Auteur Topic: Expeditie Robinson 2018  (gelezen 75679 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Expeditie Robinson 2018
« Gepost op: 23-12-2017, 19:02:12 »
Een beetje vroeg maar wat hopen we te zien in Expeditie Robinson 2018?  ;D


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #1 Gepost op: 23-12-2017, 19:17:40 »
Ik vond de opdrachten tof opgezet, mooi groots en meeslepend! ::bravo::
Wat ik volgend jaar wel weer graag zou zien zijn ook de wat meer tactische opdrachten, zoals puzzels en dergelijke; zodat er meer/andere mensen in aanmerking komen voor de winst.
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #2 Gepost op: 23-12-2017, 19:29:16 »
Meer tactische opdrachten inderdaad, dit seizoen waren er te veel krachtproeven. Daarnaast zou ik graag weer een afvallerseiland zien van begin tot einde expeditie, want daar zie je meestal wie de echte doorzetters zijn omdat het echt om survivallen gaat daar.

Ik zou graag ipv Dennis een andere presentator zien, zijn tijd is geweest en hij doet het gewoon echt niet meer goed en laat duidelijk merken wie zijn favorietjes zijn. Nicolette doet het prima, die mag blijven.
Frankje Lapi

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #3 Gepost op: 23-12-2017, 21:32:05 »
- Luxe-proef
- meer variatie in proeven
- slaapproef na samensmeltingsdiner
- normaal stemsysteem
- hidden immunity idols
- Jury bepaalt de winnaar
- geen finalisteneiland
- geen afvallerseiland, weg = weg
- geen Dennis

Eigenlijk zoals Survivor dus ::jaja::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #4 Gepost op: 23-12-2017, 21:42:49 »
Ik ben wel groot voorstander van afvallerseiland, zodat vroege afvallers er wat langer in kunnen blijven en echt kunnen laten zien wat ze in huis hebben. Zo kunnen de kandidaten langer genieten van de ervaring en zo kunnen wij als kijkers langer genieten van evt. favorieten die er vroeg uit liggen (en ook een mooie verandering bij andere kandidaten, zoals Jayjay vorig jaar, zien gebeuren ::ok::).

Verder inderdaad meer variatie in proeven. En niet mensen wegsturen puur op basis van 1 proefje, zoals Carolina bij de landingsproef of Shelly bij de samensmeltingsproef. Als je dat dan wel doet, dan moeten die proeven echt alles in zich hebben: kracht, uithoudingsvermogen, puzzelinzicht, lef, etc.

Hidden immunity idols en de winnaar laten bepalen door een jury, dat zou helemaal mooi zijn ja. :D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #5 Gepost op: 23-12-2017, 22:03:34 »
Heb je wel een punt. Afvallerseiland is wel leuk, maar dan vanaf dag 1 tot de samensmelting en met duels beslissen wie er blijft en wie er definitief naar huis moet.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #6 Gepost op: 23-12-2017, 22:14:38 »
Eigenlijk zoals Survivor dus ::jaja::
Mwah het zijn wel twee verschillende programma's die beiden hun charmes hebben. en vooral na laatste seizoen hoeft ER van mij echt geen Survivor te worden, maar dat is iets voor een ander draadje :-X.

Ja geen Dennis en een finale eilandraad ipv proef zijn wensen maar die zie ik niet direct als heel erg realistisch gezien ze meest waarschijnlijk niet gaan veranderen. Dingen waar ik wel voor ben en mogelijkheden bij zie zijn:

