Auteur Topic: [Kandidaat Nl] Ronald  (gelezen 125625 keer)

Offline robinsonner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #300 Gepost op: 20-11-2004, 13:47:00 »
 
Ontslagen KLM vlieger kan terugkeren naar KLM!
Op 16 augustus 2004 heeft wederom een rechtszitting plaatsgevonden. Het betrof hier een ontbindingsverzoek dat KLM bij de kantonrechter heeft ingediend. In deze rechtszitting ging het om de vraag of, en zo ja onder welke voorwaarden, de arbeidsovereenkomst met de vlieger kan worden ontbonden Tijdens de mondelinge behandeling heeft de rechter een verhoor van getuigen gelast. Op 30 september jl. en op 5 oktober jl. zijn de getuigen gehoord.

Vandaag, 19 november 2004, is de uitspraak van de rechter ontvangen. De rechter heeft geoordeeld dat ondanks de onduidelijkheden, de ongerijmdheden en de niet vlekkeloos verlopen verlof procedure, de vlieger er niet vanuit mocht gaan dat hij verlof had gekregen tot deelname aan het televisieprogramma “Expeditie Robinson”.
Door het handelen van de vlieger is volgens de rechter het vertrouwen van KLM tot verdere samenwerking met hem in de functie van vlieger ernstig geschaad. Echter niet onherstelbaar geschaad want de rechter doet hierover een duidelijke uitspraak.
De rechter verwijst namelijk naar de eerdere procedure rondom het ontslag op staande voet. KLM heeft in deze procedure de vlieger het aanbod gedaan het ontslag op staande voet in te trekken en het dienstverband met de vlieger in de functie van grondwerktuigkundige voort te zetten tegen het daarbij behorende salaris. De rechter gaat nog een stap verder, namelijk: hij acht de strafterugplaatsing alleen in verhouding met de ernst van de tekortkoming van de vlieger, als deze binnen redelijke termijn weer de functie van vlieger bij KLM zal kunnen krijgen. De rechter benadrukt dat gezien de onberispelijke staat van dienst die de vlieger tot aan dit gebeuren heeft gehad, hij van KLM als goed werkgever mag verwachten, dat die mogelijkheid voor de vlieger wordt open gehouden. Overigens ligt dit ook in de lijn met de uitspraken die een KLM functionaris tijdens het getuigenverhoor heeft gedaan.
Alleen wanneer de vlieger niet op het aanbod ingaat, zal de rechter de arbeidsovereenkomst ontbinden.

Verder heeft de rechter onomstotelijk vastgesteld dat de vlieger op geen enkele wijze misbruik heeft gemaakt van de regels die voor ziekte gelden en dat hem terzake geen verwijt kan worden gemaakt.

Bron: Vakbond voor verkeersvliegers KLM


Ik gun het hem van harte, gerechtigheid after all!!
 
   
 
 
 


 

Offline Groene Kleur

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #301 Gepost op: 20-11-2004, 13:55:50 »
NILSMA: Ik neem aan dat je met "artikelen" KRANTEN-artikelen bedoeld? Ronald heeft nooit publiekelijk zijn verhaal gedaan of met modder gegooid naar de KLM. Je weet dus alleen wat een reporter schrijft. En in dit geval is dat dan eenzijdig en niet perse waar.  ::niet-ok::

Als mijn collega een probleem heeft (en in jouw ogen 'veroorzaakt' heeft), maar mijn werk heeft er NIETS onder te lijden? Zal me dan jeuken wat hij met de werkgever uitspookt. Lekker belangrijk! Helemaal als jouw collega, jou vertelt dat hij/zij akkoord heeft gekregen en notabene door zijn vrouw ziekgemeld was? Zou jij je dan aan je collega storen?  ???
Jij gaat ervan uit dat iemand anders zijn werk moest doen?! Heb jij bronnen?

Overigens moet het me van mijn hart: Vanaf het begin van het programma zag ik niet dat ze hem zo'n lullige rol hadden toebedeelt. Hoe dan ook........ He is still alive & kickkin'!!!  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Ik vind het dan ook afschuwelijk hoe Ronald wordt neergezet door de regie van SBS...... Met momenten kan ik jullie negatieve reacties jullie ook niet kwalijk nemen, en soms zelfs begrijpen... * zucht *



Ach ja: THIS IS TEEVEE MEN..........  ::ohno::


Ps. Over bronnen gesproken!!!
Die ROBINSONNER heeft ook zijn mannetjes blijkbaar! Kijk dat bericht dan!
Maarreh.... vanuit mijn bronnen heeft Robinsonner het verhaal niet helemaal compleet ::niet-ok::
Feit is dat de rechter erkent dat toen Ronald zijn SBS-contract tekende hij er op kon vertrouwen dat hij toestemming had van de KLM!!!

Ciao!

« Laatst bewerkt op: 22-11-2004, 16:19:23 door Groene Kleur »
Groen Blaadje zegt: "De wereld zit vol koeienreten."

