Auteur Topic: [Kandidaat NL] Hiukwan  (gelezen 285925 keer)

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #700 Gepost op: 2-12-2008, 00:55:50 »
zeg me eens welke proeven (meervoud dus !!) ze heeft gewonnen ??? en op eigen kracht ?? ze was toch 1/4 van het bewuste diner-afspraakje ??

De 2 enige survivel-proeven uit deze expeditie.
1-het vangen van vis
2-Het naar binnen werken van wat er plaatselijk eetbaar is.  Op een tropisch eiland overleef je niet op bloemkole,,witloof en spruiten,
zelfs niet alleen op cocosnoten.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #701 Gepost op: 2-12-2008, 00:56:04 »
Je gaat toch niet ontkennen dat er een verschil is tussen 2-3-4 balken en de eindbalk?


Bij de eerste survivor reeks waren ze zelfs 99 bottles of beer on the wall aan he zingen waar vervolgens er ene afdook omdat hij blijkbaar in slaap viel van het gezang en de winnaar van die reeks er aftuimelde bij 2 balken door iets te hevig in het liedje op te gaan ::rofl::

http://nl.youtube.com/watch?v=HcN_fKuoKck

Daar gaat het helemaal niet om, jij doet alsof Hiu het niet deed, terwijl ze er zelfs nogal vrolijk op in ging.. ja dan vraag je er ook zelf om

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #702 Gepost op: 2-12-2008, 01:05:43 »
Daar gaat het helemaal niet om, jij doet alsof Hiu het niet deed, terwijl ze er zelfs nogal vrolijk op in ging.. ja dan vraag je er ook zelf om


Je vergelijkt appels met peren. :-\\  Ik stel je een vraag en dan gaat het er volgens jou niet om  ???  terwijl dat juist mijn punt is.  Los van het feit dat Yin in een betere positie stond op de balk...

Citeer me dan eens waar doe alsof Hiu dat niet deed.

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #703 Gepost op: 2-12-2008, 01:14:00 »
hiukwan heeft van in den beginne zichzelf geweest, flapuit, rechtdoor  rechtaan en eerlijk.
Ze heeft de dingen en de mensen bij hun naam genoemd.
Zij heeft op een bepaald ogenblik iedereen op haar nek gekregen na een uitspraak op een eilandraad die nog juist was ook.
De benjamin van het eiland tegen de rest, en ze is er als grote overwinnaar uitgekomen.
Hans en yin zijn ook belaagd geworden op het einde, zijn er nooit als winnaar uitgekomen, zelfs niet in de finale,
een groot kontgedraai.
Dat hiukwan uiteindelijk de finale niet gehaald heeft, heeft ook te maken met het verloop van de expeditie en de
mede-eilandbewoners.

En nu nog een vraagje: Waar stonden Yin en Hans op hun 23?
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline pallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #704 Gepost op: 2-12-2008, 11:04:50 »
ja genoeg voorbeelden ... je hebt hier een punt .... visproef heeft met geluk te maken .... eetproef tja iedere deelnemer wist dat zij die zou winnen (zei sharon dat niet ?) ..raad je gewicht proef of win de lotto .... medekandidaten (speelde hans vals ?) ....en iedereen won bij de junkfood dus daar toonde ze zich niet sterker .. maar ja ze won wel proeven maar welke .....

Je bent aanbeland op het niveau van het ploegske waar je je naam aan ontleende: de Rode Duivels. Bedroevend dus.
Eén ding moeten we je wel meegeven: je hebt alle afleveringen goed opgelet (  ??? ) en dus veel opgestoken van Hans: alles wat een ander doet minimaliseren.
In the beginning there was nothing and even that exploded

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #705 Gepost op: 2-12-2008, 16:31:03 »
Ik denk ook dat ze sterk genoeg was voor de balk, maar Yin door haar gepraat heeft haar schandalig afgeleid... Weer een stomme taktiek natuurlijk  ::hypocriet::

Ja, en Hans heeft haar kwaad aangekeken vanaf het strand!  ::ohno::
Nog even niks.

