Auteur Topic: Aflevering 7 (10 oktober)  (gelezen 2066 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Aflevering 7 (10 oktober)
« Gepost op: 10-10-2022, 20:11:56 »
De huidige stemkeuzes worden al deels gebaseerd op een samensmelting die in zicht komt. Is die echt al dichtbij? Moet team groen eindelijk eens kamp West verlaten? En gaan we een ander kamp op de eilandraad zien?

Het duurt nog even en dan is daar aflevering 7!
« Laatst bewerkt op: 10-10-2022, 22:35:01 door putyourHANSup! »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #1 Gepost op: 10-10-2022, 20:52:14 »
Ze editen het wel heel erg alsof Rose de mist in gaat.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #2 Gepost op: 10-10-2022, 21:04:16 »
Gefeliciteerd Devrim ::ok:: nu mogen ze niet meer zeggen dat je lui bent.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #3 Gepost op: 10-10-2022, 21:13:48 »
Ik vind dat er door de anderen wel heel erg hysterisch wordt gereageerd op de keuze van Devrim. Er zijn al meerdere kandidaten die voor een koker hebben gekozen en voor team paars is het ook heel fijn dat ze nu eindelijk even droog kunnen slapen. Ik vrees dat dit Devrim geen goed gaat doen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #4 Gepost op: 10-10-2022, 21:32:06 »
Stiekem root ik toch wel een beetje voor kamp oranje.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #5 Gepost op: 10-10-2022, 21:41:29 »
Weer even een nieuw overzicht van de tactische wapens onder de kandidaten:

Team Groen
Niek: extra stem/immuniteitsmunt/plunder (onbekend welke)
London: plunder
Thijs: plunder

Team Oranje
Niemand heeft een tactisch wapen

Team Paars
Ilias: immuniteitsmunt
Devrim: immuniteitsmunt

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #6 Gepost op: 10-10-2022, 21:43:39 »
Stel dat volgende week de samensmelting is (wat ik wel verwacht), is dit dan de eerste keer in de geschiedenis dat er kandidaten zijn die in de teamfase niet op de eilandraad zijn verschenen? Devrim, April en Ferry ontlopen deze nog steeds tot nu toe.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #7 Gepost op: 10-10-2022, 21:58:30 »
Juultje :-[.

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #8 Gepost op: 10-10-2022, 22:10:39 »
Pfoeee narrow escape van Mike, gelukkig maar. Had er echt van gebaald als hij eruit had gemoeten ten koste van Rose. Wel echt balen van Juultje, bleek toch wel over de juiste mentaliteit te beschikken maar gezondheid gaat voor
Er is geen Mol meer...

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #9 Gepost op: 10-10-2022, 22:11:44 »
Ik vrees het voor de andere vrouwen ::ohno::.

Offline slin

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #10 Gepost op: 10-10-2022, 22:12:09 »
Totaal niet rouwig om het vertrek van Rose. Juultje daarentegen wel! Positief verrast door hoor. Alle 7 afvallers nu een vrouw, zijn er nog maar 3 over :o

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #11 Gepost op: 10-10-2022, 22:14:13 »
Juultje :-[.
Ja, zonde! Ik begon haar ook echt leuk te vinden en een strijder!

En Rose heeft zich ook echt goed laten zien deze aflevering en begon ik net ook wat meer te waarderen! Je kan veel over haar zeggen, maar ze heeft deze aflevering echt wel volledige inzet getoond!

Echt bizar dat er nu 7 vrouwen uit zijn en nog maar 3 over zijn!
En volgende week toch nog geen samensmelting. Vincent, April en Dzifa deden de captains battle. Misschien is de teamfase deze expeditie langer en de individuele fase korter. Zou ik zelf niet erg vinden.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #12 Gepost op: 10-10-2022, 22:17:28 »
Ik was ook heel blij dat Mike erin bleef, maar wel jammer dat er nog zo weinig vrouwen over zijn. Heel jammer van Juultje, maar gezondheid gaat voor. Devrim speelt een gevaarlijk spel, maar zorgt daarmee wel voor wat spanning in het spel. Het is ook niet leuk als iedereen maar heel braafjes blijft.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #13 Gepost op: 10-10-2022, 22:25:33 »
En volgende week toch nog geen samensmelting. Vincent, April en Dzifa deden de captains battle. Misschien is de teamfase deze expeditie langer en de individuele fase korter. Zou ik zelf niet erg vinden.

De samensmelting is bijna altijd als er nog 11 over zijn. Dus in principe kunnen er nog 2 mensen weggaan.

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #14 Gepost op: 10-10-2022, 22:25:44 »
Gefeliciteerd Devrim ::ok:: nu mogen ze niet meer zeggen dat je lui bent.