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #302 Gepost op: 20-11-2004, 15:33:46 »
ik had het niet over artikelen Groene Kleur. Dat stond slechts in de quote van iemand anders.
er was eens......

Offline robinsonner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #303 Gepost op: 20-11-2004, 18:41:15 »
Klopt, sorry ciao, ik heb nog verder info ingewonnen en wat gij stelt is juust!

Offline Iloverobinson

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Peter eeuwig favoriet!
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #304 Gepost op: 21-11-2004, 15:19:56 »
Sorry hoor misschien ben ik dan wel een dom blondje maar ik wordt niet echt wijs van dat berichtje! Is hij nu WEL / NIET ontslagen volgens de rechter.

Offline Tata

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets zo charmant, als een spreuk aan de zijkant.
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #305 Gepost op: 21-11-2004, 15:46:17 »
... De rechter benadrukt dat gezien de onberispelijke staat van dienst die de vlieger tot aan dit gebeuren heeft gehad, hij van KLM als goed werkgever mag verwachten, dat die mogelijkheid voor de vlieger wordt open gehouden. Overigens ligt dit ook in de lijn met de uitspraken die een KLM functionaris tijdens het getuigenverhoor heeft gedaan.
Alleen wanneer de vlieger niet op het aanbod ingaat, zal de rechter de arbeidsovereenkomst ontbinden...

Hier staat dat de rechter vind dat door Ronald's onberispelijke staat van dienst wel van de werkgever verwacht mag worden dat hij mag blijven. Zeker omdat er ook Getuigenverklaringen zijn die dit ( staat van dienst) benadrukken
De vlieger (Ronald) mag dus bepalen of hij inderdaad nog terug wil komen, zo niet dan word het contract verbroken...
Maar ja volgens mij zou hij wel gek zijn als hij het niet deed (teruggaan) Zo te horen heeft hij dus een goede band met zijn colega's. Ik gun het hem ook van harte hoor.
"Zelfs al denkt men niets, dan word dat nog als mening gepresenteerd"

Offline Iloverobinson

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Peter eeuwig favoriet!
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #306 Gepost op: 21-11-2004, 16:17:48 »
Bedankt Tata!!

 ::ok::

Offline just--me--zeekip

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • hellûûûûûûûchen
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #307 Gepost op: 21-11-2004, 19:29:05 »
ik vind ronald in ieder geval toppie... een van de leukste nederlanders... ok hij heeft fouten gemaakt (het is gewoon niet slim om tegen 2 mensen die het samen goed kunnen vinden, ieder iets anders te zeggen.. en geld bieden kan (met de nadruk op kan.. ik zeg niet dat het zo is...) op omkopen lijken... dan kun je inderdaad beter je mond houden, of het eerlijk toegeven (dat je gelogen heb)..) maar hij is toch ook maar een mens... en mensen maken nou eenmaal wel eens foute.. niemand is perfect.. en inderdaad als je een spel speelt, speel je het goed... vanaf het begin... hij is niet de enige die complotjes gesmeed heeft, en dingen over anderen gezegd heeft, dat hebben de anderen net zo goed.. niet zeuren dan... op mij komt ie in ieder geval sympatiek over...

zet hem op ronald! (nu maar hopen dat ie er vanavond niet uitgaat  ::ohno::)
expect the unexpect...

Offline Iloverobinson

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Peter eeuwig favoriet!
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #308 Gepost op: 21-11-2004, 20:07:02 »
Ik vind het erg leuk dat je nieuw ben!

Ik heb deze site ook niet zo lang geleden ontdekt en ik ben echt helemaal verslaafd er aan het is echt hartstikke leuk!

Het enige is dat ik het niet met je eens ben! Ik vind Ronald helemaal niks maar ieder heeft zijn favorieten toch?

Sommige begrepen ook  niet dat ik zo voor Peter was!!

Iedegeval welkom hier en ik hoop dat je het net zo leuk vind als ik!!  ::zwaai::

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #309 Gepost op: 21-11-2004, 20:08:59 »
van harte welkom op de site  Just me zeekip ik ben Fan van Marjolein en sommige zijn het er ook niet mee eens maar ja gelukkig is er een Forum en niet iedereen hoeft het eens te zijn met je mening Frank vind ik ook een toppertje Groetjes Nicky

Offline just--me--zeekip

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • hellûûûûûûûchen
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #310 Gepost op: 21-11-2004, 20:19:49 »
dank jullie wel voor jullie hartelijk welkom... ::tandpastasmiley::

eerlijk gezegd heb ik (nu) geen favoriet... ik vind ronald net zo leuk als marjolein, frank, peter, matt, en de rest... al ben ik dus eerlijk gezegd eerder voor de belgen als voor de nederlanders... ten minste vanaf de aller eerste aflevering.. ze waren gewoon een stuk leuker en sympatieker dan het nederlandse kamp...

natuurlijk heb je bij sommige mensen  meer een voorkeur dan bij anderen.. maar goed dat is ieder zijn eigen mening haha... mijn stiekeme voorkeur gaat toch denk ik uit naar matt en frank.. maar dat wil niet zeggen dat ik het ronald, marjolein of shandinella niet gun...

mijn mindere voorkeur zou dan zijn klaar, mo, kelly en froukje... niet dat ik ze niet leuk vond, of dat zij van mij niet hadden mogen winnen, maar met hun heb ik minder...

zo dan ga ik nu snel mijn video inprogrameren, want anders mis ik de neiuwe aflevering haha
expect the unexpect...

