Auteur Topic: [Aflevering 8] - 25 oktober  (gelezen 3446 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
[Aflevering 8] - 25 oktober
« Gepost op: 25-10-2018, 15:59:17 »
Het moment waar vele expeditieleden reikhalzend naar uitkijken, is daar: de samensmelting. Na een laatste krachtmeting komen de drie groepen samen om de mijlpaal te vieren. Daar hoort uiteraard een groots feestmaal bij.
« Laatst bewerkt op: 1-11-2018, 18:16:15 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #1 Gepost op: 25-10-2018, 21:22:09 »
Aaawh Nienke... ::hug::
En ligt het aan mij of was dit nou niet echt een fantastische samensmeltingsproef? Wel leuk, maar had ook als gewone proef gekund... ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #2 Gepost op: 25-10-2018, 21:33:11 »
Ik wist het!!! Slaapproef!
🜃

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #3 Gepost op: 25-10-2018, 21:33:31 »
Slaapproef!!!

Sadistische Nicolette  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #4 Gepost op: 25-10-2018, 21:39:48 »
Slaperige Nicolette ook. ::rofl::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #5 Gepost op: 25-10-2018, 21:41:16 »
Had ze het vuur niet gewoon uit kunnen doen?
🜃

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #6 Gepost op: 25-10-2018, 21:41:24 »
Echte die hards in de slaapproef ::ok:: Moeilijkere regels :o
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #7 Gepost op: 25-10-2018, 21:46:48 »
Wat ik me afvraag: De deelnemers hebben nu dat ''gewone'' eten gehad, ze hebben er waarschijnlijk wel van genoten.

Maar hoe ''verteer'' je een dergelijke maaltijd, als je ruim 2 weken lang hebt overleefd op bananen, kokos, en krabbetjes? Lijkt me dat je daar toch wel even last van zal hebben.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #8 Gepost op: 25-10-2018, 21:47:04 »
Heerlijk dat de slaapproef terug is  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #9 Gepost op: 25-10-2018, 21:48:42 »
erg sadistisch die slaapproef....... helemaal omdat Nicolette niet wil wachten met vertrekken tot je de volgende ochtend wakker wordt
Wit is ook een kleur!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #10 Gepost op: 25-10-2018, 21:49:57 »
Ze tonen wel ''ballen'' he? Figuurlijk gezien dan.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #11 Gepost op: 25-10-2018, 22:29:14 »
Ongeacht dat het programma nog echt fantastisch gemaakt wordt, vind ik winnaarseiland minder. Het geeft immers de persoon die daar zit een machtspositie, want hij hoeft geen stemmen te gebruiken, daarnaast geven ze de winnaar 4! extra stemmen.
Dit verwaterd het tactisch spel omdat je niet zomaar de sterkste eruit kan mikken. Je bent dan afhankelijk van een extern duel, en of je plannetje niet in de soep loopt.
De zwarte stem hoeft voor mij ook niet meer, het voegt geen meer waarde toe aan de persoon die verliest, want hij/zij heeft wel een bondje of gaat er dan toch al uit. Daarnaast vergroot het alleen maar de kloof tussen de persoon die van winnaarseiland komt, ofwel een van de "betere." En de kandidaat die de proef verliest, ofwel een van de "slechtere."

Laat ik nogmaals zeggen dat het fantastisch gemaakt is, maar ik ben van mening dat alleen in de proeven de sterkste naar boven moeten komen, en dat de rest van het speelveld of tactisch moet worden ingedeeld, of gewoon niks.
Daarnaast is ER, beroemd en berucht op het terughalen van "afvallers", om ze nog een kans te geven. Waarom ga je ze dan nu juist benadelen?

Misschien een bittere pil voor de Donderdagavond maar ik moest even mijn ei kwijt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #12 Gepost op: 25-10-2018, 22:30:14 »
eens
You'll never walk alone

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #13 Gepost op: 25-10-2018, 22:57:18 »
Ik vind ook en winnaarseiland en 4 extra stemmen teveel van het goede.
Ze hadden ook de eerste de keus kunnen geven of naar winnaarseiland of 4 stemmen, als hij dan koos voor de stemmen dan kon nr 2 weer kiezen enz.

