Auteur Topic: Muziek uit Expeditie Robinson  (gelezen 155086 keer)

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #220 Gepost op: 11-11-2005, 20:09:00 »
vlak nadat Carl is weggestemd in aflevering 9 hoort ge een prachtig muziekje. Weet jij misschien (filmmuziekfan) hoe dit nummer heet?

Aflevering eindelijk gezien, als je dan toch de wegstemming uit aflevering 11 bedoelt, dan is het muziek uit 'batman begins'

dat is niet waar, er is geen sprake van een storing.

maar de afleveringen zijn opgeslitst in 3 stukken.
tussen deze stukken hoort reclame te zitten.

das als je aan het van een stuk zit, begint het volgende stuk!

Je hebt gelijk, ik keek niet verder dan de vermelding van 19 min., maar inderdaad de aflevering loopt gewoon door.

Offline Ferrero

  • Forumlid
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #221 Gepost op: 11-11-2005, 21:00:12 »
Nee het is niet het muziekje tijdens dat het stemmen, maar precies nadat er bekend is dat carl eruit ligt

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #222 Gepost op: 11-11-2005, 21:04:52 »
Nee het is niet het muziekje tijdens dat het stemmen, maar precies nadat er bekend is dat carl eruit ligt

idem uit 'batman begins'

Offline Ferrero

  • Forumlid
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #223 Gepost op: 11-11-2005, 21:05:56 »
het is niet molossus, weet u dan wel hoe het nummer heet?

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #224 Gepost op: 11-11-2005, 21:09:36 »
het is niet molossus, weet u dan wel hoe het nummer heet?
 

montage van 'barbastella' en 'macrotus'

Offline Erik

  • Forumlid
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #225 Gepost op: 11-11-2005, 21:46:51 »
bedankt ik heb veel gehad aan de bovenstaande reacties van o.a. filmmuziekfan

over het algeheel genomen komt er veel Batman Begins tracks in ER voor.

beetje offtopic nu :o
@ filmmuziekfan ken jij pearl harbor? zo ja weet jij ook hoe het stuk heet waar, de jappen op 400 yards zitten bij de USA schepen. Het is nogal een gedreven staccato stuk van Hans Zimmer, een van de betere scores als je het mij vraagt.
sry voor de off-topic ::oink::, maar deze moet ik gewoon hebben, hij staat n.m niet op de pearl habor CD, mss wel op de expanded score.
alvast bedankt,
Erik
« Laatst bewerkt op: 11-11-2005, 22:01:20 door Erik »

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #226 Gepost op: 12-11-2005, 15:45:26 »

beetje offtopic nu :o
@ filmmuziekfan ken jij pearl harbor? zo ja weet jij ook hoe het stuk heet waar, de jappen op 400 yards zitten bij de USA schepen. Het is nogal een gedreven staccato stuk van Hans Zimmer, een van de betere scores als je het mij vraagt.
sry voor de off-topic ::oink::, maar deze moet ik gewoon hebben, hij staat n.m niet op de pearl habor CD, mss wel op de expanded score.
alvast bedankt,
Erik

Pearl Harbor ken ik ja, een dromerige, zwerige score van Zimmer. Een mix van strijkers en synthesizer met langgerekte noten. Een prachtig album van Zimmer uit 2001(al vind ik 'the thin red line' uit 1998 nog steeds zijn beste werk tot dusver), maar jammer dat we maar 45 min. muziek krijgen terwijl de film bijna 3h duurt.
Zoals jij al verwees dat maakt de expanded editie interessanter.
Probleem is dat er zich een aantal albums circuleren, hierbij ook een aantal bootlegs.
Ik heb een expanded versie met 19 tracks, maar er bestaat ook een album met 30 tracks. Zoals ik al zei bootlegs, bijgevolg zeer zeldzaam tegenwoordig.
Nu ik heb de film al even niet meer gezien, zeker ben ik dan ook niet over mijn antwoord. Ik vermoed track 12.
In bijlage geef ik je de tracklist mee.

1. tennessee
2.  brothers
3.  danny and evelyn
4.  awaking
5.  december 7
6.  sunday morning/the battle begins
7.  evelyn's awaking/to the hospital
8.  take-off/battle over pearl harbor
9.  miller and his captain
10. miller shoots zero's
11. hiding-outtake
12. sinkin of the arizona/trapped
13. war
14. heart of volunteer
15. end credits
16. trailer
17. japanese demo
18. impact demo
19. courage







Offline Erik

  • Forumlid
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #227 Gepost op: 12-11-2005, 16:00:11 »
okay bedankt al ik het nummer gevonden heb zal ik het melden, het beste werk van hans zimmer vind ik crimson tide, echt heel progressief/staccato, al valt de film me een beetje tegen.

Erik
« Laatst bewerkt op: 12-11-2005, 16:04:02 door Erik »

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #228 Gepost op: 12-11-2005, 20:09:55 »
okay bedankt al ik het nummer gevonden heb zal ik het melden, het beste werk van hans zimmer vind ik crimson tide, echt heel progressief/staccato, al valt de film me een beetje tegen.