Thanks Sanmol! Toen we post kregen en ik de uitleg zag wist ik dat dit mijn proef moest worden. De andere vijf zeiden ook doodleuk 'ja Dev dit kan je niet verliezen' nog voordat ik de boot opstapte.  ::rofl:: Terwijl er na de eerste twee weken al aardig wat druk lag hierop, omdat het tijd werd dat ik iets goeds ging doen bij een proef.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #15 Gepost op: 10-10-2022, 22:34:47 »
De samensmelting is bijna altijd als er nog 11 over zijn. Dus in principe kunnen er nog 2 mensen weggaan.

Dat klopt inderdaad wat je zegt, maar nog vaker komt de samensmelting na 6 immuniteitsproeven en eilandraden. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze doorgaan met teams totdat er 12 overblijven (en dan 11 na de samensmeltingsproef).

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #16 Gepost op: 10-10-2022, 22:36:08 »
Ik was ook heel blij dat Mike erin bleef, maar wel jammer dat er nog zo weinig vrouwen over zijn. Heel jammer van Juultje, maar gezondheid gaat voor. Devrim speelt een gevaarlijk spel, maar zorgt daarmee wel voor wat spanning in het spel. Het is ook niet leuk als iedereen maar heel braafjes blijft.

Ja jammer he van Juultje? Zag 'm echt niet aankomen ook daar. Want ze had er al langer last van, maar had de proef daarvoor nog doorgezet. Uiteindelijk ging het toch niet lekker waardoor ze helaas moest stoppen.

En ik heb daar inderdaad een gevaarlijk spel gespeeld, maar daar kwam ik ook wel voor. Ik hoopte dat iemand anders het zou doen, maar mijn eerste 11 dagen in team Oranje waren zo'n schoolkamp gevoel dat ik na de hussel dacht 'oké als niemand anders het gaat doen, ga ik maar eens kijken wat ik kan doen'.

En nog terugkomend op de reactie van de andere teams over mijn vis. Ik wist dat Rose en Chatilla het natuurlijk aan hun teamgenoten gingen vertellen, maar wilde kijken wat dat teweeg zou brengen. Nou dit had ik niet verwacht moet ik zeggen.  ::rofl:: Mijn team reageerde dan nog relatief rustig. 

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #17 Gepost op: 10-10-2022, 22:49:15 »
Wat jammer dat Juultje eruit is! Ik vond haar een super speler, enthousiast en vrolijk. Echt een topper, maar ook dapper dat ze durft te kiezen voor haar gezondheid.

Dan Rose, met een Rose in je team heb je geen vijand meer nodig. Het team was gewoon kansloos. Ik ben niet rouwig dat ze af is gevallen. Zelden iemand in Robinson gezien die zo weinig durfde of deed (van slapen op de grond tot eten van vis).

De captains battle was leuk, weer eens iets anders. Wel saai om naar te kijken, maar dat is al bij meerdere battles het geval.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #18 Gepost op: 10-10-2022, 23:09:08 »
Leuk dat je reageert Devrim. Ik was echt zo naief om te denken dat jij dacht dat ze het niet door gingen vertellen  ::rofl::. Jouw team reageerde inderdaad behoorlijk rustig. Ik denk dat ze allang blij waren dat ze weer eens droog konden slapen. Ik vind het leuk en gedurfd dat je het spel probeert open te breken en ben benieuwd hoe het verder gaat.

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 (10 oktober)
« Reactie #19 Gepost op: 10-10-2022, 23:25:44 »
Leuk dat je reageert Devrim. Ik was echt zo naief om te denken dat jij dacht dat ze het niet door gingen vertellen  ::rofl::. Jouw team reageerde inderdaad behoorlijk rustig. Ik denk dat ze allang blij waren dat ze weer eens droog konden slapen. Ik vind het leuk en gedurfd dat je het spel probeert open te breken en ben benieuwd hoe het verder gaat.

Nee joh, het begon met dat Chatilla aan mij vroeg van 'Dev mochten we allebei de samensmelting halen, dan spelen we samen toch?'. Dat ik dacht, ik zat eerst in Oranje en nu bij Paars met de helft van het oude Paars. Waarom zou ik bij het oude Groen gaan, dus dat vertelde ik weer meteen op mijn eiland. Maar goed we gaan inderdaad zien hoe het af gaat lopen.

De grap is dat het voor mijn team echt belangrijker was dat we eindelijk een nachtje droog konden slapen, want drie nachten achter elkaar natgeregend worden is niet al te gunstig. Iliass vond het zelfs wel grappig wat ik had uitgehaald.

En ik had helemaal geen honger en de rest van mijn team wel. Hoe oncollegiaal het ook klinkt, ik dacht stél de samensmeltingsproef is morgen; Fysiek ben ik vrij kansloos tegen een Ferry/Niels/April en dit kan  er voor zorgen dat mijn kans ietsjes groter is dan als ze wel op een volle maag meedoen. Uiteindelijk is het een spelletje en speel je toch voor jezelf.