ik niet zeggen dat hij het heel goed speelt, er mankeert nog vanalles aan. Maar ik hoop echt dat mensen het als een spel gaan zien, een spel dat je wil winnen.
Roeland denkt in ieder geval na, en weet het ook nog leuk te verwoorden in de biechtstoel. Volgende week lijkt hij enigszins door te draaien.

Ik had het Imke echt gegund, maar who cares dat iemand Robinsonwaardig ( ::kots:: ) is. 

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #118 Gepost op: 30-11-2017, 23:22:04 »
Ik denk dat hij zich kapot schaamt als hij zichzelf terug ziet.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Roeland Fernhout
« Reactie #119 Gepost op: 1-12-2017, 01:44:04 »
Ik hoop het, pfff wat een vermoeiende kerel. Ze hadden bij mij echt de machette ver weg moeten leggen ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human