Erik

Succes ermee!!
Misschien leuk om weten er is leuk nieuws omtrent Zimmer.
Er staan twee nieuwe compilaties te komen!!
Eentje met de titel 'the british years' met muziek uit zijn beginperiode, relatief onbekende tracks. De tweede getiteld 'good morning america' met muziek uit oa. 'backdraft' en 'broken arrow'. De eerste lijkt me het meest interessant.
Een release-datum is nog niet bekend, vermoedelijk zal dit voor 2006 zijn. Maar dit samen met zijn komende scores voor 'the pirates of the caribbean 2' en 'the da vinci code' albums om naar uit te kijken!!

Offline robby

  • Forumlid
  • hihihi
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #229 Gepost op: 14-11-2005, 17:33:57 »


- kingdom of heaven van Harry gregson williams; een album dat
  geen uitleg nodig heeft al meerdere malen in deze exp. ge-
  bruikt.

Er horen hier zeker nog andere scores tussen, denk mr aan 'star wars ...' van John Williams of 'the legend of zorro' van James Horner. Maar smaken verschillen.

Voor de scores die opkomst zijn, heb ik eventjes al kunnen luisteren naar 'memoirs of a geisha' van John Williams, en ik
moet zeggen atypisch aan Williams, word een aanrader denk ik.


 ::bravo:: euh kan je me zeggen waar die kingdom heaven te horen is?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #230 Gepost op: 14-11-2005, 21:55:28 »
Op Goal was Finding Nemo te horen. Filmmuziek Fan, weet jij welk nummer van Finding Nemo ze op Goal draaien?

Offline Scabbers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #231 Gepost op: 14-11-2005, 22:17:38 »
Dat nummer heet "Field Trip".

Deze aflevering ook weer veel Edward Scissorhands.
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #232 Gepost op: 14-11-2005, 22:35:14 »
Vergeet ook de muziek van Harry Potter niet, toen Marnix de grappige proef won met het ronddraaien.

Ze hebben inderdaad veel finding nemo gebruikt dit jaar. Ik heb bijna alle tracks teruggehoord.
Ook jaws hebben ze gebruikt tijdens de overtocht van Douwe marnix en Esther.
Ook heb ik inderdaad Titanic gehoord en Pearl Harbor.


Ik ben nog steeds opzoek naar de muziek dat werd gedraaid toen Bjorn en Jutta schelpen waren zoeken.
Ik heb destijds zelfs de productie gebeld, maar die wisten het ook niet omdat ze zoveel muziek gebruiken.
Voornamelijk soundtracks
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #233 Gepost op: 14-11-2005, 22:48:32 »
Dat nummer heet "Field Trip".

Deze aflevering ook weer veel Edward Scissorhands.
Bedankt, wat een geweldig nummertje  ::love::
Geweldige film trouwens ook ::ok::

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #234 Gepost op: 16-11-2005, 20:31:36 »
::bravo:: euh kan je me zeggen waar die kingdom heaven te horen is?

De muziek uit 'kingdom of heaven' werd vooral in de eerste afleveringen enorm veel gebruikt. Je hoorde het als thema voor het verborgen eiland.
De laatste afleveringen is het eigenlijk zo goed als niet meer te horen. Sinds de start van de andere reality reek 'oberon' waar ook veel muziek uit 'kingdom of heaven' te horen is, hebben de makers blijkbaar gekozen deze keuze minder te gebruiken.

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #235 Gepost op: 16-11-2005, 21:07:27 »
Aflevering 12 bezat enkele prachtige montages op gebied van muziek, ook deze week weer een geslaagde muziekkeuze!

Eén van de sterkste scene's vond ik het vertrek van Marnix op het winnaarseiland, tijdens het afscheid hoorde je de prachtige muziek uit 'the english patient', tweede keer dit jaar dat men het gebruikt. Dit album gecomponeerd door Gabriel Yared behoort volgens mij tot één van de mooiste scores. Op gebied van romantiek, warmte, gevoeligheid zijn er weinig albums die dit niveau enigzins halen.
The english patient is een album uit 1996, Yared is eigenlijk steeds op de zelfde lijn en stijl gebleven van componeren. Zijn recent album l'avion heeft ook weer dat dromerige, zweverige, heerlijke muziek!
Yared is ook de man met de meest besproken rejected (=verworpen) score. Hij had een prachtige score geschreven voor de film Troy, uiteindelijk bedankte men hem en koos voor een andere componist. James Horner moest Troy dan maar voorzien van een sterke epische score zorgen. In de filmmuziek wereld heeft dit voor enorm veel opschudding gezorgd, en de meerderheid verkoos Yared's score boven de uiteindelijke score van Horner. Waar trouwens ook muziek werd uitgekozen voor de eerste aflevering dacht ik.