Offline CubaLibre

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #706 Gepost op: 2-12-2008, 23:51:50 »
Ik zou mensen die Hiu toch zo zien als oprecht toch nog even willen herinneren aan deze uitspraak van haar:

"Voor de overwinning zouden we elkaar allemaal verraden"

Zoiets was het iig. Voeg daaraan toe dat ze dat kwartetje van het begin toch wel heel relaxed vond. Met beide is niks mis. Maar mensen, get off your high horse. Please? :)

Het spel wordt gespeeld!

Offline Blaster65

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #707 Gepost op: 3-12-2008, 02:26:18 »
Men wilde gewoon een Hans Yin finale en Hiukwan moest daar aan meewerken. De meest walgelijke ER finale ooit. Ik heb 50 keer gekeken naar de proef tussen Hans en Hiukwan. Ik kan tot geen andere conclusie komen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #708 Gepost op: 3-12-2008, 07:49:47 »
Zou het? Lijkt me sterk, dat je als productie iemand gaat zeggen: JIJ gaat voor de 3e plaats meedoen, dus je gaat de proef maar lekker verliezen. ::ohno::

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #709 Gepost op: 3-12-2008, 08:11:09 »
Men wilde gewoon een Hans Yin finale en Hiukwan moest daar aan meewerken. De meest walgelijke ER finale ooit. Ik heb 50 keer gekeken naar de proef tussen Hans en Hiukwan. Ik kan tot geen andere conclusie komen.
Dat slaat dus helemaaaaaaaaaaal nergens op, Hiu had nog makkelijk kunnen winnen met de puzzel. Daarom was het ook zo spannend.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #710 Gepost op: 3-12-2008, 09:26:08 »
Men wilde gewoon een Hans Yin finale en Hiukwan moest daar aan meewerken. De meest walgelijke ER finale ooit. Ik heb 50 keer gekeken naar de proef tussen Hans en Hiukwan. Ik kan tot geen andere conclusie komen.
::) wat een onzin.... Ze heeft gewoon eerlijk verloren...
« Laatst bewerkt op: 3-12-2008, 09:29:15 door Dwaastoo »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #711 Gepost op: 3-12-2008, 09:29:36 »
Men wilde gewoon een Hans Yin finale en Hiukwan moest daar aan meewerken. De meest walgelijke ER finale ooit. Ik heb 50 keer gekeken naar de proef tussen Hans en Hiukwan. Ik kan tot geen andere conclusie komen.

50 keer? En de finale walgelijk vinden?  Hoe zou dat nu komen?  :o

Offline pallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #712 Gepost op: 3-12-2008, 10:28:33 »
Men wilde gewoon een Hans Yin finale en Hiukwan moest daar aan meewerken. De meest walgelijke ER finale ooit. Ik heb 50 keer gekeken naar de proef tussen Hans en Hiukwan. Ik kan tot geen andere conclusie komen.
Dat denk ik nou net niet  ::ohno::
Ik behoor tot het kamp van de Hans&Yin-haters, maar geef wel toe dat het er af en toe vingerdik oplag dat misschien ook de crew bij dat kamp aanleunt.
Ik denk dat ze liever Hiu in de finale zagen. Ze had gewoon een black-out en van die enkele seconden heeft Hans geprofiteerd. Jammer.....  :(
In the beginning there was nothing and even that exploded

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #713 Gepost op: 3-12-2008, 11:02:46 »

 Ze had gewoon een black-out en van die enkele seconden heeft Hans geprofiteerd. Jammer.....  :(
Op dat moment is het gewoon: beiden staan onder druk, en de gelukkigste heeft in dit geval de proef gewonnen.

Dat het Hans was, die deze proef won, het zij zo. Hij heeft die simpelweg eerlijk gewonnen, omdat Hiu het even niet meer zag. Dat is, hoe zuur ook, het spel. En dat accepteer ik als kijker.


Je kent toch het gezegde: Voetballen is negentig minuten achter een bal aanrennen, en op het eind heeft Duitsland gewonnen. Totdat andere landen deze strategie overnamen, en toen moest ook Duitsland vol aan de bak.

