Ik vond het eerder jammer dat de finale proef voor 90% uit kracht onderdelen bestond. Zelfs de puzzel was geen puzzel maar een kracht opdracht
Ik denk dan dat ze wel heel graag een man als winnaar wilden
In 2016 werd Expeditie Robinson voor het laatst door een vrouw gewonnen. Sindsdien zijn er, inclusief spin-offs en een Belgische serie, 11 seizoenen gemaakt. Allemaal dus met een mannelijke winnaar, terwijl er in de periode daarvoor regelmatig vrouwen wonnen. Ik weet er niet veel van maar volgens mij is zo'n reeks van 11 mannelijke winnaars statistisch zeer onwaarschijnlijk (maar natuurlijk niet onmogelijk), tenzij er sinds 2016 iets veranderd is waardoor mannen op welke manier dan ook aanzienlijk meer kans maken op de winst. Ik kijk het programma zelf niet meer dus jullie weten beter waar dat aan zou kunnen liggen dan ik (al heb ik wel theorieën), maar ik vind het op z'n minst een opvallende ontwikkeling. Allereerst natuurlijk dat er volgend seizoen al tien jaar geen vrouw meer heeft gewonnen, maar ook dat veel vrouwen de afgelopen jaren vroeg zijn weggestemd en/of niet de samensmelting haalden.
Dat gezegd hebbende hoop ik dat jullie weer van dit seizoen genoten hebben, fijne jaarwisseling allemaal en tot de volgende!