Auteur Topic: [kandidaat NL] Saron  (gelezen 142198 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #300 Gepost op: 15-12-2006, 20:08:11 »
Om even van koekoe terug te komen op Saron trouwens (koekoe moet anders maar zijn eigen topic starten  >:D). Theater rules idd. Ik ben ook helemaal theatergek. Schrijf jij zelf ook stukken dan Saron? Ik heb er hier een stuk of 100 op de computer staan, waarvan er misschien 5 af geschreven zijn  :-[

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #301 Gepost op: 15-12-2006, 20:39:23 »
Kek bestaat wel degelijk koekoetje, maar ik ga 't je niet uitleggen. Ik vind het veel te grappig om het jou in allerlei contexten te zien gebruiken die niet kloppen  ::rofl::
Hmm als koekoe gaat streaken dan kom ik zeker hoor  ::ok:: ::rofl::
Saron,ze plagen mij  :\'( :\'( WTF is kek? ik snap ondertussen wel dat het niet thuishoort bij kabouter plop (alhoewel,plopperdeplop,ping...dat kan een aanwijzing zijn) denk ik  ???

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #302 Gepost op: 15-12-2006, 21:13:26 »
Saron,ze plagen mij  :\'( :\'( WTF is kek? ik snap ondertussen wel dat het niet thuishoort bij kabouter plop (alhoewel,plopperdeplop,ping...dat kan een aanwijzing zijn) denk ik  ???

Eueuh... kabouter Plop is NIET kek!!!
:P
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #303 Gepost op: 15-12-2006, 22:04:10 »
In tegendeel zelfs  ::)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #304 Gepost op: 15-12-2006, 22:30:17 »
In tegendeel zelfs  ::)
Saron,Saron,Saron, HELP (ben ik nu achterlijk?) Lukas weet het en ik niet? (enkel zullen wij in ons dialect er een ander woord voor gebruiken zeker?)
ik spreek hetzelfde dialect zoals Curd, als Curd zei, "kek ik dat goed gedoan",dan is kek gewoon "ik heb"  ???

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #305 Gepost op: 15-12-2006, 23:41:02 »
Saron,Saron,Saron, HELP (ben ik nu achterlijk?) Lukas weet het en ik niet? (enkel zullen wij in ons dialect er een ander woord voor gebruiken zeker?)
ik spreek hetzelfde dialect zoals Curd, als Curd zei, "kek ik dat goed gedoan",dan is kek gewoon "ik heb"  ???

Zei Curd niet: "Kenennkek da hoe hedowan"??
:P
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #306 Gepost op: 15-12-2006, 23:46:06 »
Zei Curd niet: "Kenennkek da hoe hedowan"??
:P

Idd Lukas,ziejewel, ik begin te "vernederlandsen"  ::) ::)

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #307 Gepost op: 15-12-2006, 23:47:07 »
Idd Lukas,ziejewel, ik begin te "vernederlandsen"  ::) ::)
::rofl::  ::rofl::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #308 Gepost op: 16-12-2006, 19:16:02 »
kek (bn.)
    1 vlot, kittig

Maar ik bedoel gewoon of je er goed uitziet onder je kleding.  ;)

@Mloesje: wat voor n teksten heb je? Ik ben toevallig op zoek naar een tekst voor een stageproject.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #309 Gepost op: 16-12-2006, 21:20:03 »
Oei ik heb van alles en nog wat, komedie, drama, geschiedenis, toekomst, politiek van alles. Wat voor iets zoek je? Ik heb trouwens nog niet heel veel af. Ik heb een stuk of 100 on-affe toneelstukken op mijn computer staan. Ik heb altijd heel veel ideeën, maar kom dan vervolgens halverwege vast te zitten en dan begin ik aan een nieuw stuk. Maar ik heb de komende tijd weer eens wat meer tijd. Kan ik weer wat meer schrijven  ::tandpastasmiley::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #310 Gepost op: 17-12-2006, 14:09:17 »
kek (bn.)
    1 vlot, kittig

Maar ik bedoel gewoon of je er goed uitziet onder je kleding.  ;
  ::rofl:: * trek nu mijn kleren uit en kijk naar beneden*
(nu stel ik mezelf ff de vraag) kan anderhalve cm vlot,kittig zijn?  ::tandpastasmiley::
Nee,maar intussen heb ik het woord ook opgezocht,en een andere betekenis was "kikkererwt"  :o :o

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #311 Gepost op: 18-12-2006, 15:26:32 »
Wat heb ik nu toch weer gemist? koekoe komt streaken? okee wanneer gaan we?  ::tandpastasmiley::

  ::rofl:: * trek nu mijn kleren uit en kijk naar beneden*
(nu stel ik mezelf ff de vraag) kan anderhalve cm vlot,kittig zijn?  ::tandpastasmiley::
Nee,maar intussen heb ik het woord ook opgezocht,en een andere betekenis was "kikkererwt"  :o :o

Vlot in ieder geval wel ja  ::tandpastasmiley::
I'm a real big goblin..

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #312 Gepost op: 18-12-2006, 18:06:15 »
@ Mloesje: Ik zoek een tekst met een vader en een zoon en nog een derde persoon.