De vergelijking gaat niet helemaal op, maar Hans toonde in de finaleproef inzet, en op grond daarvan, plus het beter in bedwang houden van zijn zenuwen, won hij terecht de proef. Dat het de beslissing bracht, is dus zuur voor Hiu. 

Ik grijp even terug op de vergelijking met dat voetballen: Duitsland werd gehaat om hun spelwijze, totdat ze gedwongen werden deze te laten varen. En nu laten ze zien ook met attractief voetbal tot resultaat te komen. Dan ga ik weer terug naar Hans: hij heeft aangegeven dat het allemaal anders over kwam dan hij (en Yin) het bedoeld had, was hij af en toe socialer in beeld gekomen dan nu, dan hadden weinig mensen moeite gehad met zijn finaleplaats.

Maar ik geef dus ook de schuld niet aan de manier van monteren.
« Laatst bewerkt op: 3-12-2008, 11:10:03 door Bodejos »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #714 Gepost op: 3-12-2008, 11:56:28 »
Ik zou mensen die Hiu toch zo zien als oprecht toch nog even willen herinneren aan deze uitspraak van haar:

"Voor de overwinning zouden we elkaar allemaal verraden"

Zoiets was het iig. Voeg daaraan toe dat ze dat kwartetje van het begin toch wel heel relaxed vond. Met beide is niks mis. Maar mensen, get off your high horse. Please? :)

Het spel wordt gespeeld!

Goh, grappig toch. Hans zijn gedrag proberen goed te praten en daarnaast HiuKwan toch nog even onderuit proberen te halen.
Geniet nooit met mate...

Offline CubaLibre

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #715 Gepost op: 3-12-2008, 12:32:44 »
Ik haal niemand onderuit en ik verdedig niemand. Ik probeer alleen de kleur grijs te vertegenwoordigen tussen al dit zwart en wit gepraat. :)

Die uitspraak is van Hiu, en geeft in zekere zin aan dat als ze in de gelegenheid was ook zo zou liegen en bedriegen voor de overwinning. Kortom, wat ik wil aangeven: er zijn geen heiligen in dit spel, en (bijna) iedereen heeft bloed aan zijn handen.


Offline L..

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #716 Gepost op: 3-12-2008, 12:59:35 »
Ik haal niemand onderuit en ik verdedig niemand. Ik probeer alleen de kleur grijs te vertegenwoordigen tussen al dit zwart en wit gepraat. :)

Die uitspraak is van Hiu, en geeft in zekere zin aan dat als ze in de gelegenheid was ook zo zou liegen en bedriegen voor de overwinning. Kortom, wat ik wil aangeven: er zijn geen heiligen in dit spel, en (bijna) iedereen heeft bloed aan zijn handen.

Iemand 'verraden' om zichzelf te redden is nu niet meteen hetzelfde als liegen en bedriegen (dat wat Hans wél heeft gedaan). Ik denk dat met die uitspraak eerder bedoeld werd dat als het gaat over de overwinning, iedereen wel vatbaar is voor complotten (en nogmaals, wat Hans heeft gedaan vond ik veel verder gaan dan een 'gewoon' complot). Ik ben er van overtuigd dat élk expeditielid dezelfde zet zou gedaan hebben (als ze zo slim zouden geweest zijn om er op te komen) als de zet die Hui deed toen ze Geert uit de expeditie stemde. Hui kon geen kant meer op en wist dat ze naar huis gestemd zou worden. Dus ze zocht een uitweg. Dàn kwam haar meesterlijk plan en ging ze naar sharon toe. Wat Hans en Yin hebben gedaan is de andere kampleden systematisch wegstemmen opdat ze in de finale zouden geraken zonder dat er 'zekerheid' bestond dat ze weg zouden moeten gaan (wat bij Hui die bewuste eilandraad wel het geval was).
Geert noemde de stem van Hui verraad, maar ik ben er zeker van dat als Geert in de positie van Hui op dat moment had gezeten, dat hij nét dezelfde keuze (als die van Hui) had gemaakt (en dat was overigens geen echt verraad aangezien de afspraak daar was om de eerste 3 eilandraden niet op ex-kampgenoten te stemmen, en daarbij ging het om de 4e eilandraad, maar dit geheel terzijde).
« Laatst bewerkt op: 3-12-2008, 13:41:02 door L.. »