Offline sannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Have Fun
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #311 Gepost op: 22-11-2004, 08:00:16 »
Hehe, eindelijk opgeruimd. Gerechtigheid bestaat nog ::oink::
Greetings

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #312 Gepost op: 22-11-2004, 08:58:55 »
Hehe, eindelijk opgeruimd. Gerechtigheid bestaat nog ::oink::

Denk er toch ietsie anders over. Ook Ronald heeft zijn steentje bijgedragen aan een nog weer eens schitterende reeks Robinsonafleveringen en heeft de laatste 2 afleveringen laten zien dat ook hij over Robinsonkwaliteiten beschikt. Wat mij betreft meer dan een Marjolein, die wel in de finale zit.
er was eens......

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #313 Gepost op: 22-11-2004, 09:05:14 »
Ben het wel met je eens storm..het was óf Ronald óf Marjolein die er gisteren uit zou gaan....

In mijn ogen zijn beide even onsympahtiek zoals ze in de afleveringen naar voren komen, maar ik denk dan ook dat Ronald meer gedaan heeft tijdens de expeditie dan vruchtjeszuigende marjolein...
Vond dat al getuigen met de vuurproef...als je al zo lang in de expeditie zit is het eerste wat je jezelf aanleert toch vuur maken??, je weet nooit wat je nog te wachten staat en vuur heb je altijd nodig om te overleven dunkt me...Maar Marjoleintje vond dat blijkbaar niet nodig, net als Matthias overigens...

Ronald is met name slachtoffer geworden van zichzelf..bleef  alles te optimistisch, (naïef misschien), in zien!!
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline sannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Have Fun
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #314 Gepost op: 22-11-2004, 11:07:47 »
Ik ben het er wel mee eens dat het leuke televisie heeft opgeleverd. Maar zei zitten daar dag en nacht op elkaars lip, en op de een of andere manier willen ze Ronald daar niet houden, dus zo lekker ligt hij niet in de groep. En zo komt  hij op televisie bij mij ook over.
Greetings

Offline beachbum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #315 Gepost op: 22-11-2004, 14:07:39 »
Ronald is niet altijd even tactisch geweest, en heeft zeker rare dingen gezegd of gedaan. Het is echter wel een feit dat hij, mede met een aantal anderen, het programma heeft "gemaakt". Hij heeft een van de karakters neergezet, zoals we dat ook bij Klaar, Mick en Mo hebben gezien. Mede door Ronald gebeurde er iets. Dit in tegenstelling tot dat andere meisje Marjolein. Die heeft helemaal niets neergezet.

Ik ben niet zijn grootste fan, maar van mij had hij moeten blijven. Het had leuke televisie opgeleverd.

Offline just--me--zeekip

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • hellûûûûûûûchen
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #316 Gepost op: 22-11-2004, 14:13:52 »
he he er zijn ookmensen die wel iets aardigs kunnen zeggen... of je nu fan bent of niet...
expect the unexpect...

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #317 Gepost op: 22-11-2004, 14:16:10 »
BeachBum is altijd kritisch en Mensen zoals Ronald vind ie geweldig nou sorry maar ik vind Marjolein 1000x beter als Ronald hoor snap totaal niet waarom jullie Marjolein zo stom vinden ze speelt het tactisch en slim klaar en ben heel erg blij dat dankzij Klaar Ronald eruit is en ze heeft gelijk dat ze zat te juichen had ik ook gedaan toch moet ik zeggen dat Klaar een bijzondere vrouw is in het begin vond ik er niej zo leuk maar naarmate de Expeditie Eindigd snap ik haar wel goed x Nicky

Offline just--me--zeekip

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • hellûûûûûûûchen
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #318 Gepost op: 22-11-2004, 14:22:04 »
ik heb niks tegen marjolein.. maar er is iets aan haar waar ik niet precies mijn vinger op kan leggen...

maar ik gun het haar net zo als ik het ronald had gegund... net als shandinella, frank en matt (al blijf ik de belgen leuker vinden haha)
expect the unexpect...

Offline Groene Kleur

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Ronald
« Reactie #319 Gepost op: 22-11-2004, 14:48:35 »
ik had het niet over artikelen Groene Kleur. Dat stond slechts in de quote van iemand anders.


O, pardon, maar dan nog.... We zijn nu aan het speculeren wat er irl met deze meneer gebeurt, op basis van wat tv-kijkers denken?
Groen Blaadje zegt: "De wereld zit vol koeienreten."