- Inderdaad iets meer variatie in de proeven. Afgelopen seizoenen hebben ze laten zien dit wel te kunnen dus hopelijk was dit gewoon een ding van dit seizoen.
- Stemsysteem vind ik best leuk, het enige wat ik terug zou veranderen is dat je geen stemmen mag inzetten. Dat geeft meer kansen op goeie strategische zetten en daardoor is de kans dat er bijna geen stemmen over zijn op het einde ook iets kleiner.
- Idols hebben ze in principe dit seizoen al mee geëxperimenteerd door middel van de gouden munt. Dit werkte goed (Niels-Roeland actie), dus wellicht gaan ze die terug laten komen en er meer mee doen. Zolang ze deze goed doseren is het een leuke toevoeging ::vergroot::.
- Afvallerseiland, ik vind dat ER het best vaak goed aanpakt wat betreft afvallerseilanden en er komen heel veel mooie momenten uit, dus ik ben wel voorstander. Je hebt de mangroven (2004), de rots (2007), de grot (2011) etc. Zoveel leuke concepten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #7 Gepost op: 23-12-2017, 22:26:06 »
-Geen Dennis, wel Kaj. Geen Nicolette maar Shelly ::ok::
-Geen winnaarseiland, onbekendeneiland maar gewoon twee eilanden voor twee groepen van 7 man (bekend en onbekend door elkaar heen vanaf het begin) met al dan niet een afvallers eiland. Kaj en Niels konden met het finalisteneilandzo gemakkelijk hun positie blijven behouden met zicht op de finale tov de rest.
- Toestaan dat je geen stem inzet, dus verplicht stemmen komt te vervallen. Laat mensen maar tactisch omgaan met hun stemmen.
- Meer balans tussen kracht, inzicht en behendigheidsproeven. Voor mij part door de immuniteitsproef een finaleproef in het klein te laten zijn. De fysiek sterke lui kunnen dan een fysiek uitdagend parcours doen, de inzichtemensen een ander parcours en zij met behendigheid weer een ander parcours.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #8 Gepost op: 23-12-2017, 22:29:14 »
Dat stemsysteem met die balletjes was ook best leuk. Dat de kandidaten 2 stemmen moesten uitbrengen door een balletje bij de naam te doen. Dat seizoen met Eddy Zoey.

En zwarte stem bij laatste worden in de proef vond ik ook leuk.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #9 Gepost op: 23-12-2017, 22:36:20 »
Ik vind het stemsysteem van nu niet leuk. Degene die op de schopstoel zit, Herold in dit geval, zal altijd al zijn stemmen inzetten, en de anderen weten niet op wie dus kunnen zich er niet goed tegen verdedigen. En als ze op safe spelen door sowieso genoeg tegenstemmen in te zetten gaan de stemmen er wel heel snel doorheen.
En in de rest van het spel hangt de stemloze (Herold) er maar een beetje bij, zonder nog van tactische waarde te zijn.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #10 Gepost op: 24-12-2017, 12:22:24 »
Ik zou het in elk geval heel jammer vinden als er een afvallerseiland is over de hele expeditie. Van begin tot samensmelting en van samensmelting tot halve finale vind ik oké, maar niet over de gehele expeditie.

Jury lijkt me leuk!

Verder ben ik benieuwd naar het aantal deelnemers. 7 onbekende Nederlanders? Zijn er dan ook 7 bekenden, want 14 is misschien een beetje weinig? En anders is het al helemaal gek om bijvoorbeeld 9 bekenden te doen en 7 onbekenden.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #11 Gepost op: 24-12-2017, 12:44:57 »
Wat ik zou willen zien:
- zwarte stem als je als laatste eindigt bij een immuniteitsproef
- finale-eilandraad: zo wordt ook het sociale spel veel belangrijker. Sowieso vond ik het 'vroeger' een fantastisch mooi gezicht dat alle afgevallen kandidaten bij de finale/halve finale-proef aanwezig waren.
- een mooie eindaflevering zonder oeverloos geklets
- meer diverse proeven, niet alleen op kracht maar ook op tactisch inzicht
- geen afvallerseiland, eruit is eruit (maar dan wel echt, dus niet zoals dit jaar dat er toch nog een semi-afvallerseiland was)
- winnaarseiland, hier werden in het verleden de tactische moves bedacht!
- geen overvloed aan stemmen, maar 1 maximaal 2 per eilandraad (dan moet je echt samenwerken om iemand weg te stemmen en krijg je niet van die acties zoals van Herold en Roeland)