Offline pallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #717 Gepost op: 3-12-2008, 13:33:33 »
Geert noemde de stem van Hui verraad, maar ik ben er zeker van dat als Geert in de positie van Hui op dat moment had gezeten, dat hij nét dezelfde keuze had gemaakt

Geert was eventjes van de hand Gods geslagen, en wist niet meer van welke planeet hij was.
Ik ben er zo goed als zeker van dat hij daar vrij snel gans anders tegenaan keek. Want hij was zeker niet van de domste. (behalve dan tijdens die eilandraad  ::rofl:: )
In the beginning there was nothing and even that exploded

Offline CubaLibre

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #718 Gepost op: 3-12-2008, 14:14:46 »
L,

eens met je observaties. Bedenk wel dat Hans dan als een van de weinigen meer vooruit gekeken heeft en onderkende dat het spel niet valt te spelen zonder impliciete of expliciete afspraken. De stijl van Hiu was reactief, waar Hans vooruit dacht.

Offline Peanut

  • Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #719 Gepost op: 3-12-2008, 14:26:19 »
Door alle drukte helemaal niet meer toegekomen om fatsoenlijk het forum door te lezen :)

Maar goed, finale uitzending was mooi, emotioneel en voor mij een goede afsluiter van de hele expeditie. Yin heeft terecht gewonnen, ze is slim geweest, zeer tactisch en voor haar eigen plekje 'gevochten' in de finale. Hans idem, al bekritiseer ik niet zozeer zijn spelwijze, maar des te meer dat hij over normen en waarden spreekt als er op dat moment leugens uit zijn mond komen. Maar ik denk wel dat hij ervan geleerd heeft, Hans is heus wel een sympathieke man, alleen hij had een beetje voor mijn gevoel zijn oog op de realiteit destijds op het eiland verloren.. Wat Sarah dus ook zei: Gij met uw olifantenverstand.. Ik had gemerkt dat Hans meerdere keren gewoon echt iets vergat wat hij heeft gezegd/gedaan. Allemaal effecten van 47 dagen op een onbewoond eiland.

Al met al ben ik vrij tevreden over de afloop van deze expeditie. Dat ik niet heb gewonnen heeft puur te maken met mijn eigen gebreken tijdens de finale proef, en daar kan ik niemand anders op aankijken behalve mezelf. En tja, ik zal er nog wel een tijdje van blijven balen, maar een 3e plaats is hoe dan ook iets om trots op te zijn!! Voor velen ben ik de winnaar en ik moet steeds glimlachen als ik daaraan denk. Mijn speltactiek was vanaf dag 1 al bepaald door mezelf en daar heb ik tot op het eind aan gehouden. Waar ik wel gedeeltelijk afgeweken ben is het moment dat ik in het nauw werd gedreven, dat puur kwam omdat ik te 'laks' ervan uit ging dat het goed ging. Uiteindelijk heb ik mezelf weer hersteld. Iedereen op het eiland had een tactiek, bij de een kwam het meer naar voren zoals Hans. Dat hij erop afgerekend wordt heeft meerendeels te maken met dat hij door zijn uitingen niet sympathiek wordt gevonden.

Trouwens.. nog ff een puntje wat iemand opmerkte: "voor de overwinning zouden we elkaar allemaal verraden.." Dit heb ik idd gezegd en daar sta ik nog steeds 100% achter. Ik bedoel ermee te zeggen dat een eventuele complot, afspraak of what so ever er op het eind niet meer eraan toedoet. Uiteindelijk zit je er voor jezelf en niet voor een ander en ik zou het mezelf nooit vergeven als ik de winst zou vergeven door mezelf op te offeren.. (heeft beetje te maken met het Geert-complot)