Auteur Topic: Tanja Dexters [Kandidaat BE]  (gelezen 116813 keer)

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #220 Gepost op: 18-11-2011, 14:40:58 »
Heel de robinson draait niet om het robinson zijn , maar eerder hoe achterbaks je het spel speelt. Dus die titel Expeditie Robinson is het program niet waard.
Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
Een Robinson moet overleven, en daar horen ook de stemrondes overleven bij.
En ja het is een tactisch spelletje, maar dat maakt het juist interessant.
Hoe saai zou het zijn als iedere week de zwakste naar huis ging?
Dan weet je na een week al wie gaat winnen...
There's no show like a reality show ;)

Offline michael9

  • Forumlid
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #221 Gepost op: 18-11-2011, 14:46:43 »
Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
Een Robinson moet overleven, en daar horen ook de stemrondes overleven bij.
En ja het is een tactisch spelletje, maar dat maakt het juist interessant.
Hoe saai zou het zijn als iedere week de zwakste naar huis ging?
Dan weet je na een week al wie gaat winnen...

Dan heb je wel een terechte winnaar  ;)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #222 Gepost op: 18-11-2011, 14:50:07 »
Dan heb je wel een terechte winnaar  ;)
er is altijd een terechte winnaar  ;)
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #223 Gepost op: 18-11-2011, 15:08:05 »
er is altijd een terechte winnaar  ;)
::jaja:: Want je hebt wel de hele expeditie uitgezeten en bent dus slim genoeg geweest om de finale te bereiken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline michael9

  • Forumlid
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #224 Gepost op: 18-11-2011, 15:29:27 »
::jaja:: Want je hebt wel de hele expeditie uitgezeten en bent dus slim genoeg geweest om de finale te bereiken.

Het punt was dat je dan goed bent in achterbaks zijn maar nog steeds geen Robinson bent, het programma verdiend in deze vorm die naam niet. Als het programma als thema zou hebben "wie is het best in list en bedrog" dan zou Tanja ongetwijfeld bovenaan eindigen want "lying in you're face" heeft ze tot kunst verheven.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #225 Gepost op: 18-11-2011, 15:36:51 »
Ik word zo moe van sommige mensen.

Offline michael9

  • Forumlid
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #226 Gepost op: 18-11-2011, 15:53:07 »
Ik word zo moe van sommige mensen.

Je zou een uur eerder naar bed kunnen gaan  ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #227 Gepost op: 18-11-2011, 16:17:35 »
En weer terug naar Tanja. Bedtijd van forummers interesseert me niks ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #228 Gepost op: 18-11-2011, 16:25:34 »
Het punt was dat je dan goed bent in achterbaks zijn maar nog steeds geen Robinson bent, het programma verdiend in deze vorm die naam niet. Als het programma als thema zou hebben "wie is het best in list en bedrog" dan zou Tanja ongetwijfeld bovenaan eindigen want "lying in you're face" heeft ze tot kunst verheven.
nou volgens mij heb je het niet helemaal goed gelezen. Het volhouden van de expeditie vind ik anders wel robinsonwaardig. Niet opgeven betekend dat je mentaal sterk genoeg bent. En dat vind ik een verdiende winnaar.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #229 Gepost op: 18-11-2011, 16:52:21 »

Hoe saai zou het zijn als iedere week de zwakste naar huis ging?
Dan weet je na een week al wie gaat winnen...

Dat is niet waar hoor, want wie de zwakste is, dat kan ook door de expeditie heen wisselen. Mensen die eerst heel sterk lijken, verzwakken soms heel sterk of geven soms zelfs op. En sterk is natuurlijk niet alleen fysiek sterk, maar ook met goede skills en sociale vaardigheden. Als op een gegeven moment niemand je meer kan luchten of zien, is dat natuurlijk ook een vorm van zwakte.

The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Brown

  • Forumlid
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #230 Gepost op: 18-11-2011, 17:20:23 »
Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
Een Robinson moet overleven, en daar horen ook de stemrondes overleven bij.
En ja het is een tactisch spelletje, maar dat maakt het juist interessant.
Hoe saai zou het zijn als iedere week de zwakste naar huis ging?
Dan weet je na een week al wie gaat winnen...

Alsof Robinson ooit een stemronde heeft gehad.  ::rofl:: Hij was al tevreden met Vrijdag ;)

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #231 Gepost op: 18-11-2011, 17:22:19 »
er is altijd een terechte winnaar  ;)

Ehmmm.... Olga? Yin?
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #232 Gepost op: 18-11-2011, 17:51:06 »
Alsof Robinson ooit een stemronde heeft gehad.  ::rofl:: Hij was al tevreden met Vrijdag ;)
dus volgens jouw zouden ze geen eilandraden meer moeten hebben? Dat word pas saai ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #233 Gepost op: 18-11-2011, 17:57:51 »
Opvallend dat Tanja de mannen zo om haar vinger weet te winden... Heel jammer voor het spel, want zo gaat er dadelijk iemand het spel winnen die in een eerdere fase al was weggestemd (en daar zelfs voordeel uit heeft gehaald door het mogen behouden van haar jokers). Ik begin haar trouwens met de week irritanter te vinden; niet vanwege haar tactische spel, dat hoort er gewoon bij en dat doet ze ook heel goed, maar meer om haar eigen persoon. Ik krijg bij haar steeds meer het gevoel dat ze zichzelf beter vindt dan de anderen... Hopelijk haalt ze de finale niet... (maar dat is persoonlijk), al denk ik er wel hard aan om haar als verliezende finalist neer te zetten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #234 Gepost op: 18-11-2011, 18:02:29 »
Ehmmm.... Olga? Yin?
Hoewel ik Yin niet mocht, vond ik haar een hele terechte winnaar.