Offline eldemoledo

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #12 Gepost op: 24-12-2017, 19:53:52 »
Hidden immunity idols en de winnaar laten bepalen door een jury, dat zou helemaal mooi zijn ja. :D

Wat moet ik me bij Hidden immunity idols voorstellen?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #13 Gepost op: 24-12-2017, 20:00:14 »
Wat moet ik me bij Hidden immunity idols voorstellen?

Hidden Immunity Idols zijn een soort amuletten die ergens op het eiland zijn verstopt. Als je er eentje hebt, kun je die inzetten nadat iedereen heeft gestemd, maar voordat de stemmen zijn voorgelezen. De stemmen die op jou zijn ingezet vervallen dan.

Dus het is vergelijkbaar met die munt die Niels inzette voor Roeland eigenlijk  :)
I will follow my inner gold

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #14 Gepost op: 28-12-2017, 12:25:12 »
Wat ik hoop terug te zien zijn de prachtig uitgewerkte proeven van dit seizoen, de mooie beelden van de natuur en het sobere winnaarseiland (in het geval dat er een winnaarseiland terugkeert). Daarnaast ben ik ook, zoals hier al werd genoemd, voor een winnaar die wordt bepaald door de afgevallen kandidaten van na de samensmelting. Dit geeft een extra dimensie aan het spel. Een hardere spelleiding zou ik ook willen zien, als iemand bijvoorbeeld weggestemd wil worden, per direct uit het spel gehaald worden i.p.v. weggestemd worden.

En stiekem hoop ik ook nog steeds dat het spel weer langer wordt, pak 'm beet 40+ dagen, zodat het kaft van het koren wordt gescheiden en de kandidaten echt hun survivalskills in praktijk moeten brengen om te overleven.

Offline Dion505

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #15 Gepost op: 28-12-2017, 12:44:40 »
Ik hoop dit jaar 3 teams + een landingsproef. Geen winnaarseiland, gewoon een eiland na de samensmelting en de winnaar laten bepalen door afgevallen kandidaten na de samensmelting. Voor de rest meer diversiteit in proeven zodat iedereen kan winnen. Ook gewoon weer het normale stemsysteem zodat niet iemand in een keer al zijn stembriefjes uitklapt.
::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 28-12-2017, 12:47:12 door Dion505 »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #16 Gepost op: 28-12-2017, 12:56:09 »
Ik vond het stem systeem eigenlijk wel prima. Het lokt wel complotjes en samenwerkingsverbanden uit. En dat je minimaal 1 stem moet inzetten, vind ik ook goed, dan houd niet iemand al zijn stemmen op zak tot het laatste moment.

De gouden munt of een ander soort Idol variant zou ik graag (terug)zien. ::ok::

Meer variatie in proeven inderdaad. Veel te veel krachtproeven na de samensmelting. De eetproef moet er gewoon in als immuniteitsproef na de samensmelting, niet als een klein proefje tussen 2 kandidaten.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #17 Gepost op: 28-12-2017, 18:32:32 »
Een beetje vroeg maar wat hopen we te zien in Expeditie Robinson 2018?  ;D

Mezelf ::hypocriet::

Een jury zou fantastisch zijn, maar dat zie ik niet zo gauw terug komen bij Expeditie Robinson. Idols zou tof zijn ja en met die gouden munt van dit jaar ook nog wel haalbaar  :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #18 Gepost op: 28-12-2017, 19:44:06 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #19 Gepost op: 1-01-2018, 11:35:50 »
Nou, de eerste sollicitatie is alweer binnen: Hila Noorzai van Q-Music wil wel meedoen! ::bravo::

https://youtu.be/HxoC5k4IJVY?t=5m19s
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10