Als je in de buurt bent en het leuk lijkt:
3 maart 2007 speel ik in een stuk van school. Het uur dat wij niets van elkaar wisten van Peter Handke. We spelen dat voor de eerste malen tijdens de museumnacht in Rotterdam, onder de arcades van het NAI (Nederlands Instituut Architectuur), dat is buiten. Het is bewegingstheater en je zal er waarschijnlijk kaarten voor moeten reserveren voor de museumnacht, want bezoekers (ookal kun je het zien vanaf de straat. krijgen wrs. een koptelefoon met geluiden, waardoor de impact groter wordt dan zonder de koptelefoon.

Wie zin heeft en tijd, vooral komen.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #313 Gepost op: 18-12-2006, 19:53:55 »
@ Mloesje: Ik zoek een tekst met een vader en een zoon en nog een derde persoon.

Euh... De Heilige Geest?  ???

::rofl:: ::rofl::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #314 Gepost op: 18-12-2006, 20:30:00 »
Dat klinkt wel heel erg leuk. Ik zal eens kijken of ik dan tijd heb om te komen kijken.

Ik zal eens tussen mijn teksten zoeken of er wat tussen zit. Volgens mij heb ik nog wel ergens iets, maar dat is over een vader met twee zonen. Maar ik zal eens zien wat ik nog meer heb liggen.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #315 Gepost op: 19-12-2006, 09:34:56 »
lukas, je bent me te snel af  ::rofl::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #316 Gepost op: 19-12-2006, 10:32:50 »
Euh... De Heilige Geest?  ???

::rofl:: ::rofl::


Tenks Lukas, dat is idd een redelijk briljant idee! Geweldig, religie en realiteit. Mooi concept.

@Mloesje: die met twee zonen, klinkt ook goed. Ik pm je snel ff mijn emailadres, als ik m dan zou mogen lezen.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #317 Gepost op: 19-12-2006, 16:57:47 »
Tenks Lukas, dat is idd een redelijk briljant idee! Geweldig, religie en realiteit. Mooi concept.
;D Het kwam zomaar in me op... ;)

Religie en realiteit is misschien inderdaad iets om op door te gaan ja, zeker nu, terwijl de jeugd OFWEL het onzevader niet meer kan opzeggen, OFWEL het elke dag 5 tot 10 keer opzegt. De "gematigde middenmoot", zoals de meeste mensen van mijn leeftijd zijn, zij die nog nét het onzevader kunnen opzeggen en weten dat de naam van Jezus (aka zoon van God) niet wordt uitgesproken als "Chesoes" (niet op z'n Mexicaans dus, zoals in veel Amerikaanse films), die middenmoot is imo aan 't verdwijnen bij de jongeren, althans, in mijn ervaring.
Een aktueel thema dus idd. ::ok::

Ideetje: een vader die het onzevader kent, met een zoon die het niet wil kennen, en een pastoor die de uitéénvallende kerk wil redden en daarom de vader op zijn plichten wijst en zegt dat hij dat ook moet doen met zijn zoon en dat allemaal dan gegoten in een irl-kleedje.
Drie mensen, religie, en realiteit. ::jaja::

Je kan er dan ook nog aan de zijkant een al dan niet zwangere bedelares/ganzenhoedster bijlappen
die Mara noemt (Mara - Maria, heb je'm) ;D en een lasser of zo die Jef noemt (Jef - Jozef) :P
??? Misschien moet ik maar eens toneelstukken gaan schrijven, is daar een markt voor? ;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #318 Gepost op: 20-12-2006, 00:46:30 »
;D Het kwam zomaar in me op... ;)

Religie en realiteit is misschien inderdaad iets om op door te gaan ja, zeker nu, terwijl de jeugd OFWEL het onzevader niet meer kan opzeggen, OFWEL het elke dag 5 tot 10 keer opzegt. De "gematigde middenmoot", zoals de meeste mensen van mijn leeftijd zijn, zij die nog nét het onzevader kunnen opzeggen en weten dat de naam van Jezus (aka zoon van God) niet wordt uitgesproken als "Chesoes" (niet op z'n Mexicaans dus, zoals in veel Amerikaanse films), die middenmoot is imo aan 't verdwijnen bij de jongeren, althans, in mijn ervaring.
Een aktueel thema dus idd. ::ok::

Ideetje: een vader die het onzevader kent, met een zoon die het niet wil kennen, en een pastoor die de uitéénvallende kerk wil redden en daarom de vader op zijn plichten wijst en zegt dat hij dat ook moet doen met zijn zoon en dat allemaal dan gegoten in een irl-kleedje.
Drie mensen, religie, en realiteit. ::jaja::

Je kan er dan ook nog aan de zijkant een al dan niet zwangere bedelares/ganzenhoedster bijlappen
die Mara noemt (Mara - Maria, heb je'm) ;D en een lasser of zo die Jef noemt (Jef - Jozef) :P
??? Misschien moet ik maar eens toneelstukken gaan schrijven, is daar een markt voor? ;D

Klinkt heel leuk, werk t eens uit zou ik zeggen en stuur t per mail naar mij!
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat NL] Saron
« Reactie #319 Gepost op: 20-12-2006, 12:39:38 »
Klinkt heel leuk, werk t eens uit zou ik zeggen en stuur t per mail naar mij!

Ach, het zou misschien toch te Vlaams zijn (zoals bv. "De Witte van Zichem" (Ernest Claes)), en ik vind zowiezo de tijd niet, ben aan 't jobhoppen op dit eigenste moment, kruipt veel tijd in...
::joehoe::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!