Maar ik bedoelde natuurlijk dat dit soort discussies onzin is. Als je het niet terecht vindt, moet je de regels aanpassen.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #235 Gepost op: 18-11-2011, 18:21:30 »
Hoewel ik Yin niet mocht, vond ik haar een hele terechte winnaar.

Maar ik bedoelde natuurlijk dat dit soort discussies onzin is. Als je het niet terecht vindt, moet je de regels aanpassen.

In wezen ben ik het daar mee eens... maar Yin en Olga zijn naar mijn mening de enige twee echt ONTERECHTE winnaars vanwege de omstandigeheden waarin ze wonnen.

Yin won enkel en alleen omdat de jury weigerde haar plicht te doen en een winnaar te kiezen (oké, zowel Hans als Yin zijn afgrijselijk en in mijn bottom 10 Robinsons allertijden, maar toch ). De beslissing wordt overgedragen naar mensen van BUITEN de expeditie. Oke, Ex-kandidaten, maar die mensen waren daar niet en hadden -naar mijn mening- geen recht van spreken. In plaats daarvan had men gewoon Prince in de jury laten zetelen, en daarmee uit.

Yin won alleen omdat ze niet Hans was, en dat terwijl Hans veel meer offers bracht en veel meer gedaan had om aan het einde te staan dan Yin. Al wat Yin deed was hier en daar een proef winnen (big deal), Hans zoals een Jakobien Huisman Labrador achtervolgen, en constant over de anderen kwaadspreken achter hun eigen rug. Het feit dat ze won over Hans, gewoon omdat ze zogenaamd "minder erg" was (persoonlijk ben ik het daarmee oneens), is complete bullshit.

Olga was veel, veel erger. Ik persoonlijk ben een fan van haar, en ik denk niet dat je haar seizoen gezien had, anders had je haar ZEKER als een "onterechte" winnaar bestempeld.

Ten eerste werd ze vlak na de samensmelting weggestemd

Dan werd ze teruggebracht voor God-weet-welke reden

Dan won Lennie een proef en moest de jury kiezen wie er naast hem in de finale stond (). Natuurlijk kiezen ze voor de persoon die ze UREN voordien in het spel gestemd hadden. Arme Bernadette, ze stond geen schijn van kans.

En ten slotte... waarom niet, laten we er een televoting systeem dat de winnaar bepaalt in smijten . En natuurlijk stemt men voor Olga om te winnen, want Lenny was de Devil Incarnate nadat hij -volledig terecht- voor zichzelf nadacht en zijn vriend Ignace wegstemde omdat hij hem nooit kon verslaan in de Laaste Twee. Dus NL/BE zijn kwaad op Lenny en geven de overwinning aan Olga, die niet alleen ACHTSTE had moeten eindigen, maar die ook NIETS gedaan had om haar overwinning te verdienen.

Ik begrijp niet hoe ze zo'n winnaar "terecht" kunt noemen. Ik hou van Olga, maar zij is VERRUIT de slechtste winnaar ooit van Expeditie Robinson, vanwege het feit dat ze eigenlijk nooit had mogen winnen.

Maar goed, voordat Lukie hier komt en ons wegjaagt vanwege Off-Topic geklets (met alle respect, natuurlijk ^__^) zal ik ook zeggen dat dit mijn laatste post is over "(on)terechte" winnaars en dergelijke. Als Tanja wint, zal het WEL terecht zijn omdat iedereen wist dat er een tweede kans zou zijn voor een vroege exit, en die terugkerende persoon wel degenlijk de kans heeft (en nu ook aangrijpt) om het lot in haar eigen handen te nemen en ervoor te zorgen dat ze haar potentiële victorie ook daadwerkelijk verdient, i.p.v. die haar toegesmeten te krijgen d.m.v. Sympathie stemmen.

 

HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #236 Gepost op: 18-11-2011, 19:03:34 »
Nog even stiekem off-topic: Eens met het bovenstaande  ::hypocriet::

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #237 Gepost op: 18-11-2011, 21:35:58 »
Wel grappig te zien hoe Tanja haar vrouwelijke charmes heel geraffineerd en subtiel gebruikt..  ;)
« Laatst bewerkt op: 19-11-2011, 11:58:39 door tarzanneke »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #238 Gepost op: 19-11-2011, 12:32:47 »
subtiel ???  het lag er behoorlijk dik bovenop hoor ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline popcorn

  • Forumlid
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #239 Gepost op: 21-11-2011, 13:01:20 »
Vond het wel een stunt van haar om Niko ook eens goed voor schut te zetten. Jammer dat Niko niet tegen zijn verlies kan en als een ander hem eens naait, hij opeens uit zijn slof schiet. Tanja mag wat mij betreft de Robinson gaan worden van 2011. Liever had ik gezien dat het dit jaar een echte Robinsonuitzending zou gaan worden, maar jammergenoeg wordt list en bedrog beloont en gaat het niet zozeer meer over overleven.  ::ohno::

subtiel ???  het lag er behoorlijk dik bovenop hoor ;D