Verder vond ik het wel een heel leuke aflevering met een leuke proef.
Had persoonlijk gehoopt dat Laurie zou verliezen want die speelt mij een beetje teveel de baas.
Heel veel respect voor Nienke die ook nu weer niet opgeeft en toch er weer volledig voor gaat. Die zou uiteindelijk nog wel eens in de finale terecht kunnen komen. Want ze wordt misschien ook wel zwakker ingeschat doordat ze al 2x naar duivelseiland is geweest. Ik vond haar vandaag heel erg klungelen, maar over het algemeen beste een fysiek sterke kandidaat. Mentaal zit het zowiezo helemaal goed.

Verder heel erg moeten lachten om Gregory die maar niet doorhad dat hij al zijn water verloor.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #14 Gepost op: 26-10-2018, 11:23:21 »
Ik snap Nienkes "falen" wel hoor. Balans ben ik ook heel slecht in, en dat dan ook nog onder immense druk, en dan Gregory die ook nog eens tegenzit. Ik snap dat je dan mega gefrustreerd raakt en dat het dan nóg minder goed gaat. Deze proef was ook echt niks voor mij geweest hoor.

Wel respect voor die slaapproef. 5 uur volhouden met niks doen. Jeetje. En Nienke blijft een ontzettende doorzetter. Wel jammer dat je door de leader al wist dat Johnny eruit zou gaan. Volgende keer graag beelden van alleen de eerste 2-3-4 afleveringen gebruiken. Beelden van proeven van na de samensmelting zijn in ieder geval sowieso een no-go.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #15 Gepost op: 26-10-2018, 11:51:25 »
Goed gedaan van Nienke! Maar ben ik de enige die opmerkte dat ze haar arm wel hel erg boog tijdens het duel met Johnny? Dat maakt het wel makkelijker, je zou toch denken dat Nicolette daar wat van zegt...
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #16 Gepost op: 26-10-2018, 12:50:12 »
De samensmeltingsproef vond ik een beetje mwah. Een kans van 10 op 11 dat je doorgaat is te groot om de proef echt spannend te maken. Pas bij de eindstrijd tussen Gregory en Nienke werd het enigszins spannend; de rest maakte eigenlijk niet zoveel uit wat er gebeurde. Leuk om te zien dat Loiza boven zichzelf uitsteeg, maar verder vond ik de proef niet zo indrukwekkend.

Ik vond het leuk om te zien hoe Johnny en Nienke genoten van hun eigen samensmeltingsdiner. De slaapproef daarna is natuurlijk een beetje wreed, maar wel leuk dat hij weer terug is! Dat Johnny eruit ligt vind ik dan wel weer jammer. Ik had hem na meer dan een week duivelseiland echt een terugkeer in de expeditie gegund (al had hij daar fysiek weinig kans gemaakt). Ik ben benieuwd hoe Nienke het gaat doen als ze wéér terugkeert in de groep.

En het finalisteneiland is weer terug. Ergens vind ik dat wel jammer, want er wordt toch iemand letterlijk buiten de groep geplaatst (die dan zijn stemmen kan sparen maar ook wat minder de 'echte' expeditie beleeft). Ik vrees ook voor de andere onbekende deelnemers. Zij hebben nu een bondgenoot minder om mee te stemmen op de eilandraad.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #17 Gepost op: 26-10-2018, 14:27:07 »
Goed gedaan van Nienke! Maar ben ik de enige die opmerkte dat ze haar arm wel hel erg boog tijdens het duel met Johnny? Dat maakt het wel makkelijker, je zou toch denken dat Nicolette daar wat van zegt...

Precies wat ik ook zag! Johnny had zijn hele arm gestrekt en Nienkes arm was toch echt behoorlijk gebogen dat maakte het toch makkelijker. Vreemd dat Nicolette of iemand van de leiding er niks over zei.
When life knocks you down, fight back!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #18 Gepost op: 26-10-2018, 15:24:58 »
Balen van dat winnaarseiland. Dat was vorig jaar ook niet leuk want toen zaten Niels en Kaj daar de hele tijd op, en dat vonden ze zelf ook niet eens heel leuk. En nu zal Robin daar ook wel de rest van z’n expeditie zitten... écht niet meer doen volgend jaar.

De slaapproef was echt tof! Moeten ze vaker doen. ::jaja::

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 8] - 25 oktober
« Reactie #19 Gepost op: 26-10-2018, 16:39:15 »
Die hut/villa die klaar staat op winnaarseiland ziet er trouwens echt uit alsof het halve deelnemersveld daar een weeshuis in zou kunnen huisvesten. Wat een mega grote ruimte! ::oink::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10