Een andere sterke scene die me is bijgebleven is het duel tussen Emma en Merdith. Voor ze begonnen aan de proef was een
prachtige mix te horen van 'gladiator', 'the rock' en ik dacht ook even dat 'kingdom of heaven' erbij zat. Erg mooi gedaan  ::ok::.

Deze aflevering ook weer veel tracks uit 'gladiator' gehoord, net zoals 'finding neverland' en ook wat muziek van Danny elfman, Newman en Michael Nyman.
Op het einde van de eliminatieproef hoorde je even muziek uit Steve Jablonsky's 'the island'.

Volgende week de finale, ik ben eens benieuwd naar de muziekkeuzes voor dit hoogtepunt.


Offline Gjalt

  • Forumlid
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #236 Gepost op: 17-11-2005, 16:43:17 »
k'vind de english patient ook mooi maar het blijft een beetje te rustig en stil. Wat natuurlijk in een film wel goed werkt. Maar dan hoor ik toch liever muziek met een groots thema als last of the mohicans en legends of the fall, ik weet niet wat jij ervan vind film-muziek fan, ben daar wel benieuwd naar.
En ik denk dat je vast alle soundtracks al eens hebt gehoord. Maar ik heb nu de soundtrack  Casper van James Horner en die vindt ik zelf schitterend. Vooral het nummer Casper's lullaby is een echte aanrader.

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #237 Gepost op: 18-11-2005, 20:27:39 »
k'vind de english patient ook mooi maar het blijft een beetje te rustig en stil. Wat natuurlijk in een film wel goed werkt. Maar dan hoor ik toch liever muziek met een groots thema als last of the mohicans en legends of the fall, ik weet niet wat jij ervan vind film-muziek fan, ben daar wel benieuwd naar.
En ik denk dat je vast alle soundtracks al eens hebt gehoord. Maar ik heb nu de soundtrack  Casper van James Horner en die vindt ik zelf schitterend. Vooral het nummer Casper's lullaby is een echte aanrader.


Leuke bedenking, nu ik weet niet als een groots thema synoniem staat voor goede filmmuziek. Een thema maakt het vooral herkenbaar, en maakt een score ook toegankelijker voor diegene die niet zo filmscore minded zijn. Prachtvoorbeeld hiervoor is de 'gladiator', een album immens populair. Het succes van de film speelt hier uiteraard ook een rol in. Ook op deze topic is 'gladiator' alom bekend, maar als je dan naar 'the passion of christ' kijkt, is dat album zo goed als onbekend!? Persoonlijk vind ik zelfs dat deze 'passion' een sterkere score is als 'gladiator'.
Tuurlijk is een groots thema leuk om te horen daar niet van, maar voor mij persoonlijk hoor ik liever iets meer.
Voor mij moet een goede filmscore vooral de dingen vertalen in klanken, gevoelens en sfeer terugkoppelen naar muziek. Het moet niet enkel een leuk melodietje bevatten of een snel actieritme bij een scene.
Filmmuziek moet een soort tweede taal zijn, een soort boodschapper, die spaning, angst enz overbrengt.
Natuurlijk is het geweldig als je een filmscore hebt die beide heeft, één een goed thema en twee iets meer heeft te bieden dan enkel een thema. Prachtvoorbeeld hiervan is zoals je al zelf aanhaalde 'the last of the mohicans'. Maar de laatste jaren zijn dergelijke albums een zeldzaamheid aan het worden.
Een score die je moet leren ontdekken, waar je bij iedere luisterbeurt iets anders opmerkt, die je raakt, is voor mij een topscore.
Uiteraard spelen zaken als oa de keuze van componist en filmgenre eveneens een belangrijke rol.
Een album moet je gewoon liggen afhankelijk van wat je verwachtingen zijn, en uiteraard heeft iedere liefhebber zijn of haar voorkeuren.

O ja, ik beluister veel albums, maar alles zou ik niet durven zeggen.haha

groetjes.

Offline Tee-Jay

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Björn Lemeire en Douwe Popma heerschen
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #238 Gepost op: 21-11-2005, 18:20:02 »
hee, ik zoek de naam van het nummer dat gebruikt wordt aan het eind van elke aflevering, op het moment dat de kandidaten afscheid mogen nemen van de afgevallen deelnemer, totdat hij of zij bij Lotte of Ernst-Paul gaan zitten. Kan iemand me helpen? Filmmuziekfan :)??
Alvast bedankt
Björn Lemeire is de man

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #239 Gepost op: 21-11-2005, 19:05:11 »
hee, ik zoek de naam van het nummer dat gebruikt wordt aan het eind van elke aflevering, op het moment dat de kandidaten afscheid mogen nemen van de afgevallen deelnemer, totdat hij of zij bij Lotte of Ernst-Paul gaan zitten. Kan iemand me helpen? Filmmuziekfan :)??
Alvast bedankt

Komt uit 'batmanbegins' van Hans Zimmer en James Newton Howard; macrotus en barbastella.